MIJN EERSTE KEER..... - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu MIJN EERSTE KEER..... - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu

MIJN EERSTE KEER.....

Blijf op de hoogte en volg Carla

04 November 2012 | Canada, Qualicum Beach

PRACHTIG HERFST, MIJN EERSTE KEER....., BUURT-BEER IS DOOD, GOED NIEUWS, GRAPPIGE PROJECTEN EN GENOEG ZALMPJES IN DE RIVIER.

De herfst is aangebroken! Na een stralende septembermaand met gemiddeld 18 graden is het nu ineens herfst; regenachtig en koud, maar het is ook mooi….de blaadjes aan de bomen hebben allerlei kleuren. Groen afgewisseld met geel, oranje en felrood. Wow! Prachtig! Soms lijkt het wel of ik naar een schilderij kijk. Of eigenlijk 2 schilderijen, want als ik naar rechts kijk dan zie ik de gekleurde bomen met op de achtergrond licht besneeuwde bergtoppen, en als ik naar links kijk zie ik de zee met rood gekleurde wolken erboven van de opkomende zon. Every day Ocean view and mountain view: Lucky me!!

En dan nu, mijn eerste keer…..
Mijn eerste keer……Thanksgiving! Gezellig met Jason’s familie kalkoen gegeten. En een paar dagen later met Jen&Garry (die hier vlakbij wonen) Turducken gegeten; een eend ín een kalkoen. Haha.
En mijn eerste keer……Halloween!! Mijn eerste ervaring was het uitsnijden van een pompoen en laten beoordelen welke beter was. De mijne was girly en die van Jason rocking. Dus ja, ik leg het af…
En nu zou ik jullie graag willen vertellen hoe gaaf de Holloween-party was…..maar…..(echt heel erg)…..we zijn niet gegaan ondanks dat ons piraten kostuums klaar hingen.
De avond voor de Holloween-Party hadden we een pre-Halloween Party; wijn, bier, kaartspelletje, gitaar, kampvuur, jam-session, en enorme lol met onze pompoenen, en nog een keer proosten met onze drankjes. Het gevolg: een katertje waardoor we de volgende avond dus niet van de bank te krijgen waren.
En de Halloween avond met ‘trick and treat’ heb ik helaas ook moeten missen gezien ik college had in de avond…Ach…we proberen het volgend jaar gewoon opnieuw!

Jullie willen vast ook weten hoe het op school gaat en hoe het nu met de relatie gaat. Ik ben blij dat ik jullie kan vertellen dat het allemaal GOED gaat!! Jaja, eindelijk wat meer positief nieuws!
Enkele weken terug heb ik een schoolweek gehad van 60 uur??!!( Abnormaal he?!) maar het resultaat is dat ik mijn eerste Term-examens goed heb gemaakt (ik zit alweer halverwege het eerste semester). Vol trots kan ik zeggen dat mijn punten liggen tussen een 7.2 en 9.7!! HieieieHaa. En vanaf nu heb ik met mezelf afgesproken dat ik hard werk van maandag t/m vrijdag, maar de weekenden echt lekker voor mezelf zijn. En dat bevalt me PRIMA!
Met de relatie gaat het ook super goed. Na een dieptepunt waarbij ik bijna een ticket naar huis heb geboekt heb ik enkele weken terug duidelijk aangegeven dat er NU verandering in moest komen. En dat heeft geholpen . De ruzies zijn ingerolen voor liefde en gezelligheid. Heerlijk!
Wel jammer is dat Jason de laatste tijd veel weg is voor vissen en cursussen en ik dus geregeld een volle week alleen ben en dat is soms een beetje ongezellig. Maar dan doe ik gewoon mijn eigen ding, zoals het huis een beetje leuker aankleden en Mt Benson beklimmen met Jacqueline (een Zwitserse meid die ik van school ken).
En als Jason dan weer thuis is doen we allerlei leuke dingen samen zoals Chanterelles (Champignons) plukken in de bossen, naar de Farmersmarket, biertje rond kampvuur, kayakken op het meer en heerlijke wandelingen maken waarbij we de laatste keer langs de rivier hebben gelopen waar momenteel alle zalmen stroomopwaarts zwemmen om hun eitjes te leggen. Gaaf om te zien.

WIST JE DAT:
- De buurt-beer (de beer die hier in de buurt rondhing) is dood! Hij is enkele weken geleden door 2 auto’s aangereden. 3 mensen zijn opgenomen in het ziekenhuis….
- De kroeg op vrijdag en zaterdagavond om 10 uur sluit? Ja, we zijn 2 keer in Qualicum naar de kroeg geweest voor een drankje en potje pool. Vanaf 9 uur waren we de enigste klanten en werden we een beetje naar buiten gekeken….
- We over enkel weken onze eigen wijn kunnen bottelen? Een fles wijn kost hier ca $17 wat ik erg veel vind dus we hebben een oplossing: we hebben een wijnkit gekocht en een bedrijfje maakt nu onze wijn. Over enkel weken kunnen we 30 flessen komen bottelen($6 per fles). En tot die tijd moeten we (lege) wijnflessen verzamelen. Hè, wat vervelend…Proost!
- Het rijden in pikkedonker (geen lantaarnpalen) en stromende regen erg opletten geblazen is? water blijft op snelweg liggen en glimt enorm, aquaplaning, opspattend water, mistbanken, verblind worden door koplampen en continu zoeken waar weg heen gaat en is…..help….
- Jason veel ‘Projectjes’ heeft thuis? Eigen zalmroker maken, proberen alcohol te maken, met zijn graafmachine in de tuin spelen, enz. Zó grappig!
- Ik soms een beetje Nederland in Canada heb? Zo heb ik appeltaart gebakken, boerenkoolstamp met rookworst gemaakt (rookworst had ik uit NL meegenomen, was een beetje over datum…) en Grenzeloos Verliefd gekeken (via uitzending gemist)!

SPREUK VAN DE DAG:
Vertrouwen, is geloven wat je nog niet kunt zien. De beloning voor dit vertrouwen is zien wat je gelooft.
(ps de afgelopen spreuken zijn geplaatst door mijn trouwe lezers. Bedankt. I love spreuken!)

  • 04 November 2012 - 23:19

    Jacqueline (Tilburg):

    Wat een mooie foto's weer!! En fijn om te lezen dat het nu allemaal goed gaat daar!!
    Succes met het verzamelen van de wijnflessen ;-) Hier ook herfst met veel regen afgelopen weekend. Kijkuit naar je volgende verhaal, groetjes

  • 04 November 2012 - 23:58

    Renate:

    Fijn dat het goed gaat. En wat een goede punten zeg...en dat in het engels! In vught was vandaag de jeugdprinsenverkiezing. Alaaaaaf Dirkje is de nieuwe hofdame. Stoer he. Groetjes van ons allemaal

  • 05 November 2012 - 00:00

    Renate:

    Ps: als je wijnmaaktips wil, kan JanHein je er vast wel wat geven

  • 05 November 2012 - 07:40

    Ad:

    Hoi Carla, Harstikke fijn dat het goed met je gaat. Als ik ooit naar Canada ga, kom ik langs.

  • 05 November 2012 - 08:32

    Bart Van Gerven:

    Hey Meis,

    Fijn te lezen dat het goed gaat met Carla&Jason.
    Op school weer goed bezig, .. un mooi gemiddelde.
    Geniet nog lekker van de Herfst, de winter zal wel koud worden... Ski-pakken weer!
    wat zijn een beetje de verwachtingen van winter in Canada???

    Have Fun.

    mijn spreuk voor vandaag,... Een probleem los je op door er geen probleem van te maken....
    tis weer shit op un project wat op Bartjes bord is gepleurt

  • 05 November 2012 - 09:27

    Örjan:

    Hey Lala,

    Fijn om te lezen dat het je (weer) goed gaat. Tja, kan ook niet anders, een echte bikkel met een flink portie doorzettingsvermogen hé :-).

    Blijven genieten!


  • 05 November 2012 - 10:14

    Chantal:

    Hey Carla,
    Gelukkig gaat het goed met je / jullie!!! ook zag je pompoen er goed uit. Ik heb vandeweek met de kinders ook pompoene uitgehold, maar de onze waren nog simpeler. Gewoon ogen en een glimlach, dat was al een hele opgave. Als je wil kan ik je wel wat recepten van likeurtjes mailen. Wa'n familie, als het om drank gaat, tips en tricks in overvloed.
    Wat een prachtige omgeving en kleurenpracht. Geweldig mooi.
    Houdoe he, Chantal

  • 05 November 2012 - 13:51

    Ons Pap En Ons Mam.:

    Al die goede berichten verdient een borrel, vanavond neem ik een extra wijntje...oh nee...nachtdienst!!!
    Jullie worden nog echte doe-het-zelvers-daar, maar ja, dat moet ook wel met zo'n prijzen en kroegen die om 22.00 uur dicht zijn. Dus over 'n tijdje samen op de bank met jouw Jason en eigen wijn ,zelfgemaakte appeltaart, eigen gerookte zalm. Wil je nog een recept om zelf paprikachips te maken ??
    Dikke kus vanuit een zonnig Vught nu.
    XXX Ons Pap en ons Mam.

  • 05 November 2012 - 14:57

    Vi:

    Ha lieve meid,
    Mooi verhaal!! Mooi gemiddelde op school (waar heb jij je druk om gemaakt!!!) en super mooi dat jullie ff een goed gesprek met elkaar hebben gehad. Heeft gewerkt dus!
    Prachtige herfstkleurtjes daar zeg, in Colorado (en Utah) was het ook zo mooi, veel gouden en rode bladeren aan de bomen.

    Misschien heb ik je adviezen binnenkort nodig... :-)
    Je bent namelijk een expert geworden als het gaat om liefde op afstand :-)
    Je hoort het nog wel!

    Veel liefs xxx Vi

  • 05 November 2012 - 15:10

    Angela:

    Fijn om te lezen dat het weer goed gaat. En wat kun jij studeren, studiebol ;) Nee hoor, kei goed van je. Geniet ervan!!! Ps: wat een mooie en leuke foto's heb je bijgevoegd.

  • 05 November 2012 - 16:15

    Christel:

    Hoi Caatje,

    Wauw wat een mooie foto's weer !!!
    En wat goed om te horen dat het nu stukken beter gaat met jullie saampjes !!!
    Heerlijk toch, genieten van elkaar.
    En wat een studiebol ben je toch: daar kunnen onze jongens nog iets van leren !! hahhaha
    Succes verder met alles: alle projecten en de groeten uit Holland

    Kus Christel

  • 05 November 2012 - 21:13

    Ome Henk:



    Hallo Carla

    Fijn te horen dat je Nederland niet vergeten bent, en dat het goed met je gaat.
    Prachtige omgeving daar.

    Boerenkoolstamp met rookworst Heerlijk.

    Wat betreft de wijnflessen: je hoeft de flessen niet leeg te maken om ze dan weer te kunnen vullen, als je een glasbak in de buurt hebt.
    of is dat te nederlans??

    Groetjes en tot ziens
    Tante Ria en Ome Henk

  • 06 November 2012 - 10:16

    Marleen:

    Hoi Carla,

    Fijn om te lezen dat het nu zo goed met jou en jullie gaat! En wat een coole pompoenen, die wil Roos volgend jaar ook wel maken. Nog tips voor driejarigen? ;)

    We zijn heel benieuwd maar je volgende verhalen, hopelijk met veel liefde erin!

    Groetjes, ook van Ferry,
    Marleen

  • 06 November 2012 - 21:52

    Bettie:

    Ha Caatje,

    Ik vind het helemaal geweldig dat het goed met je gaat in Canada. Wat heb je toch weer een geweldig verhaal. Het lijkt een vakantieverslag terwijl je daar gewoon woont. Ziet de herfst er daar toch een beetje mooier uit als hier al hoe wel het natuurlijk ook mooi is met de rode bladeren aan de bomen.
    Ik hoor het wel, je bent een echte studiebol. En jij maar zeggen dat dat je er niets van begrijpt. Jaja met je 7,2 en hoger.

    Hier gaat ook alles goed. Drukke tijden met verjaardagen en Sinterklaas. Van het fietsen is weinig gekomen nu jij niet meer mee fietst. Dat is wel heel jammer.
    En al gesnowboard in Canada?

    Doe de groeten aan Jason.

    Groeten en dikke kus
    Bettie
    (Natuurlijk ook van William)

  • 06 November 2012 - 21:52

    Marlijn:

    Hey Carla!!

    Dat ziet er allemaal verdomde goed uit daar! Die kleuren... Wauwie! Blij te lezen (en te horen) dat het weer goed gaat met je!! Zo hoort het!! Keep on going!!

    X Marlijn

  • 07 November 2012 - 21:07

    Jacqueline De Jong:


    Heyyyy he he wat super fijn om te lezen dat de vlam weer is aangewakkerd daar in het kouder wordende Canada! Een vrolijk verhaal, mooie fotos en super resultaten op school. TOPPIE!
    Keep the good things coming!

    Bye!
    x jacq
    spreukje:
    "Ga niet waar de weg je leidt, maar ga waar geen pad is en laat je eigen spoor achter.."

  • 09 November 2012 - 18:10

    Odeke:

    Fijn dat het zo goed gaat!

    xx Odeke

  • 10 November 2012 - 18:58

    Tante Wil:

    Hoi Carla

    Het is weer een leuk verslag en wat fijn dat het goed gaat met jullie en ook op school!
    Wat een mooi foto's en een mooi natuur geweldig.
    We kunnen jullie wel aan wijn flessen helpen hoor, we sturen wel een lading naar de feestdagen?
    Hier verder alles zijn gangetje.


    Groetjes van Ome Ger en Tante Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Qualicum Beach

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 133162

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: