EEN YOEHOE MOMENTJE - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu EEN YOEHOE MOMENTJE - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu

EEN YOEHOE MOMENTJE

Blijf op de hoogte en volg Carla

27 September 2013 | Canada, Qualicum Beach

KAYAKKEN IN KYUQUOT, DAG BANKSTEL, PING PONG EN PICK NICK IN WOONKAMER, LAATSTE ZOMERSE DAG, CRIMINELE WASBEER, DUTCH APPELFLAPPEN, ZWEMMEN MET DE GANZEN, VOLG DE STAPPEN NAAR HET BERGMEER, HET LAATSTE NIEUWS.

De zomer is zowat voorbij en eindelijk komt Jason thuis van over 100 dagen op zee.
Vrijwel meteen gaan we, samen met Jesse&Shannon en Chris, voor enkele dagen naar onze cabine in het afgelegen Kyuquot. En de mannen gaan…..vissen. Wie had dat gedacht dat Jason daar na 100 dagen nog zin in zou hebben?! Ik grijp de kayak en peddel rond in de prachtige omgeving. De mannen komen enkele uurtjes later alweer terug met 10 grote zalmen en gooien er meteen een op de BBQ. Op de terugweg naar huis worden we nog even begroet door een walvis en een otter. YOEHOE!

En je raad het al…..Jason moet alweer gaan vissen…..
Ondertussen ben ik nog steeds druk aan het solliciteren en Lauren heeft me de garage sales laten ontdekken. Super als je 2e hands een goeie deal kan maken!
Ook hebben Jason en ik een nieuw bankstel op het oog, dus eerst even onze oude verkopen. Maar wie wil zo’n ouwerwets bankstel nog hebben? 3 dagen later….verkocht! Ow…en het nieuwe bankstel is niet op voorraad….dat wordt dus 2 weken op de grond zitten….ai.
Maar ook wel leuk, nu hebben we ping pong in de woonkamer gespeeld. Hihi.

En ineens is het een zomerse dag. Dus lekker 62 km wielrennen langs zee en heuvel op en af met uitzicht op bergpieken. Dan lekker met Janice op ons strandstoeltje aan zee een hamburger eten gevolgd door een ijs-’je’ en op de terugweg naar huis stop ik voor kippenvleugel-avond met Garry want het is Wednesday Wing-night! Een YOEHOE-dag kan je wel zeggen.

Op vrijdag de 13e komt Jason weer thuis. Wat een timing, want we hebben precies 2 jaar een relatie. YOEHOE. Dus ik neem hem mee naar de rivier voor een romantische picknick. Maar de wespen denken daar anders over; ze verstoren ons feestje (I didn’t invite them!). Dus we zetten onze picknick voort in onze lege woonkamer .

Dan vraagt Jason: ‘Waar heb je alle rijpen druiven gelaten?’. Ik heb geen druiven geplukt maar ze zijn allemaal weg…..Strange….Het raadsel wordt savonds duidelijk als ik naar buiten stap en schrik van geritsel. Een wasbeer!! En na de rijpe druiven gaat de crimineel voor de rijpe appels. Dus snel alle appels plukken. Maar ja, als ie honger heeft gaat ie waarschijnlijk voor de vette ganzen…. Dus ik laat wat appels hangen. Ondertussen heeft Jason een geweer geregeld, dus nu kunnen als een echte sniper in de tuin gaan liggen en hem een prik in zijn billen geven (lees: zijn kop eraf blazen). Dat wordt nog lachen!

Als een echte huisvrouw maak ik verse appelmoes en overheerlijke Nederlandse appelflappen. Daarnaast zijn de ganzen dol op appels en hebben we al veel gelachen bij die combinatie. Meer ganzen-fun hebben we als ik een deel van mijn nieuwe 2e hands complete duik uitrusting aantrek en in onze vijver spring. YOEHOE. Gekke Carla.

Oke, het is weer een droge dag dus tijd voor ‘The Saddle hike’ op Mt Arrowsmith. STAP 1: Hike naar The Saddle met Gold Rush stops on the go. Tsjah, Jason kijkt te veel naar deze programmas en wil nu zelf goud vinden. Good Luck Honey!
STAP 2: Creëer zelf een pad langs/door een rivier met veel steile ‘ohow’ momenten. STAP 3: Ga dwars door de Bush en laat je plan mislukken door een giga klif. ‘ohow’. STAP 4: Blijf geloven in Jason’s ingebouwd navigatitiesysteem en bereik het bergmeer na 2,5 uur bikkelen (via het pad 30 min). STAP 5: I Love adventures!

En dan nu het laatste nieuws!! …Rompedepom… IK HEB EEN BAAN!
15 oktober start ik als Rental Property Manager bij Coast Realty in Parksville.
Minpuntje: het is een parttime baan en het salaris is buitengewoon teleurstellend. Pluspunt: het is dichtbij (30 km/ 30 min rijden) en ….. het is de baan die ik wil!! Dus toch een YOEHOE momentje!

WIST JE DAT:
- Ik in Kyuquot altijd graag Rummicub speel? En daarbij altijd aan ons oma van Gemert moet denken die een kei was in dit spel?
- Ik al een echte plattelands vrouw wordt? Met mijn laarzen aan shok ik door de modder in onze tuin en creëer spierballen bij het stapelen van kachelhout.
- De bergtoppen deze week voor het eerst alweer bedekt zijn geweest met sneeuw?!
- We deze week op Chanterelle (champignon) hunt zijn geweest? Dwars door de regenwoud-achtige bossen begroeid met mos, kleine riviertjes, hoge bomen en wel 15 verschillende soorten paddenstoelen gezien. Kei leuk.
- We na 2 weken op de grond ons nieuwe bankstel extra waarderen?

SPREUK VAN DE DAG:
A paper flying in air is due to Luck, But a kite flying in air is due to your effort.
So don’t worry is Luck doesn’t support, EFFORT is always yours.

• 27 September 2013 - 19:54

Tante Ria:

Hoi ik ben de eerste ,nog nooit gebeurt.
    Ten eerste proficiat met je baan ,wat fijn .Lekker dichtbij,en Carla ik heb jaren parttime gewerkt en is altijd goed bevallen.Zo houd je lekker veel tijd over voor je hobby`s.
    Je hebt weer fijn Jason in de buurt.Wat een visser is hij toch,die zalm zag er heerlijk uit.
    Geniet nog van je vrije dagen en daarna veel succes met je baan.
    Veel liefs van ons

• 27 September 2013 - 19:56

Chantal:

Carla,

Allereerst GEFELICITEERD met je nieuwe baan. Kei fijn.
    Blij om te horen dat alles goed met je gaat.
    Leuk he, zo een beetje plattelandsvrouw spelen. Wij hebben
    eetbare paddenstoelen in de tuin, alleen Hans vind ze niet om
    te eten, zo vies. Maar ze smaken goed. Heb je het wekken al ontdekt
    of alle appelmoes in de diepvries.
    Nu alle druiven weg zijn, kun je nu geen wijn maken? Mooi balen.

Jullie zijn wel erg sportief bezig daar, hiken, fietsen, kayakken en niet te vergeten,
    duiken.

Liefs uit Rooi van ons allemaal!!!

• 27 September 2013 - 20:00

Vughts boerinnikuh

• 27 September 2013 - 20:42

Gijs:

He Carla,

Wat een heerlijk leven heb je daar toch.. En al die mooie natuur om je heen is helemaal super..
    Gefeliciteerd dat je een baan hebt kunnen vinden.. Super goed.. Nu kun je vanaf werk opzoek naar iets voor fulltime.
    Blijf vooral lekker genieten en laat ons meegenieten van je mooie verhalen en foto's.

Groetjes vanuit een bouwput in den bosch.

xxx Gijs

• 27 September 2013 - 21:08

Sandra Senders:

Hoi Carla, geweldige verhaal! Leuk je weer te volgen. Veel liefs vanuit mariahout.

• 27 September 2013 - 21:14

Sandra Senders:

Hoi Carla,

Geweldig verhaal! Leuk dat ik je weer kan volgen.
    Succes met je nieuwe job!

Veel liefs vanuit mariahout.

Sandra, Sjoerd, Yai, Kyra en Wacko.

• 27 September 2013 - 21:20

Stefan, Sandra, Saar En Lonne:

Hey, wat een leuk verhaal weer! Ook via hier nogmaals proficiat met je baan! Of eigenlijk niet... want heel egoistisch gezien zou het voor ons beter zijn als je (nog) geen werk zou hebben... vergroot namelijk onze winkansen dat je einde van het jaar naar Nederland zou komen!
    Want ook al zijn de verhalen leuk om te lezen, de foto's mooi om te zien, is het gezellig om te skypen... we willen je zoooo graag weer zien! En knuffelen! En onze Lonne showen! En een wijntje drinken... en, en, en....

Maar het is natuurlijk heel fijn om te lezen dat je je draai steeds beter weet te vinden en dat er steeds meer yoehoe momenten in je leven zijn! Geniet nog even van je vrije dagen en dan gaan we straks tegelijk (weer) beginnen met werken!

Heel veel liefs uit Schijndel
    XXX Stefan, Sandra, Saar en Lonne

• 27 September 2013 - 21:55

TanteWil:

Hoi Carla
    Proficiat met je baan, en maar goed dat je thuis al wat geleerd hebt van het boere leven,is nu toch wel mooi mee genomen.En fijn om te horen dat zo goed gaat met jullie samen .geniet nog even van je vrijheid en dan er weer tegen aan.
    Groetjes en een knuffel van ons uit Haaren

• 27 September 2013 - 23:03

Ons Pap En Ons Mam:

Hee Kaat,

Wat een heerlijk verhaal weer voor op de vrijdagavond, leest zo heerlijk weg !!
    Da menneke van jou met z'n ingebouwde navigatiesysteem, heeft wel leuke routes zeg, misschien een keer updaten voor de nieuwste versie ??
    Maar hij ziet er verder goed uit, jij ook trouwens in je nieuwe outfit, gezellig samen zwemmen met de ganzen !!!
    Wilde je trouwens nog dat recept voor ganzenpastei !!?? Hahahaha.
    En die baan...komt wel goed schatje !!! Je was toen al enthousiast. Veel succes in ieder geval.

Groetjes en dikke kus en knuffel.
    Papa en mama.

• 28 September 2013 - 08:30

Christel:

Hoi Carla,

Yoehoe proficiat met je baan !!!! Fijn zeg, en lekker dichtbij. Komt goed vrouwke.
    Weer mooie foto's bij je belevenissen.
    Ik kan ook maar 1 persoon bedenken in de familie die met een duikpak aan gaat zwemmen met haar ganzen !!!!!!! hahahah wat een grappige foto ook.

Nog veel plezier en succes met je baan.

Kus Christel Arlon en de kids

• 28 September 2013 - 08:51

Chantal Van Horrik:

Hoi Carla,

Proficiat namens Kleine Meierij met je nieuwe job (kan natuurlijk nooit zo leuk zijn als bij Kleine Meierij :-)) ik zie vaak foto's voorbij komen en die zijn er werkelijk fantastisch uit, wat een mooie natuur. De klompen van KM gebruik je natuurlijk dagelijks of niet? Nou fijn om te horen dat je al helemaal geintegreerd bent daar. Wij missen jou nog wel hoor.
    Wij hebben 2 weken geleden weer ons 2 jaarlijks uitstapje gehad, het was natuurlijk moeilijk om de Ardennen te overtreffen, maar het is gelukt. We zijn naar Schoorl geweest hadden daar een foto fietstocht door de duinen, was overigens perfect weer, veel zon. 'S avonds hadden we een bbq in een strandtent en de vlg dag hebbdn we een levend monipoly spel in alkmaar gedaan. Als afsluiting hebben we nog met een rubberen boot over de zee geraced. Het was weer een geslaagd uitje. Dymph is vorige week bevallen van een dochter lotte. Linda Arntz werkt ook weer bij ons. Frank is nu manager bd. Zo nu ben je ook weer op de hoogte van alle nieuws bij KM. Oh ja een Wrik, jouw vervanger, zijn vrouw is nu def hier vanuit de dominicaanse republiek.
    Groetjes vanuit Rosmalen en laat effe weten hoe jouw 1e werkdag is bevallen. Liefs Chantal xxx

• 28 September 2013 - 12:53

Reinier:

Mooi, is nu eindelijk die vakantiepret weg. laag salaris en hoge provisie basis???
    aan het werk, dat geflierefluit van je!!

Gans met met appeltjes en rodekool lekker..................

En de natuur geeft en neemt...............

Maarre waarom ben je naar Canada gegaan als je je lief 100 dagen niet ziet??? Grapje.......................

maar ik ben jaloers op je!!!

• 29 September 2013 - 09:22

Marieke:

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Mooi begin, toch?!
    Als we een keer in de buurt zijn, dan gaan we samen een stuk wielrennen, lijkt me heerlijk

• 29 September 2013 - 13:05

Ine Vd W:

Hoi Carla,

Allereerst gefeliciteerd met je baan.
    Ik kreeg jouw reisverslag door van mijn zus Marian.
    Ik zou ze voortaan ook graag van je willen ontvangen
    Wat schrijf je toch ontzettend leuk en wat doe je het daar toch ontzettend goed.
    Leuk die avontuurlijke uitstapjes van je.
    Ik zou zo mee willen gaan
    Een vriendin van mij is nu ook 3 weken bij jou in de buurt.
    Zij vindt de natuur daar ook zo ontzettend indrukwekkend.

Carla, geniet nog lekker van het herfstzonnetje en veel succes met je nieuwe baan.
    Ga je ook weer meer mensen ontmoeten.
    Een hartelijke groet,
    Ine

• 29 September 2013 - 19:03

Renate:

YOEHOE!

Wij zijn net terug van ons eigen joehoe momentje aan de Belse kust, staat er weer een overtreffentd reisverslag van jou klaar!!!!! ;-) ( grapje, altijd fijn om weer te lezen hoe het met je gaat)

Proficiat met je baan en,als je wil weten hoe je moet wecken, of kruidenolie moet maken, of ganzenstrotjes klaarmaakt.. .....
    Dan heb ik nog wel wat tips.

Hoe maak je wasbeer eigenlijk klaar?

DOEHOEI

Liefs Renate

• 30 September 2013 - 08:16

Niki:

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!! Fijn vooruitzicht! xxx

• 30 September 2013 - 14:48

Yel:

Hey Carlalalala.....
    Heerlijk verhaaltje weer. Leest zo lekker weg !!!
    Top joh dat je een baan hebt. Wie weet kun je er na een tijdje wat uurtjes bijsprokkelen.... Alles komt goed ! You did it toch maar mooi.
    Kun je Jason een xtje updaten ik denk dat zn navigatie toch niet meer zo toppie is hoor.
    Wat heb jij een avontuurlijk leventje gekregen daaro. Geniet meis.
    Dikke knuffel van ons uit Best city xxx

• 01 Oktober 2013 - 12:13

Ingrid, Jeroen, Teun En Niek:

Ha zusje.
    YOEHOE... Je hebt de afgelopen maanden een mooi aantal YOEHOE momentjes gehad. Maar je hebt bij ons in Nederland ook voor een YOEHOE momentje gezorgd. Lekker met de kids een dag naar DippieDoe. Kei leuk joh. Bedankt. Foto's volgen.
    En natuurlijk, van harte gefeliciteerd met je baan. Kei fijn. Nu nog even 2 weekjes rustig aan doen, en dan kun je er weer lekker tegen aan.
    En Jason een keer updaten is volgens mij geen overbodige luxe. Je kunt hem ook inruilen voor een nieuwe ..... (GRAPJE). (Laat hem dat maar niet horen... ; )
    Doe Jason en de ganzen de groeten, en we Skype snel weer.
    Dikke kus en knuffel uit het zonnige Liempde. XXXX

• 06 Oktober 2013 - 22:24

Yvonne:

Hee zus,
    Zo, ik liep behoorlijk achter met mijn mail. Dus ik heb net pas je verhaal gelezen. Maar wat kan jij toch heerlijk schrijven!! Echt genieten weer al die verhalen!
    En al weer 2 jaar samen.... wat gaat de tijd toch snel!
    Ik zou trouwens de volgende keer gewoon een appel naar die wasbeer gooien, zou dat ook niet werken haha.
    Tot snel op Skype! En ik zal ons mam wel ff een foto laten maken van Jeltje 2. De buik groeit goed :)
    Dikke kus Yv