Raften en overleven - Reisverslag uit Maun, Botswana van Carla - WaarBenJij.nu Raften en overleven - Reisverslag uit Maun, Botswana van Carla - WaarBenJij.nu

Raften en overleven

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

16 September 2006 | Botswana, Maun

Van Zimbabwe via Botswana naar Namibie

RAFTEN OP DE ZAMBEZI, BIG 5 COMPLEET, OVERLEVEN IN DE OKLAVANGO.

nou, nou, weinig internetkans helaas. Of we komen te laat op onze campsite of de verbinding werkt niet. maar hier dan eindelijk weer een beicht.
we beginnen bij het raften. Men, dat was heftig. we hadden 23 rapids met een paar zeer heftige. en het water was brrr. we hadden tegen onze gids gezegd: go hard or go home. maar daar kwamen we later wel van terug. we zit in de raft. je hoord het water van de rapid al donderen, dan ineens zie je wat je te wachten staat. je denkt WOW, SHIT. Voor je het weet lig je in de zambezi. je wordt onder water gezogen en komt 15 sec later pas boven. 1 hap adem en daar ga je weer. dan weer boven. je steekt je arm uit want je wil weer in die raft. en onder ben je weer, schiet onder de raft door en even later kom je weer boven. eenmaal in de raft moet je eerst even bijkomen en lucht binnen krijgen. en zo ging dat enkele rapids. maaaar, het was HEFTIG!! de DVD is erg gaaf. Dus kom die maar eens bekijken....

uiteraard ook de Vic-falls bekeken en toen naar Botswana. Tijdens de watersafari in het Chobe national park de big 5 compleet gemaakt: oliefant, buffel, leeuw, luipaard en neushoorn. YES!

Dan naar Maun en twee dagen de Oklavango Delta op. Met de makoro (uitgeholde wankelinge boomstammen wat als boot fungeert) de delta op, een dorpje bezoeken en naar onze bushcamp. geen douche (douchen in de rivier), geen toilet (kuil graven in de grond achter een boompje), geen hekken die de dieren tegen houden, en geen winkel waar je water kan kopen. Dat laatste was namelijk een probleem.Ze hadden vergeten ons water mee te geven dus we zaten zonder. Dus wij water uit de delta gehaald. dat op een kampvuur gekookt en dat proberen te drinken. maar ja, het zag er vies bruin uit. dus dan maar een theezakje erin en denken dat het lauwe oklavango ice thee is, klok, klok, klok.
We hebben daar ook nog enkele Bushwalks gemaakt op zoek naar groot wild.

Enkele dagen later zitten we ineens in Namibie. lekker aan het zwembad en in de bar.
op weg naar de waterbergtableau ging ons trukkie weeeeer kapot (Ja Ome Henk, ik had jou gewoon mee moeten nemen). Na 5 uur wachten konden we eindelijk weer verder. we kwamen weer eens laat op onze campsite aan. we wilde toch graag de berg beklimmen dus de dag erop voor zonsopgang liepen we in het donker al aan, maar het was de moeite waard. daarna meteen door naar Etosha National Park waar we savonds laat en smorgens vroeg naar de waterpoel gingen op de dieren te zien drinken. Dat heeft weer mooie plaatjes opgeleverd.

WIST JE DAT:
- ik gebakken rups heb gegeten?
- onze raftguide zijn schouder uit de kom had tijdens het raften? en na een kwartier krekken, plop, en hij ging weer verder.
- we veel krokodikken hebben gezien op de zambezi tijdens het raften? soms is het beter er dan niet uit te vallen....
- we elke dag tussen 5 en 6 ons bed uit moeten. Pffff.
- mijn zandkleurige broek nu bruin is?
- het overdag erg warm kan zijn in ons krukkie zonder airco?
- ik al afrikaans heb gekeerd? drempel= spoedruteltut, stopplaats=aftrekplek ("we gaan weer even aftrekken" is een normale zin)
- ik hoop snel weer internet te hebben om jullie op de hoogte te houden?
- ik jullie berichtjes erg leuk vind!!!!

tot snel. kus Carla