Skydiven en meer rare fratsen - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Carla - WaarBenJij.nu Skydiven en meer rare fratsen - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Carla - WaarBenJij.nu

Skydiven en meer rare fratsen

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

20 September 2006 | Namibië, Swakopmund

Van Etosha naar Swakopmunt

SKYDIVEN EN MEER RARE FRATSEN

vandaag wezen skydiven, maar eerst even de afgelopen (minder interessante) dagen.
In Etosha even een relaxdagje gehad. lekker aan het zwembad gelegen. moet natuurlijk wel een beetje bruin zijn als ik terug kom he?!
en lekker bij de waterhole naar dieren zitten kijken. oliefanten, giraffen, springbokken, zebra's, spiesbokken, neushoorns, alles kwam langs om effe wat te drinken.

de dag erop gingen we op weg naar Damaraland. onderweg effe een stop bij het versteende woud en twijfelfontein (bushmen tekeningen). dan weer overnachten op een bushcamp met zeer veel wind en zandverstuivingen. jaja, we komen steeds dichter bij die woestijn.

vervolgens naar Swakopmund. een plaatsje midden in de woestijn aan de kust. onderweg gestopt bij de honderden zeeleeuwen. leuk gezicht maar pfffff wat een stank. snel maar weer verder dus.
vanmorgen heb ik echt iets gaafs gedaan. SKYDIVEN!!!! Wow, dat was heftig. I love it and want to do it more!!!
pakje aan, tuigje aan,(geen rare dingen gaan denken nu) in een klein vliegtuigje proppen, wachten tot je op 10000 feet zit, dan naar de opening in het vliegtuig schuiven, en dan......freefall!! I CAN FLY!!! na ongeveer 30 seconden een vogeltje te zijn gaat de parachute open en whoep, daar hang je. wat een uitzicht: woestijn, stadje en zee. geweldig!! en ja, ik heb ook zelf mogen sturen. bochtje naar rechts, bochtje naar links. dan een soepele landing en je denkt: Ik wil nog een keer. toch wel jammer dat ik geen geldboompje heb, snif.

en er komen vandaag nog meer rare fratsen: QUADBIKEN door de woestijn. bergje op en af. lekker sjeesen en zandhappen.
maar dat......dat hoor je de volgende keer.

WIST JA DAT:
- amber vandaag jarig is? gefeliciteerd!!
- de weg soms een achtbaan is? hobbeldebobbel met 100 km/h over de grindwegen. berg op en af en leuke bochten.
- we erg verwend zijn met alle dieren die we gezien hebben?
- de dagen warm waren (nu niet meer helaas) 37 graden en de nachten erg koud?
- we regelmatig jakhalzen over de campsite hadden lopen? pas op je schoenen, want die nemen ze mee...
- ik springbok heb gegeten? mmmmm
- ik eigenlijk nog veel langer wil blijven hier in Afrika?