LAND'S END AND JOURNEY'S END - Reisverslag uit New Delhi, India van Carla - WaarBenJij.nu LAND'S END AND JOURNEY'S END - Reisverslag uit New Delhi, India van Carla - WaarBenJij.nu

LAND'S END AND JOURNEY'S END

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

25 Maart 2008 | India, New Delhi

HEEL VEEL REGEN, AYURVEDIC BEHANDELING, GROTE GOLVEN, MEEST ZUIDELIJKE PUNTJE VAN INDIA, LAATSTE STRANDDAGEN EN AFTELLEN.

Wat een hoop regen zeg! da's jammer. Oke, dan laat ik mezelf maar verwennen met diverse Ayurvedic behandelingen: massages met veel helende herbal oil, gezichtsbehandeling en relaxen maar. Ook wordt het lichaam innerlijk gereinigd. En dat betekend.....vrijwillig diaree. Dit is de eerste keer dat ik lol had tijdens het water poepen.
Maar ondanks alle regen was het wel warm en dus heerlijk om in de zee te zwemmen. Of liever gezegd: te spelen in de golven. En het zijn niet zomeer golven...nee, mega grote golven welke hard in de zee kletteren en met een gevaarlijke stroming welke je benen onder je lijf wegzuigen. Ahum, en ik ga hierin?? uhhm, oke dan, wish me luck. De golven kletteren voor ons neer en als we er niet onderdoor zwemmen neemt hij ons meters terug naar het strand. Eenmaal achter de breeklijn is het wachten op de perfecte grote golf en boddysurfen maar! Niet grappig is als de golf recht op je breekt. Dan wordt je letterlijk onder water gezogen en rondgetolt.
Oke daar komt weer een grote golf. Ed en ik knikken naar elkaar. We nemen deze golf. Wow, wat is hij groot! PEDDELEN!! De golf pakt ons op. Ik open mijn ogen en zie dat ik in de ronde brug van water ben. Woehoew, echt ongeloofelijk. Maarowjee, de golf breekt, klapt dicht en sleurt mij mee, onder water, in de zuiging van de zee. Wat een prachtige, maar heftige golf!

Nadat we uitgespeeld water gingen we met de trein naar Kunyakumari (Cape Comorin), oftewel Land's End van het subcontinent India waar de Bay of Bengal de Indische Oceaan ontmoet en de Arabian Sea. Het meest zuidelijke puntje van India. Het moet hier erg mooi zijn om de zonsondergang en opkomst te zien, maar helaas, nog steeds bewolking en regen.

Nadat we het stadje hadden bekeken gingen we de dag erop met de nachttrein 700 km langs de Oostkust landopwaards (14 uur) naar Madras (Chennai) wanwaar ik naar huis vlieg.
Dit is een grote drukke vieze stad. Niet leuk om hier de laatste dagen door te brengen dus we nemen direct de bus naar Mamallopuram, een strandplaatsje ten zuiden van Madras.
We hadden echt gehoopt dat het hier mooi weer zou zijn, maar helaas, de gehele dag regen....

En dan is het pasen! fijne paasdagen! Uiteraard een ei (omelet) voor ontbijt. En wauw, ineens is het prachtig weer dus we maken een lekkere wandeling langs het strand met de vele kleurrijke vissersbootjes op het strand en klaar om elke ochtend de zee in te gaan. Naar het zwemstrand waar veel indiers het water in gaan en de vrouwen goed bedekt met kleding blijven. Door het dorp heen waar we eindelijk een kokosnoot kochten en leegdronken (niet zo lekker) en vervolgens de kokos opaten (zacht en hmm, het is geen bounty). Dan weer naar het strand voor een duik in de Bay of Bengal met zijn mega sterke stroming en herftige golven welke me al snel uit de zee spoelde. oke, de zee wint.

En dan is het echt aftellen geblazen, van dagen naar uren.
Gisteravond hebben we mijn laatste avond in India gevierd met heel veel biertjes en lol. (nu een kleine kater...)
Nu ben ik klaar om met gemengde gevoelens naar huis te keren.
Het was een prachtige reis (een samenvatting volgt in mijn volgende en laatste verhaal) en ik kijk ernaar uit om naar huis te gaan en iedereen weer te zien maar daarnaast moet ik ook afscheid nemen van Ed met wie ik ruim 4 maanden heb samen gereisd en dus heel veel momenten mee heb gedeeld. Erg jammer om hem gedag te moeten zeggen. Maar heel fijn om jullie snel weer te zien!

WIST JE DAT:
- Het zeewater veel warmer is dan het douchewater?
- ik me niet meer kan herinneren wanneer we voor het laatst een warme douche hadden? Volgens Ed was dat in Delhi (1,5 maand geleden).
- het de laatste dagen dus eindelijk weer zonnig is? maar dit betekend dat het eigenlijk TE warm is om iets te doen? T'is ook nooit goed!
- het niet mijn plan was om in NL aan te komen als het KOUD is!
- ik morgen om 11 uur op schiphol aankom en ik niet kan wachten om iedereen weer te zien.

TOT SNEL ALLEMAAL!!
x Carla


  • 25 Maart 2008 - 07:45

    Petra:

    Tot gauw Carla,
    Leuk je snel weer te zien en alle verhalen van je te horen.

    Petra van Zandvoort

  • 25 Maart 2008 - 07:48

    Bert:

    Haaa Carlalala!

    Ben ik de eerste?
    Fijn dat je weer terugkomt meiske! We zullen je met open armen ontvangen hier.
    Geniet nog van de laatste uren (samen met Ed) en neem al je fantastische herinneringen mee in je rugzakje.

    Tot gauw!

    Bert

  • 25 Maart 2008 - 07:48

    Bart Van Gerven:

    Schat, je bent van harte welkom in het sneeuw-achtie Nederland.

    Hoop je snel weer te zien, kun je ons nieuwe huisje komen bekijken.

    Tot snel
    Kus Bart

  • 25 Maart 2008 - 07:56

    Wijnand Van Kleef:

    Zal blij zijn als mijn buurvrouw weer thuis is.
    Het was wel erg rustig.
    Wens je een goede vlucht en tot gauw.
    Groetjes, Wijnand

  • 25 Maart 2008 - 08:01

    ARJAN:

    ik zou je winterkleding bij de hand houden...hohoho
    tot gauw en een goede terugreis !!

    groetjes,

    arjan


  • 25 Maart 2008 - 08:11

    Els Knoope:

    Welkom thuis, hier is het wel koud. Nu ligt er sneeuw, das wel mooi wit.

  • 25 Maart 2008 - 09:02

    Iwan:

    he carla, een ervaring rijker(wat zeg ik 1 wel duizenden), een hele mooie tijd om naar terug te kijken. Je hebt ons goed op de hoogte gehouden en toch ben ik heel benieuwd hoe het met je gaat en hoe je het hebt gehad. ik wens je een hele goede terugreis en we zien je snel weer.

    Groetjes iwan

    ps: hier is het net kerst!!

  • 25 Maart 2008 - 10:25

    Ons Pap En Ons Mam:

    Mooi verhaal weer schat, breng je een beetje veel warmte en zon mee ??? Heel graag !!!! Morgen om deze tijd ben je dus geland en staan we te wachten!!! JIPPIE !!!!

  • 25 Maart 2008 - 12:04

    Ron Van Ark:

    Geniet van de laatste uren...het is hier echt een stuk minder warm. Tot gauw !

  • 25 Maart 2008 - 12:28

    Re:

    Ha Carla,

    Nou ipv een witte kerst, was het dit jaar een witte pasen. Da's toch mooi om bij thuis te komen!! ;-)
    Goeie reis terug

    Groetjes Renate

  • 25 Maart 2008 - 16:24

    Aaphoofd:

    jij bent echt focking lekker

  • 26 Maart 2008 - 18:35

    Amber:

    Jee, Ik lees je bericht en je bent al weer thuis! Welkom weer in het koude nederland!! Goede reis gehad? We spreken elkaar weer snel!Gr Amber

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 133058

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: