ZOEK DE 10 VERSCHILLEN - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu ZOEK DE 10 VERSCHILLEN - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu

ZOEK DE 10 VERSCHILLEN

Blijf op de hoogte en volg Carla

07 November 2013 | Canada, Qualicum Beach

DOKTER?, BIJBEL, MIJN NIEUWE BAAN ALS VASTGOEDBEHEERDER, APPELS SCHIETEN, THANKSGIVING, EN HALLOWEEN.

Iets later dan gepland, hier dan eindelijk weer een nieuwe update vanuit herfstachtig Canada.
In mijn laatste weekjes voordat ik met mijn nieuwe baan startte was ik voornamelijk ziekjes. Tsjah, sneu he?! Gezien mijn voorhoofdsholteontsteking steeds heftiger werd en mijn hoofd zowat explodeerde besloot ik mijn eerste doktersbezoek te plannen. Het eerste wat ik hoorde: “Over 10 dagen heeft de dokter een gaatje vrij”. Wat? Toen ik mijn klachten uitlegde mocht ik gelukkig meteen komen. Na 30 minuten rijden: “Sorry mevrouw, u bent een nieuwe klant, U kost meer tijd en dus kunt U volgende week pas geholpen worden”. Grrrr. “Daarnaast is uw ziektekostenverzekering verlopen…..”. Wat??!!
Blijkt dat de zorgverzekering mijn verzekering zomaar heeft beëindigd op de dag dat mijn studie-visum afliep. “Mevrouw, uw visum liep af dus we gingen ervan uit dat U het land verlaten had. Een nieuwe verzekering aanvragen duurt 4 tot 6 weken. Tot die tijd moet u zelf de onkosten betalen.”
Zoals je kan begrijpen heeft mijn exploderende hoofd inmiddels zijn kookpunt bereikt. Vooral met de gedachte dat ik een jaar flink heb betaald en nergens gebruik van heb gemaakt. In een notendop het vervolg: medicijnkastje overhoop gehaald, fles wijn, $100 lichter in de walk-in-clinic, diverse 12-hour-sleep-marathons, drogist leeg geroofd, en 4 weken later werd mijn hoofdpijn dan eindelijk minder. Pffff.

Ondertussen is Jason geregeld enkele dagen thuis en vind hij telkens weer een nieuw project die hij niet afmaakt, heerlijk om hem zo bezig te zien. Met de relatie gaat alles super en vooral nu ik de bijbel aan het lezen ben; Mannen komen van Mars en Vrouwen van Venus. Werkelijkwaar een geweldig en interessant boek. Velen dingen worden me duidelijk nu. FIJN!

En dan is het 15 Oktober: My First day on my new (part-time) job as property manager at Coast Realty. En wat houd mijn nieuwe baan in?
Samen met mijn gezellige naaste collage beheren we ruim 70 particuliere verhuurwoningen.
In een notendop: een particulier benaderd ons met de vraag of we hun woning willen verhuren, we adverteren het, doen woningbezichtigingen, achtergrond check van nieuwe huurder, tekenen huurcontract, onderhouden de woning, doen huisinspecties, behandelen reparatieverzoeken, innen de huur, en doen de mutaties waaronder eindinspectie bij vertrekkende huurder en plaatsen nieuwe huurder. Super gevarieerd werk, en erg leuk.
Op mijn eerste werkdag deden we 20 inspecties zodat ik (een deel van)het bezit leerde kennen. Waar ik bij mijn kledingkeuze even niet aan had gedacht is dat het hier gebruikelijk is schoenen uit te doen bij binnenkomst van een woning. Laarzen waren niet de meest gemakkelijk schoenkeuze….
Opmerkelijk was tevens de woningtypes: Ongeveer 70% van ons bezit zijn vrijstaande huizen en 90% heeft 2 badkamers. Typisch Canadees.
Ook stond ik versteld van het antwoord dat ik kreeg op mijn vraag van wanneer ik de arbeidsovereenkomst kon tekenen: “Wij hebben eigenlijk geen arbeidsovereenkomst. We hebben je mondeling aangenomen en je salaris is je bekend gemaakt (wat trouwens erg teleurstellend is….snif)”. Secundaire arbeidsvoorwaarde was al helemaal vreemd: ziek=geen salaris, 2 weken vakantie op jaarbasis (onbetaald), eindejaarsuitkering? Nooit van gehoord!, vakantiegeld? Waar heb je het over! Enz.
Daarnaast is het ook allemaal lang niet zo bureaucratisch. Ik bel een aannemer die nog nooit voor ons heeft gewerkt en geef een werkopdracht door. Hij hoeft niks op papier te ontvangen maar vraagt alleen waar hij de factuur naartoe kan sturen. Het gaat allemaal veel meer op vertrouwen.
Erg frappant is ook: niet de huurder maar de huiseigenaar is verantwoordelijk voor het wassen van de ramen aan de buitenzijde, verven van de binnenmuren en zelfs het vervangen van de (binnen)lampen. Daar kan ik met mijn pet niet bij hoor!
Erg grappig al die verschillen. En zo zijn er nog véél meer.
Zoals je kan begrijpen is het werkleven hier een hele ervaring. Maar mijn nieuwe baan bevalt me super goed!!

En dan is het HALLOWEEN!! Pumpkin carving met Jason en verkleed als piraat naar een Halloween party. Nou ja, eigenlijk 2 party’s: één party met 4 meiden toen Jason voor een week was jagen (op herten en eland) in het noorden van het land (hij was zo blij als een kind, geweldig!) en één party met Jason en vrienden in óns dorp!! Jajajajajajaja Hiehaaaaa

WIST JE DAT:
- Als het regent je gewoon met een paraplu boven je hoofd in de hottub kan zitten?
- Ik het geweldige idee had om de slaapkamer muur rood te verven?
- Ik helaas nooit had verwacht dat ik maar liefst 5 lagen moest verven voordat het dekkend was? Aiaiai
- We met Thanksgiving weer een overheerlijk kalkoendiner hadden? En mijn zelfgemaakte appeltaart als toetje een topper was?
- Jason en ik vele appels tot moes hebben geschoten met zijn nieuwe geweer? PANG!! KNALL!! SPLASH!! GAAF!!! (zie video!!!!)
- Ik hoop dat ik snel full-time kan werken met een flinke salarisverhoging? (zie spreuk)
- Mijn eerste (zielige) salaris opging aan boodschappen, benzine, en een avondje stappen….. Daar ging mijn plan voor het sparen voor een vliegticket naar NL….
- Alle zalm weer de rivier opzwemt? Zo gaaf om te zien, je kan ze gewoon met een schepnet uit de rivier scheppen als je wilt.
- De herfst weer prachtige kleuren toont? Vooral de felrode maple-bladeren doen wonderen.

SPREUK VAN DE DAG:
You cannot expect miracles to happen overnight. Be patient, be loving, and little by little the change you seek will come.

  • 07 November 2013 - 06:18

    Gijs Jagers:

    Hoi Carla, Dat is weer een heel verhaal.. super leuk om te lezen dat je er je draai helemaal hebt gevonden.En idd apart dat je geen contract krijgt als je ergens aan het werk gaat.. Wel fijn dat de mensen zo goed van vertrouwen zijn.Geniet maar lekker daar en blijf me verrassen met je leuke verhalen. Hier gaat het in de tussentijd gewoon door.. Ben druk aan het verbouwen thuis. En het word al erg mooi, Hopelijk heb ik dit project rond de kerst af.. En dan even niet en in het voorjaar op naar het volgende project.. Kan me goed bezig houden.. xxx gijs

  • 07 November 2013 - 07:21

    Patricia Van Leeuwen:

    Hoi Carla,
    Leuk om je verhaal te lezen! Je denk er helemaal niet over na dat het in andere landen het zakenleven er heel anders aan toe gaat. Fijn voor je dat het verder allemaal goed en je daar je draai hebt gevonden!
    Liefs Patricia

  • 07 November 2013 - 08:58

    Yvonne:

    Hey Zus,
    Wat een heerlijk verhaal. En wat hilarisch die cultuur-verschillen :)
    Laat je snel goed inwerken en dan kan je lekker de vrijdag ook gaan werken. Kom maar op met die centen, des te eerder kom je naar Nederland!!
    Enne, wel een sexy jurkje hoor!! ;) Is Halloween net zoals carnaval hier?
    Hier verder nog steeds alles rustig...........
    Dikke kus

  • 07 November 2013 - 09:01

    Niki:

    Hoi hoi!
    Gelukkig ben je weer de oude na veel gedoe! Haha wat raar dat je geen contract en vakantiegeld krijgt!! Dan is het in ons kikkerlandje allemaal maar goed geregeld. Baan klinkt wel heel leuk en afwisselend! Rol van verhuurmakelaar, woonconsulent, incasso, huismeester en backoffice/servicebureau in 1!! :-) Jammer van het salaris, maar je bent iig lekker bezig, doet ervaring op, krijgt een netwerk en kunt van daaruit verder toch?
    Hier is het rot weer!!! Maar... 15 november ga ik lekker 2 weken richting Bali!! :-)
    Tot je volgende berichtje! Liefs Niki

  • 07 November 2013 - 10:39

    Reinier:

    Tja, je zou bijna voor de dokter Nederland bellen stuur me effe een receptje per mail.
    Wel logica, klaar met studeren en nu is alles klaar, de PVV zou zoiets hier moeten voorstellen. Het landje zou te klein zijn....onverzekerd en niet helpen is hier geen bezwaar ieder ziekenhuis heeft een apart potje voor onverzekerden.........maar dat is Nederland

    Anderzijds zijn de een paar zaken wel zoals ze behoren te zijn. man is man, woord is woord. Vroeger sprak opa werkte ik ook zo, tegenwoordig moet eerst de hele papierwinkel door diverse lagen ondertekend zijn voordat het een opdracht is.

    Maar Carla en de bijbel, ik moest even slikken een Gods wonder. Is wel een kombinatie die met duistere kantjes, daar staat ook iets in over huwelijk enzo.............Straks wordt je nog netjes een getrouwde vrouw.......................krijg tranen in mijn ogen van de pret!!1


  • 07 November 2013 - 12:37

    Chantal En Ellis:

    Hey Carlala
    Wat een leuke outfit met halloween. Je gaat vooruit met het maken van lampionnen. Ze zien er vet uit.
    We willen graag tips hoe we dat het best kunnen doen. Bij ons lukken ze niet zo goed.

    Wat een mega herfstblad. We zijn jaloers.

    Gelukkig heb je leuke collega's om je werk op te leuken. Blij dat het goed gaat met Jason.
    Spreuk van de herfst: Het leven is in de herfst pas goed, als je elkaar de das omdoet.
    Liefs Chantal en Ellis

  • 07 November 2013 - 13:24

    Ons Pap En Ons Mam:

    Dat ik nog eens een verhaal zou lezen van jou waarin je het woord "bijbel" gebruikt is al een wonder op zich, ook al is het een moderne uitvoering. Gelukkig haal je er goede tips uit, dus lezen maar !!!

    Jij hebt je 11-11 bal al gehad daar zie ik, ziet er gezellig uit.

    En dat werk van je, of moet ik zeggen, het salaris ??.......Dat komt wel goed, schatje. Jij hebt het bewijs geleverd dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn, dus wie weet.....

    Tot Skype, dikke knuffel van ons.
    XXX Charles en Annemarie.

  • 07 November 2013 - 14:31

    TanteRia Ome Henk:

    Hoi Carla
    Wat een leuk verhaal weer.Die bijbel van jou heb ik ook gelezen ,je kunt er veel uit leren en ineens begrijp je de mannen veel beter.

    Die video van jou met dat grote jachtgeweer ziet er wel stoer uit.
    Jullie eten met kerst natuurlijk hert of eland of ga jij met een schepnetje zalm vangen?

    Veel succes met je werk en veel liefs
    Groeten aan Jason
    Henk en Ria


  • 07 November 2013 - 18:51

    Renate:

    Hoi Carla,
    Ik merk dat je inmiddels aardig bent ingeburgerd. Dat merk ik vooral aan je spreuk van de dag die niet meer op zijn nederlands is. Als iemand niet goed engels kan, maak je die dood met een blije mus ;-).
    En dan al die vakantiedagen... Krijg je die wel op denk je?
    Groetjes Renate

    PS ik kijk al weer uit naar je volgende belevenissen!

  • 11 November 2013 - 21:18

    Jacqueline De Jong:

    hey kaatje,

    Ik zeg ; mooi rood is niet lelijk! Bij ons heeft mosgroen het gewonnen van rood in de slaapkamer.
    erg goed gelukt en gelukkig dekkend na 1 keertje... leuk rood piratenjurkje ook! Ziet eruit als een gezellige boel. dat Halloween komt niet echt vd grond in nederland. Vandaag 11 november en we wonen in een goede buurt; gelukkig GEEN kids aan de deur gehad die leuren om candy.
    (sorry voor alle Sint-Maarten liefhebbers!)
    Fijn dat je werk leuk is, geld is ook leuk maar leuk werk en leuke collegas hebben is minstens zo belangrijk al dan niet belangrijker, anders hou je het niet vol hoor! Lekker genieten en ervaring opdoen.

    Ben wel jaloers op de jagende vent, erg mannelijk hoor ha ha en heerlijk vers vlees!
    Hoe is het met je ganzenkroost?

    tot het volgende bericht!
    liefs Jacq.

  • 30 November 2013 - 08:26

    Francis:

    Bij mij mag je je schoenen aanhouden hoor :) ik woon in nanaimo wij zijn 3 jaar geleden geëmigreerd en waren op tv bij hello goodbye
    Quilicum is ook erg mooi

    Geniet van je avontuur

    Groetjes Francis

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Qualicum Beach

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 133231

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: