LET IT SNOW-MAN. - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu LET IT SNOW-MAN. - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu

LET IT SNOW-MAN.

Blijf op de hoogte en volg Carla

18 December 2012 | Canada, Qualicum Beach

WEEKENDJE WESTKUST, SNEEUWUILEN, SINTERKLAAS, SCHOOLVAKANTIE, ROADTRIP NAAR AMERIKA, SKIGEBIED WHISTLER, LEKKER SNOWBOARDEN, KERST OP KOMST, GIGANTISCHE SNEEUWMAN.

Mijn eerste semester zit erop! 4 van de 10 vakken heb ik nu in the pocket. (resultaat A-, A, A+, A+). YES! En nu….schoolvakantie!!!
Maar voordat ik verder ga, gaan we eerst even terug in de tijd.
De afgelopen maand was gekkenhuis op school, kei hard leren en aan projecten werken, maar gelukkig nam ik ook tijd voor een weekendje weg met Jason naar Ucluelet&Tofino aan de westkust, waar we oa heerlijke strandwandelingen hebben gemaakt en 2 prachtige grote witte sneeuwuilen hebben gezien. Wow, ze zagen er heerlijk donzig uit en ze hielden ons goed in de gaten en zwierden zijn hoofd geregeld rond. Erg bijzonder.
En hoe zonnig de rit dwars door een berggebied was op de heenweg, hoe wit zag het op de terugweg. Het had behoorlijk gesneeuwd, wat kan het weer snel veranderen zeg.

Niet alleen het weer is veranderlijk, zo ook nog steeds onze relatie. We hebben nog te veel downs naar mijn zin. Met regelmaat heb ik frustraties en woede in mijn lijf, ben emotioneel en voel me niet gelukkig. Tsjah, een nieuw leven is niet zomaar opgebouwd, maar ik hoop echt dat dat heel snel gaat veranderen…

Oke, terug naar de leuke dingen: Sinterklaas! Ja, die goede man kennen ze hier niet dus geen feest…. Maar toen ontvingen we een Sinterklaaspakket uit Nederland. Haha. Dus klompen voor de kachel gezet en kadootjes uitgepakt. SUPER! Nogmaals bedankt!

Na mijn examenweek vergezel ik Jason op een korte roadtrip naar Amerika. We rijden voorbij Seatle en genieten van de skyline met miljoenen lichtjes. De dag erop zitten we de gehele dag op een gigantische veiling waar Jason een aanhanger voor zijn mini-graaf-machine heeft gekocht. Het was weer grappig om te horen hoe snel die mensen praten. Toch apart dat er voor 100.000 dollar machines worden gekocht, door alleen maar je hand op te steken…SOLD! Woeps. Ik durfde niet eens met mijn hand door mijn haar te gaan…

De volgende roadtrip was met Jacqueline (Zwitsers uitwisselingsstudent) naar het grote skigebied Whistler op het vaste land. Om 4:15 uit bed om eerste ferrie te nemen want het beloofde een mooie dag te worden, dan een mooie rit naar de sneeuw en op 12-12-2012 om 12:12 zat ik in de gondel naar de top van de berg vanwaar we een allemachtig prachtig panoramisch uitzicht hadden over kilometers besneeuwde bergtoppen. HEERLIJK!
Dan snowboard onder de voeten, zonnebril op, en…..hiehaaaaaaa…….
Zijn jullie al jaloers??!!
Aan het eind van de dag plofte op het buitenterras met een heerlijke cocktail. Helaas werd het al snel té koud, dus terug naar het hostel voor een warme douche, maaltijd, wijn en hop…op naar de kroeg voor de voetjes van de vloer. Om 3 uur snachts plofte we in bed. Wat een geweldige 23 uur durende dag!
De dag erop was het vies bewolkt weer, dus na een wandeling door het leuke dorp, een sneeuwballengevecht en wat lol met meneer sneeuwman gaan we weer terug naar ons eiland.

Thuis aangekomen is Jason net terug van zijn laatste vistrip. Nu dus samen vakantie!
Kerstboom uitzoeken in de bossen, omzagen en versieren, kerstliedjes op de achtergrond, maar waar is de sneeuw??? Let it snow man!!
Oke, daar is de sneeuw al! Het was zo’n heerlijke plakkerige sneeuw dat ik in no time een sneeuwpop had gemaakt welke groter is dan mij. Super vet! Helaas was hij niet zo stabiel en had dus geen lang leven. Sorry Mister Snowman.
Hopelijk blijft het wit buiten want over een weekje is het alweer kerst.
Ik wens iedereen een heerlijke kerst toe en alvast een knallend Nieuwjaar!!

WIST JE DAT:
-Ik naar mijn eerste ijshockey wedstrijd ben gegaan? Het gaat er soms flink op. Lachen!
-Ik nu ook herten op de snelweg heb gezien. Wow, niet cool! Die beesten op de binnenwegen is al niet fijn maar op de snelweg in het pikkedonker, dat is drama.
-De zalmrivier voor enkele weken gigantisch stonk? Nadat de zalmpjes stroomopwaards de rivier hebben gezwommen om hun eitjes te leggen, gaan ze dood (tsjah, is da wa?!). En al deze dode zalmen laten een vies geurtje achter.
-De maand November hier in het teken van prostaatkanker staat? Mannen laten hun snor staan om geld in te zamelen of om gewoon deel te nemen. Grappig om te zien al die snorren, van groot en bossig tot een paar zielige haartjes. Veel mannen worden er niet knapper op. Haha
-Ik afgelopen maand veel alleen ben geweest? Jason was telkens de gehele week vissen en alleen in het weekend 2 nachtjes thuis…

SPREUK VAN DE DAG:
Ook halverwege de berg kan je mooi uitzicht hebben.
-Met dank aan het spreukenboekje van Jacqueline, Bedankt-

  • 18 December 2012 - 22:21

    Sandra :

    Hey Caatje!
    Een verhaal met veel kanten maar gelukkig ook mooie momenten. Dat die momenten maar steeds meer de overhand mogen krijgen! En wie weet was de snowboard-trip het begin van een vriendschap? Wij wensen jou ook een hele fijne kerst toe en een heel heel heel gelukkig nieuwjaar!!! Zal zeker ook wel lastig zijn die dagen maar onthoud; het glas zit altijd halfVOL!

    Heel veel liefs, een dikke kus en tot Skype!
    Xxx Sandra (en natuurlijk Stefan en Saar)

  • 18 December 2012 - 22:50

    Ons Pap En Ons Mam:

    Ondanks die min-punten toch weer een mooi verhaal schat en wat een prestatie op school !!! Wauw !!! Whistler ziet er schitterend uit zeg, die cocktail ook trouwens !!!
    Dat de komende weken met Jason samen je mogen brengen wat je zo graag wilt en dat jullie samen kunnen genieten van elkaar.
    Veel plezier met Kerst en een knallend, liefdevol begin van2013.
    Dikke knuffel en kus van ons. XXX
    Tot skype.

  • 19 December 2012 - 06:47

    Christel:

    Hoi nichtje,

    Wat een mooie foto's toch weer !! En wat grappig dat je op 12-12-2012 op die berg zat: dat vergeet je nooit meer natuurlijk !! hahah Mooi. En die veilingen: ja dat is geweldig toch: hier kijken onze mannen wel eens naar zo'n programma waar ze garageboxen veilen, dat is echt niet normaal hoe snel die man dan praat !! Wat knap dat je weer zo'n goeie punten op school hebt gehaald: knap hoor en dat in een vreemd land met een vreemde taal: chapeau !!! Geniet van je vakantie en geniet van elkaar de komende tijd en blijf positief geloven en denken in alles wat jullie samen nog gaan doen.
    Kus uit Erp
    Christel Arlon en de jongens

  • 19 December 2012 - 07:30

    Els Knoope:

    Carla, de allerbeste wense voor het nieuwe jaar en maak er een leuke kerst van. Knap die punten van school, dat diploma haal je en dat is een investering inde toekomst.
    Hier is het zacht weer, Brent heeft weer een longontsteking, ik ga vanmiddag naar Amber toe, succes met de relatie, net als school met plussen en minnen, volgend jaar alles maar eens optellen.

    Groetjes Els.

  • 19 December 2012 - 10:40

    Amber:

    He die Carla,

    Jij weet toch wel iedereen jaloers te krijgen met die mooie foto's van je! Wat een prestatie op school zeg! Maar geen verassing hoor, wist wel dat je het zou halen ;-)
    Wens je alvast een fijne kerst toe en hopelijk ook een knallend oud en nieuw. En van die snorren laten staan doen ze hier ook aan alleen die nederlandse mannen zijn niet zo gek denk ik want ik heb hier echt nog niemand gezien met een lange snor en baard (alleen dan die oude man met een mijter op zijn hoofd). Zoal je net al las brent heeft weer een dubbele longontsteking, kom net van de huisarts af we krijgen een doorverwijzing naar de kinderarts. Hou je op de hoogte! Liefs Amber
    ps: mail je het recept van die cocktail ff door? ;-)

  • 19 December 2012 - 11:41

    Vi:

    Hoi lieverd,
    Fijn dat je iedereen op de hoogte houdt van je belevenissen in het verre Canada. Haha, waren jullie nou in Seattle? Heel cool! Nog altijd 2200 km van Denver... Haha!
    Ooow, ik denk dat ik eind januari / begin februari die kant op ga. Nog geen ticket geboekt. Ik hou je op de hoogte!!!
    Heel veel liefs en geniet van de Kerst met je 2e familie en nieuwe vrienden.
    Dikke kusss keep in touch girl!!! XXX

  • 19 December 2012 - 13:14

    Toine:

    Beste Carla,

    Wat een verhalen, wat een avonturen en wat een goede punten. Het zal niet altijd makelijk zijn maar dat heb je volgens mij ook nooit opgezocht. Ik wens jou en Jason hele leuke feestdagen en een witte Kerst. Ik blijf je uiteraard volgen.

    Toine

  • 20 December 2012 - 20:29

    Tante Wil:

    hoi Carla

    Wouw wat een mooi punten behaald.
    voor jou is geen berg te hoog, En dat ene hobbeltje daar kom jij ook wel over heen hoop ik.

    Geniet van deze vacantie ,en fijne dagen met Kerst en een te gek 2013 voorjullie samen.

    Groetjes en een nieuwjaars knuffelvan Tante Wil

  • 20 December 2012 - 21:20

    Tante Ria En Ome Henk:

    Hoi Carla
    Wat ben je toch een knappe student,geweldige prestatie hoor.
    Bij onze buren stond ook een geweldige sneeuwman, gemaakt door teun en niek,zag er ook zo mooi uit.
    Helaas staat hij er niet meer,geen witte kerst.
    Wij hopen dat je een leuke kerst zult hebben,en natuurlijk een geweldige jaarwisseling.
    Wij wensen je ook veel liefde toe in 2013 en veel mooie momenten.

    Veel liefs van ons


  • 26 December 2012 - 11:56

    Renate:

    Fijne kerstdagen!!!!!!! Hier in Nedeland niet wit, wal nat.
    X Renate

  • 31 December 2012 - 15:37

    Reinier:

    En nog beren op zalmen zien vissen?
    Striped smoked salmon? voor de winter in huis??
    Studiebol klsse, laat ze een poeppie ruiken
    Blijf je droom volgen!!!!

    Beste wensen voor het nieuwe jaar uit een regenachtig en winderig Rotjeknor ( nou ja, uit de nabijheid dn)


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Qualicum Beach

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 133031

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: