SCHOOLVAKANTIE IS LEUK! - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu SCHOOLVAKANTIE IS LEUK! - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu

SCHOOLVAKANTIE IS LEUK!

Blijf op de hoogte en volg Carla

19 Januari 2013 | Canada, Qualicum Beach

SNOW-SNOW-SNOW-FUN, MERRY CHRISTMAS, HAPPY NEWYEAR, KAMPVUURTJES, QUADBIKEN, SNOWBOARDEN, LANGLAUFEN, HAPPY BIRTHDAY, EN....IK KOM OP TV!

We hebben veel leuke dingen gedaan in de maand December.
Zo zijn we naar de Butchard Gardens in Victoria gegaan; tuinen vol kerstverlichting, en met een hot chocolat in de hand en kerstliedjes op de achtergrond is het een heerlijke sfeer.
Ook ben ik met 7 mannen een weekend naar Mount Caine gegaan waar we een cozy maar basic cabine zonder stroom en stromend water hadden gehuurd aan de voet van de skilift.
Mount Caine staat bekend om zijn dikke laag super verse poedersneeuw. Tip: val niet op de ongeprepareerde piste: het is haast onmogelijk om overeind te komen…

En dan is het ineens kerst! 1e kerstdag 6:00 uur: “De kerstman is geweest!!” schreeuwde Jason’s nichtjes. Een berg kados onder de kerstboom en de stockings vol kleinigheidjes.
Ik ben weer enorm verwend met oa citruspers, snowboots, Tom-Tom en een heerlijk warm vest. En dan lekker lang met ons thuis geskyped; zo leuk om iedereen te zien!
Uiteraard ook veel gegeten (kalkoen) en gesnoept.
Dus om alle extra kilos eraf te bewegen hebben we een 6 uur durende sneeuw-hike gedaan.
Eerst een uur de verkeerde berg op gehiked, toen terug en de juist Mt Arrowsmith Trail Hike gevonden. Toen de sneeuw te diep werd ging Jason voorop met snowshoes en prepareerde de sneeuw zodat ik niet bij elke stap tot mijn knieën weg zakte. Pff, zwaar.
Op ons eindpunt, eerst even een biertje en dan tijd voor shortcuts op de terugweg: lachwekkende/gekke glij/rol acties. Hiehaaa! En dan…Hiehaa…ai….tak…bots….au….2 dagen later: mega blauwpaarse plek op mijn been…..

Oud&Nieuw heb ik dit jaar op een andere manier gevierd als gewend: Buiten rond het kampvuur bij Jasons vrienden Pat&Heather. Om 12 uur snachts werd de kerstboom op het kampvuur gegooid, champagne geopend en herrie gemaakt met party-flutes.
Het was een gezellige avond, maar hoe komen we nu thuis?? We hadden beiden gedronken en waren in the middle of nowhere. Gelukkig woonde Jasons ouders aan de andere kant van het bos, dus met biertje in de hand reden we door de bospaden tot een omgevallen boom het pad blokkeerde. Dus auto achterlaten, en met een zaklamp in de ene hand en een biertje in de andere hand hadden we een lachwekkende nachtwandeling.

Op 1 Januari 2013 besloten we het jaar leuk te beginnen, en zijn we met Gary wezen Quadbiken. Super vet!. Hobbeldebobbel, door riviertjes naar de sneeuw op de berg. Dan kampvuurtje maken en hotdog opwarmen. Kei leuk!
En voordat de schoolstress weer begint besluiten we een nachtje naar Mount Washinton te gaan voor een snowboardmiddag. Het was heerlijk zonnig en de natuur was prachtig. Alle bomen waren bedekt met een dikke laag sneeuw. Het leken wel honderden sneeuwmannen.
De dag erop hadden we langlauflatten gehuurd voor Cross Country Skiing. Zonder enige uitleg beginnen we met het parcours. Dat valt nog niet mee op die lange, smalle, glijderige latten. Al snel lig ik op de grond met mijn benen in de knoop. Hoe rem je in godsnaam met die dingen? Later hadden we eea meer onder controle maar het is flink werken dus na 1,5 uur hadden we het al voor gezien…

En dan is het weer tijd voor school. Mijn vakken voor dit semester zijn: Services Marketing, Negotiations, Professional Selling, en Principles of Management.
Het zijn interessante vakken maar het is meteen al kei hard werken. 3 vakken zijn in het hoge niveau en er wordt giga veel van me verwacht….

En dan, zo ineens…..ben ik 33 jaar!! Niet grappig.
Maar ik had een super dag! Enorm veel felicitaties en ik ben weer goed verwend met zowel cadeaus uit Canada als enkele cadeaupakketten uit Nederland. Niet normaal. Bedankt allemaal!
Op mijn verjaardag zijn we wezen Quadbiken en savonds hadden we een groot kampvuur in de tuin gemaakt en enkele buren uitgenodigd. Dat was erg gezellig. De avond hadden Jason en ik afgesloten in de Hottub.

Tot de volgende keer, lieve lezers.
Ps vergeet niet een reactie te plaatsen. Die zijn altijd zoooo leuk om te lezen!!

WIST JE DAT:
- We onze wijn hebben gebotteld? Hij is heerlijk. Probleem: onze wijnconsumptie is wel gestegen, dus zo voordelig is het niet. Maar ja, we hebben toch maar meteen een nieuwe bestelling geplaatst. Hihi.
- In de eerste schoolweek de school zijn deuren halverwege de dag moest sluiten vanwege weersomstandigheden? Het was een hele uitdaging om thuis te komen in de sneeuwstorm…
- Ik een gigantische ster in de voorruit van mijn auto heb? Zeg maar gerust ‘gat’. Wow dat was schrikken zeg. Ineens hoorde ik een keiharde PATS en vlogen de glassplinters om mijn oren. De wegen worden hier bestrooid met zout in combinatie met kleine steentjes….
- Ik beroemd wordt? Jaja, mijn filmpje (beklimmen Cotopaxi, Ecuador. Waar ik op de top van de berg sta; 5.897m) wordt gebruikt in de eerste aflevering van Overal &Nergens, Zondag 20 jan 17:30 uur, RTL 5. KIJKEN DUS!! (of anders: uitzending gemist.)


SPREUK VAN DE DAG:
It doesn’t matter if the glass is half empty or half full, there is clearly room for more wine.

  • 20 Januari 2013 - 02:13

    Yvonne:

    Hee Kaat,
    wat een super verhaal en ontzettend mooie foto's.
    Ik zorg dat ik morgen voor de tv zit hoor :)

  • 20 Januari 2013 - 08:43

    Christel:

    Hoi Carla,

    Wat een leuke Kerst en Oud op nieuw heb je gehad zeg !! Heel anders als wij hier !! hahah En wat leuk dat je zo verwend was met je verjaardag: leuk die verjaardagspakketten uit Nederland. De foto's zijn ook weer geweldig en hier zijn ze een beetje jaloers op het quad rijden !!! Hier ligt ook een behoorlijk pak sneeuw en vandaag ( 20 januari ) gaat er nog veel meer vallen !!!!!!!!!!!!!!! joepie !!!
    Onze hond is ook helemaal blij met die sneeuw: maar er waait sinds gisteren een hele koude wind !!
    Maar ja, daar kun je je op kleden he !!
    Ik ga zometeen ook wandelen: als het nog niet te hard sneeuwt.
    Dikke knuffel uit Erp

  • 20 Januari 2013 - 08:56

    Gijs:

    Hey Carla, Dat is weer een super verrhaal om te lezen.Zo te zien heb je je draai er al een beetje gevonden..En leuk dat er zoveel te doen is al is het wel heel veel sneeuw daar.. Hie dan gelukkig maar 10 cm.. En dat geeft al een bult met problemen.. hahahaha Geniet lekker en heel veel succes met je komende semester op school. Grts Gijs

  • 20 Januari 2013 - 12:36

    Marielle:

    Heeey Carlalala...

    Jij vindt t super leuk om de reacties te lezen maar ik (met mij vele andere denk ik zo) zitten ook op jou verhalen te w8en hoor. Jij hebt wel goed genoten van je schoolvakantie. Heerlijk om te horen wat je allemaal onderneemt. Denk / hoop dat je steeds meer je draai gaat vinden he. Hier ligt ook een pakkie sneeuw (vooral in Brabant valt vandaag veul, zegt Piet). Dussss... dat wordt ook sleetje rijden, glibberen en glijden, ijspoppen maken. Nou meis veul liefs uit Best city van Yel & Co. xxx. We kijken alweer uit naar je nw verhaal. Enne..... wij zitten vanavond startklaar voor de tv willen we natuurlijk niet missen he Carlalalala.... op tv. Ciau x

  • 20 Januari 2013 - 13:22

    Charles [papa]:

    Hoi Carla

    Wat leuk je verhaaltje .En wat ligt er veel sneeuw waar jullie zijn geweest
    Hier ligt ook sneeuw ,en het is weer aan het sneeuwen,ik denk dat wij jullie in gaan halen .
    Ik heb aan ome Arno gevraagt om zondag het programma op te nemen
    Carla de groetjes en tot vanavond op de t.v.
    En nog een hele dikke knuffel van mij xxxxxx

  • 20 Januari 2013 - 13:39

    Hans En Joke:

    Hoi Carla, wat een een bezigheden allemaal !!. Jullie ondernemen samen wel erg veel, je kunt me niet wijs maken dat het daar saai is. Wat een mooie foto,s en die natuur daar, zo mooi !!! Ik denk dan ook meteen ,het zal wel erg koud zijn daar, ik heb trouwens geen idee wat momenteel de minimum en maximum temperatuur is bij jullie. Na al die leuke dingen moet er weer gewerkt worden, zoals school. Wel weer een nieuwe uitdaging Carla. Daar hou jij van !!!. Maak er samen iets moois van. Dikke knuffel en kus aan jullie en we kijken uit naar het volgende verslag. Natuurlijk kijken we naar de TV. Houdoe!!!


  • 20 Januari 2013 - 13:56

    Tante Ria :

    Hoi Carla
    Wat gezellig om je mail te lezen ,terwijl het hier sneeuwt.
    Fijn dat je zoveel leuke dingen hebt gedaan met de feestdagen.
    Vakantie is altijd te kort,nu weer aan het werk.
    Voor de nodige ontspanning na een drukke schoolweek ,lijkt me een hottub echt fantastisch,wil ik ook wel in de tuin.
    Bedankt voor de lieve kaart .Wij hebben een heel leuk feest gehad.
    Graag tot de volgende mail
    veel liefs van ons

  • 20 Januari 2013 - 16:38

    Jacqueline De Jong:

    hey!
    moet een klein sneeuwstompje hier buiten lees ik je goed bestede vakantie avonturen en mooi fotos.
    de sneeuwt stuift goed tegen de ramen door de windvlagen en maakt weer een mooie verse witte laag op de wereld hier. We hebben na een vies natte december nu eindelijk mutsen en sjlalen weer met wat sneeuw! De schaatsen worden ook weer voorzichtig uit het vet gehaald maar is nog wat riskant hier en daar.. Eric gaat over 2 weken weer een 3 daagse tocht maken met de snowscooter in Lapland met de Lapse snowscootervereniging! Nu -30 daar overdag haha!
    250 km per dag van hut naar hut scheuren door bos en open vlaktes, hij heeft er zin in!
    Verder niet veel bijzonders in het verschiet.. werken werken.
    Succes op school met nieuwe semester, weer ff doorbijten tot de volgende vakantie!
    De recorder staat aan om your one-minte-of-fame (..) op te nemen!
    Greetings Jacqueline x
    "er is geen weg naar geluk. Geluk is de weg" is wat Boedha himself zei..
    Laat het een lange weg zijn en verwonder je over wat er op jouw pad komt! x

  • 20 Januari 2013 - 18:53

    Ingrid Van De Westelaken:

    Ha Kaatje,
    Wat een geweldig verhaal weer.
    Toch hebben we het allemaal al gehoord via Skype, maar toch is het weer leuk om te lezen.
    Ik heb net je televisie debuut gezien. Het was kort maar krachtig.
    Wie weet, zien we je nog vaker... hahahahaha !!
    Onze Teun heeft het de laatste tijd vaak over je. "Ik mis tante Carla zo erg ".
    Wordt weer eens tijd om een keer te skype. Hoor wel wanneer het uitkomt.
    Liefs en een dikke kus en knuffel van Ingrid, Jeroen, Teun en Niek.
    Groetjes uit het witte en koude Liempde.

  • 20 Januari 2013 - 20:39

    Amber:

    Hoi Carla,
    Dacht dat hier veel sneeuw lag! Vond het al een hele prestatie dat ik deze week iedere keer op tijd op mijn werk en afspraken was. Valt een beetje in het niet met de sneeuwlaag die jij daar onder je schoenen had hahaha! Mooie verhalen en het ziet er gezellig uit op de foto's! Veel succes daar nu de school en het echte leven weer begint. Niet te veel stressen!! Liefs uit Boxtel

  • 20 Januari 2013 - 20:48

    Reinier:

    We gaan natuurlijk daar in Canada niet lopen feest te vieren, je mot werken hard werken!!!!
    Ehh, zijn door die stentjes in Canda de wegen wel te berijden????
    Hier in Hoogvliet hebben ze nog niets uitgevonden tegen de sneeuw, kon net mijn hutje niet meer in flinke berg tegen de deur gewaaid.

    Ik zag je op tv, vraagje hoe kan je als maar 50 centimeter omhoog springt een meter hoger staan????
    Leg me uit ik ben Noors blond..................

    Daarnaast kan ik bij je in rekening brengen 1 led ambilight tv 42 ich???

    blijf lachen en blijf vooral genieten..........

  • 20 Januari 2013 - 22:26

    Chantal:

    Hey Carla,
    Wat een leuk verslag heb je gemaakt, fijn he dat skype is uitgevonden. We leven heel erg met je mee.
    Het is lekker positief allemaal, maar je zult familie en vrienden hier in Holland toch ook wel eens missen.
    Fijn dat je daar ook goed contact hebt met vrienden en buren die je opvangen. Op de foto van kerst, stond je schoonmoeder. Ze heeft op het eerste gezicht wel iets weg van jullie mam. Hopelijk zijn ze net zo zorgzaam voor je als tante Annemarie en ome Charles. Er is weer een briefje voor je onderweg met allemaal nieuwtjes vanuit Rooi.

    Liefs Chantal

  • 21 Januari 2013 - 09:26

    Örjan:

    Hey Lala,

    En steeds maar weer zijn je verhalen zo te lezen dat het voelt alsof je d'r een beetje bij bent! Zou je misschien ook wel eens je brood mee kunnen gaan verdienen!
    Het goede gevoel lijkt steeds meer door je verhalen heen te klinken en dat is fijn om te merken. Dus, blijven genieten, blijven studeren, blijven investeren maar vooral met volle teugen leven!!
    groeten uit een besneeuwd Brabant

  • 21 Januari 2013 - 11:08

    Niki:

    Hey Carla,
    Nog steeds altijd leuk om je verhalen te lezen. Het klinkt nog steeds als een groot avontuur wat je daar allemaal doet. Maar het is natuurlijk gewoon the way of life daar in Canada! :-)
    Helaas heb ik je minute of fame gemist, toch een terug kijken op uitzendinggemist!
    Succes komend semester! (Goeie spreuk van de dag! ;-))
    Liefs Niki

  • 21 Januari 2013 - 13:28

    Ons Pap En Ons Mam ( Ons Mam Dus):

    Ondanks skype lees ik steeds nog nieuwe avonturen, dus dat is alleen maar erg leuk en alleen daarom is het al leuk om je verhalen te lezen ( en ja,ja ook de reactie's lezen blijft leuk).
    Nieuw tremester, nieuwe vakken, haal uit elk vak je voordeel, wie weet waar het nog ooit te pas komt,
    professional selling, managment, wie weet, maar in ieder geval veel succes en je weet, een 7 is ook goed Carla !! En geen dagen van 14 uur, lijkt me voor niemand goed !!
    We hebben je tv debuut gezien,LEUK en.... wie het kleine niet eerd, is het grote niet weerd, je moet per slot van rekening ergens beginnen, toch ??

    Lieve schat, succes op alle fronten en........
    The joy that you give to others is the joy that comes back to you.

    P.S. is niet van mezelf hoor, maar toch waar !!
    Mama Annemarie.

  • 21 Januari 2013 - 20:39

    Jolanda Vullings (Moonen):

    Hey Carla,

    Altijd leuk om jouw verhalen te lezen! En wat een gave foto's! Ik zie dat je geniet van alle mooie en leuke dingen. Haal daar je energie maar uit voor als het even tegen zit! Succes met je school.

    Groetjes Jolanda

  • 23 Januari 2013 - 00:41

    Renate:

    Ha Carla, beetje laat misschien , maar gelukkig 2013 en nog gefeliciteerd met je verjaardag!
    Leuke verhalen weer, maar het beste vind ik deze keer je spreuk. PROOST.
    Liefs Renate

  • 23 Januari 2013 - 14:35

    Nicole:

    Hey Carla,

    Stil zitten is ook echt niet aan jou besteed hè. Erg leuk stuk wat je weer geschreven hebt maar waarschijnlijk was het nog leuker toen je het allemaal mee maakte:-).
    Ik ben vorige week ook weeste skiën. Lekker een paar dagen met mijn zus naar La Plagne in Frankrijk. Blijft toch altijd mooi hè, overal sneeuw:-).
    Helaas zit je schoolvakantie er weer op. Succes meid.

    Liefs Nicole


  • 26 Januari 2013 - 23:16

    Nicole:

    Ik lees nu je verslag pas, maar wat een avonturen weer! Ik ga nog eens googlen op uitzending gemist om je tv talent te zien. Succes met school, maar geniet ook van de sneeuw, de hottub en de wijn :-)
    X Nicole

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Qualicum Beach

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 133172

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: