Stappen en shoppen in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Carla - WaarBenJij.nu Stappen en shoppen in Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Carla - WaarBenJij.nu

Stappen en shoppen in Kuala Lumpur

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

12 September 2004 | Maleisië, Kuala Lumpur

Zondag 12 september 2004:
We gaan eerst naar de Batu Caves. Daar doen mensen offers. Als men een wens heeft gedaan en deze is uitgekomen dan bedank je de goden. Hoe groter de wens welke is uitgekomen, hoe groter de offer. Deze offer doe je door pinnen in je lijf te haken ed. Erg apart! Ik ben nu toch wel blij dat mijn wensen (bijna) nooit uitkomen….
Om bij de grot te komen moet je eerst 272 traptreden omhoog. Nou, ik kan je zeggen, dat is goed voor je conditie.
We zijn ook nog naar de Petronas Tower geweest welke 451,9 meter hoog is (88 verdiepingen). We hebben op de 58 meter lange brug gelopen tussen de twee torens. De brug zit op verdieping 41 en dan zit je op 170 meter hoogte. Wat een uitzicht!!
‘S middags hadden we vrij, dus…….Shop till you drop!!
’s avonds verder winkelen in china-town en lekker eten bij de Mac. Eindelijk eens géén rijst.

En dan…….dan op stap!! Eerst naar t hardrock-cafe, vervolgens naar een populaire disco en tot slot naar de Beache club waar een haai(tje) boven de bar in een aquarium zwemt.
Het was echt super gezellig, maar het bier was wel duur;
€4 voor ’n pilsje.
Om 3 uur ging de tent dicht en gingen we maar naar ons hotel. SLAPEN!!!

Maandag 13 september 2004:
Wakker worden, het is half 8! Help! Gaap, gaap….
We gingen met z’n viertjes naar Malacca. Het was namelijk een optionele excursie. Maar ja, ik wil alles zien!
Er stonden twee riksja’s voor ons klaar. Dennis en ik werden rondgefietst door een 77 jaar oude man, die overal stopte en zei: picture, picture. Gelukkig had ik een digitale camera, zodat ik veel foto’s meteen weer kon wissen. Ondertussen zei ik tegen hem dat het hele mooie foto’s waren.
We hebben veel van Malacca gezien, veel verhalen van die man gehoord, maar we hebben er maar weinig van begrepen. Zijn engels was namelijk niet helemaal te verstaan, of zou het aan de alcohol van gisteravond liggen????

Daarna deden we nog iets heel grappigs. Ik ben met een leguaan en met een slang van 12 kilo op de foto geweest. Cool! Dennis durfde niet>>>watje.
Terug in Kuala Lumpur gingen we met een groepje eten in de Kuala Lumper Tower. Dat is een hoge zendmast van 421 meter. Het restaurant was op 282 meter hoogte en draaide rond zodat je telkens een ander mooi uitzicht had. De lift ging 6 m/s, SJOEF!
Net zoals de rest van de week, had ik wéér vis gegeten (zalm, garnalen, kreeft). Volgens mij zit er nu een heel aquarium in mijn buik!


Dinsdag 14 september 2004:
Goeiemorgen, het is 7 uur! Eerst maar eens naar de WC (jaa, zoals beloofd komt t poepverhaal eraan) maar helaas, ik kan wéér niet poepen. Ik heb al minimaal 3 dagen niet kunnen poepen. Mijn buik begint hard te worden en zet iets op, maar het ergste is: buikkramp!
We gaan vandaag de kou in, we gaan 2 km ophoog naar de Cameron Highlands.
Nu zal ik maar meteen verklappen waar de elfjes wonen. De elfjes wonen in de Cameron Highlands!! Het is er oooo zoooo mooi!!! Je loopt soms gewoon door de mist/ wolken. Een klein puntje is dat je voeten in de modder staan, maar dat maakt de tocht weer extra leuk. Daarnaast voel je je weer lekker kind; klimmen in bomen en als een Jane aan takken gaan hangen en Tarzan roepen. OeHoe, me Jane, You Tarzan??!!

Nu weer verder met het poepverhaal: ‘s avonds nog niet gepoept, dus dan maar een laxeerpilletje. Deze werkt binnen 10 minuten en als ik dan morgen in de bus zit is alles weer normaal. Nou, NIET DUS!!
Ikke pilletje innemen en binnen 10 minuten maar op de wc gaan zitten. Resultaat: niks.
Een uur later maar weer naar de wc. Resultaat: niks.
Dan maar slapen.

Woensdag 15 september 2004:
Om 7 uur uit bed. Ik meteen naar de wc. Resultaat: niks
Om 8 uur een sprint naar de wc. Resultaat: Bingo!
Om kwart over 8 nog een sprint naar de wc. Resultaat: Bingo!
Maar ja, om half 9 moet ik de bus in, slechte timing dus.
Jammer voor het verhaal, maar ik heb de bus niet onder gescheten.
Vandaag rijden we naar de kust, maar hebben onderweg eerst gestopt bij de Orang Asli. Dat zijn jungle-bewoners die in bamboehutjes wonen. Vervolgens nog een stop gemaakt bij oa watervallen en mandenmakers. De trip eindigde aan het eind van de dag bij een 5 sterren ressort. De zon scheen, dus ik snel mijn bikini aan en sprong het water in. De zon vind mij geloof ik niet leuk, want hij verdween meteen achter de wolken. Ben nog steeds niet bruin!
Dan maar naar de spa voor een full-body-massage.
‘S avonds weer lekker vis gegeten en een kampvuur bij het water gemaakt. Pot bier erbij en genieten maar!

Volgende keer in Deel 4:
Jet-skien op het eiland Pangkor; Wie stuurt er als een watje?!
Golven of meppen? En op stap in Peneng.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 133057

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: