RATTEN!!! - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Carla - WaarBenJij.nu RATTEN!!! - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Carla - WaarBenJij.nu

RATTEN!!!

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

22 Februari 2008 | India, Jaisalmer

FILMPJES KIJKEN IN DELHI, ROOMSERVICE, OLIFANTEN IN DE FILE, LOPEN TUSSEN HONDERDEN RATTEN...

In de trein was het stil...nou ja, alleen IK was stil. Niemand kon engels....In Delhi eerst effe lekker bijkletsen met Ed onder het genot van een Chickenburgen van de Mc Donalds!! De laatste keer dat ik een Mc gezien had was in China. mmmm, dat smaakt goed! maar weet je wat? geen hamburgers. Tsjah, de heilige koeien belanden hier niet in de maaltijd.

Over de megastad Delhi heb ik eigenlijk niet zoveel te vertellen. We hebben voornamelijk vele uren in onze hotelkamer doorgebracht kijkend naar de tv met filmkanaal. haha. Ook lekker! En het allerbeste? Roomservice!!
Uiteraard hebben we de stad ook bezichtigd: het uitgestrekte New Delhi, het dure Zuid Delhi en het drukke Old Delhi.
Old delhi was mijn favoriet: Het is druk, gaotische, vies, terug in de tijd, overal afval waar koeien, ezels of mensen lekker doorheen snuffelen, veel mannen op straat, goederen welke met houten karren vervoerd worden welke door mensen of buffels voort getrokken worden. Ricksjahmannetjes welke op hun fiets een dutje doen, kinderen en vrouwen welke bedelen en om de haverklap schoenenpoetsers welke uiteraard je schoenen willen poetsen, maar de mijne zijn niet vies! dat hoort zo. Toch?! Kortom: Ik vond Delhi super.

Na een week Delhi 5 uur treinen naar Jaipur oftewel Pinkcity met zijn vele roze gebouwen. Een tussenstop naar het noordwesten van India, naar de grens van Pakistan.
Dan naar Bikaner. 8 uur in de trein op een bankje....(gelukkig heb ik door al de lekkere curry's meer spek op m'n billen...).
Met de trein kan je makkelijk door India heen reizen, maar ze zijn helaas niet zo lux als in China. Geen restauratierijtuig waar je eten kan kopen. Dat moet je op de perrons maar snel doen. Geen aankondigingen in welke plaats je bent. Dus hoe weet je wanneer je op je eindbestemming bent? veel vragen!
Wel lopen er voldoende schoenenpoetsers, bedelaars en chai (thee) verkoopers door de trein.

Van Bikaner met een bomvolle bus naar Deshnok naar de Karni Mata Tempel, oftewel de rattentempel. Karni Mati vroeg lang geleden de 'God of Death' om een verhalenverteller te reincarneren. Toen deze weigerde besloot hij alle doden verhalenvertellers te reincarneren als ratten. En in deze tempel wonen nu al deze ratten. Indiers komen hier om deze ratten, welke je overleden opa kan zijn, eten en melk te geven. Soms drinken ze zelfs met de ratten uit dezelfde kom met melk. Dit hebben we helaas niet gezien maar wel heeeel veeel zwarte ratten.
Het brengt geluk als je een witte rat ziet. Helaas...geen geluk. Of als een rat over je voet loopt. Helaas...geen geluk. (Ed wel, de mazzelaar). Wel sprong er een rat op mijn rug en probeerde er een mijn broekspijp omhoog te klimmen.
Echt geweldig. Een tempel speciaal voor ratten. Die hebben 'n goei leven hier.
Mijn geluk kwam iets later.....toen er een duif op mijn hooft scheet.....ieieie.

Dan met de nachttrein naar Jaisalmer. We hadden gelukkig wel een slaper-trein. Helaas garandeerd dat geen nachtrust. Mega luidruchtig met pratende en hard snurkende mensen. Een paar mannen snurkte zoooo hard dat ik het echt knap vond, maar uiteraard ook echt echt irritant.
Eenmaal in Jaisalmar genoot ik, na enkele uurtjes geslapen te hebben, vollop van dit prachtige woestijndorpje met zijn oude fort en vele oude gebouwen van zandsteen.
Maar waar ik nog meer van heb genoten is 3 dagen met een kameel door de woestijn!!!
Dit avontuur vertel ik jullie de volgende keer lieve kindertjes.


WIST JE DAT:
- De Kip Tandori in Delhi een complete hele kip was? alleen zijn hoofd en voeten waren eraf getjoept. aha, oke, hum, uhh, tsjah, eten dan maar.
- Het verkeer in Delhi echt een gekkenhuis is? Kris-kras door elkaar, bumper tegen bumper. We zagen zelfs enkele olifanten met het andere verkeer in de file staan. Lachen!
Als wandelaar is het continu oppassen geblazen en het oversteken van de weg is continu een uitdaging. Wat een gekte. Again a home of the horn. Maar ja, je raakt er aan gewend.
- De ricksjahman ons vertelde dat hij 3 vrouwen heeft? en in totaal 12 (!!) kinderen? Ze wonen allen in hetzelfde huis maar de vrouwen zijn gesplitst over de 3 verdiepingen. WOW. Zijn er mannen geinterresseerd?? Advies: Kom naar India!!
- ik mijn carnavalsoutfit voor 2009 al aangeschaft heb? een echte mooie felroze saree-jurk.
- je in de rattentempel echt uit moest kijken waar je je voeten neer wilde zetten? Voor je weet plet je een rat. Tsjah, dan vertelt hij niet veel verhalen meer :-)

WIE OW WIE
Ik heb een uitnodiging gekregen om weer deel te nemen aan de Nijmeegse 4-daagse welke gehouden worden van 15-18 juli 2008. Ik ga me weer inschrijven voor de 50 km.
Wie ow wie wil me gezelschap houden?? Wie durft het aan?
Voor info zie www.4daagse.nl

  • 22 Februari 2008 - 05:22

    Gijs:

    Hey carla,

    Wat een verhaal................
    Weer een hoop meegemaakt...
    Geniet geniet geniet...!!!!!!!!!!!!

    Op naar het volgende verhaal..

    :)(k)gijs

  • 22 Februari 2008 - 07:15

    Jud:

    Hé meis,

    lekker kippetje hoor pfff.... Ik had met je mee moeten gaan, goed om wat kilootjes kwijt te raken haha. Hoe krijg je t weg!!

    Ik zal even voor je opzoeken wat t betekent als een duif op je hoofd schijt, misschien nog wel veel beter dan n ratje over je voeten. Dus wordt vervolgd....

    Geniet van al het moois en het warme weer in t Zuiden, als t goed is ben je daar nu al, en tot snel mails maar weer.

    Dikke knuffel xxxx

  • 22 Februari 2008 - 08:52

    Jeroen ,Ingrid, Teun:

    Ha zusje,

    Dat is wel wat anders als de kiptandori hier in Nederland. Heb ik hem toch liever hier als daar bij jouw !!
    Geniet er nog even van, het is zo 28 maart...! Helaas voor jouw denk ik ?

    Hier alles goed. Teun vorige week ziek geweest, maar is weer helemaal opgeknapt.

    Liefs Ingrid.

  • 22 Februari 2008 - 12:26

    Peter En Yvonne:

    Hee kaatje,
    jaja, veel tv gekeken op die hotelkamer!? Dat maak je ons niet wijs!! :) Als je het maar goed naar je zin hebt. En zo aan die verhalen te zien wil jij nog lang niet terug naar NL!
    Dus geniet er nog maar volop van samen met Ed!
    Tot snel, dan staan we jou weer op te wachten!!
    dikke kus ons

  • 22 Februari 2008 - 13:01

    Jeffrey:

    Leuk weer om alles te lezen.

    Ik ga dit jaar de 50 lopen met een paar vrienden.Mocht je met ons mee willen lopen en ook in Hatert willen slapen. Laat het me maar weten.

    Knuffels uit Hoofddorp !

  • 22 Februari 2008 - 13:42

    Christel:

    hoi Carla,

    Leuke huisdieren die ratten toch !!!!!!!!!
    Nog veel plezier en de groeten uit Erp
    Christel

  • 22 Februari 2008 - 17:10

    Mir:

    HadieCarlalalala, gatverdamme...ratten, kip...duiven...ontrouwe honden (of is het geoorloofd in India om meerdere vrouwen te hebbn.....)? Hele dierentuin hoor. En nu maar hopen dat alles geluk brengt. In ieder geval mooie ervaringen. Pas goed op jezelf, kom heelhuids terug en ik ga ECHT niet mee die vier-daagse lopen.
    dikke kus
    mir

  • 23 Februari 2008 - 13:16

    Ons Pap En Ons Mam:

    Als ons pap het over een lekkker kippetje heeft zou hij dan ook zoiets bedoelen??? IK heb altijd iets anders gedacht!!! Maar dat blonde kippetje ziet er goed uit en geniet nog steeds volop volgens het verhaal en wil eigenlijk nog lang niet naar huis of toch wel??? Geniet in ieder geval zolang je kan. Dikke knuffels van ons.

  • 25 Februari 2008 - 07:19

    Örjan:

    Ha Lala!
    Kip Tandori of rat tandori ?! beetje onherkenbaar stukje vlees, tsja als 't maar smaakt. Ennuh, de vierdaagse..........ik zal er eens over nadenken. Geniet nog van de laatste(!) weken.
    Groeten, Örjan

  • 25 Februari 2008 - 07:27

    Arjan:

    hello Carla,

    het houd maar niet op die verhalen !!
    blijft super om je te volgen met die verhalen.
    succes met de dierentuin, wees blij dat het een duif was en geen olifant...

    groetjes,

    Arjan

  • 25 Februari 2008 - 11:01

    Iwan:

    he carla, wil je nog wel terug komen bij brabantwonen, volgens mij heb jij het veel te goed naar de zin. alleen die ratten....das mijn ding niet.

    Maar wat een reis ben bijna jalours op je. maar het zit er bijna op geloof ik.
    zie reuze uit naar je verhalen. Geniet van de laatste vacantie momenten en we zien je weer in nederland.

    kusje

  • 26 Februari 2008 - 18:35

    Sandra:

    Ha Caatje,
    pff haha wat een verhalen zeg, het klinkt als een gezellige dierentuin daarzo! Hier ook nog een dierennieuwtje... op 20 maart wordt jouw neefje het haasje... oftewel paashaasje bij de miniroparun in den dungen!!! Zou je bijna eerder voor naar huis komen... of niet duh!

    X Sandra

  • 26 Februari 2008 - 20:48

    Jacqueline De Jong:

    Hey meis, again genoten van je verhaaltje! Ik ga dit jaar - als ik ingedeeld wordt - meedoen met vierdaagse maar ik ga voor 40 km! misschien kom ik je tegen!? Enjoy the beauty there! xx

  • 27 Februari 2008 - 10:39

    Stefan Van Der Sande:

    Ha die Carla, het blijft leuk huis dieren maar ik hou het liever toch bij binkie(de kat). Blijf met verbazing lezen hoe die mensen daar leven en eten etc. Die cultuuren en het geloof van mensen over die ratten dat is echt heeeel appart. Helaas voor jou nog een paar nachtjes....slapen en je bent weer in het koude kikker landje waar ik je met open armen zal ontvangen. De roparun gaat ook lekker en ik ga inderdaad samen met Sandra het Haasje...spelen bij de mini roparun maar die spannende verhalen en foto's laat ik je snel weer zien.

    Tot snel en geniet nog mega veel van je laatste maand daar Veel liefs stefan x

  • 27 Februari 2008 - 13:46

    Viool:

    Hey skatje,
    Alles goed daar!!!
    Ik mis jullie, big kiss for you and lovely E!

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jaisalmer

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 676
Totaal aantal bezoekers 133053

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: