EEN GEWELDIG VERHAAL; A SPECIAL CHRISTMAS - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Carla - WaarBenJij.nu EEN GEWELDIG VERHAAL; A SPECIAL CHRISTMAS - Reisverslag uit Ambon, Indonesië van Carla - WaarBenJij.nu

EEN GEWELDIG VERHAAL; A SPECIAL CHRISTMAS

Blijf op de hoogte en volg Carla

11 Februari 2015 | Indonesië, Ambon

TITANIC BOOT, HALLO PARADIJS, HUWELIJKSAANZOEK, GELUKKIG NIEUWJAAR, LACHEN IN WATERPARK, NA 2 MAANDEN TERUG NAAR HUIS.

We zijn geland op Ambon in de Maluku, en horen dat er de volgende dag een vlucht gaat naar de Bandan Eilanden. YES! 4:15 opstaan en terug naar vliegveld waar we nu horen dat de 2 laatste vluchten voor dit jaar vol zijn. Backup plan: de boot welke 3x per maand gaat en alleen de laagste klas tickets nog maar beschikbaar zijn, en ik vertel je alvast; het is gekkenhuis!
Zodra de deuren naar de boot opengaan zijn er ruim 1000 mensen met teveel bagage welke proberen als eerste de boot op te gaan. Het duwwerk was crazy. Maar de boot was al vol met passagiers bij aankomst in onze haven. We zouden een bed moeten hebben maar no way. Het was net de Titanic; er waren veel te veel tickets verkocht dan dat er plek was en niet voldoende reddingsboten. Overal zag je mensen; uiteraard alle bedden vol, mensen zaten/lagen in de gangen, de trappenhuizen en zelfs buiten op het dek lag het vol. Nooddeuren waren geblokkeerd (deurklinken eruit) zodat ook tegen de deuren mensen konden liggen.
Wij vonden een plekje bovenop de stalen bak met reddingsvesten op het buitendek (dat gaf me dan toch een goed gevoel; ik zal een reddingsvest hebben als het misgaat). Gelukkig bleef het droog die nacht en kwamen we 9 uur later aan op Bandaneira. Dan een relaxte bootrit naar Palau Hatta (een klein eilandje); hallooooo paradijs!!! Groene palmbomen, wit strand, prachtig blauwe zee, een ideaal snorkel-koraal-wand 5 meter de zee in. Wat wil je nog meer?!

Het is kerstochtend en de regen komt en gaat. Jason neemt mijn hand voor een strandwandeling en dan….dan gaat hij op deze prachtige lokatie op 1 knie: “Carla Henrica Wilhelmina van de Westelaken, will you marry me?” whaaaa “YES!” en een (tijdelijke) ring wordt om mijn vinger geschoven. We are engaged! Wat een speciale kerst!
Kerstdinner was daarentegen rijst met vis en noodles. Tsjah, de moslims kennen geen kerst….
Op 2e kerstdag mogen we kind zijn en maken een zandkasteel, het wordt een prachtige zeemeermin met zeesterren. Leuk!!
Helaas kunnen we niet zo lang blijven op dit paradijs gezien de boot maar 3 x per maand gaat. Jammerrrr.
Voor oud&nieuw gaan we naar de Lease eilanden, palau separua, waar we een gezellig guesthouse aan het stand hebben in the middle of nowhere. Er waren dreigende dikke wolken boven ons maar al snorkelend kijkend naar de onderwaterwereld was het een en al happiness. We konden wel 30 meter weg kijken! Dan boekje lezen en relaxen, en vervolgens met zaklamp in de hand naar de fresh water cave met heerlijk verfrissend water.
Op oudjaarsdag begonnen we eind van de middag al met ons feestje; proost! Zodra het donker was verhuisde alle reizigers en locals (20 man) naar het strand waar een kampvuur was gemaakt en er gezellig gitaar werd gespeeld. De eigenaar had een soort fruit-punch gemaakt met sopi (lokale palm-moonshine). Hihi: proost!! Om 12 uur een dikke gelukkig-Nieuwjaar-kus en vuurwerk in de verte. Hallo 2015!!

Een paar dagen voor we terug naar huis vliegen, vliegen we naar Bali. Terug in het toeristen gebied Kuta/Seminjak. Na een tijd ‘off the beaten track’ is dat best fijn; westers eten, luxe, cocktails, TV, stroom, barretjes en cafés.
Een enorme lol hebben we in het waterpark. Onze eerst 2-persoons tube is meteen heftig; zigzag, steil naar beneden waarna je omhoog vliegt en dan achterstevoren naar beneden en over een bult. Whahahaha. De meest extreme was de climax. Dan moet je in een ronde buis staan. 3,2,1 en de bodem knalt weg en schiet je 4 verdiepingen steil naar beneden. Vervolgens ga je nog als een kurkentrekker omhoog en weer naar beneden. GAAF!

Het was weer een geweldige trip maar we kijken er allebei naar uit om terug naar huis te gaan!
Ook al zijn we ‘homeless’ en is het meer ‘home sweet storagelocker’ dan ‘home sweet home’.
Veel veranderingen om naar uit te kijken bij thuiskomst.

WIST JE DAT:
- Het met kerst de hele nacht had geregend? Zowel buiten als binnen want het dak lekte en drupte op mijn benen….
- De bootrit terug naar bandaneira, vanwege de wind, erg bumpy was? we kwamen dan ook zeiknat aan.
- Het lang duurde voordat ik het mooie nieuws dat we verloofd waren kon delen? Voor de langste tijd was er nergens internet. (stroom was al beperkt; alleen met aggregaat)
- We al heerlijk hebben gefantaseerd over onze bruiloft?
- Gezien Bali geen moslim eiland is worden we eindelijk niet meer om 4:50 uur sochtends gewekt door de luide gebeden door de luidsprekers. Zooo fijn!

SPREUK VAN DE DAG:
- Thuiskomen is toch het mooiste van weg zijn.

• 11 Februari 2015 - 09:20

Ingrid :

Ook al had ik de verhalen natuurlijk al gehoord. Toch is het altijd weer leuk om te lezen. Succes met de huizenjacht zusje (maar dat gaat wel goedkomen).

• 11 Februari 2015 - 09:52

Chantal:

Hey Carla, Wat een nieuws allemaal. Gaaf hoor...verloofd. Nu weer in Canada. Home sweet home.
    Weer veel gezien en gedaan op vakantie. 2 maanden van huis weg.. Een nachtmerrie!!!
    Geniet van de voorbereidingen op de bruiloft, het fantaseren en plannen. Maar misschien wel zeker zo belangrijk: Een huis?!
    Veel succes met zoeken.
    Lieve groet uit Rooi

• 11 Februari 2015 - 10:06

Miss Vi:

JAAAAAAAAAAA!!!!! Ik had het mooie nieuws al vernomen maar zo leuk weer om te lezen!!!
    Dikke dikke kus, enjoy alle voorbereidingen en de huizenjacht!

Love you! <3

• 11 Februari 2015 - 11:34

Tante Wil:

Hoi Carla
    Wat een avonturen weer ik zou er buikpijn van krijgen zo spannend allemaal. Verloofd geweldig en nu op naar het volgende feest.
    En op huizen jacht ook heel leuk en spannend. Geniet samen van deze gezellige tijd.
    Dikke knuffel uit Haaren

• 12 Februari 2015 - 10:08

Ons Pap En Ons Mam:

Wat een heerlijk verhaal weer en wat een happy end van jullie schitterende reis !!
    Die foto van jullie 2-tjes straalt geluk uit......heerlijk om te zien.
    Wij fantaseren gewoon mee ....op naar jullie trouwdag !!
    Maar eerst jullie "home" in Canada, komt goed schatje .

Dikke kus van ons pap en mij.
    XXX

• 12 Februari 2015 - 20:23

Willemien & Martien:

Hoi Carla en Jason, wat een mooi nieuws ! Gefeliciteerd met jullie verloving. Ik had het stiekem al van Monique gehoord. En vandaag ook het laatste nieuws rondom jullie toekomstige huisvesting. Goed nieuws allemaal! Heel veel geluk en succes met voorbereidingen bruiloft, verhuizing enz.
    Groetjes Martien en Willemien

• 12 Februari 2015 - 20:54

Andre En Marian Verhoeven:

Hoi Carla en Jason, gefeliciteerd met jullie verloving , hartstikke leuk ., en nu nog de leuke voorbereidingen voor jullie bruiloft. En wat hebben jullie weer een mooi reisverslag, met prachtige foto's. Geniet van alles het is jullie gegund. groetjes vanuit Schijndel.

• 12 Februari 2015 - 21:35

Reinier:

Waar is dat feestje?????

• 13 Februari 2015 - 09:35

Niki:

Wat een goed nieuws en hoe romantisch!!! :-)
    Hebben jullie al een nieuw huis gevonden?
    Geniet van alle voorbereidingen voor jullie bruiloft!
    Liefs Niki

• 14 Februari 2015 - 14:41

Tante Ria En Ome Henk:

Ten eerste gefeliciteerd,dat is heel goed nieuws.
    Wat een mooi eind van jullie reis.
    Veel plezier met de voorbereiding en met de huizenjacht.

groetjes van ons