DONZEN WAGGELKONTJES - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu DONZEN WAGGELKONTJES - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu

DONZEN WAGGELKONTJES

Blijf op de hoogte en volg Carla

05 Juni 2013 | Canada, Qualicum Beach

DANSEN OP COUNTRY, GEZINSUITBREIDING, DONZEN WAGGELKONTJES, KANO/KAMPEER IDEE WORDT EEN GROOT AVONTUUR, JASON VOOR 2 MAANDEN NAAR ALASKA, IK HEB LEUK GEZELSCHAP.

Na een geweldige tijd met ons pap en mam was het ineens stil in huis.
Jason was vissen en ik weer volle dagen naar school.
Maar al snel was Jason een week vrij, en dat begon meteen goed. We gingen naar de bar! YES! En het was zelfs een volle en gezellige bar, want de countryband Corb Lund trad op. Jaja, ik heb staan dansen op country muziek. Hihi. Super gezellig. En met maar 3 uurtjes slaap was de volgende dag op school best zwaar. Ai.

En dan, groot nieuws. We hebben gezinsuitbreiding!! Dit zal voor velen als verrassing komen en we hebben het goed stil gehouden, maar we waren er klaar voor……..
3 ganzenkuikens ;)
Ze zijn direct al geweldig lachwekkend! Ze zijn 4 weekjes oud en volgen me overal met hun donzen waggelkontjes. Ze verliezen me niet uit het oog, gebeurt dat toch, dan is het grote paniek. Tjiep, Tjiep, Tjieieieiep. En als ik ren, dan rennen ze al wapperend met hun vleugels mee. Cute!

Maar oke, Gosling-Papa&Mama gaan samen met een ander stelletje op avontuur en Ome Gary past op de kleintjes.
Het origine plan was om te kamperen, en om daar te komen moesten we een meer over kanoën. Vervolgens was het gaver om op de heuvel te kamperen en als we geluk hadden konden we in een berghut slapen. Oke, en dít is het geworden.
Met de truck naar Stathcona Provincial Park. Een half uur peddelen over Buttle lake en vervolgens een 7 uur durende hike een steile berg op met een te zware backpack op de rug (met tent, eten, water, slaapzak, gasstel, en zelfs bier)! Maar de grootste uitdaging zat in hiken door de sneeuw en dan het pad proberen te vinden. Net zoals de vorige keer hadden we onze snowshoes niet bij want we hadden deze hoeveelheid sneeuw niet verwacht. Lekker onvoorbereid…… (leren we het dan nooit?!).
We waren geregeld het pad kwijt met als gevolg een eigen pad maken met behulp van kompas. Alleen tsjah, dan kom je ineens een steile bergwand tegen. Ai, terug bergafwaarts en eromheen.
Gezien de hoeveelheid sneeuw (2 meter ofzo) is slapen in een tent niet zo jofel dus we gaan flink op zoek naar die berghut. Na een 7 uur durende avontuurlijke hike zien we dan toch een piepklein dakje boven de sneeuw uitsteken. Haha, onze hut!
Via de raam klimmen we naar binnen. De hut is geweldig! Er ligt zelf een schub waarmee we de deur vrij kunnen maken van sneeuw want gezien er geen wc is, is de deur wel iets handiger dan door het raam klimmen om te plassen.
We hadden grootste plannen om flink te drinken, maar we waren allemaal bekaf en nat van de sneeuw. Dus: eten, opwaren, drankje, hik….hik, half-zat, slaaaaaap.
Nou ja: het was toch wel errúg koud!
De volgende ochtend pastaontbijtje eten, natte broek en schoenen weer aan en beginnen aan de terugweg. Met behulp van een houten stok glijden we niet elke keer op onze kont, want bergafwaarts over de sneeuw is glibbbbberig.
Eenmaal de sneeuw achter ons gelaten houden we de pas er flink in en na 5 uur komen we weer bij het meer aan. Gelukkig ligt onze kano er nog en kan er weer gepeddeld worden. En dan…..tijd voor een welverdiende hamburger.
De dag erop vonden mijn benen alle trappen op school minder grappig dus savonds lekker in de hottub.

En zo is de week alweer voorbij en zet ik in de vroege ochtend Jason op het watervliegtuig naar Alaska waar hij voor 2 maanden (!!) op heilbot gaat vissen.
Dat wordt afzien. 1 keer per week komen ze aan land en kan er geskyped worden. That’s it!

Maar oke, de eerste 2 weken alleen vlogen voorbij!!
Ik had wat achterstand van school in te halen, en tsjah, wat is ‘alleen’ nu ik 3 ganzenkuikens heb om voor te zorgen. En je raad het nooit, maar die beesten hebben véél zorg nodig! Gezien ze nog kwetsbaar zijn en opgegeten kunnen worden door roofvogels, wasberen en honden zitten ze overdag in een hok (ja, zielig he?!). Maar zelfs sochtends voor school (om 6 uur!) ben ik de ganzen aan het uitlaten. Het moet niet gekker worden! En ik ben nu als een echte Bob de Bouwer een lux huis voor ze aan het bouwen! Ikke=goede mama.
Ze zijn ow zo leuk, lief, schattig, ontzettend dom en grappig. Ik vermaak me dus goed!

Wat ik me afvraag is of mijn lezers zich nog vermaken met mijn verhalen.
Ik krijg steeds minder reacties, dus heb géén idee wie-ow-wie mijn verhalen nog volgt.
Vind jij het nog leuk mijn verhalen te lezen? Laat dan alsjeblieft een kleine reactie achter op deze site. (Daarnaast vind ik de reacties altijd kei leuk om te lezen!!). Thanks!!

WIST JE DAT:
- Het aftellen is begonnen? Over 3 weken ben ik klaar met mijn Post-Degree-in-Business-Studies! Hiehaaa
- Je ganzenkuikens letterlijk ziet groeien? Ze wegen 100 gram bij hun geboorte en na 7 weken kunnen ze al 5 kilo wegen!
- Ganzen weinig efficiënt zijn? In 7-12 uur grazen ze tot 1 kilo gras per dag. Driekwart daarvan wordt ongebruikt weer uitgepoept.
- Ik nog op zoek ben naar geschikte namen? Voor nu zeg ik “white prinses” tegen de gans die wellicht het mannetje is, en “Captain Kwak” tegen de gans welke wellicht het vrouwtje is. Voor de Trouble shooter-gans heb ik nog geen naam. Ik kan dus nog wel wat tips gebruiken.
- Kwik, kwek en kwak hier Huey, Duey and Luey heet?? Haha
- Ik misschien weer Nederlands gezelschap krijg?

SPREUK VAN DE DAG:
If you are happy, happiness will come to you, because happiness wants to go where happiness is.

  • 05 Juni 2013 - 06:52

    Els Knoope:

    Carla, ik lees je verslagen altijd, leuk dat je ze schrijft.
    Hier in Helvoirt is het zonnig en ik ga zo op de fiets naar het kw1c om toezicht te houden op de examens, verder ben ik druk aan het schrijven en vordert mijn nieuwe boek Bruiloft Regelen & Zo erg langzaam.
    Groetjes uit helvoirt

  • 05 Juni 2013 - 07:05

    Jacqueline V G:

    Nog even gauw achter de laptop om een rekening te betalen, voor ik moet gaan werken...Hé, een nieuw verhaal uit Canada!! Tja, zeg nou zelf, wat is leuker?? Vooral blijven schrijven dus, want ik vind het in ieder geval heel erg leuk om iedere keer over je avonturen te lezen!!
    Succes met de gansjes!

  • 05 Juni 2013 - 07:25

    Vi:

    Haaa lieve Carlala,
    Fijn om mijn dag te beginnen met jouw blogje. Top om te lezen hoe je het hebt! Leuke foto's, super mooi daar zeg!!!
    Hier alles goed, veel lessen aan het geven en begonnen met het geven van 1 op 1 yogatherapie, super gaaf om te doen.
    Keep in touch girl!!! Succes met je studie, you can do it!
    XXX
    Vi

  • 05 Juni 2013 - 07:59

    Bart:

    Ganz Bartje?
    'K ben ook een "trople sjoeter"...

  • 05 Juni 2013 - 08:04

    Iwan:

    He Carlalalalalalalalalalalala,

    das weer even geleden dat ik wat van je gelezen heb.
    krijg niet altijd alle mails door ivm spam fliter waar je soms in terrecht komt..

    Maar jij zit weer op school ergens in .....?
    en die vent van je is een visser?
    heb heel wat gemist zie ik..

    Heb nu geen tijd om alles te lezen wat er staat maar het belangrijkste lees ik wel

    Het gaat goed met je!!
    wellicht een pb om me even bij te praten over hoe of wat...!

    groetjes uit Uden.

  • 05 Juni 2013 - 08:06

    Iwan:

    Wellicht leuk om wat namen te gebruiken uit NL zijn we toch een beetje bij je..!!
    zou me vereerd voelen...!!




  • 05 Juni 2013 - 08:27

    Örjan:

    Lala,

    Ik ben en blijf een trouwe lezer van je verslagen. Het zijn leuke en makkelijke lezende verhalen die echt een beeld geven van je leven daar, blijven doen dus!!

    en tja, die moederrol die je op je hebt genomen is wel een bijzondere maar ja, met een donzen waggelkont zou ik ook helemaal verkocht zijn :-)

    qua namen heb ik wel een paar suggesties; Henk, Harry en Carool of Mirjam, Judith en Chaja.
    Oké, voor de collega meelezers heb ik er nog één; Wim, Joris en Örjan

    Veel plezier en succes daar!
    groeten,

    Örjan

  • 05 Juni 2013 - 09:34

    Jolanda Vullings:

    Hey Carla,

    Ik lees je verhalen altijd.... leuk! En die foto's malen het nog leuker!
    Met namen verzinnen zit ik nu ook .. hihi... en mijn inspriratie is niet veel meer.
    Erg knap dat je je diploma gaat behalen! Was toch hard werken! veel succes met de laatste loodjes.

    Groetjes

  • 05 Juni 2013 - 09:37

    Niki:

    Hey Carla,
    Ik lees nog steeds met veel plezier over je avonturen!! :-)
    Haha, wat een informatie, '7-12 uur grazen ze tot 1 kilo gras per dag'. Je hebt je goed ingelezen in je kinders! Wat je zegt, met een huisdier ben je nooit alleen. Wat een dotjes.
    Ik zou ook voor gezellige Nederlandse namen gaan die ze daar ook uit kunnen spreken.
    Hier in Nederland alles goed! A.s. maandag ga ik beginnen bij Leystromen, super veel zin in. Weer fijn bij een corporatie aan de slag als woonconsulent én we krijgen eindelijk ook een beetje mooi weer, voor hoe lang het mag duren..
    Succes met de luxe villa bouwen, benieuwd naar het resultaat als het klaar is!
    Liefs Niki xxx

  • 05 Juni 2013 - 09:41

    Toine:

    Hoi Carla,

    Alweer een leuk en altijd spannend verhaal. Ook ik sla je verhalen nooit over en ben meteen aan het lezen als ik je bericht in de mailbox vind. Sorry, ik reageer nooit op openbare sites dus dit is al een hele stap voor mij. Dus blijf vooral schrijven dan kunnen wij bij de parrotrunners gezellig over je roddelen. Je bent weer super goed bezig en ik ben blij dat je de komende maanden in goed gezelschap bent. Tot snel !

    Toine

  • 05 Juni 2013 - 09:41

    Patricia:

    Hoi Carla!

    Ik lees je verhalen altijd! Ik vind het heel leuk om te lezen hoe jij het daar ervaart. Succes met de keukens!

    Liefs xx

  • 05 Juni 2013 - 10:25

    Marijke:

    Hallo Carla,

    Wij bij BW blijven je middels deze verhalen volgen.
    Dus blijven schrijven wat mij betreft.

    Groetjes Marijke

  • 05 Juni 2013 - 10:34

    Marlijn:

    Lieve Carla!

    Ik lees jouw verslagen ALTIJD! Ben altijd zeer benieuwd hoe het je vergaat en vraag ook regelmatig aan Yvonne! Dus don't worry!!! Maar zo reageert iedereen lees ik wel! Ik zou je babygansjes Teun, Niek en Tess noemen! Lijkt me wel gezellig zo met die beestjes, een beetje afleiding! Heeeeeeeel veel succes met je school en je moeder-taken, en hou ons op de hoogte!!

    X Marlijn

  • 05 Juni 2013 - 12:46

    Rudy:

    Gezien de vele reacties is reageren eigenlijk niet nodig;)

    Ik lees je nieuws altijd, en het is leuk te horen dat t je goed gaat
    Tevens prachtige fotos om te bekijken

    Veel plezier en wacht met smart op t volgende verhaal

  • 05 Juni 2013 - 13:56

    Reinier:

    ik blijf ze lezen met enige jaloezie!!!

    Woning al weer verhuurt in Nederland???

    Namen voor de ganzen..................... ach, geef het naam.......................droppie, stroopwafel en suikerspin................

    Je mag Jason twee maanden missen, maar daarna drie maanden met hem opgescheept???

    Tja, als je gaat country dansen als brabo, dan zal het nooit meer goed komen..........................

    De schijnt hier eindelijk, het lijkt erop dat we toch nog zomerse dagen gaan krijgen.


    Lees het vervolg wel.............

  • 05 Juni 2013 - 15:56

    Sandra:

    Ha Caatje,
    Ik lees je verhalen nooit dus kom ze voortaan maar weer live in Nederland vertellen!
    Neem je kwik, kwek en kwak gewoon mee dan hoeven we ook geen andere namen te verzinnen. Denk in oplossingen en niet in problemen ;-)

    Hou je taai en tot Skype!
    Liefs Sandra (en natuurlijk Stefan, Saar en 'Sransje')

  • 05 Juni 2013 - 16:07

    Tante Ria :

    Hoi Carla
    Wij vinden het altijd heel leuk om je verhalen te lezen.Het is zo leuk om te volgen hoe het met jou gaat en hoe het is om te leven in Canada.Ik heb nu ook alle tijd want vandaag is mijn laatste werkdag,ik ga met vroegpensioen.Wij hopen dat je laatste examens ook goed gaan zodat je school af kunt sluiten.Veel succes met het vinden van een baan.Als die canadezen slim zijn willen ze allemaal zo een doorzetter als jou.Veel succes met je ganzen.Veel liefs voor jou en Jason.Groetjes uit Vught

  • 05 Juni 2013 - 16:25

    Marleen:

    Hoi Carla,

    En ook ik lees je verhalen altijd! Altijd leuk om te weten wat mijn nicht aan het doen is daar helemaal aan de andere kant van de wereld. Het lijkt wel of ik nu meer van je 'hoor' dan voor en na de Parrotrunners :)
    Dus lekker doorgaan met schrijven, dan kunnen wij hier mooi meegenieten!

    groetjes

  • 05 Juni 2013 - 18:32

    Gijs Jagers:

    Hoi Carla, Het is altijd leuk om weer een verhaal van je te lezen.. En ook leuk om te zien hoe je het daar in canada maakt.. Knap dat je het zo maar aan hebt gedurfd om die stap te maken.. Hier in den bosch is alles prima, Ik heb een maandje geleden de sleutel gekregen van mijn nieuwe huis.. En dat ben ik nu aan het inrichten en MIJN aan het maken.. Geniet van al het moois daar.. Dikke knuffel Gijs. xx

  • 05 Juni 2013 - 19:04

    Tante Wil:

    Hoi Carla Natuurlijk lezen wij jou mail met ontzettend veel plezier jij kunt het zo gezellig op papier zetten . Je hebt het maar druk met jou leventje daar ,maar wel gezellig zo met de beesten boel .
    Veel succes met de laatste weken school en dan een baan of heb je dan eerst nog vakantie?
    Groetjes uit Haaren

  • 05 Juni 2013 - 19:30

    Renate:

    Hoi Carla,

    Wat gezellig zeg , die ganzen. Wij hebben nu 3 krielkippen,super gezellig. Sjoerd is redelijk tam en komt soms op schoot. Klaartje eet uit de hand en capevogel is de baas, maar durft eigenlijk helemaal niks.
    Onze Sjoerd is ook een meisje, maar ze vindt het niet erg om sjoerd te heten.

    Groetjes Renate

  • 05 Juni 2013 - 19:31

    Wim:

    Hoi Carla,
    Ik lees je verslagen nog steeds hoor, maar wat moet je er van zeggen. Wij in het propvolle Nederland en jij daar alleen in je huis. En dan te weten dat je weet hoe druk het hier dan altijd is. Vind het wel knap van je studie en ook het tegen alleen zijn. Niks voor mij, kimmen liever wat volk om me heen.
    Maar in ieder geval succes met de studie en de ganzen. En voor bouwtips kun je altijd bellen ;-)
    Groetjes,
    Wim

  • 05 Juni 2013 - 19:42

    Amber:

    he carlaatje,

    wat een avonturen weer mee gemaakt! Grootste avontuur hier op een dag is om 2 kids s'avonds weer op bed te krijgen! Afgelopen weekend met collega's naar parijs geweest dus je snapt dat was wel een hoogte puntje! Misschien heb je al wat foto's gezien op fb? Nog even doorzetten op school nog 3 weekjes!

  • 05 Juni 2013 - 21:23

    Roos :

    Ha Carlalala, ik blijf je ook volgen hoor! Echt heel leuk om je verhalen te lezen en je zo te blijven volgen...Had er toevallig gister nog over met Juud.

    En qua namen, ik denk dat Orjan je al genoeg inspiratie geeft! ;-)

    Groetjes uit de Bossche binnenstad,
    Roos

  • 06 Juni 2013 - 21:23

    Chantal:

    Hey Carla'
    Natuurlijk volgen we jou verhalen uit canada op de voet, daarnaast worden we op de hoogte gehouden via jullie pap en mam. We hebben een kei leuk fam. weekend gehad. Gezellig dat we ook even gekletst hebben met je.
    Het namenprobleem hebben wij ook. We hebben op dit moment 10 jonge kittens en ik ook als goede moeder, worden onze kittens geweldig verzorgd en lopen ze me ook in de weg als ik de schuur in durf te komen. Ik moet echt opletten dat ik mijn nek niet breek over de katten.
    Dus ook graag inspiratie voor de katten. We hebben tijgers en zwart wit gevlekte.

    Fijn dat je bijna klaar bent met school!!!n En dan op zoek naar een baan?!
    lieve groetjes uit Rooi

  • 08 Juni 2013 - 11:33

    Jacqueline De Jong:


    Hey moeder gans,

    zoals iedereen boven mij al vermeldt: BLIJF SCHRIJVEN!
    Het is fijn te horen hoe het je vergaat daar in mooi Canada, wat een schitterend uitzicht met die hike!
    agh en een beetje sneeuw mag de pret niet drukken toch!?
    Hier alles oke, we hebben een huis gekocht! Dus gaan wij flink aan de klus in augustus.
    Het is nu zaterdag en wij gaan ons opmaken voor motortochtje richting twente naar een treffertje.
    Mooi weer, life muziek en drank; dus beter kan niet!
    Succes met de laatste schoolloodjes, topprestatie! en je drie waggelkontjes!
    liefs Jacq.

  • 10 Juni 2013 - 18:06

    Odeke:

    Ha Carla,

    Wat een leuk verslag weer! Altijd leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Is allemaal een stuk spannender dan hier in Vught. :)
    Wat fijn dat je bijna klaar bent met je studie! Succes met de laatste weekjes!

    xx Odeke

  • 12 Juni 2013 - 19:24

    Nicole:

    Hey meis,

    Vind het ook leuk om je verhalen te lezen. Je maakt zo nog best wel het één en ander mee. Vooral dingen die wij hier niet doen, dus vooral lekker blijven schrijven:).

    Hier nu de tijd aangebroken voor de buitenfeesten en druk aan het trainen voor de strongmanrun.

    Succes met de laatste loodjes voor school. Huis voor de eendjes al af?

    Xx Nicole

  • 19 Juni 2013 - 13:44

    Ons Pap En Ons Mam.:

    Hee Schat,

    Ook al horen wij natuurlijk al veel verhalen via Skype, je weblog wordt altijd gelezen en natuurlijk ga je er mee door !! ik zie het al helemaal voor me, ons Carla de moeder gans!! Ik zag op whats app dat het ganzenhuis al mooi begint te worden, dit is een gewoon een praktijk opdracht voor jou, kun je er nog extra studiepunten mee halen ?? Is waarschijnlijk niet nodig met al die A's die je gehaald hebt. Nu nog 1 examen en dan de vlag buiten hangen daar !! Wel de Nederlandse natuurlijk !!

    Hele dikke kus en knuffel en tot Skype.
    XXX Charles en Annemarie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Qualicum Beach

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 706
Totaal aantal bezoekers 133190

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: