I LOVE THE SUMMER! - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu I LOVE THE SUMMER! - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu

I LOVE THE SUMMER!

Blijf op de hoogte en volg Carla

05 Augustus 2013 | Canada, Qualicum Beach

HET IS ZOMER, CARLA ALS BOB DE BOUWER, GANZEN-DRAMA, PIRAAT JASON THUIS VOOR 3 DAGEN, BEER OP DE WEG, TUBING OP DE RIVIER, MEER BEREN, HOTDOG MET MASHMALLOW ONTBIJT.

Wat was het ineens weer stil in huis toen Anouschka weg was :(
Maar gelukkig hoef ik me niet te vervelen…..want….het is zomer! Écht zomer! Weken achter elkaar stralend blauwe lucht, zon, en zo’n 27 graden. Heerlijk gewoon!
Ik vul mijn dagen met: tuinieren, wielrennen, struinen over marktjes, met een drankje in de hand dobberen op een luchtbedje op het meer en hardlopen langs het strand. Niet verkeerd he?!
Maar ik ben ook nog steeds op banenjacht…..maar waar zijn die geschikte goedbetaalde vacatures binnen een straal van 75 km???
Ondertussen verdien ik een $$$ bij. De buurman was namelijk onder de indruk van het ganzenhuis dat ik gebouwd had en zette me direct aan het werk. De buren zijn een mega lodge aan het bouwen met RV-park en campground en ik doe werkelijk vanalles; shingles zagen, hout coaten, kabels trekken, beton storten en ik heb zelfs enkele dagen op zo’n grote stoomwalsmachine rond mogen rijden. Alles wat me niet aanstaat platwalsen :) Hihi.

Het is leuk werken daar, we lachen veel! Maar op een dag zei Erroll: ‘Carla, 2 off your geese are here!’. Ze stonden gezellig tegen een paar werklui te praten, kwakkwakkwakkwak. Het zijn Captain en Sweety. Maar het is wel vreemd, ze gaan nooit van ons property af. En waar is nummer 3, Lady?
De ganzen waggelen gezellig achter me aan als ik ze terug naar huis loop, ik roep Lady. Geen reactie….en dan zie ik ineens een berg veren…..dit is niet goed….en daar zit Lady….met een gigantische jaap in haar nek en over haar rug. Ze is aangevallen door de hond van de buren. En Captain en Sweety zijn mij (mama Gans) gaan zoeken voor hulp. Geweldig toch?!
Even dacht ik dat Lady het niet zou redden, maar ze is vol met hechtingen gezet en ik heb haar een week binnen moeten houden. En dat was ook iets zeg. Zolang ze me kon zien was alles goed en zat ze gezellig te kwak-kletsen maar als ze me niet kon zien was het hard kwak-krijsen. Oei. Ze is weer helemaal hersteld en heeft nu de naam Lucky Lady.

En dan, na 2 maanden (!!), komt piraat Jason de haven binnenvaren. Na een dikke kus en knuffel hoor ik helaas het slechte nieuws dat hij maar 3 dagen thuis is en dan al op zalm moet gaan vissen voor 2 tot 3 weken. Ai. Maar het weekend was ge-wel-dig! Love was in the air!!
Strandwandeling gemaakt tijdens zonsondergang, uiteten, zwemmen in de ijskoude rivier, ijsje in het park, barbecueën, met margarita in de tuin, en relaxen aan het strand met een life-muziekje op de achtergrond. Het was dan ook niet leuk om hem weer te zien gaan….

Dan ga ik maar weer een rondje wielrennen. Ik ben nog maar 2 minuten aan het fietsen en ik moet vol in de rem……mijn hart staat stil…..er staat een beer op de weg!! Ik kijk hem aan, hij kijkt mij aan, en voordat ik met trillende handen mijn telefoon kan pakken voor een foto-momentje loopt hij heel relax de bosjes in. OEF!!

Nog een paar OEF momentjes had ik tijdens tubing op de rivier in Port Alberni samen met Corrissa, James en het lachwekkende homo-stel Nic & Rex. In plaats van ‘autobanden’ stroomde wij de rivier af op kleine opblaasbootjes gemaakt voor een kind van 6. Hoe meer we dronken, hoe lachwekkender werden de stroomversnellingen en hoe vaker er iets verkeerd ging. PLONS. Maar wat er ook gebeurt….de bierboot mag NIET kapseizen…
Ineens roept Nic: ‘There’s a bear!!’. Jaja, denken wij, geloof er niks van, hij had namelijk ook al een zalm gevangen met zijn blote hand.....de zalm bleek dood te zijn...
Toch maar even kijken en ‘aaahhh, a bear……..aaaahhhhh two bears!!!’ ze proberen lekker aan de kant van de rivier visjes te vangen. Als ze ons maar niet vangen!! Neej, niet met de hoeveelheid herrie die wij maken.
Na 5 uur dobberen krijgen we het koud (het is ook al half 9 savonds…..) en gaan met de taxi terug naar onze campsite. Kampvuurtje maken, hotdog erop, mmmm.
En sochtends voor ontbijt doen we het nog een keer. Ow, en we hebben ook nog marshmallows en chips. Lekker ontbijtje!
Op de terugweg naar huis stoppen we nog even bij Cameron lake, pompen ons bootje nog eens op, bakken een eitje en TIME TO RELAX!!
I LOVE THE SUMMER!!


WIST JE DAT:
- Ik nerveus was voor Jason thuiskomst? Ik had namelijk meerdere malen dezelfde nachtmerrie dat we ruzie kregen en de relatie uitging. Gelukkig zijn dromen bedrog en was er alleen maar liefde!!
- Ik op een ritje van 30 km, 12 herten heb gezien? Waarvan 1 schattige bambi.
- We tijdens een BBQ muziek hebben gemaakt? Dave op de gitaar, ik op de trommel en Mike en Erroll met houten pollepels op hangende pannen. Het klonk als een échte band!
- Maar een filmpje het tegenovergestelde bewijst? Haha.
- Ik dacht dat ik goed aan het tuinieren was? Plantjes die Jason gezaaid had netjes overpotten enzo. Blijk ik onkruid overgepot te hebben….

SPREUK VAN DE DAG:
Expect nothing and appreciate everything.

  • 06 Augustus 2013 - 03:41

    Ons Pap En Ons Mam:

    Wat ???? Ben ik de eerste die reageert ??? Is iedereen nog op vakantie of zo, of slapen jullie allemaal ?
    NOU.......WAKKER WORDEN !!!! EN EVEN REAGEREN OP DIT VERHAAL HOOR !!
    Leuk verhaal weer Kaatje en Lucky Lady heeft echt geluk dat ze bij jou binnen mag kwaaken!!
    Enne...zie je nog steeds beren op de weg ??? Ik dacht dat die periode achter je lag, of toch oorzaak drank ? Nog wel even door solliciteren he !? Misschien wel gewoon in de bouw de steigers op ?? Kan je je fluit en zang talenten van de Josti band laten horen.
    Veel succes en dikke knuffel.
    P.S. Dus nu aftellen wanneer je schatje weer thuis komt !!

  • 06 Augustus 2013 - 04:02

    Ons Pap En Ons Mam:

    Mijn spreuk bij dit verhaal is;

    In dreams and in love there are no impossibilities !!!

    XXX

  • 06 Augustus 2013 - 07:10

    Carla:

    Lieve papa en mama,
    bedankt voor de leuke, mooie, lieve reactie en goede spreuk.
    Liefs Carla
    Ps wakker worden NL!

  • 06 Augustus 2013 - 08:07

    Bart Van Gerven:

    Hey,....!!!.... doe eens allemaal rustig..!!
    De vakantie is net voorbij, mogen we even rustig opstarten?

    Tis wir een skon verhaal Carla. gelukkig is het geen "Lady Die" geworden.
    Ik zeg "lekker genieten van het goede weer, en fijn dat het goed gaat met jullie".
    Nu nog een job zien te vinden, toch maar de bouw op dan?.. broek op half 11, bilnaad in het zicht en sjouwen maar !! haha

    Enjoy It YOLO!
    Bart

  • 06 Augustus 2013 - 08:35

    Niki:

    Good morning!!
    Goed om te lezen dat Lady weer goed is opgeknapt.. Zal wel flink schrikken zijn geweest!
    Fijn dat jullie een heerlijk weekend hebben gehad, dat het goed gaat, je fijn zomer aan het vieren bent én als bouwvakvrouw aan de slag bent! :-) Relax dat je op die manier een beetje bij kan klussen/verdienen.
    Naar wat voor een baan ben je eigenlijk op zoek? Een speciale richting? Hebben ze ook sociale woningbouw in Canada? ;-)
    Nu is Jason weg, maar is hij straks wel even thuis zodat jullie samen zomer kunnen vieren?
    Enjoy the summer!!! Liefs Niki

  • 06 Augustus 2013 - 08:54

    Christel:

    Hoi Carla,


    Fijn dat de liefde weer in de lucht hangt !! Love is in the air !! ahhahah
    Toppie !!
    En met Lady gaat het ook weer prima.
    Maar die plantjes/onkruid die je hebt verpot: oei oei. Daar kun je misschien toch een keer voor terug naar nederland komen zodat heel de familie van Gemert jou kan leren hoe het moet !!!!
    Veel plezier en succes met je banentocht.

    Kus Christel

  • 06 Augustus 2013 - 09:01

    Ingrid:

    Ha Kaatje,
    Wat een geweldig verhaal weer. Heerlijk zo'n zomervakantie.
    Onze vakantie was ook leuk, maar wij hebben geen beren gezien enzo., maar wij hebben ook met een roeibootje op het water gelegen. Lekker relaxen ! Heerlijk.
    Fijn om te horen dat het met Lucky Lady nu weer helemaal goed gaat.
    Succes met je banentocht, en niet te kieskeurig zijn he ?!
    Komt allemaal goed.
    Liefs en tot snel weer op Skype.
    Dikke kus Ingrid, Teun, Niek en Jeroen

  • 06 Augustus 2013 - 11:23

    Reinier:

    Carla, mijn advies voor groene vingers......................

    steek ze in je neus.........................................


    Tja, onze frêle Dame wordt toch niet een bouwvrouw met de dito bilspleet stropdas???

    Maar van ganzen kan je ook kroketten maken, best lekker komen nu in Nederland in opmars.

    Maar ik lees dat de Brabantse nachten zijn ingeruild voor wild Canadees vertier.

    Vraag komen de zalmen nu al de rivier op om te paren??? Dat is toch rond de herfst???

    Geniet van het leven!

  • 06 Augustus 2013 - 17:55

    Stefan, Sandra, Saar En Lonne:

    Ha Caatje!
    Leuk verhaal maar je live spreken was toch beter (ondanks de onderbrekingen die mede mogelijk gemaakt werden door Saar...).
    Heerlijk al die positiviteit! Ga zo door en blijf die dag pukken!
    X ons

  • 06 Augustus 2013 - 19:22

    Chantal:

    Hey Carla,
    Het is hier nog echt vakantietijd. De mail wordt dan ook zo maar eens bekeken, dus vergeef ons de late reactie.
    Let maar op met die beren! Wij hebben het hier al lastig met vossen die onze kippen komen halen.
    Wat fijn dat de LOVE helemaal terug is.
    Succes met het vinden van een leuke job. Hopelijk vind je er snel eentje.
    Mijn spreuk van de dag: Daar waar liefde is, daar gebeuren de wonderen!!

    Liefs Chantal

  • 06 Augustus 2013 - 22:58

    Renate:

    Hey Carla,
    Aandoenlijk verhaal van je ganzen! Ik kan me voorstellen dat het maatjes voor je zijn als je veel alleen thuis bent. Maar zo te horen heb je genoeg te doen en vermaak jij je ook prima als Jason niet thuis is . Nu nig een baan, maar tot die tijd genieten van welverdiende vrije tijd.
    Liefs Renate

  • 07 Augustus 2013 - 09:51

    Tante Ria :

    hoi Carla

    Fijn dat je zo van de zomer geniet ,en love in the air is.wat geweldig met die ganzen van jou.

    Als je solliciteert en je cv opstuurt en vermeld dat je ook ganzenhoedster en walsmachinist bent
    zul je snel een baan hebben.

    Wij hebben je filmpje bekeken en denken dat er in de muziek voor jou geen werk zal zijn .

    Geniet van elke dag en veel liefs van ons

  • 09 Augustus 2013 - 18:15

    Amber:

    Beetje late reactie ,maar met geldig excuus; komen net terug van onze kampeer vakantie. hebben wilde zwijnen, bokken en konijnen gezien. Weliswaar niet in de wildernis , zoals jij al die beren tegen komt, maar gewoon in de kinderboederij ;-)
    Gwelidig leuk verhaal om te lezen heb erg moeten lachen om het onkruid verhaal. dat was goede bezigheid therapie! En ja die canadeese buurman zal wel opgekeken hebben van xzo'n handig bouwkunde meisje naast hem!

  • 09 Augustus 2013 - 23:03

    Jacqueline De Jong:


    ehhhh.... er zat waarschijnlijk genoeg drank in dat jullie dachten een echte band te zijn...
    de geluidsopname is een wake up call.... geen muzikaal talent die avond hoor ha ha
    als je maar lol hebt!!

    Je kan altijd de bouw nog in lees ik wel als solliciteren niet zo lukt! leuk hoor zo bezig kunnen zijn!
    (Kan je niet ''even'' overkomen en ons helpen met de verbouwing..:smile)

    Je hebt weer leuke dingen beleeft en lekker zomers weer daar met veel liefde!
    Goed om te lezen!

    Keep up the good spirit!
    x

  • 12 Augustus 2013 - 11:38

    Örjan:

    Hey Lala,

    Da's nog eens lekker opstarten na de vakantie, een vakantieverhaal van Lala!
    Het leest weer lekker weg en de foto's zien er fantastisch uit. Succes met solliciteren en anders inderdaad gewoon de handen laten wapperen.

    groeten uit Den Bosch!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Qualicum Beach

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 2586
Totaal aantal bezoekers 133194

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: