SO CHICKEN. - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu SO CHICKEN. - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu

SO CHICKEN.

Blijf op de hoogte en volg Carla

10 Juli 2013 | Canada, Qualicum Beach

DIPLOMA GEHAALD MET UITSTEKENDE ACADEMISCHE PRESTATIES, VAKANTIE MET ANOUSCHKA, BEETJE GEZOND DOEN, KAMPEREN, HARDLOPEN, HIKEN MET AFWIJKINGEN NAAR SNEEUW-VLAKTES, ONDER DE MENSEN IN VICTORIA, KEI VEEL GELACHEN!!

Hallo trouwe lezers. Bedankt voor jullie leuke reacties!! HET IS ZOMERRRRR! Genieten jullie ook volop van de zon? Ik wel!

Piraat Jason zit nog steeds in Alaska. Nog enkele weekjes en dan zitten de 2 maanden erop. De tijd vliegt! Of ik mezelf verveeld heb? Nou, nee hoor!!
De laatste weken school waren zoals gewoonlijk druk en stressvol. Op 20 Juni had ik mijn aller-aller laatste 3 uur durende examen. Het zit erop!! Hiehaaa! Mijn Post Degree Diploma in Business Studies is heel ongezellig met de post thuisgestuurd. Niks geen feestelijke diploma uitreiking. Ook niks geen knallend examenfeest. Uren heb ik alleen rond het kampvuur gezeten wachtend op visite. Proost!
Wat wel geweldig is, is dat ik op de erelijst kom welke uitstekende academische prestaties erkent. YES, ik ben trots om mezelf!
En dan nu……op zoek naar een goede baan!! Wish me luck!

Maar eerst….vakantie in ‘eigen’ land met Nederlandse gezelligheid!!
Samen met Anouschka heb ik 2 geweldige weken gehad. Heerlijk bijkletsen, hardlopen bij Qualicum River Falls en langs het strand, wandeling door het dorp, uitzicht bewonderen van bergtop, met een bootje naar Protection Island met zijn drijvende pub, movienight, gezellig samen koken, gezichtsmaskertjes, en meer…..zoals kamperen.
Onze eerste kampeertocht gaat naar Strathcona Provincial park. We hebben een mooie campsite aan het Buttle-meer, omringt door bergen, en mét kampvuur. Dat kampvuur kwam als geroepen want ons gasflesje paste niet op het kooktoestelletje. Woeps. En er waren ook geen winkels/restaurants binnen 45 minuten rijafstand. Woeps again. Dus vuurtje maken en tik een eitje in wat aluminiumfolie. So chicken!
De volgende dag vroeg uit de veren (slaapzak) want we willen naar de sneeuw. En daar moet je wel wat voor doen….. die berg op (1100 m). Maar met ons tempo zagen we na 3 uur al de eerste sneeuwvlaktes. Na een lunch op de bergtop gingen we skiën met onze schoenen en glijden om onze kont. Zo lachen! ‘Nog een keer!’.

Terug thuis lekker relaxen in de zon in de tuin, samen met de ganzen. Zon weg? Hottub aan, en gewoon verder relaxen!
Dan gaan we nog een keer kamperen. Dit keer rijden we naar het zuid-westen. Via de muurschilderingen in Chemainus, totempalen in Duncan, winkeltjes en terrasjes in Victoria naar San Juan Provincial Park waar we een campsite hebben zo groot als onze tuin (bijna dan). We gaan een stukje van Juan de Fuca trail lopen en de jonge campingbaas geeft ons bear-spray omdat er daar een beer was gespot de vorige dag. Maar met de hoeveelheid geluid die wij maken heeft de beer al lang een verstop plek gezocht. Haha.
Van de westkust rijden we cross-country terug naar de warmere oostkust, eten een klein ijsje van een halve kilo en knuffelen we grote bomen in Cathedral Grove.
We kruipen nog even door de grotten bij Horn Lake en bakken nog even aan het strand, eten sushi en Fish&Chips en vergeten vooral niet kei veel te lachen.
En voor je het weet zijn de 2 weken alweer voorbij. Snif……snif…..

Ik wens jullie een geweldige zomer!!

WIST JE DAT:
- Het ganzenhuis ‘The Quack Shack” klaar is. Hij is leuk geworden!
- Ik blij ben dat ik klaar ben met school en eindelijk weer op zoek kan naar een baan. Centjes verdienen.
- Anouschka en ik hebben geprobeerd gezond te doen? geen alcohol, geen koffie, geen chips, geen chocola, heel veel groentes en fruit, gezichtsmaskertjes, veel beweging enz. We hebben het een week volgehouden. Goed he?!
- De dagen echt veels te snel voorbij vliegen?

SPREUK VAN DE DAG:
Mijn To-Do-lijstje blijkt niet zo goed tegen de zon te kunnen. – Loesje-

  • 10 Juli 2013 - 20:46

    Christel:

    Hoi Carla,

    Fijn dat je schooltijd voorbij is !! Knap gedaan !!
    En lekker vakantie gehouden met een vriendin: heerlijk.
    En die gezonde dingen 1 week volhouden vind ik erg knap !! hahhaha
    Geniet ervan meid en succes met je zoektocht naar een baan

    Dikke knuffel from me

  • 10 Juli 2013 - 21:44

    Odeke:

    Super dat je op een erelijst komt. Echt heel knap! Hopelijk vind je snel een leuke baan.
    xx Odeke

  • 10 Juli 2013 - 22:31

    Joke Van Der Sanden:

    Ha die Carla,
    Ten eerste gefeliciteerd met je diploma en wat een prestatie, op de erelijst staan !!!
    Super, Super goed gedaan!!! Met vakantie houden en leuke dingen doen , daar ben je ook goed in!!!
    Kun je daarmee ook op de erelijst komen??? Als ik die verhalen lees iedere keer dan worden wij jaloers.
    Ook heel veel succes met het zoeken van je droombaan. Komt wel goed schatje!!!
    Dikke kus van ons. Groetjes van Hans en Joke. (P.S. onze wandelschoenen staan al weer klaar om mee te nemen naar Nijmegen, DE enige echte VIERDAAGSE )

  • 11 Juli 2013 - 00:33

    Peter, Yvonne En Tess:

    Hee meid,
    wat een heerlijk verhaal! Ik heb er weer volop genoten.
    En dan zeg je dat je geen drukke agenda hebt!? Jij maakt meer mee dan ik hoor!
    Gezellig geskyped met je net, heerlijk!
    Succes met je baan-zoektocht. En geniet ondertussen van alle leuke dingen :)
    Dikke kus ons

  • 11 Juli 2013 - 07:26

    Marleen:

    Hoi Carla

    Van harte gefeliciteerd met je diploma! Keigoed gedaan!
    Geniet lekker van de vrijgekomen tijd en succes met het zoeken van een baan.

    Groetjes uit Nijmegen

  • 11 Juli 2013 - 08:04

    Örjan:

    Hey Lala,

    Doe toch normaal!! een week gezond doen, geen alcohol, koffie, pfffff :-)
    Marruh, wel een dikke "chapeau" voor je studie prestaties, knap gedaan hoor! Succes met het vinden van een baan. Wanneer je hetzelfde doorzettingsvermogen gebruikt dan zal dat ook wel zo geregeld zijn.
    Fijne vakantie nog en tot horens!

    groeten,
    Örjan

  • 11 Juli 2013 - 08:50

    Reinier:

    Studiebol, moest je weer over the hill gaan met je prestaties.
    Pas maar op, als je in nederland met je kop boven het andere gras uitsteekt gaan we maaien!
    Wat zijn de namen geworden van de ganzen eigenlijk?
    Ik heb recent ganskroket gegeten, zeker niet slecht.

    Maar is er in dat dun bevolkte deel van Canada wel werk voor je? Of moet je verhuizen? Werkt het zoeken voor een baan daar ook via Linkedin?

    Maar geniet eerst van je vrije tijd!!

    En hier schijnt altijd de zon! (ik ben er toch)

  • 11 Juli 2013 - 09:56

    Sandra, Stefan En Saar:

    Ha meissie!
    Gefeliciteerd met je diploma! Is al dat zwoegen niet voor niets geweest! Daar hoort een borrel bij (en wat lekkers dus die ene week is zeker heel knap!). Fijn dat je daarna 2 weken plezier hebt gemaakt met Anouschka. Nu nog even volhouden en dan is je piraat weer thuis. Hopelijk lukt het snel om iets te werken te vinden. Hier doen we lekker rustig aan en wachten we rustig op de komst van Sransje :-)

    Tot skype!
    Dikke kus van ons,
    Stefan, Sandra en Saar

  • 11 Juli 2013 - 11:18

    Tante Ria:

    Hoi Carla .Wat ben je toch een kanjer dat je deze studie zo goed volbracht hebt.Dan heb je echt vakantie verdiend.Wat heb je weer mooie foto`s .Ik snap dat het echt genieten is zo in de natuur.
    Na een week gezond kun je wel zo een mega ijsje hebben en een grote bier.Veel succes met je zoektocht naar een baan .

    Groeten en liefs van ons.

  • 11 Juli 2013 - 11:22

    Ons Pap En Ons Mam:

    Hee Kaatje !!!
    Dat jij de diploma gehaald hebt is al super goed maar dan ook nog op een erelijst !? Van wie heb je toch die studiebol ??( Ik denk van mij, ik heb het nl niet meer ).
    Aan de foto's te zien heb je met Anouska super dolle dagen gehad, gezellig, maar geen alcohol ????Doe normaal joh !! Nu als een dolle solliciteren dus......veel succes.
    Na het weekend komen onze kampeerverhalen en skypen we !!

    Mijn spreuk is;
    Een enthousiasteling staat altijd op het dak van de wereld.

  • 11 Juli 2013 - 14:24

    Ingrid:

    Ha Kaatje,
    VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE DIPLOMA !!!! SUPER !!! BEN ECHT TROTS OP JE !!!
    Dikke kus hiervoor.
    En wat een leuk verhaal heb je toch weer geschreven.
    Vakantie voorbij, en nu aan het werk...
    I.i.g. op zoek naar werk. Hopelijk gaat dat een beetje lukken.
    Verder wordt het snel weer tijd om te skype, onze Teun moest van de week weer huilen, dat hij Tante Carla zo miste... Dus dat plannen we snel weer.
    Liefs en een dikke kus en knuffel uit het bewolkte Liempde

  • 11 Juli 2013 - 14:35

    Bettie:

    Hoi Carla,
    Wat geweldig dat je je diploma gehaald hebt. Gefeliciteerd daarmee. Veel voor gedaan maar met goed resultaat. Daar kun je zeker trots op zijn. Ik ben ook trots op je. Dat heb je toch maar weer gedaan. Fijn dat je nu even wat rust hebt en van de vakantie kunt genieten. Even volhouden zonder Jason om daarna weer van elkaar te genieten. Ik hoop dat je snel een leuke goede baan vindt.

    Groeten Bettie

  • 11 Juli 2013 - 14:38

    Bettie:

    De kussen (symbool) worden niet verzonden maar die horen er zeker bij.

    Xxxxxxxxxx

  • 11 Juli 2013 - 20:40

    Amber:

    Heb ik je net gesproken...maar niet gefeliciteerd met het behalen van je diploma!!!! wat ontzettend goed! Wist natuurlijk al wel dat je het zou halen ;-)
    En wat hoor ik daar gezond gedaan? Ik zou nog maar eens een extra fles open maken en proosten op je gehaalde resultaat. Trots op jou hoor!!

  • 11 Juli 2013 - 21:15

    TANTE WIL:

    Hoi Carla
    Wat een top prestatie van je wij zijn trots op je . geniet van je vrije tijd en veel succes met het zoeken van een top baan, want voor minder ga je niet natuurlijk. wij zitten midden in de circus periode ,maar het is hier eigenlijk te warm weer. het is ook nooit goed he is het een keer mooi weer en zitten we te piepen dat het te warm is!Gr en een dikke knuffel van ons.

  • 11 Juli 2013 - 22:49

    Chantal:

    Hey Carla,
    Heerlijk he zomer. Lekker genieten en camperen. Je hebt het ook verdient na zo'n jaar heel hard werken. Maar loon naar arbeid. Echt vet geslaagd, compleet met vermelding op de erelijst. Hopelijk vind je vlug een leuke baan.
    Hier is alles goed en wij gaan morgen naar de ardenne voor een survival vakantie. Athans Hans en de kids. Ik survival voor de vouwwagen met een boek en heel ongezond bier en chips.
    Liefs Chantal

  • 12 Juli 2013 - 10:33

    Niki:

    Hey Carla,
    Uitstekende academische prestaties, wouw!! Doe je goed. Vet!
    Met jouw positieve instelling en motivatie moet die baan vast snel komen!
    Ook jullie vakantie ziet er top uit! Je vriendin heeft op sommige foto's wel iets weg van Sarah Jessica Parker. Hier gelukkig ook zo nu en dan steeds vaker mooi weer. Eindelijk!! Frustrerend hoor, herfst in juni. :-(
    Ik zit ondertussen nu al een maandje bij mijn nieuwe job, gelukkig proeftijd goed doorgekomen! :-) In september met vriendinnetjes lekker een paar dagen de zon opzoeken in Ibiza en hopelijk in november of december nog paar weekjes Vietnam als het uitkomt met mijn dagen..
    Geniet van je vrije dagen en als je mannetje weer thuis komt!!
    Liefs Niki

  • 13 Juli 2013 - 11:01

    Renate:

    Hey Carla,
    Gefeliciteerd met je diploma, knap hoor! Wij bouwen hier in Tsjechie wel een examenfeest voor je.
    X van mij

  • 15 Juli 2013 - 19:07

    Marian-Andre:

    Hoi Carla, van harte gefeliciteerd met het behalen van je diploma , hartstikke knap gedaan. Je mag erg trots op je zelf zijn. Ik geniet iedere keer van je leuke verhalen. Veel succes met het zoeken van een baan. groetjes Andre en Marian.

  • 18 Juli 2013 - 21:59

    Nicole:

    Ha Carla!

    Trots hoor, zo goed afgestudeerd! En nu heerlijk genieten. Wat zagen die foto's met je vriendin er goed uit. Wat zal je genoten hebben! ik hoop dat het goed met je gaat, dat je dadelijk een fijne tijd hebt als Jason weer terug is en je ook nog samen vakantie kan hebben. Daarna komt die leuke baan vast wel voorbij. Ben wel benieuwd naar het ganzenhuis... volgende keer foto...

    Geniet van de zon, dat doen wij hier ook volop!

    Lieve groet,
    Nicole

  • 20 Juli 2013 - 16:09

    Jacqueline De Jong:

    Ola Carla
    GEFELICITEERD!!!!!!!! Super dat je geslaagd bent , het zwoegen is beloond met eervolle vermelding!
    Dat zal je vast helpen bij het zoeken naar een job die hopelijk niet lang op zich laat wachten.
    Ik ga mijn klusdiploma halen..:) Eric en ik hebben huis gekocht waar veeeel aan moet gebeuren dus ik ga voor het eerst serieus aan de klus!
    Laat je de volgende keer het huisje van jullie ganzen zien? Ben benieuwd!
    Geniet even van je vrijheid...geen studie en van Jason straks weer en we mailen!
    x jacq

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Qualicum Beach

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 133054

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: