Big 5 bijna gezien - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Carla - WaarBenJij.nu Big 5 bijna gezien - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Carla - WaarBenJij.nu

Big 5 bijna gezien

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

07 September 2006 | Zimbabwe, Victoria Falls

Van Johannesburg tot Victoria Falls

BIG 5 BIJNA GEZIEN! KOUDE NACHTEN EN KAPOTTE TRUCK.

zozo, hier dan eindelijk mijn eerste berichtje. ik heb jullie veel te vertellen maar ga t kort (proberen) te houden. we beginnen bij het begin. Vrijdag om 5 uur mijn bed uit. (Pfff, zwaar!). Omdat we vertraging hadden kwamen we pas om 2 uur snachts aan bij onze eerste campsite net boven Johannesburg. De tent gingen we niet meer opzetten en sliepen in een lodge. Nou dat stelde niks voor, wat houten planken als muur en dak, twee bedden, geen douche, geen toilet en helaas geen verwarming. want owow, wat hadden wij het koud gehad.... Het vroor gewoon!! Brrr.

De dag erop om 6 uur uit bed. op weg naar het Krugerpark. we waren nog geen 10 min met de truck onderweg en we stonden al met stukken, de moter werd te warm. daardoor reden we pas om 5 uur het Krugerpark in. meteen zagen we al dieren zoals, Giraf, oliefant en luipaard. om 6 uur werd het donker (vroeg he?!) en zagen we nog een neushoorn midden op de weg lopen. geweldig. om 7 uur voor het eerst de tent opzetten in het donker. nou, dat ging best goed.

dan is het zondag. zondag rustdag. niet dus. om 6 uur weer uit bed. was weer een koude nacht geweest. sokken aan, lange broek, t-shirt, vest, lakenzak, fleeceplait en slaapzak en dan nog koud.....
zondag onze eerste gamedrive en meteen daarna de sunset gamedrive dus dieren in het licht en donker spotten. echt super veel dieren gezien. alleen de buffel nog en dan is de big 5 compleet. luipaard moeilijk te spotten? nee hoor. we hebben er in totaal 5 gezien. we hebben zelfs enkele dieren van super dichtbij gezien (op een paar meter afstand) zoals leeuwen, luipaarden, giraffen, oliefanten, hyena's.
savonds lekker BBQ op rond het kampvuur. de groep is erg gezellig en mijn slaapmaatje is Annelies. een leuke meid van 27.

maandag waren we weer gestrand. moter te warm en koppeling kapot. enkele lichtpuntjes. neushoorn van super dichtbij gezien en naar Maholeholel geweest. Wattt??? nou das een revalidatiecentrum vor dieren wat wel mooie fotos heeft opgeleverd (babyluipaard geaaid, leeuw van dichtbij, chita geaaid). daar moesten we ook overnachten want truck zou snachts pas gemaakt kunnen worden.

dinsdag om 4.15 eruit en de hele dag in de truck om de schade in te halen.maar het was gezellig in de truck. beetje kaarten, kletsen, zingen, naar buiten kijken, door de microfoon met de chauffeurs praten en wegdutten. en dan, dan zit je in Zimbabwe. Daar kom je niet zomeer binnen kan ik jullie vertellen. we hebben er maar liefst 3 uur over gedaan om de grens over te komen, maar ja, dan ben je ook ergens. in Zimbabwe was meteen alles anders. snelwegen van zand, kleine hutjes langs de weg, plassen achter de truck enz. geen electriciteit op onze camsite, warm water dmv vuurtje stoken. echt geweldig. kampvuurtje om te koken. Back to basic!

woensdag konden we uitslapen!! kwart voor 8 eruit. we gaan naar Matobis national park. weer wat anders want we gingen ook de truck uit en sluipend tot 3 tot 5 meter voor de neushoorn zitten. spannend. de neushoor kan in een paar seconden snelheden tot 50 km/h bereiken en weegt ca 5000 kilo!!

vandaag (donderdag) aangekomen bij Victoria Falls. excursie voor morgen geboekt (wild water raften met vallen tot 11 meter. spannend!!) en wat souveniers gekocht en eindelijk internet.
ik laat jullie hopelijk snel weer weten hoe het verder gaat!!