VAN WEST NAAR OOST - Reisverslag uit Venetië, Italië van Carla - WaarBenJij.nu VAN WEST NAAR OOST - Reisverslag uit Venetië, Italië van Carla - WaarBenJij.nu

VAN WEST NAAR OOST

Blijf op de hoogte en volg Carla

19 September 2020 | Italië, Venetië

TOLWEG VOOR DUMMIES, EILANDHOPPEN LAGO MAGGIORE, KAMPEREN OP WINERY, BEAUTIFUL VENICE.

Yes, we gaan verder en vertrekken uit Aosta (noordwest Italië) en met al die powerrrrr die de gefixte Mr. Blue nu heeft kan er best iets mis gaan....zoals perongelijk de verkeerde afslag..... kak.....het is ook nog eens een tolweg.....en....de verkeerde richting op....
Zowieso zou een spoedcursus tolweg voor dummies wel iets voor mij zijn. De ene keer betaal je vooraf een vaste prijs, ongeacht hoe lang je op de weg rijd en dan weer eerst ticket pakken en later betalen.
Maar ik moet wel bekennen...het is wel heerlijk relaxed rijden op zo’n tolweg. Perongelijk de smaak van geproefd, en het proeft naar meer :)
Oké, uiteindelijk komen we toch gewoon op onze bestemming; Baveno aan Lago Maggiore. De temperaturen zijn hier nog vrij hoog (27 tot 32 graden). Dus plons, eerst effe afkoelen in het meer.

We gaan eiland hoppen. Isola bella en Isola superiore. Heerlijk door de steegjes gewandeld en kraampjes gekeken.
Nog een fietstocht naar Stresa en eigenlijk weer snel terug om weer in het meer te plonzen ;)

Onze volgende stop is (via tolweg, hihi) naar Ome (net onder iseo meer). Daar hebben we een camping op een winery waarbij we tussen de wijngaarden en heuvels van Franciacorta kamperen. Dat heb ik even goed uitgekozen he?! Een wijntour met proeverij kan natuurlijk niet ontbreken. Mmmm.

De volgende camping wil ik richten op Emma, kamperen op little ranch. Komen we daar aan.....zijn ze dicht vandaag....oké, dan maar door naar de volgende bestemming. Maar wat is dat? Effe snel beslissen dan maar.... uhhh. Gardameer heb ik eigenlijk geen zin in. Verona ook niet. Aha, in Venetië heb ik wel zin in.

Lekker twee dagen rondstruinen en genieten van het mooie Venetië. Met de valponety (waterbus) over de wateren en (bijna) alle highlights afvinken. Ook heerlijk verdwalen door alle steegjes (want al snel gaf ik de moed op om wegwijs te worden van de wandelroute met de zovele steegjes die er zijn, hihi).
Dan horen we ‘Gondel, gondel.’ Oei, best duur. Maar meevaren in een traditionele gondel mag eigenlijk niet ontbreken. Emma vond het super en ik vond het een unieke ervaring! Super blij dus.
Op een uurtje varen van Venetië ligt het kleurrijke vissers eilandje Burano waar alle huisjes een ander fel kleurtje heeft en welke bekend staat om handgemaakt kantwerk. Een mooie plek om een prachtige witte, met kant bewerkte, verjaardagsjurk voor Emma te kopen, want..... over 2 dagen wordt het prinsesje al 5 jaar.

WIST JE DAT:
-we de laatste dagen bij zonsondergang compleet lek worden geprikt door gek uitziende muggen?
-We ook nog een bezoek hebben gebracht aan Iseo aan Lago Iseo?
-Emma me wist over te halen om het San Marco museum te bezoeken in Venetië? Ik had er eigenlijk geen zin in maar ik ben blij dat Emma me heeft overgehaald want het was best wel mooi.
-Ik het nog best druk vond in Venetië? Ondanks dat het rustig genoemd werd vanwege de Corona?
-Het echt super heet was in Venetië? Overdag een dikke 30 graden en snachts koelde het niet erg af... pffff
-Dit verhaal een beetje achter loopt? Want inmiddels is Emma’s verjaardag al geweest, maar daarover meer in het volgende verhaal :)

SPREUK VAN DE DAG:
-Blijf naar je hart luisteren, het zal je de weg fluisteren.-

Foto’s worden geplaatst op Facebook en Instagram (carlakaatje13)

• 19 September 2020 - 19:25

Ons Mam:

Mooi verhaal weer

• 19 September 2020 - 19:28

Ons Mam:

Emma is een echte cultuurliefhebber.

• 19 September 2020 - 22:24

Tante Joke:

Hoi Carla en Emma, wat een belevenissen hebben jullie samen. Erg leuk om te lezen. Neem op z’n tijd een time out . Ook dat is vakantie, een dag luieren en een boek lezen . Is de terugreis al in zicht? Dikke knuffel

• 20 September 2020 - 18:26

Tante Ria:

Hoi Carla
    Wat heb je weer een leuk reisverslag geschreven.
    Leuk om te lezen dat Emma jou een museum in praat.
    Je hebt ook prachtige foto's op Instagram gezet. Venetië lijkt ook bizo der mooi. Reis lekker verder met Emma.
    Liefs van ons.

• 20 September 2020 - 21:57

Marijk:

Geweldig wat jullie allemaal doen. Knap van Emma, wat ze allemaal doet. Ik ben te laat maar toch nog gefeliciteerd. Nog veel plezier!

• 21 September 2020 - 08:33

Örjan:

Hey Lala,

Hartstikke leuk om jullie vakantie avonturen te lezen! Eigenlijk geen verschil of je nu ergens over de wereld heen zwerft of hier in europa :-)