FINE LINE BETWEEN BRAVE AND CRAZY - Reisverslag uit Blainville-Crevon, Frankrijk van Carla - WaarBenJij.nu FINE LINE BETWEEN BRAVE AND CRAZY - Reisverslag uit Blainville-Crevon, Frankrijk van Carla - WaarBenJij.nu

FINE LINE BETWEEN BRAVE AND CRAZY

Blijf op de hoogte en volg Carla

20 Augustus 2020 | Frankrijk, Blainville-Crevon

FIETSVAKANTIE IN NORMANDIË, BIJZONDERE OVERNACHTINGSPLAATSEN, LEKKE BAND, HEUVEL OP, HEET, WARMSHOWERS.

Ik ben net 1,5 dag thuis van de geweldige 4x4 off road Roemenië reis en we zijn alweer op pad.
We halen Mirjam (40) &Tara (3) op en laden Mr. Blue (Volkswagen camperbus) vol met fietsspullen. Op naar Normandië, Frankrijk! Naar het landhuis van Tom; een vriend, van een vriend, van een vriend, van mij :) hij woont in een oude meelfabriek met een riviertje welke onder zijn huis door loopt. Daar gaan we ons klaarmaken voor onze fietsvakantie.....en BBQ-en en kletsen rond het kampvuur, en oude vintage spullen shoppen in zijn huis. Geweldig. Owja, en een fietsroute uitstippelen. We kijken op de landkaart, knopen wat lijntjes aan elkaar en voilla.... we kunnen gaan.

We beginnen meteen pittig. Zwaar bepakt, in de volle zon met 33 graden en stijle klim-heuvels. Meteen die spieren even goed trainen.
De volgende dag staan we om 6 uur op om zo voor de hitte te vertrekken. De kinderen fietsen stukken zelf, zitten voorop op een zadel-op-stang, of op de follow-me of in de fietskar. De keuze is reuze. Op het heetst van de dag nemen we een (lange) pauze in de schaduw en als het even kan spelen we in een riviertje om af te koelen.
Als we weer verder gaan vullen we bij een begraafplaats al ons water zodat we een plekkie kunnen vinden om te gaan wildkamperen. We hebben ieder wel 7 a 8 liter water bij ons. Alsof onze fiets nog niet zwaar genoeg beladen is.
Maar.... zucht.... om half 6 hebben we nog niks gevonden en vragen een meneer welke zijn gras rond zijn landhuis maait: ‘Weet u misschien een plek waar we ons tentje op kunnen zetten voor 1 nacht?’ En het antwoord is ‘Ja, je zou hier in de tuin kunnen kamperen.’ En zo hadden we een mooi plekje langs een riviertje.

Op dag 5 hadden we een gekke route gefietst. We hadden namelijk 30 km gefietst wat achteraf in 15 km had gekund.... dat komt omdat we in de middag meestal onze ogen open gaan houden voor een kampeerplek. Deze keer hadden we iets gevonden op de app van warmshowers (waar je bij mensen in de tuin mag kamperen en gebruik mag maken van hun douche). Hoe gaat de route? Ahum, wij kiezen de route welke meerdere fiets-apps aangeeft dat het niet kan.... maar waarvan google maps zegt dat wij dat wel kunnen.
Dus daar gaan we. Stijl de berg op. Fiets duwen. Pff zweten. De weg veranderd in grindpad, in bospad tot amper nog een pad....dan is er een poort....dan een omgevallen boom.....omkeren doen we niet dus we raggen de fietsen door de prikkelbosjes en we komen uiteindelijk via een weiland weer op een weg. Yes.
Maar tsjah, zijn we nu brave? Or just a bit crazy? There is just a fine line between them.

Bijzondere overnachtingsplaatsen hebben we wel gehad. De dag erop sliepen we namelijk in een loods!
Hoe kom je daar dan terecht? Nou, dat ging als volgt. Het was 5 uur in de middag en we waren nog op zoek naar een wildkampeerplek (welke we niet echt gevonden konden krijgen). We waren moe en begonnen honger te krijgen. Dan krijgt Mirjam een lekke band. En als we aan het bedenken zijn hoe we dit gaan aanpakken wordt Emma ook nog eens geraakt door een passerende wielrenner. Och gut.
Gelukkig kent Mirjam wat Frans en vraagt mensen naar een plek. De eigenaren van de loods waar we pal naast stonden boden ons onderdak. Dus in de loods Emma’s knie kunnen koelen, de tent opgezet, eten koken, onder de tuinslang kunnen douchen, en de fietsband kunnen repareren onder het genot van een biertje. Eind goed, al goed.

En dan slaat het weer om......hallo storm.
-wordt vervolgt-
WIST JE DAT:
- Begraafplaatsen bijna altijd wel een kraantje hebben en dus de perfecte plek om onderweg onze bidons te vullen? (Heb ik geleerd van Mirjam)
- Sommige stukken zo stijl omhoog gingen (tot wel 20%!) dat zelfs het duwen van de fiets een hele uitdaging was?
- We een mooi fietspad zagen en die dan maar besloten te volgen? We hierdoor dan wel een gekke loop maakte?
- Er een fietspad was gemaakt over een oude spoorlijn. Kei grappig om langs de oude stationnetjes te fietsen.
- Het erg heet was? Tot wel 37 graden. Pffff

SPREUK VAN DE DAG:
-Ik verdwaal nooit, ik ontdek nieuwe routes-
Foto’s worden geplaatst op Facebook en Instagram (carlakaatje13)

• 20 Augustus 2020 - 21:47

Mirjam :

Ah! Leuk om het zo van jou te lezen!
    Was wel top

• 21 Augustus 2020 - 08:57

Joke Van Der Sanden:

Hoi dames, heerlijk , leef bij de dag en geniet . Dat doen jullie. Jullie zijn nu echte zigeuners. Vrij van alles en alles kan bijna!! Met de conditie is het ook goed lees ik wel. Hou vol en geniet .
    Groetjes van Hans en Joke

• 21 Augustus 2020 - 23:14

Tante Ria:

Wat zijn jullie toch een stel kanjers. Ook Emma en Tara.
    Ik krijg het al warm als ik het lees, zo met 33 graden klimmen op je fiets. Jullie maken zo wel van alles mee. Ben benieuwd naar het vervolg. En een kei goede spreuk weer.
    Liefs van ons.