WISH IT, DREAM IT, DO IT - Reisverslag uit Le Havre, Frankrijk van Carla - WaarBenJij.nu WISH IT, DREAM IT, DO IT - Reisverslag uit Le Havre, Frankrijk van Carla - WaarBenJij.nu

WISH IT, DREAM IT, DO IT

Blijf op de hoogte en volg Carla

28 Augustus 2020 | Frankrijk, Le Havre

VERVOLG FIETSVAKANTIE, STORM, NAT, SLAPEN TUSSEN TRACTORS, 370 KM.

We gaan verder met onze fietsvakantie in Normandië, Frankrijk.
Na overnacht te hebben in een landhuis-tuin, onder een appelboom en in een loods, zoeken we weer eens een camping op om een rustdag in te lassen. Op dag 3 hadden we het al over een rustdag en op dag 8 hebben we hem dan eindelijk. Na een zonnige stijle hete klim komen we aan bij de camping. We zetten onze tent (half) op; zonder haringen en zonder regenkap, en gaan naar het strand. De stranden van Normandië zijn prachtig met de stijle kalk kliffen. De kinderen hebben lol met stenen en golfjes. We krijgen echt een vakantie gevoel en besluiten ergens een hapje te gaan eten. Maar om 6 uur is er nog geen restaurant open.... jammer. Dan maar terug naar de camping en pasta koken :(
We zijn net aan het koken en zien een storm in sneltreinvaart op ons afkomen. Ho! Snel regenkap over de tent en haringen erin stampen. Een enorme wind. Help, als de tent maar blijft staan. Ho, sommige tentjes op de camping blijven niet overeind. Daar komt de regen. Regen? Hoosbui bedoel ik. OW, hallo bliksem en onweer. Weet je wel dat wij onder een boom staan? Hmmm. Schuilen in het afwashok dan maar.
Het is maar goed dat het restaurant nog niet open was anders was alles nat geweest en onze tentjes in de lucht....

Maar alles werd toch nat toen we in de regen onze tent moesten inpakken om weer verder te fietsen. Regenpak aan en gaan. Oef, bergop. Zweet zweet in een regenpak. Dus toch maar regenpak uit en nat regenen.
Gelukkig zei Mirjam in de ochtend heel stellig dat we droog zouden kamperen die nacht (Wish it). En dat gebeurde ook. Aan het eind van de dag ziet ze een boerderij met open schuur met tractors. Tussen die tractors is nog wel plek voor twee tentjes. Nee heb je, en ja kan je krijgen. Dus Mirjam vraagt het echtpaar of we daar mogen kamperen en het antwoord is weer JA.
Ik wou dat Mirjam ook had gezegd dat we al onze spullen droog zouden houden, want dat was niet het geval. De regenhoezen van mijn voortassen blijken niet waterdicht te zijn. Dus deel van de kleren, luchtbed en sloop zijn nat.... balen.
De komende dagen voorspellen ze meer slecht weer dus misschien een plan B bedenken?
Ondanks dat alles de volgende dag nog vochtig is besluiten we gewoon onze route voort te zetten maar wel wat kilometers te maken. (Dream it)

We dachten dat het nog 110 km zou zijn terug naar de camper. Maar dan zien we het fietsbordje en die zegt 170. Oeps. De fietsroute gaat namelijk met alle bochten van rivier de Seine mee.....
Maar kilometers maken we wel. Na 65 km fietsen overnachten we die nacht in een schapenweitje. Schapen zijn er effe niet, maar we hebben wel gezelschap van de kippen.
De volgende dag overnachten we weer via warmshowers. We mogen in hun vakantiehuisje slapen! En dat niet alleen, we mogen ook een wasje draaien en drogen en worden uitgenodigd om mee te eten. Oké, wat fijn! Daar knapt een mens van op.
De laatste dagen van onze trip hebben we dikke wolken, regen, zon, en dan weer een plensbui.
De route langs de Seine is mooi en we bezichtigen nog even een prachtige kathedraal in Rouen.
Dan weer berg op en af en weer de fiets de berg op duwen. Eigenlijk fiets +20 kilo van Emma omdat ze niet wilde lopen. Pfffff zoooo zwaar.
We overnachten nog 1 keer bij mensen in de tuin en komen op dag 13 weer terug bij het landhuis van Tom waar de camper op ons heeft gewacht. We komen een stuk getrainder terug :)
(Do it)
We dit it!

Wat een avontuur. Mirjam&Tara bedankt dat we dit met jullie mochten beleven.
Ineens zijn we weer thuis. Dus direct de camper weer herpakken en op naar ....?....
Dat is de vraag, waar zal ik eens naartoe gaan? Even snel beslissen.

WIST JE DAT:
-Onze route als volgt ging: van Blainville Chevron naar Forges les aux, naar Dieppe (aan de kust), dan steeds stukje landinwaarts en terug naar de kust tot Le Havre, dan golvend langs de Seine naar Rouen en terug naar Blainville crevon.
-We in totaal 370 KM hebben gefietst in 13 dagen (waarvan 1 rustdag)
-De hoogtemeters onbekend is maar wel veel.
-Mirjam me veel heeft geleerd over fietsvakanties? Thanks!
- De kids ook enorm hebben genoten? Heerlijk.

SPREUK VAN DE DAG:
Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg. -Loesje-

Foto’s worden geplaatst op Facebook en Instagram (carlakaatje13)

• 28 Augustus 2020 - 20:00

Mirjam:

Weer zo leuk om terug te lezen in jouw bewoording!
    Vooral de spreuk van de dag is echt perfect! Veel plezier en succes en weinig regen toegewenst!

• 28 Augustus 2020 - 20:44

Ons Mam:

Leuk verhaal Carla. Jullie hebben toch flink wat kilometers gemaakt hoor

• 28 Augustus 2020 - 21:51

Ria Rijken:

Hoi Carla
    Wat een kilometers hebben jullie gemaakt. Ik wil die kuiten van jou wel eens zien. Jullie hebben er weer een avontuurlijke reis opzitten. Het was weer fijn om op deze manier met jullie mee te reizen.
    Liefs van ons.