In de wolken - Reisverslag uit Chengu, China van Carla - WaarBenJij.nu In de wolken - Reisverslag uit Chengu, China van Carla - WaarBenJij.nu

In de wolken

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

05 November 2007 | China, Chengu

XIAN: TERRACOTTALEGER EN CITYWAL
CHENGDU: PERMIT VOOR TIBET REGELEN, IN DE WOLKEN OP EMEI SHAN EN SNEEUW OP DE TOP.

Met de nachttrein aangekomen in Xian ben ik na een heerlijk ontbijt samen met 2 aussies en 5 eugelse naar het terracottaleger gegaan. Een levensgroot leger met totaal bijna 10.000 soldaten en paarden. Qinshi Huang heeft dit laten bouwen om zichzelf na zijn dood te beschermen. Er waren 3 pits waarvan er maar 1 interresant was; hier stonden 6.000 soldaten en paarden.
savonds met deze groep het drinkspelletje uno gespeeld. erg leuk, erg veel gedronken, hihi.
De volgende dag met dezelfde groep een fiets gehuurd en over de stadswal van Xian gefietst en daarna nog effe met Kane (een van de aussies) door de moslimwijk heen gewandeld.
savonds was het alweer tijd om Xian te verlaten. samen met 2 engelse (Hanna en James) ben ik in de trein gestapt naar Chengdu. We hadden een hardsleeper; dat betekend niet alleen een harder bedje maar ook 3 bedden boven elkaar, rij aan rij, geen privacy, alles open. het stonk naar eten en pis en zat vol met 60 rochelende chineezen. ik keek er zo naar uit, lekker 18 uur slapen. maar dat kon ik wel op mijn buik schrijven....

In Chengdu wilde ik eerst mijn permit en treinticket voor Tibet regelen. maar helaas, het is vrijdagmiddag en vanaf dan t/m zondag kunnen ze niks doen...

in het weekend naar de reuzepandas gegaan. super schattige beesten en er zijn er nog maar 1.000 van. das nie zo veul war?
De dag erop kwamen de aussies Kane en Ryan ook aan in Chengdu en zijn we met zn allen naar Peopels Park gegaan waar theehuizen zijn en de chineezen de dag doorbrengen met kletsen, zingen, roeien, dansen enz. Ik heb zelfs een dansje mee gedaan :-)
Terug bij het hostel was het biertijd en daarna etenstijd. we hadden heerlijk gegeten, maar wat we op hebben? geen idee, blijft een raadsel, misschien wel hond?
Savonds naar de kroeg gegaan. maar tsjah, het was niet zoals de bossche kroegen.....

na het weekend mijn permit geregeld voor tibet!maar ik moet nog wel wachten tot Donderdagavond. Maar geen probleem: eerst met de aussies een dagtrip naar de subtropische berg Qingcheng Shan gemaakt met vanaf de top (1600 m) mooi uitzicht over mistige bergen. maar dit was nog niks vergeleken met wat ik daarna heb gedaan.

Dinsdagochtend vertrok ik met een Israelische jongen (Amotz) naar de Emei Shan, 130 km zuidwest van Chengdu, om in 2,5 dag naar de top op 3077 m te klimmen.
Na 6 uur reizen konden we om half 1 eindelijk starten. We hebben er zin in!! Het was meteen al prachtig dus we besloten de lange route te nemen.: geweldige uitzichten, tropische bergen, letterlijk in de wolken. Het pad naar boven bestaat uit alleem maar traptreden. Up en down en dan heeeeeel veel up. Langs de Monkey zone waar veel brutale apen zaten. gelukkig waren er voldoende chineezen met stokken om de apen wag te meppen. Met wat apenvoer bij de hand beleef je de grappigste dingen. je wordt gewoon besprongen door apen. haha. dan weer verder up en effe uitrusten bij een bergfamilie welke ons een eigengemaakte sigaar aanboden. whoeiii. Rond half 7 savonds kwamen we aan bij een klooster op de berg (1752 m) waar we konden blijven slapen. maar sjeee wat was het KOUD! Ik had 4 dekens maar omdat alles hier zooo vochtig is was het heel moeilijk om jezelf warm te maken.
6 uur wake up door zingende monniken. we gaan naar de top vandaag!! maar eerst even de grotten en het klooster waar we sliepen bekeken. Zo via heel veel andere kloosters verder omhoog. pfff, effe op adem komen en genieten van het uitzicht. mijn benen en knieen trillen. dit is echt goed voor je conditie. en het blijft gewoon prachtig!
rond 3 uur waren we er: 3077 m, op de top, in de wolken, bij een prachtig mega beeld de golden summit. WAUW!
Dan een slaapplek zoeken want we willen morgen de zonsopkomst zien.
Dus weer vroeg uit bed. we lopen naar buiten, en wat zien we daar??? een dik pak sneeuw!!! jaaaa, dat was niet afgesproken?! geen zonsopkomst dus....
na wat koukleunen terug naar Chengdu, want......ik ga naar Tibet! joehoeoeoe

geheimpje; inmiddels ben ik al in tibet, maar daarover, meer de volgende keer!!!!

WIST JE DAT:
- ik inmiddels heel goed met stokjes kan eten?
- ik echt super veel eet hier? alles is gewoon zooo lekkerrrrr
- veel eettentjes geen engels menu hebben?
- het altijd leuk is dan gewoon wat dingen aan te wijzen en het steeds een verrassing is wat je besteld hebt.
- ik een week in dezelfde broek heb gelopen omdat er een gat in mijn spijkerbroek zit en ik maar 2 broeken bij me heb....

  • 05 November 2007 - 02:08

    Peter En Yvonne:

    Hee Kaatje,
    we zijn de eerste!!!
    Dat bergbeklimmen valt niet mee he!? Wij Nederlanders zijn plat gewend haha. Leuk verhaal en je ontmoet veel mensen zo te lezen. Maarree....ge bent wel enne drankurgel war!! Proost, wij nemen er nog een wijntje op hier in Argentinie.
    Dikke kus en geniet ervan.
    Peter en Yvonne

  • 05 November 2007 - 02:45

    Jeffrey:

    He Carla,
    Zo te lezen ga je volgend jaar met gemak de 4-daagse lopen. De zeven heuvelen weg stelt nu natuurlijk niets meer voor.
    "Neemde oellie maar een lekker pinteke"
    (brabants dialect uit Hoofddorp ha-ha)

  • 05 November 2007 - 06:31

    Bart:

    Hey meid,

    Super, heb je geen snowboard bij?
    Had je na Chengdu kunnen boarden!

    gr. uit Rsmln

  • 05 November 2007 - 07:03

    Örjan:

    Hé Bikkel!
    Goed bezig daar! Eigenlijk gewoon een wintersportvakantie met veel drank maar dan zonder liften. De werkweek start hier voor ons in ieder geval weer, dus dat moet lekker zijn voor je om dat te lezen. Veel plezier in Tibet en ik kijk weer uit naar dat avontuur.

    groeten van Örke.

  • 05 November 2007 - 07:24

    Arjan:

    mevrouwtje westelaken,

    gaaf om te lezen wat je allemaal meemaakt !! spreek je al chinees ?
    hoe laat is het beer-time eigenlijk? doe ik hier een keer mee...

    1 week met de zelfde broek,das niks geks...hier zijn mensen die dragen een broek wel langer....!

    geniet maar lekker verder,komt wel goed als ik jou verhalen zo lees

    houdoe,

    arjan

  • 05 November 2007 - 07:33

    Mir:

    He avonturier, ja zeg, zo kan ik ook wintersporten hoor. Zo zonder lift, zonder skikleren, zonder ski's en zonder Heinz... maar ja, jij had Amotz.. ôk môi!
    dikke zoen, drie bier!

  • 05 November 2007 - 12:20

    Ingrid, Jeroen, Teun:

    Zo zo. Zo te lezen gaat het allemaal goed daar in verwegiestan. Kei leuk, en wat een mooie foto's! Veel plezier in Tibet, geniet ervan. Een dikke knuffel van ons.

  • 05 November 2007 - 14:16

    Ons Pap En Ons Mam:

    En wij maar denken dat je de winter wilde ontvluchten hier!! Krijgen we dadelijk 2 drankverslaafde dochters terug??? Was niet afgesproken!! Genieten maar daar!! Maar dan anders!!
    Dikke kus en knuffels XXXXX

  • 05 November 2007 - 14:34

    Ronald:

    Hehe, eindelijk heb ik nu (pas) je verhalen gevonden. Zo te horen heb je het erg naar je zin(beetje zwak uitgedrukt). Ik ben helemaal niet jaloers hoor. Belgisch Limburg is ook heel mooi. Alhoewel: ik ken alleen maar de pasgeschilderde muren van mijn huizeke. Verder naast electriciteit en schoonmaken nog weinig van de omgeving gezien. En dan stuur jij zulke verhalen: Grrrrrrr!!!
    Nee hoor... Meiske, geniet ervan en blijf met net zoveel enthousiasme doorschrijven.

    Salukes uit Neerpelt!

    Rrrroooo.

  • 05 November 2007 - 18:01

    Willemien:

    Ha die Carla
    Seven years in Tibet ? Het zou zo maar kunnen met zo'n knap gezelschap als Amotz...
    Maar zo lang willen we je niet missen hier!
    Geniet er lekker van en blijf vooral zo gezellig schrijven,
    groetjes
    Willemien

  • 05 November 2007 - 19:45

    Hans:

    ha die carla,

    leuk om weer de foto's te zie'n; alsof ik weer terug ben! Geniet van Tibet, is prachtig daar!

  • 06 November 2007 - 10:50

    Jud:

    Hé meissie,

    Altijd weer een verrassing wat je te melden hebt, blijft leuk om te lezen.
    Maarre die Amotz hè, alles bedenkt behalve zijn (beetje) borst.... ;-) Hoe zit dè? Hebben ze 'n liedje van "daar boven op die berg....)

    Was fijn je afgelopen weekend weer eens "live" te horen en voor nu "you go girl"!

    Dikke kus van mij xx

  • 06 November 2007 - 12:49

    Barbara:

    Hey Carla,

    Wat super om je verhalen te lezen! Ik ben wel jaloers hoor!!! Geniet er lekker van!

    Groetjes,

    Barbara

  • 06 November 2007 - 17:49

    Jula:

    Hallo sportief meisje,
    dat doe je supergoed daar, wat uit de kunst dat je hiervoor hebt gekozen, ga je toch nooit meer vergeten. Je samenvattingen en foto's op je weblog zijn indrukwekkend.
    Apart zeg die Golden Summit, hoe krijgen ze dat prachtige gevaarte op de 3000 meter?
    We kijken vast allemaal uit naar het vervolg: 'Carla in Tibet'.

    Geniet ze!
    Jula

  • 06 November 2007 - 19:02

    Mark Van Der Velden:

    he carla
    ik heb net je bericht zitten lezen leuk zeg geniet er nog maar van en tot de volgende keer groetjes

    mark van der velden

  • 07 November 2007 - 10:59

    Renate:

    Ha Carla,
    Ziet er allemaal wel heel gezellig uit hoor! Ben een beetje jaloers dat je in Tibet zit, maar ik ga mijn best doen dat te verwerken :-).
    Veel plezier verder
    Liefs Renate

    PS: Kan Amotz mijn nieuwe penvriend worden? ;-)

  • 08 November 2007 - 11:19

    Daan:

    Carlalalaa!
    Mooi man! Ik moet het de volgende week maar met de 7 heuvelenloop doen, maar beklim dan dus wel 7 heuvels he, ha ha!
    Have fun!


  • 08 November 2007 - 22:03

    Jasper:

    he Carla alles goed daar???
    Is het daar net zo leuk als zuidelijk afrika of kan het er nog niet aan tippen???
    veel plezier verder nog

    groeten jap

  • 09 November 2007 - 09:39

    Andy:

    Hej Carla,

    Als je in chengdu bent, zit daar een hele discotheek waarbij je kunt dansen ook naar modeshow, acrobatenshow kunt kijken.
    Ben je in Peking naar al die shows geweest, circus, kungfu, opera, musical. Echt wel gaaf en betaalbare prijzen.

    Mongolië lijkt me ook gaaf om naar toe te gaan.
    Het stormt hier in DB, ik voel het appartement heen en weer gaan ;-)

    Ga je nog naar Tibet?

    Ciao,
    Oeikes

  • 14 November 2007 - 14:51

    Viool:

    Hey meissie,
    Laten we er een fantastische 3 weken van maken hier in Tibet!

    Lfs,
    Viool (www.violamurgia.waarbenjij.nu) haha even mijn eigen blogje pluggen :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Chengu

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 133217

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: