BACK TO SCHOOL - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu BACK TO SCHOOL - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu

BACK TO SCHOOL

Blijf op de hoogte en volg Carla

30 September 2012 | Canada, Qualicum Beach

VISPARADIJS EN WALVISSEN IN KYUQUOT, MIJN EERSTE SCHOOLDAG, HET VERKEER, HERT AANGEREDEN, MIJN EERSTE BEER GEZIEN!!

Hier ben ik weer!
Inmiddels zijn we een maand verder en heb ik weer heel wat te vertellen.
Because I’m Back to School!

Maar voordat alle schoolstress begon hadden we, samen met Jesse en Shannon, een heerlijk relax weekend in Kyuquot. Kyuquot is een inimini “plaatsje” in de noordwestkust waar Jason en Jesse een Cabine (woonwagen) hebben aan een baai. Er is geen telverbinding/internet/electriciteit. Het is 6 uur rijden (waarvan 3 uur over een dirt road) tot Fair Harbour, en dan 20 minuten met de boot. Oom Sid kwam ons ophalen en onderweg hebben we de garnalen vallen opgehaald. mmm
It’s Fish Heaven with Free Willy!!
De mannen gaan vissen, en ik heb een zalm besteld. Tsjah, we moeten namelijk eten vangen voor de avond. Hier is niks te koop en we hebben te weinig eten meegenomen. Maar dat was geen probleem voor de mannen. Ondertussen kregen wij gezelschap van Free Willy. 2 giga walvissen zwommen vrolijk rond in de baai!! Geweldig om ze van zo dichtbij te zien en het geluid van het omhoog spuitende water te horen!!
Savonds maakte we een mage kampvuur op het strand. Genieten!

Maar dan...mijn eerste schooldag van mijn study “ Post Degree in Business Studies”....ieieie
Eerste les: Corporate Finance (een 3e jaars vak). PANIEK!
Help, ik snap er niks van! De vereiste vakken heb ik niet gahad dus hoe verwachten ze van me dat ik dit kan? En dan al die financiele termen in het engels? Waar heeft die leraar het over??!!
Bij het vak Real Estate, wat me echt intereseerd, ben ik nummer 12 op de wachtlijst... Gezien ik zowat weiger te vertrekken mocht ik in de klas blijven.
De eerste weken was er heel wat stress betreft het stomme systeem en de wijzigingen in mijn vakkenpakket.
Maar uiteindelijk zijn dit mijn vakken voor het eerste semester: Intro to Finance, Intro to Marketing, Market Research, Real Estate.
Klinkt weinig maar het is mega veel werk!! Ma, Di en Do zit ik van 8 uur sochtends tot half 6 savonds op school (college en super veel huiswerk) en Woe zelfs van 8 uur sochtends tot half 9 savonds(dan heb ik college in de avond)!! En in het weekend? 8 tot 10 uur study....
Veel vrije tijd is er dus niet en het kost me allemaal erg veel energie, en dat valt me super super super tegen!!
Daarbij zijn er nog behoorlijk wat stribbelingen in de relatie (zonder in detail te treden) en al met al is het het soms te veel...Het is geen sprookje...

Oke, iets ander, Het verkeer……The deer and …..The bear!!!
Naar school is ca 75 km rijden maar kost me een uur. Het is al 20 minuten rijden tot de snelweg.
De maximum snelheid op de snelweg is meestel 90 km/h (sommige stukken zijn 60 of 80(snif) en 110(Yes)). De snelweg is leeg, niemand let op, iedereen rijd als zombies. Ik ook, geen reden om continu allert te zijn. Gelukkig rijd er soms iemand voor me> heb ik nodig, anders rij ik overal veel te hard. Een bekeuring zal dan ook niet lang duren...
In het donker rijden is nog wat lastig. Er zijn geen lantaarnpalen dus het is pikkedonker. Moet nog wat kat-ogen ontwikkelen.
Iets waar ik ook aan moet wennen is opletten wat er lángs de weg gebeurt. Heb namelijk mijn eerste aanrijding al gehad….met een hert…
Tsjee, dat was schrikken zeg!! Hij stond ineens recht voor mijn auto.....shit, remmen, te laat, BOTS. Aaahhhh, zielig joh, Hij leeft nog wel, maar had wel pijn….Gelukkig was hij niet al te groot en vloog hij dus niet over de auto/door de voorruit. Pfffff
En diezelfde dag, op de terugweg vlak bij huis, liep er een beer over de weg. Die had ik gelukkig niet aangereden. Dat was wel gaaf om te zien. jaja, ik zie beren op de weg... :)
Maar….dat was niet de eerste beer die ik had gezien. Eerder die week zag ik een mijn eerste beer vrolijk langs de weg lopen, op ca 5 meter afstand, Woehoeoe, ikke meteen auto aan de kant gezet en even vol enthousiasme naar hem staan staren. GAAF!!

Oke, mijn verhaal wordt al lang, Zijn jullie nog wakker? Want ik wil jullie ook nog even wat leuke activiteiten vertellen.
- We zijn wezen hiken op Mount Aerosmith met geweldig uitzicht over rotspieken en een bergmeer.
- We hebben ook een hike op andere berg gedaan en vanaf de top genoten van het uitzicht met fles wijn en lekkere snacks.
- Ben naar een bruiloft van goede vriend van Jason geweest. Bijzonder ervaring. Er zijn toch wel wat verschillen met nederland: Ceremonie was buiten, er waren 200 man daggasten, het drinken op feest moest je zelf betalen, ipv leuke stukjes werden er speaces gehouden.
- Ik ben al enkele dagen home allone geweest omdat jason op de boot moest werken. De eerste nacht was best eng: Ik hoorde midden in de nacht flink gerommel buiten...IEK!...een beer?...neej, een inbreker?....help....het geluid komt duidelijk van naast de slaapkamer raam....het is pikkedonker buiten...wat moet ik doen? Oke, geluid maken.....en dan....kebroem, kebroem......ow dat is duidelijk het geluid van een hert die wegrent. Die was lekker van de perzikboom aan het snoepen. Zucht....Back to sleep.
- We hebben de grotten bij Horn lake bezocht. We gingen zelf met een kaart en hoofdlamp op avontuur. Super gaaf, vooral de smalle gangen en spelten, kruipend op onze buik tot we super vies waren.

WIST JE DAT:
- De school op een heuvel is gebouwd? Mege veel trappen dus...
- We in Kyuquot sochtends wakker werden, vrolijk uit bed gingen, koffie zetten, kachel aan, rummicub spelen. Bleek het gewoon super vroeg te zijn....Dat krijg je als er geen klok is....
- De supermarkt 15 km van huis is? Toch anders dan boven de supermarkt wonen...
- De hottub is gemaakt? Heerlijk relaxen met drankje, muziekje op achtergrond en een heldere sterrenhemel.
- Ik jullie reacties superlief vond?
- En ik jullie hartelijk wil bedanken voor de leuke kaartjes/tekeningen/brief/en zelfs bloemzaadjes? Bedankt!

SPREUK VAN DE DAG
Everything is going to be ok in the end, if it's not ok, it is not the end!

  • 30 September 2012 - 22:00

    Reinier:

    mooi verhaal. en meid dat engels en die termen daar wen je nu zo aan. Nederlands lullen doe je haast niet meer dus...............je moet wel.
    Maar geniet ervan, jammer van het andere maarre je weet mijn gedacht erover.

    blijf schrijven ik blijf je volgen!!

  • 30 September 2012 - 22:44

    Renate:

    Hey Carla,
    Fijn om weer wat van je te lezen! Super mooie foto's.
    Vergeet niet; alle begin is zwaar. Hou je vast aan de mooie momenten. En inderdaad, hoe dan ook alles komt goed!
    X Renate

  • 01 Oktober 2012 - 06:27

    Gijs:

    Hey Carla,

    Leuk om weer een verhaal van je te lezen. En ja, Ik snap best dat het allemaal moeilijk is...
    Respect voor jou dat je dit allemaal aandurft.. Ik zou het niet kunnen.Geniet lekker daar en maak het avontuur helemaal jou avontuur.. Ik geniet van je mooie foto's en verhalen..

    xxx gijs en hopelijk tot het volgende verhaal..

  • 01 Oktober 2012 - 07:22

    Marielle & Co.:

    Hey vrouw.
    Wat maak je toch allemaal mee, geweldig. Wat een ervaringen die blijf je altijd meedragen. Jij kunt vlgs mij echt alles dus die school komt ook goed. En liefde.....overwint alles.
    Vindt t geweldig als ik carlalala in mn mailbox zie staan je schrijft ge-wel-dig!!! Go on......
    Dikke zoen uit Best van ons.

  • 01 Oktober 2012 - 10:52

    Chantal:

    Hey carla,
    Weer een heftig verslag, eentje met letterlijk pieken en dalen. En heb je zelf niets overgehouden van je aanrijding met het hert. Akelig hoor zo'n beest ineens voorje auto.
    Maar als ik het goed begrijp is nu alles geregeld rondom school. Nu alleen even goede punten halen. Dat komt wel als je maar uitgaat van je eigen kunnen. Je hebt ook gewoon tijd nodig om aan de hele nieuwe situatie te wennen. Alles maar dan ook alles is nieuw. Geef het de tijd. Heb je op school wel vrienden waar je mee kan lachen en af en toe je hart kunt luchten. Heel veel groetjes uit Rooi.

  • 01 Oktober 2012 - 13:07

    Yvonne:

    Hee zus,
    Wat een gaaf verhaal. En die foto's zijn echt waanzinnig!! Wat een mooie natuur, om jaloers op te worden.
    Denk daar maar aan als je op school zit en het even tegen zin!
    Tot de volgende keer op skype! Was weer heerlijk om je gesproken te hebben :)
    Dikke kunuffel en kus van ons

  • 01 Oktober 2012 - 15:53

    Dirkje Van Renate :):

    He super vet van die beer
    En fijn dat de zaatjes van oma aan zijn gekomen
    Nog veel suc6 met school

    Groeten uit Vught

  • 01 Oktober 2012 - 16:24

    Tante Ria Ome Henk:

    Hoi Carla
    Wat een belevenissen weer.Lijkt me kei gaaf zo een grote beer.
    Wij willen juist geen beren op de weg zien al valt dat soms niet mee.
    Mijn advies dikwijls samen in de hottub. Lijkt me heerlijk.
    Veel succes op school.
    Veel liefs van ons ook voor Jason

  • 01 Oktober 2012 - 17:12

    Jacqueline V G:

    Leuk om weer een verhaal te lezen en wat en gave foto's! Ik heb nog aan je gedacht afgelopen weekend: was op Oktoberfest in München, iets wat jij zeker ook gaaf zult vinden...Jammer dat het hert niet dood was dat je aangereden had, hertenbiefstuk is lekker!Heel veel succes met alles daar!!

  • 01 Oktober 2012 - 18:39

    Christel:

    Hoi Carla,

    Wat een mooie verhalen weer: vooral die van die beren kijken !! poeh poeh wat een avontuur !!! Wat is het wel veel wennen voor je zeg: vooral die engelse les en de lange dagen en daarbij nog het leren. Maar het heeft gewoon allemaal zijn tijd nodig.
    Nog veel plezier en geniet van de dingen om je heen; en je weet het: het komt wel goed schatje !!!
    Dikke knuffel uit Erp
    Christel Arlon en de jongens

  • 01 Oktober 2012 - 20:38

    Ome Ger Tante Wil:

    Wat een avonturen .Maar een hert op de auto dat hebben wij ook mee gemaakt zelf in de bergenshuizensestraat met flink wat schade aan de auto.Beren hebben we geen last van ,maar op afstand lijkt het mij het wel geweldig.Geniet dubbel van je vrij tijd in zo,n mooie omgeving. verder veel succes met school en natuurlijk ook met de liefde.
    Dikke knuffel van ons.

  • 01 Oktober 2012 - 21:18

    Nicole:

    Ha Carla,

    prachtig verhaal. En ondanks dat het misschien allemaal niet meevalt en niet alles rozegeur en maneschijn is, zie ik toch ook hele mooie momenten. En lees ik dat je echt momenten hebt waar je het geluk wel aantikt. Geniet daarvan en haal daar energie uit.

    Mooie spreuk van de dag.

    En ik sluit me aan bij een eerdere reactie: heerlijk vooruitzicht als Carlalala in mijn mail zie staan.
    Daar moet ik voor gaan zitten en even rustig lezen.

    Veel liefs en een hele dikke kus,
    Nicole

  • 01 Oktober 2012 - 21:51

    Amber:

    he Carlaaatje,

    De foto's zien er super gaaf uit!!! Jammer dat het verhaal ook een andere kant heeft.... Sterkte en veel suc6 op school. Je bent een doorzetter dus jij komt er wel! (en waar, dat maakt dus niet uit want alles komt goed!!!) greeetzzz Amber

  • 01 Oktober 2012 - 23:28

    Ons Pap En Ons Mam:

    Hallo schat, wel weer een mooi- ontroerend verhaal, kon m'n belofte toch houden !! Ja Carla, je hebt het al heel moeilijk gehad de afgelopen 7 weken !! Maar.....You will survive !!!
    Ook al ben je in het diepe gegooid, jij komt er wel weer uit, uit die put, heb daar alle vertrouwen in, desnoods komen wij je persoonlijk redden !!!
    Geniet van de mooie dagen en tel je zegeningen. Zoals de beer,hottube, de lieve knuffels en kookkunsten van Jason en niet te vergeten de lekkere vis die hij vangt !!!
    Dikke knuffel van ons.
    XXX

  • 02 Oktober 2012 - 08:59

    Niki:

    Hey Carla,
    Wat is iedereen toch lief voor je! Niet alleen jouw verhaal, maar ook alle reacties zijn leuk en lief om te lezen. Ik sluit gewoon achteraan.. :-)

    Wat een andere wereld!! Een cabin zonder elektriciteit, free willy en beren zo dichtbij, vers visje net aan de haak geslagen, een hert naast het slaapkamer raam, een wijntje op de top met een super uitzicht.. Klinkt goed!
    Ondanks dat dingen tegen zitten, maak je er het beste van, geniet je van de leuke momenten en zet je door! respect! Toi toi toi!
    Kijk uit naar je volgende verhaal!
    Liefs Niki

  • 22 Oktober 2012 - 14:12

    Vi:

    Haaa lieve Carlaatje,

    Thanks voor je mooie eerlijke verhaal. Ik hoop dat je al wat meer gewend bent aan de studie en aan je nieuwe huis, het samenwonen, de wilde beesten (Jason?!) om je heen.
    Wat een waanzinnige foto's heb je. Je woont in een prachtig gebied, wat een natuur! Ik ben net terug uit Colorado en Utah en ik was echt onder de indruk van die overweldigende natuur: wat een stilte, wat een ruimte! Wow!
    Als ik je foto's zie van de bergen en een heerlijk kampvuur komen er mooie herinneringen bij me boven.

    Hang in there miss C you can do it!!! En anders komen ons pap en ons mam je persoonlijk redden, lees ik hier net :-) lol!!!!

    Je hebt niets te verliezen!

    Heel veel liefs voor jou en Jason xxx
    Vi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Qualicum Beach

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 133050

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: