Vino mi amor?! - Reisverslag uit Punta del Este, Uruguay van Carla - WaarBenJij.nu Vino mi amor?! - Reisverslag uit Punta del Este, Uruguay van Carla - WaarBenJij.nu

Vino mi amor?!

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

20 December 2009 | Uruguay, Punta del Este

ROAST CHICKEN, ZINGEND OP DE FIETS, KILOMETERS STRAND, KAMPVUURTJES, LEKKER GEZELSCHAP, KORTE NACHTEN, TERUG NAAR ARGENTINIE, KERSTVERSIERING MET SINTERKLAAS, HEEL VEEL WIJN IN MENDOZA EN DE GRENS OVER NAAR CHILI

Voor de beste stranden van Argentinie moet je naar Uruguay gaan.
Dus ik dacht: Laten we dat doen! Met de boot ging ik de grens over en arriveerde in het coloniale dorpje Colonia.
Hier kan je lekker rondwandelen over de kinderkopjes, lachen om de verroeste oldtimers, en op het strand de zonsondergang zien. Maar die had ik net gemist, en toen kwam ik erachter dat ik hier in een andere tijdzone zit. hihi.
In Montevideo, de hoofdstad van Uruguay, huur ik een fiets en trap heel de dag vrolijk rond. Het zonnetje is erg fel en ik voel me net een kippetje welke gerooserd wordt: Roast Chicken, Tok, Tok.

Door naar Punta Del Este, een internationaal beach resort. En dat is te merken, hoge appartementsgebouwen, peperdure villa´s en kilometers strand. Hier was ik wel op tijd voor de zonsondergang. Hij gaat pas om 20:30 onder dus we hebben heerlijke lange dagen hier....jalours?!....
Ook hier huur ik weer een fiets, zet mijn MP3 op en fiets heerlijk langs het strand. Al zingend ´Shake ik on baby´ fiets ik door de villawijk van La Barra waar de mensen me al lachend aankijken. Via Playa Montoya waar het goed surfen is ga ik door naar Playa Bikini. Hier gaat het om zien en gezien worden. Maar vandaag viel er niks te zien. Het strand was compleet leeg. Tsjah, een bewolkte dag.... Ik ben al 3 uur vrolijk aan het fietsen dus tijd om terug te keren waarbij ik nog net een flinke regenbui meepik. Jammerrrr

In het volgende strandplaatje La Padrera zie ik de zon weer. Dus...stranddag...En dat is maar goed ook, want het is een klein dorpje en verder niks te doen. En mensen kijken op het strand?! kilometers strand en maar 5 mensen. hihi.
Het volgende dorpje is nóg kleiner. Inimini Cabo Polonio ligt midden in de duinen aan de zee en alleen te bereiken met een dunebuggy. Van elektriciteit hebben ze nog niet echt gehoord. Back to Basic. En wat te doen daar? NIKS! Strandwandeling, luieren in de hangmat, boekje lezen, verse vis eten, kampvuur maken en slapen.

Het laatste plaatsje is weer wat levendiger, Punta Del Diablo. Voornamelijk het gezelschap maakte dit tot enkele geweldige dagen. Daar ontmoette ik Diego en Pedro. 2 aantrekkelijke argentijnen welke hier aan het rondtouren waren met hun Harley Davidson. We drinken wijn op het dakterras en spelen spaans scrable (waar ik zo goed in ben. NOT!). Dan verrast Diego me ineens met een kus op de mond. Mmmm. Met zijn Harley gaan we om half 1 in de nacht naar een restaurant (!! Argentijnse etenstijden). We maken een romantische strandwandeling en nemen nog een afzakkertje bij de openhaard tot we om 5 uur in de morgen (als de vogeltjes beginnen te fluiten) besluiten naar bed te gaan.
Diego is een stoere, lieve en lekkere man. Met zijn kettingen en vele tatoe´s ziet hij er ook als een echte moterrijder uit. Ik besluit hem nog een extra tatoe te geven, en wel ´Pluk de Dag´.
We maken weer een strandwandeling, worstelen in het zand (i´m a kongfu fighter. tutudututu), dansen Rock n Roll op de straat en gaan zelfs de ijskoude zee in. Wat je wel niet doet als je iemand leuk vind....
Savonds gaan we met een hele groep BBQ-en waar zowat een halve koe op de BBQ ligt en aan alcohol niks ontbreekt.
Het is volle maan, dus we besluiten een Full Moon party te houden. We sprokkelen hout, leggen dit op een pallet en lopen naar het strand waar we een groot vuur maken.
Ook deze nacht is het 5 uur voordat we naar bed gaan. En 3 uur later mag ik er alweer uit. Diego nodigd me uit met hem mee naar Punta Del Este te gaan. Daar ben ik al geweest en ik besluit mijn reis voort te zetten dus afscheid te nemen van Diego.
Ik neem de bus naar Montevideo, dan naar Colonia, met de boot de grens over naar Argentinie, Buenos Aires, en daar neem ik de nachtbus naar Cordoba. Wat een rit. Ik ben gebroken!

In Colonia ontmoet ik de nederlandse meid Sannah met wie ik naar de bar ´Paris´ga. Heerlijke muziek, geen touristen en dus over aandacht niks te klagen. Ook deze nacht is het weer licht als we naar huis gaan. Whoei. En ook nu moet ik 3 uur later opstaan om me uit te checken in het hostel.
Ik ben moe...maar het is FEEST vandaag. Sinterklaas!!
Ik ontvang via de mail een prachtig sinterklaasgedicht van ons mam welke me emotioneel maakt. Om me op te vrolijken kopen Sannah en ik een nieuwe zonnebril en kerstversiering welke we om ons hoofd binden. Oke, we zijn klaar om met onze familie te bellen. Heerlijk om het gehele gezin bij elkaar te zien. De webcam ging van hier naar daar, naar onderkin, nieuwe haarkapsels, en zelfs de kont van Peter welke aan het moonen was. En ja, Niek welke lekker rondloopt en Teun welke niet kon wachten om alvast een kadootje te openen. Geweldig.
smiddags hebben Sannah en ik nog de gehele dag met onze kerstversiering rondgelopen. Vele mensen moesten om ons lachen.
We hadden ook nog een date met 2 argentijnen uit de kroeg. Deze 2 waren ontzettend saai en creapy. Na een half uur wilden we eigenlijk wegrennen maar we hebben ze toch op een normale manier afgepoeierd. Niemand is perfect maar hun lieten het wel heel duidelijk merken!!

Ik zeg weer gedag tegen Sannah en neem de nachtbus naar Mmmmendoza!
Inderdaad veel mmmm. Mendoza ligt namelijk middenin het wijngebied. En ik vind wijn heerlijk! Onbeperkt wijn drinken! Geweldig! Alleen wilde ik de eerste dagen alles behalve wijn: ik was ziek en mijn hoofd was verward door Diego.
Eenmaal opgeknapt vergezelde ik de andere reizigers uit te hostel: witte wijn, rode wijn, witte wijn, rode wijn, meer rode wijn en meer rode wijn. Het was een dolle boel. En had ik al vermeld dat we veel wijn dronken??!!
Wow, de volgende dag voel je dat dan wel weer....maar niet aan denken want deze dag staat in het teken van....WIJN....
Ik doe een wijntour en we bezoeken 3 bodegas (winerys) waarbij we uitleg krijgen over het proces en uiteraard heerlijke wijn proeven.
Dan is het lunchetijd. De tafel ligt bomvol met eten, niet normaal. En ja, ook hier....WIJN....zoveel als je wilt. Aan het eind van de dag kwamen we tipsie terug bij het hostel.
Na een dutje werd de BBQ aangestoken en werd er een halve koe op de gril gegooid. En wat denk je? jep....wijn.
Een saaie regenachtige dag volgt (met een kleine kater..), maar savonds word het weer leuk. We gaan zelf wijnproeven. We habben 5 verschillende flessen wijn en....ze gaan allemaal op.
De volgende dag wordt ik wakker met het liedje ´Whoeps, i did it again´ in mijn hoofd. Again veel wijn gedronken en dat voel je de volgende morgen. Gelukkig hoef ik vandaag niks te doen.

Ik stap in de bus, rijd voor de prachtige andes, en ga de grens over naar Chili, Valparaiso.


WIST JE DAT:
- Mijn nieuwe camera na 10 dagen al kapot was??!! Grrr....zand in de lens....was weer een heel gedoe om hem te laten maken
- Ik in Mendoza ook serieus wilde gaan hiken?! maar de 2 daagse hike (naar de Aconcagua Base Camp) werd geanuleerd omdat ik de enige persoon was, en de daghike was volgeboekt.....
- Ik onderweg naar Chili de Aconcagua berg heb gezien? en ik vervolgens dol werd van de 27 haarspeldbochten welke allen direct achter elkaar volgden? De wijn zat nog een beetje in de weg :s

IK WENS JE EEN VROLIJK EIND,
EEN GOED BEGIN
EN EEN JAAR
VOLKOMEN NAAR JE ZIN.

SPREUK VAN DE DAG:
- To love is to lose control

TIP:
Voor meer foto´s en videos zie mijn fotoalbum op hyves:
http://carlakaatje13.hyves.nl/

  • 21 December 2009 - 07:32

    Örjan:

    Lala,

    De romeinen zeiden al, "In vino veritas"; In wijn zit waarheid. ;-)

    Oh ja, het heeft hier hard gesneeuwd en het gaat waarschijnlijk nog harder sneeuwen!!

    Geniet van de warmte daar!

    groeten,

    Örjan

  • 21 December 2009 - 08:00

    Reinier:

    Strand vakantie's kunnen toch ook in Spanje???
    Maarre mooi leven, dus eindelijk toch die cokebaron ontmoet.
    Gelukkig niet verslaafd aan geraakt?
    Hier een witte boel, beetje heftigsommige plaatsen decimeters.
    Enne in welke stal ga jij kerst vieren???

  • 21 December 2009 - 11:44

    Peter En Yvonne:

    Hee Kaat,
    wat een gaaf verhaal weer. Enne....sinterklaas was zeker gezellig ja. En, welke onderkin?? Bij ons in de familie heeft toch niemand een onderkin!?
    Geniet van Chili!
    dikke kus

  • 21 December 2009 - 12:21

    Bert:

    Ha Carlalala!

    Laat je niet te gek maken hè! Gewoon blijven genieten...
    Hier dik pak sneeuw en er komt nog meer, dus geniet maar extra van de warmte daar!

    Houdoe! xxx
    Bert

  • 21 December 2009 - 13:52

    Sander:

    en ben je in BA met kerst????
    of oud en nieuw????
    maar weer een biertje dan.. of wijn deze keer!!!!

  • 21 December 2009 - 16:08

    Renate:

    Ha Carla,

    Dat is toch wat, lekker gezelschap en jij reist weer gewoon verder!? Ik denk dat ik misschien nog wel even op dezelfde plek was gebleven als ik jou was. Hier is de boel flink ingesneeuwd, lijkt ook wel wat op witte stranden.....

    En over wijn gesproken, gluhwein van de kachel smaakt ook heerlijk als het buiten vriest!

    Groeten en fijne feestdagen, Renate

    PS drink er maar een wijntje op he?

  • 21 December 2009 - 16:19

    Christel:

    Hoi Carla

    Goeie keuze die Diego !!!! Haha
    Mooie verhalen en foto's weer !!! Geniet ervan en ook jij fijne Kerstdagen en een goed gezond en reislustig 2010 !!!

    Groeten en kus Christel Arlon en de jongens

  • 21 December 2009 - 17:39

    Ons Pap En Ons Mam:

    Hee, Kaatje.
    Bij ons geldt een weeralarm maar volgens mij bij jou een wijn-alarm !!! Dagelijkse kost voor jou als ik dit zo lees. Zullen we met Kerst weer gezellig skypen ?? Doen wij onze versieringen om.

    Dikke kus en knuffel van ons.
    XXXX
    Ja,ja Diego....

  • 21 December 2009 - 18:14

    San:

    Ha Carlaatje,
    volgens mij een inspirerend stuje reis op velerlei vlakken zullen we maar zeggen....
    Enne wij drinken met kerst wij uit Mendoza! Kan geen toeval zijn toch?

    Dikke kus en knuffel en tot skype, X San

  • 21 December 2009 - 18:47

    Tante Ria Ome Henk:

    Zon, zee, strand, Diego en wijn,wie doet je wat.Ik begrijp het wel dat je nog niet naar dit koude kikkerlandje verlangd.Maar een witte kerst is ook mooi.Fijne kerstdagen en veel plezier met de jaarwisseling Liefs uit Vught

  • 23 December 2009 - 09:26

    Yai En Kyra:

    knuffels vanuit mariahout....

    liefs...

  • 23 December 2009 - 16:40

    Angela:

    Hee die Carla,

    Tis hier nog steeds wit en koud. Leuk verhaal weer. Wellicht moet je toch maar overstappen op bier!!!
    Fijne Feestdagen en een goed, gelukkig, gezond en reislustig 2010.

    Gr. Angela

  • 23 December 2009 - 17:06

    Jacqueline De Jong:

    Ola,

    je hebt je weer prima vermaakt ha ha. wijn en man(nen) en nog een wijntje, het goede leven.
    IK wens je fijne kerstdagen waar je die ook mag doorbrengen en alvast proost op het nieuwe jaar vol nieuwe avonturen.
    liefs Jacqueline
    (ps, pas op je rugzak in chili. (altijd eigenlijk) maar broertje van vriendin van mij was nog geen 5 minuten in chili en hup rugzak gestolen op straat.. hij is nu maar naar bolivia, chili vond hij maar niets. Hopelijk jij wel)

  • 27 December 2009 - 12:44

    Nicole:

    Ha Kaatje,

    voor jou een heel mooi jaar om op terug te kijken op de 31e en voor 2010 al het beste!

    Liefs,
    Nicole

  • 27 December 2009 - 12:50

    Nicole:

    Wat zie ik nu staan... ?! Kom je 1 januari terug?

    Daar zullen jullie pap, mam, je zussies en de mannen én je vrienden wel heel blij van worden.

    xx
    Nicole

  • 29 December 2009 - 08:54

    Bram:

    Dag Carla,

    Het blijven gweldige verhalen om te lezen. Het gaat je goed en dat is mooi. Lekker door blijven doen. Fijne verdere tijd daar.

    Groeten Bram


  • 31 December 2009 - 10:55

    Hoi Carla :

    Van uit een koud Nederland een goed Gezellig en reislustig 2010. Dikke Knuffel van ons.
    Groetje van Ome Ger en tante Wil.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Uruguay, Punta del Este

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 133204

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: