BORN TO EXPLORE - Reisverslag uit Poprad, Slowaakse Republiek van Carla - WaarBenJij.nu BORN TO EXPLORE - Reisverslag uit Poprad, Slowaakse Republiek van Carla - WaarBenJij.nu

BORN TO EXPLORE

Blijf op de hoogte en volg Carla

19 Juli 2020 | Slowaakse Republiek, Poprad

LUNCHEN IN PRAAG, LADDER AVONTUUR SLOWAKIJE, START VAN OFF-ROAD JEEP REIS ROEMENIE.

In 2 dagen rijden we naar slovensky Raj national park in Slowakije.
Onderweg Monique en Ronald verrast in Duitsland en gelunched in Praag, Tsjechië.
De eerste 1550 KM staan al op de teller.
Tijd voor een actieve spannende dag! De Sucha bela trail in Podlesok, Slowakije.
Klimmen en klauteren door/langs de rivier. Het duurde dan ook niet lang voor er natte schoenen en sokken waren. Al snel kwamen we ons eerste houten voet bruggetje tegen om over te balanceren. Oei.... knikkende knieën. Dat was al meteen de eerste uitdaging. En uitdagingen hadden we veel vandaag! Zoals hoge stalen ladders en hoppen over stalen plateaus welke in de rotswand waren geboord. Gelukkig had ik Jos welke Emma telkens veilig verder bracht.
En wat was het mooi!! Watervallen, rots tunnels en steile rotswanden tussen al het groen.
4 uur later stonden we op de top waar we een mountainbike huurde om in een uur terug naar de camping te fietsen... uhh ... remmen. En Emma? Die zat op het fietszitje volop te kletsen en was nog vol energie van de geweldige hike. Wat een kanjer!!

De dag erop regent het. Dus... we gaan verder. Via Hongarije naar Roemenië. 400 km binnendoor; over bergpassen, door mini dorpjes, in hoosbuien en via land weggetjes. Het duurde dan ook 8 uur. Maar dan ben je ook ergens.....2000 km van huis!

Hier ontmoeten we onze medereizigers voor de off-road jeep reis door het hoge Karpaten gebergte (roemenie). we zijn met een gezellige club met 8 jeeps.
Op dag 1 zijn we nog geen 15 minuten onderweg en hebben er al een band afliggen en iemand met de lier omhoog moeten trekken. Dit is echt vet!!
Stijl omhoog, over rotsen, door modder en riviertjes, over v-gullies, dichte bebossing of over een heuvelrug met weids uitzicht, jeeps omhoog lieren en ons uit diepe modder trekken.We maakte het allemaal mee vandaag.

Midden in een hoosbui komen we aan op een open veld waar we ons kamp opzetten.
Benieuwd wat morgen ons gaat brengen.

WIST JE DAT:
- wij lekker in een daktent op de jeep slapen en Emma in een heerlijk bedje in de jeep.
- We vlak tegen de grens van Oekraïne zitten?
- Ik ook een (makkelijker) stukje off-road heb gereden?
- Emma zelfs hobbeldebobbel off-road in de auto in slaap kan dutten?
- We soms eerst dikke takken weg moesten zagen om verder te kunnen?
- Jos een heel heel goed chauffeurtje is?!

SPEUK VAN DE DAG
-gas op die’n Lollie-

• 19 Juli 2020 - 16:59

Tante Ria:

Geweldig wat je nu allemaal weer meemaakt. Fantastische foto's van die kloof waar jullie al klimmende en klauterend door moesten. Wat een reiziger zal Emma worden als je dit al allemaal meemaakt. Fijn dat Jos zo kan helpen. Kijk weer uit naar je volgende bericht uit Roemenië. Veel plezier. Liefs van ons.

• 20 Juli 2020 - 11:01

Niki:

Wouw, dat klinkt als een toffe ervaring samen met je stoere meisje! Geniet samen! liefs

• 21 Juli 2020 - 09:31

Ingrid:

Hop Hop, gas erop !!!
    Geniet ervan, veel plezier samen.

• 22 Juli 2020 - 13:49

Aty:

Oh Carla!!! Wat klinkt dat als een avontuur en een te gekke ervaring!!!!!!

• 10 Augustus 2020 - 09:51

Marijke:

Goed te horen dat jullie het naar de zin hebben.
    Ook wel spannend en avontuurlijk.
    Je komt op mooie plekken. Geniet ervan!