VAN GROOT NAAR GEWELDIG NIEUWS - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu VAN GROOT NAAR GEWELDIG NIEUWS - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu

VAN GROOT NAAR GEWELDIG NIEUWS

Blijf op de hoogte en volg Carla

26 Maart 2015 | Canada, Qualicum Beach

HOME SWEET STORAGELOCKER, GEEN BAAN, HUIS GEKOCHT, GEZINSUITBREIDING!!, GOEDEMORGEN ZEE-OTTER, NIEUWE HOBBY: BAKKEN.

Waar eindigde ik mijn laatste verhaal mee? “Thuiskomen is toch het mooiste van weg zijn.”? Nouuuu….Toch niet helemaal….
Na 2 maanden 24/7 bij elkaar komen we terug in Canada en splitsen onze wegen. Gezien Jasons huis verhuurd is verblijf ik nog tijdelijk bij Dennis en Jason bij Chris (een vriend van hem).
En dan ga ik terug naar het werk en krijg ik te horen dat ik ontslagen ben vanwege bezuinigingen….
En gezien ik (tot ik mijn Permanent Residence Card heb) alleen een werk vergunning heb om dáár te mogen werken ben ik dus flink genaaid…..
Ik ben net 35 geworden en ….Geen werk….geen huis….wauw, wat heb ik mijn leven netjes op orde.

Maaaar ik ben happily engaged. We hebben altijd elkaar nog, dussss help ik mijn verloofde als echte vissersvrouw mee met het werk aan de visnetten. En voor de rest ben ik druk met het studeren voor mijn examen voor Licensed Property Manager (nu ben ik zover gekomen in de cursus dat ik ‘m ook maar afmaak ook).
En niet te vergeten….househunting! Allereerst op zoek naar een tijdelijke huurwoning en daarnaast voor een koopwoning.
De huurwoning jacht gaat niet zo vlot dus na 2 weken apart geleefd te hebben kunnen we 3 weken house-sitten gezien een oom en tante van Jason op vakantie zijn. Dit betekend echter wel nóg langer uit een koffer leven met de rest opgeslagen in storage locker.
Half februari verhuizen we naar een schattig klein vakantiebungalowtje recht aan zee in Qualicum welke we voor een paar maanden kunnen huren.
Datzelfde weekend zien we een koophuis in Parksville waar we verliefd op worden. 30 uur later is de deal rond. Wow, dat is ineens snel gegaan. 1 April krijgen we de sleutel. Juppie! Happy!
We zijn wel even druk met zaken regelen net voordat Jason moet gaan vissen: houseinspection, mortgage en 20% downpayment (wat hier gebruikelijk is; sjee wat een hoop geld wat je ineens neer moet leggen zeg en dat terwijl ik geen baan meer heb en Jasons visseizoen pas net gaat beginnen….maar het is allemaal gelukt).
We verhuizen naar een woonwijk in het dorp Parksville (inwoneraantal 12.000) met zijn mooie strand, groene parken en maar 40 km (half uur rijden) naar de stad. Ons huis is een 3 slaapkamer, 2 badkamer family rancher van 1857 sq ft.

En dit is precies wat we nodig hebben want…..er is meer nieuws……groter nieuws…..geweldig nieuws…..We krijgen gezinsuitbreiding!!! Ik ben nu 14 weken zwanger en voel me prima! De uitgerekende datum is 21 september en we hebben afgelopen week voor het eerst het hartje horen kloppen. Already in love!

Ondertussen studeer ik hard verder en kijk met regelmaat uit het raam waarbij is afgeleid wordt door het zee-leven. Met de verrekijker zie ik vissersboten haring vangen, spelende zeehondjes en op een ochtend zag ik wel iets heel bijzonders…..
Ik kijk op van mijn ontbijt en zie recht voor het raam een zee-otter op ons dek! Wow, gaaf, en wat zijn die beesten nog groot zeg. Hij neemt alle tijd om te relaxen, zich te wassen en te rekken en strekken. Zooo bijzonder. (zie video)

Het examen was erg lang en zeer moeilijk en weet ook niet of ik geslaagd ben (cross fingers) en nu….nu heb ik, naast strandwandelingen en lekker veel skypen met Nederlands ook alle tijd voor mijn nieuwe tijdelijke hobby: bakken. En dan vooral de Nederlandse lekkernij: saucijzenbroodjes, stroopkoeken, bossche bollen (jaja) en worstenbroodjes. Jason is ook helemaal blij met mijn nieuwe hobby en eet in 30 seconden hetgeen waarvoor ik uren in de keuken heb gestaan, haha.


WIST JE DAT:
- Ik het de eerste weken terug in Canada extreem koud had? Van 2 maanden ruim 30 graden terug naar 5 graden met mist en regen. Droevig weer.
- Het een natte warme winter is en dus nagenoeg geen sneeuw in de bergen? Ik wel mijn eerste skiles heb gehad en dit enorm goed ging? (zoveel makkelijker om te leren dan snowboarden!)
- Ideeën voor baby namen altijd welkom zijn?
- Jason hoogstwaarschijnlijk niet thuis zal zijn als we de sleutel krijgen van ons nieuwe huis? En ik dat best jammer vind?

SPREUK VAN DE DAG:
- Grote avonturen beginnen klein

  • 26 Maart 2015 - 22:33

    Jacqueline De Jong :

    Wauwww wat leuk!! Een kleine op komst, gefeliciteerd! !!

  • 27 Maart 2015 - 01:54

    Yvonne:

    Hey zus,
    wat een heerlijk verhaal weer :) Iedere keer weer genieten om het te lezen. En de spreuk van de dag is HEEEEEEL toepasselijk!!
    Dikke kus

  • 27 Maart 2015 - 06:19

    Gijs:

    Hoi carla, wat een verhaal weer.mooi om te lezen dat je helemaal je draai aan het vinden bent. En wat een super nieuws dat jullie papa en mama mogen worden. Annet (mijn vriendin) en im zijn ook in verwachting. Wij verwachten ons kind 4 oktober. Heel bijzonder. Geniet van al het moois.

    Xxx gijs

  • 27 Maart 2015 - 08:30

    Reinier:

    Tja, onze visser heeft dus kuit geschoten.............grapje, kan de woordspeling niet laten
    Lastige vraag, huwelijk, kind mag moeders nu daardoor permanent in Canada blijven?
    In ieder geval ben je weinig ziek geweest, ga zo door.

    Werk ach hier in Nederland kennen we die kreet ook, daar hoef je dus niet in Canada voor te zijn.

    Geniet van de verhuis periode en laat Jason ook de kinderkamer helpen in te richten!! Verplicht

    Lees graag hoe jij je ervaringen beleefd.

    tip smulweb.nl volgens mij heb ik daar eens een recept gevonden voor koekkruiden en speculaaskruiden....................zo Hollands.................

  • 27 Maart 2015 - 10:26

    Miss V.:

    Haa lieve girl leuk verhaal weer! Wow het gaat super goed daar! Baby, huisje, wedding allemaal op komst... dat kost tijd en dus helemaal geen tijd voor een 'baan'! Dus juist super goed dat je bent ontslagen lol! Just kidding, snap dat het lastig is. Hoe gaat het nu met je visum?
    Gaan we gauw Skypen? Ik probeer het gewoon! Liefs hug xxx

  • 27 Maart 2015 - 14:15

    Ons Pap En Ons Mam:

    Gezellig verhaal weer Kaat en de positieve gebeurtenissen hebben de overhand, fijn toch !?
    Samen met de familie Roberts volgende week je huisje poetsen en inrichten en dan.......nestelen maar !!!
    In oktober komen we kijken naar jullie uitbreiding en ons nieuwe kleinkind en... hoe mooi jullie wonen.
    Knuffels van ons !!! XXXX

  • 27 Maart 2015 - 14:53

    Marleen VdW:

    He Carla! Wat een ontzettend leuk nieuws, van harte gefeliciteerd jullie allebei! (ook via deze weg aan de a.s. opa's en oma's, tantes, ooms, neven, nichten en anderen die hiermee ook graag gefeliciteerd worden :)). Ik hoop dat je een heel fijne zwangerschap hebt, en over een weekje een heerlijk thuis gaat maken van jullie nieuwe huis.
    Groetjes uit Nijmegen

  • 27 Maart 2015 - 18:44

    Tante Ria:

    Hoi Carla en Jason

    VAN Harte gefeliciteerd. Wat een geweldig nieuws,en wat leuk dat jullie deze week de sleutel krijgen van jullie huis.
    Ga lekker genieten van deze tijd. Wij hebben foto's gezien van jullie huis,dat ziet er echt geweldig uit.
    Veel succes met inrichten van jullie huis en natuurlijk de babykamer.

    Veel liefs van ons

  • 28 Maart 2015 - 12:50

    Tante Joke:

    Hoi Carla,

    Wat kan er toch veel gebeuren in een korte tijd!!! Heel veel leuke dingen om te doen en te beleven.
    Zwanger zijn is het mooiste wat je ooit kan overkomen, vind ik zelf. Geniet ervan. Je hebt in ieder geval nog meer dan genoeg bezigheden en dan ook jullie nieuwe huis zal de nodige tijd opslokken. Voor jullie samen, veel liefde, geluk en gezellig samen jullie nieuwe huis inrichten. Veel succes!!!!!

    Dikke knuffel van ons, Hans en Joke


  • 30 Maart 2015 - 11:15

    Örjan:

    Haha, een geweldig Lala-verhaal!En hoe herkenbaar zoals we je hier ook altijd hebben meegemaakt.
    "Het voelt goed, dus doe ik het! Links en rechts wat probleempjes? Lossen we op, zal wel goed komen, lalalalalaaa!"
    En ook nu gaat het vast goedkomen, zeker met jouw instelling. Ik wens jullie in ieder geval een hele fijne (zwangerschaps)tijd toe en uiteraard zijn we hier ook reuze benieuwd naar de eerste foto's van het wondertje dat nu aan het groeien is!

    groet,
    Örjan

  • 30 Maart 2015 - 19:45

    Marian Verhoeven:

    Hoi Carla, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, ontzettend leuk voor jullie en ook nog een verhuizing voor de boeg, wat zullen jullie het de komende tijd druk krijgen . Maar wel gezellig om dan jullie huis in te richten, en een mooie babykamer ! Andre en ik wensen jullie heel veel geluk en gezondheid toe . gr. Marian.

  • 31 Maart 2015 - 14:42

    Ingrid:

    Ha Kaat,
    Van even helemaal niks, naar ALLES. Mooi huis, zwanger en een leuk feest in het vooruitzicht.
    Wat willen we nog meer.
    Geniet er allemaal van, en laat je schoonouders maar lekker sjouwen tijdens de verhuizing ! ;-)
    Liefs Ingrid XXXXXXX

  • 01 April 2015 - 13:27

    John Dortmans:

    Hoi Kaatje,

    Leuk om te horen dat er een baby op komst is, dat is toch het allermooiste wat er is........
    heel veel geluk samen met de komst van jullie kleine, en succes met je zwangerschap.
    Blijft altijd leuk om jou boeiende verhalen te lezen wat je allemaal doet en meemaakt. Geniet ervan, en een SUPER leuke toekomst gewenst.

    xx John

  • 07 April 2015 - 16:03

    Wim H:

    Hoi Carla,

    Proficiat met de toelomstige gezinsuitbreiding, is wel ff wennen aan het idee :-)
    Hopelijk heb je een fijne zwangerschap en je gaat in ieder geval de zomer tegemoet.

    Succes met het zwanger wezen en geniet er van...

    Groetjes,
    Wim

  • 06 Mei 2015 - 11:38

    Nicole:

    Ha Carla,

    nou had even een bericht gemist, maar wat een nieuws!

    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Geniet van deze periode!
    Heerlijk nestelen in jullie nieuwe huis, zomer voor de deur, straks een kleine uk erbij.
    En jullie pap en mam die in oktober weer naar Canada komen. Heerlijk!!!

    Enjoy!
    x Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Qualicum Beach

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 564
Totaal aantal bezoekers 133082

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: