Gods own country - Reisverslag uit New Delhi, India van Carla - WaarBenJij.nu Gods own country - Reisverslag uit New Delhi, India van Carla - WaarBenJij.nu

Gods own country

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

16 Maart 2008 | India, New Delhi

HEEL VEEL THEE, MANNEN IN ROK, OLIFANT WASSEN, ETEN MET DE HANDEN VAN EEN BANANENBLAD, JUNGLEWALK OP SLIPPERS, IN DE BACKWATERS

Met een lokale bus arriveerde we in Munnar, een plaatsje in de bergen omringt door thee-plantages.
Nadat we een bezoekje hadden gebracht aan het thee-museum waar het proces van thee-blaadje naar thee-zakje werd uitgelegd maakte we een wandeling dwars door de thee-plantages waar vrouwen druk bezig waren met het knippen van de thee. Erg vrolijk lachte ze naar ons en nodigde ons uit naar hun toe te komen.
Op de top van een heuvel, omringt door al het groen van de thee, hebben we onze lunche zitten eten; vers fruit (mango en Papaya:mmmm) en home made chocolat. :-) en ondertussen genoten we van het prachtige uitzicht.
De volgende dag hadden we een autoricksjah geregeld welke ons voor 6 uur door de prachtige natuur rondreed en stopte op plaatsen als een prachtig meer, een echo-punt, thee-plantages, top-station met een wijds uitzicht en....een olifantenpark.

Of ik op een olifant wil rijden? Jaahaa. Altijd al willen doen. oow wat is ie groot. Help. ieie. Gaaf! Dan de olifant eten geven. Hele annanassen verdwijnen in zijn mond. Wat een geweldige ervaring. En wat vragen ze me dan? of ik de olifant mee wil wassen?? Jaahaa, natuurlijk!
De olifant ligt op zijn zij langs de rivier en dan...schrobben maar. Wow, wat is ie groot en wat voelt zijn huid raar. Maar wat is dit leuk!! En dan is het tijd voor de olifantendouche. Met zijn slurf spuit hij water over zich heen. Ik sta vlak naast hem en geniet mee van de douche. Best fris maar super gaaf.
Wat een mooie dag!!
In de middag maken we nog een wandeling. Al snel zijn we de weg kwijt en lopen dwars door de vele thee-plantages om bij een weg uit te komen. We zijn erg moe en besluiten terug naar huis te liften. Al snel kregen we een lift van een indische stel. Lief!

Van Munnar gingen we met de bus door een prachtig landschap naar Kumily waar we het Periyar Wildlife Sanctuary bezochen. Op zoek naar wild. Nou ja, het enige wilde was, dat een brutale aap Ed's ontbijt stal. Verder zagen we otters, vogels en een halve wilde olifant.....en je raad het al....jep....zijn achterste helft....
Ook tijdens de junglewalk zagen we geen wild, maar wel mooie uitzichten vanaf een bergtop.
Grappig was dat ik de junglewalk op mijn slippers moest doen. Mijn wandelschoenen heb ik namelijk met de post naar huis gestuurd (veels te warm hier) en de enige schoenen welke ik heb zijn slippers. hi.

Dan met de bus naar Kottayam en vanaf daar met een lokale boot over de backwaters naar Alleppey.
Palmbomen, rijstvelden, kleine huisjes, het wassen van de kleren in de rivier, ophaalbruggetjes, waterplanten, kinderen welke vrolijk zwaaien. Het leven langs de backwaters is gewoon prachtig.
Het enige nadeel in dit gebied is, is dat het erg plakkerig warm is en er veels te veel muggen zijn welke me lekkerlijk opeten. Grrrr. Daarnaast is het bewolkt met dagelijks een fikse regen en omweersbui van ca 2 uur.
Na enkele dagen Alleppey gingen we met de boot naar het kleine backwatersdorpje Chennamkary waar we een homestay hadden gevonden. Hier hebben we heerlijk gerelaxt, wandelingetje gemaakt, boottocht gedaan, toen de stroom uitviel van de bliksem zitten genieten, in de kano ploeteren om ons door de vele waterplanten heen te krijgen, met de kinderen met de blokken gespeeld, boekje gelezen, beetje vissen aan de waterkant (jaja, leuk, hengel was bamboestok met draad. en nee, niks gevangen. al snel gingen de kinderen er met mn hengel vandoor...), genoten van de zonsondergang en heerlijk gegeten wat de pot schaft.

Terug naar Allepey en door naar Kollam. In Kollam zijn we nogmaals de backwaters ingegaan. Met een smal bootje welke middels een lange bamboestok voortbewogen wordt gingen we door mega smalle backwaters. oeioei, we hebben geen dakje boven de boot, en ja, het begint te donderen en te regenen. Heel knus zaten Ed en ik onder grootmoeders paraplu en genoten ondertussen van het uitzicht.

Nu hebben we het gevoel dat we de backwaters voldoende hebben beleefd en gezien en besluiten naar het strandplaatsje Varkala te gaan.
En ik kan je alvast vertellen dat strand in combinatie met bewolking, regen en omweer toch anders is...maar dit totaal geen belemmering is.

WIST JE DAT:
- de lokale bussen geen glas in de ramen hebben? maar je tijdens regenseizoen een vouwgordijn kan laten zakken?
- de bussen als gekken rijden? hard door de bochten, inhalen vlak voor en in de bocht, kleinere voertuigen van de weg duwen, bumperkleven enz
- ze in Kumily bier in een theepot serveren?? haha. Tsjah, het is illegaal om bier te serveren, en zo valt het niet op :-)
- we in Kumily in een boomhut sliepen? erg leuk!
- ik maar 1 lange broek bij me heb? en ik deze echt nodig heb om me te beschermen tegen alle muggen?
- deze broek dus redelijk vies werd? en deze na een wasbeurt een compleet andere kleur had?? veel lichter. raarrrrr. haha
- het lijkt dat alle mannen in Keralla in een rok rondlopen? Ze noemen het een Lungi. Een soort wikkelrok tot aan de enkels, maar welke ze omhoog slaan tot boven de knieen als ze aan het werk zijn. raar om te zien.
- het overdag ca 35 graden is en snachts ca 22 graden?
- mijn backpack (na het naar huis zenden van enkele warme kleren) nu nog maar 10 kilo weegt en half leeg is? fijn!
- Kerala echt prachtig is? en daarom ook wel Gods own country wordt genoemd?

• 16 Maart 2008 - 12:44

Marieke:

wauw, wat een mooie foto's en supertof dat je zo relaxed bij die olifant zit.
    Geniet er nog van.
    x marie

• 16 Maart 2008 - 12:53

Dennis:

Hey indieer,

Is goed vertoeven daar geloof ik. Best fijn om naar die zonnige foto's te kijken, als het hier buiten regent. (helaas geen moezon).

Maar geniet er nog maar op en top van.

Groetjes Rotterdamsw henkie.

• 16 Maart 2008 - 14:04

Stèfan:

Gaaf een olifant wassen. Geniet er nog ff van, dadelijk is het weer snel een gewoon leven hier... Enjoy

• 16 Maart 2008 - 15:31

Nicole:

Lekker die zon en warmte. Maar kan me voorstellen dat het toch een hele omslag is. Weer super mooie foto's en een heerlijk verhaal. Geniet nog lekker!

x Nicole

• 16 Maart 2008 - 15:40

Wilhelmien:

Hoi Carla
    Wat een mooie foto reportage !
    geniet nog even van die mooie natuur, en van die prachtige dieren.
    Groetjes Ger en Wilhelmien

• 16 Maart 2008 - 16:54

Jeffrey:

Weer prachtig allemaal !

• 16 Maart 2008 - 16:59

Jud:

Sowhee, wa'n foto's en ze kunnen er inderdaad allemaal op ;-) Mooi verhaal weer hoor, toppie. Geniet er nog maar even lekker van hè, want nu gaat het toch wel heel snel...

Dikke x en knuffel xx

• 16 Maart 2008 - 17:33

SandraC:

Zucht, wat een mooie foto's zeg... kan je dat landschap en niet te vergeten dat weer volgende week niet mee naar hier nemen?... En die rugzak, ook als ie nu half leeg, neem hem wel vol mee terug hoor! Je bent nederlandse of niet! Mooie souvenirs staan vast prachtig in je appartementje...
    Tot snel, X Sandra

• 16 Maart 2008 - 18:01

Peter En Yvonne:

Heee Kaat,
    wat een super gaaf verhaal weer. En vooral die foto dat je bij de olifant zit. Geweldig. En die uitzichten zijn waanzinnig!!!!
    Tot snel :) nog 10 dagen.
    dikke kus

• 16 Maart 2008 - 18:30

Annelies :

Ha Carla,

wat heb jij ongelofelijk mooie dingen gezien! Ik heb echt genoten van alle mooie verhalen. En wat een prachtige foto's!
    Nog even lekker genieten van de laatste weken!!!

Groetjes Annelies

• 16 Maart 2008 - 18:39

Ons Pap En Ons Mam.:

Wauw, wat een mooie luchten!!!En die olifant is echt een lekkere oude-lieve rakker,misschien als huisdier op je appartement en meteen een leuk aandenken!!??? Of toch maar liever een foto van Ed op je nachtkastje!! Nog precies 10 dagen om te genieten dus doe je best!! Laat je verwennen!!!

• 16 Maart 2008 - 18:47

Mir:

jeetje, wat een mooie foto's! Geniet de laatste dagen nog maar enorm van alles wat er is, straks zit je weer hier. Zul je heimwee hebben? Ik kan het me voorstellen. Gelukkig hebben we hier heimwee naar jou, dus dat is dan weer meegenomen. Tot snel, dikke kus, pas goed op jezelf! liefs, mir

• 16 Maart 2008 - 21:13

Diana:

Hey meissie
    Weer een geweldig verhaal met vooral super mooie foto's. Je komt toch wel terug he?? Lekker in Nederland weer naar de zonsondergang kijken. Da's geloof ik in oktober en dan komt ie, met veel geluk, in april weer op. Dus geniet nog even van al het moois. Tot gauw

xxx jes

• 17 Maart 2008 - 07:05

Arjan:

mevrouwtje Carla,

wat een prachtige foto's !!
    geniet er nog maar ff van, het is zo dalijk !!

gr,
    arjan

• 17 Maart 2008 - 08:23

Marleen:

Hele mooie foto's, in het echt was het zeker nog mooier...
    Geniet er van, gooi er nog een paar mooie uitstapjes en foto's tegenaan!
    groetjes, Marleen

• 17 Maart 2008 - 10:03

Örjan:

Ha Lala,

Prachtige foto's! Ik weet niet welke camera je er voor hebt gebruikt (de jouwe was toch gestolen?) maar deze doet z'n werk prima. Is trouwens echt iets voor jouw zo'n huisolifantje.....
    Geniet ze (nog even) en tot snel!!

Groeten,
    Örjan

• 17 Maart 2008 - 14:16

Bert:

Haaa Carlalala!

WAUAUAUAWIE! Wat een ontzettend gave plaatjes en verhalen weer! Ik heb wéér van je genoten!

En al is het nog maar even, blijf genieten meiske, hier gaat het straks weer gewoon verder.... We helpen je er wel doorheen!

Liefs x,
    Bert

• 17 Maart 2008 - 22:44

Ron Van Ark:

Tis wat kijk ik ff niet naar mijn mail heb je alweer een nieuw avontuur geschreven....en vele voor mij hebben al met complimenten gestrooid (terecht overigens!). Ik geniet van je verhalen. Ik zie je ergens in de loop van dit jaar bij de 4-daagse, die afspraak hadden we al gemaakt. Ik zie er naar uit. Geniet van de rust daar, hier gaat dat vast niet lukken....

Liefs uit Den Haag
    X

• 18 Maart 2008 - 17:39

Wim:

prachtig caatje, geniet ervan zolang je kunt. straks terug is het toch anders genieten.
    zal blij zijn als je er wer bent.
    groet.
    Wim