Onder de sterrenhemel - Reisverslag uit Goa, India van Carla - WaarBenJij.nu Onder de sterrenhemel - Reisverslag uit Goa, India van Carla - WaarBenJij.nu

Onder de sterrenhemel

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

05 Maart 2008 | India, Goa

MET EEN KAMEEL DOOR DE WOESTIJN, GENIETEN VAN HET KAMPVUUR, ZONSOPKOMST VANUIT BED, ETEN MET MIJN HANDEN, EEN LANGE RIT NAAR ZUID-INDIA EN DAN.....ZON, ZEE EN STRAND!

Yes, we gaan op kameelsafari voor 3 dagen en 2 nachten.
Ik kreeg de grootste kameel: number one. Hij heeft zijn naam te danken gezien hij altijd voorop loopt.
We startte in de semi-woestijn. semi gezien er nog dorre struiken en bomen te zien waren, maar verder niks. Heerlijk genieten, op mijn kameel, van de natuur. Lekker hobbelen.
En de temperatuur? Eindelijk zomer! Zonnig en ruim 25 graden. Jaja, Bey bey Winter!!
Onze lunche hadden we in de zandduinen op een kleedje in de schaduw op het heetst van de dag. De curry ging er goed in. Het ging erin op z'n indisch: met m'n handen. haha, gaat erg goed, alleen de rijst is soms wat lastig....maar wel erg leuk! moeten jullie ook eens proberen ;-)
Dan verder hobbelen naar onze overnachtingsplek. 4 kleine hutjes midden in de woestijn. De hutjes werden echter niet door ons gebruikt. Neej, wij wilden in de buitenlucht onder de sterrenhemel slapen.
Na de zonsondergang genoten we van een warm biertje rond het kampvuur. Geweldig. Maar echt geweldig was midden in de nacht wakker worden, je ogen openen en uitzicht hebben op de sterrenhemel met zijn duizenden glinsterende sterren. Super toch?!
Even verder slapen en in de ochtend werden we verwend met een zonsopkomst vanuit ons bed. Mmmmm. Dan weer op onze kameel door de woestijn en genieten van de prachtige weidse uitzichten. Na de lunche gingen we op n draf verder. We gingen sneller en sneller. Wow, wat kunnen deze beesten hard rennen. Wie verwacht dat nou?
Door rotsachtig gebied, dwars door zandduinen bracht onze kameel ons bij onze 2e overnachtingsplek. Hier waren geen hutjes en we mochten zelf bepalen waar we onze matrassen neergooiden. Nou, in dat geval op de heuvel van een zandduin zodat we een prachtig uitzicht hebben op omringde zandduinen welke door het maanlicht prachtig worden verlicht Ook deze nacht hebben we van het kampvuur genoten tot al het hout was opgebrand en midden in de nacht slaperig onze ogen geopend om naar de vele sterren te kijken tot onze ogen weer dichtvielen.
Toen we wakker werden was de zon net opgekomen en sprongen we na het ontbijt weer op onze kameel om weer dwars door de woestijn terug te keren.
Van deze kameelsafari heb ik echt ontzettend genoten.
Terug in Jaisalmer was het Desert-festival, met een prachtige kamelenoptocht, muziek en mensen in kleurrijke kleding.

Dan is het tijd om de woestijn in te ruilen voor de zee in zuid-india, Goa. Maar daar ben je niet zomaar 1, 2, 3.
11 uur in de hobbelige nachtbus naar Ahmedabad. 3 uur wachten. 10 uur op een zitje in de bomvolle hete trein naar Mumbai (Bombay). Een nacht wachten. Dan vanaf het drukste treinstation in Azie, het prachtige Victoria Terminus in Mumbai in 11 uur naar Goa. Totaal ruim 1.600 km!!!!
Van woestijn naar tropisch groen. Door vele dorpjes waar mensen direct langs het spoor leven en poepen....vele bruine billen gezien :-)
Het afval langs het spoor is verschrikkelijk. Iedereen gooit alles uit het raam en lachen ons uit als wij ons afval verzamelen in een plastic zak. Goed idee, maar het had helaas geen nut. Aan het eind van de rit werd afval verzameld en alles wat geen plastic fles was werd, ja, ja, je raad het al....uit het raam gegooid. Zo ook ons afvalzakje :-(

En dan, hiehaaaa, de zee!
Zon, zee en strand voor 2 weken! Zo zijn we in de volgende strandplaatsjes geweest in Goa: Anjuna waar het gaat om 'zien en gezien worden' (oma's in strings en gespierde mannen welke karata op 't strand doen enzo), het hippie/party plaatsje in Vagator, het oude vissersdorpje Panaji, het gezellige Palolem en het rustige Agonda.
Strandtentjes, palmbomen, relaxen op een strandbedje, 'afkoelen' in de warme zee, massage op m'n strandbedje, verse vis (King fish, Black snapper en garnalen), slapen in bamboe-hutjes op het strand, boekje lezen, vroeg in de ochtend Yoga-lessen (waar ik erg van heb genoten) en gewoon lekker relaxen.
En wat we ook hebben gedaan?? Op zoek naar dolfijnen! En jaaaa, gevonden. Een groepje van 6 a 8 dolfijnen zwommen vlak langs onze boot. Enkele dolfijnen sprongen zelfs in de lucht voor ons. Lief he?! Helaas waren ze al snel weer onder het water verdwenen. Niet zo lief he?!

Nu hebben we het strand weer verlaten en zijn met de trein 700 km verder naar het zuiden gegaan. We zijn beland in het prachtige Kerala in het plaatsje Munnar met zijn vele thee-plantages.
Het is alweer bijna tijd om naar huis te keren, maar niet voordat we in Kerala een national park en de backwaters hebben bezocht.
Tot het volgende verhaal!!


WIST JE DAT:
- ik nog steeds geniet van al jullie leuke reacties?
- we in de woestijn maar 50 km van de grens van Pakistan af waren?
- het in de treinstations makkelijk is om vrouw te zijn? Er is namelijk een speciaal loket voor vrouwen. Fijn, want anders waren er maar liefst 300 (!!) wachtende voor ons...
- de koeien zelfs op het strand te zien zijn?
- ik mijn 1e engelse boek heb gelezen? The Alchemist van Paulo Coulho. Super boek!
- ik mijn vlucht naar huis geboekt heb? op woensdag 26 maart vlieg ik van Madras via Brussel naar Amsterdam waar ik om 11:50 zal aankomen.
- ik nog steeds vollop geniet van mijn reis? maar het van de andere kant toch ook wel weer fijn vind om 26 maart terug naar huis te gaan?


  • 05 Maart 2008 - 12:41

    Sandra:

    ha kaatje, weer een geweldig verhaal. hartstikke mooi. liefs

  • 05 Maart 2008 - 12:42

    Bartje Van Gervens..:

    Hey Schat,

    Zo.. en nu ben ik als eerst met het plaatsen van een reactie.
    Moet nog wel het verhaal lezen, mar da gift nix.

    The end is neerbay!, sie ju rond de 26ste wel.

    dikke kus,
    Bart

  • 05 Maart 2008 - 12:43

    Bartje:

    Verdomme Sandra,... was da nog nodig.
    heb jij een cursus 20 vinger typen gehad ofzo....

    Groeten.

  • 05 Maart 2008 - 12:50

    Bert:

    Haa Carlalala!

    Mooi avontuur meiske, héérlijk gewoon. Ik geniet van je verhalen en zou het graag zelf eens meemaken (volgende keer dus een grotere rugzak mee!).

    Geniet er nog maar een paar weken flink van, ondanks dat het eind van je avontuur in zicht is...

    Tot gauw!

    Liefs xxx,
    Bert

  • 05 Maart 2008 - 13:11

    Ons Pap En Ons Mam:

    Deze keer een heel ander verhaal dan we de laatste tijd gewend waren, heel romantisch zo onder die sterrenhemel en dan zo'n zonsopkomst!!!!En die zon zal wel heerlijk aanvoelen dus geniet er nog maar van. Tot over 3 weken!!
    Dikke XXX van ons.

  • 05 Maart 2008 - 14:34

    Daan:

    Hey leuk dat je speciaal voor mijn verjaardag (de 27e) terug komt, ha ha! Geniet nog van je laatste dagen en het mooie weer en dan zie ik je snel weer! X

  • 05 Maart 2008 - 15:05

    Örjan:

    Ha Lala,
    't ziet er allemaal weer fantastisch uit! ;-) We hebben hier zojuist ook je foto binnengekregen en ik moet zeggen; goeie humor! Geniet nog even van het zon, zee, strandgebeuren ennuh, see you soon!
    Groeten,
    Örjan

  • 05 Maart 2008 - 15:25

    Peter En Yvonne:

    Hee Kaatje,
    wat heerlijk om jouw stem weer te horen!! Kon nog wel uren door blijven kletsen, maar ja, dat is een beetje duur he!?
    Weer een heerlijk verhaal. Maar had je geen last van zadelpijn na 3 dagen kameelrijden??
    Nou, we zijn blij dat je ons appartement mooi vind. Mooier zelfs, je mag nog mee helpen klussen haha!! Om die etentjes bij ons te verdienen.
    Dikke kus en tot over 21 dagen.

  • 05 Maart 2008 - 16:41

    Els Knoope:

    Carla, ik vind het wel knap dat je zolang op een kameel kan zitten, ik heb een kameelrit gemaakt in Egypte en ik vond het hoog, hobbelig en best eng toen de kameel ging liggen en ik naar voren schoot.
    Groetjes Els Knoope.

  • 05 Maart 2008 - 17:32

    Gijs:

    Hey meisie,

    Weer een super verhaal....Zou zo met je willen ruilen.hihi....maar wie niet!!??
    Geniet nog lekker van je laatste weken en ik hoop je een keer te zien als je terug bent.

    xxx gijs

  • 05 Maart 2008 - 18:05

    Renate:

    Heeeeeeel mooie foto's, je hebt een lekker kleurtje gekregen in de woestijn!
    Nu begint het aftellen dan....

    Heel veel liefs van ons allemaal

  • 05 Maart 2008 - 18:38

    Jula:

    Hi Carla,

    Prachtige foto's weer, leuke verhalen.
    Maximaal uitbuiten deze weekjes en dan maar hopen dat je een lift krijgt (hartstikke leuk!).
    We kijken uit naar je terugkomst.

    Tot dan,
    Jula

  • 05 Maart 2008 - 19:21

    Nicole:

    Wow, dit zijn mooie foto's! Prachtig.
    Je kan de foto's zo insturen naar een modellenburo als je zou willen switchen van baan.

    Goed te horen dat je nog volop geniet, maar ook weer uitkijkt om terug naar Nederland te gaan. Lekker naar je familie en vrienden.

    En als je dat kameelrijden mist, bij ons een dorp verder op heeft een man een oude kameel (gered van een circus of zo iets...). En daarna kan je bij ons in de wei ook onder de sterrenhemel gaan liggen.

    x Nicole

  • 05 Maart 2008 - 19:29

    Jud:

    Hé meissie,

    Even een ander begin van het liedje Brabant van 'onze' Guus voor jou....

    Geen muts meer op m'n hoofd, mijn kraag staat echt niet omhoog
    Het is hier lekker warm en gelukkig hort droog
    De dagen zijn te kort en de nacht begint aardig vroeg
    De mensen zijn 'apart' en er is ergens één kroeg
    Als ik naar m'n bamboehutje loop, na een heerlijke dag
    Dan voel ik m'n huissleutel ergens in mijn rugzak
    En ik loop hier met Ed in een te gekke stad
    Heb eigenlijk nog géén last van heimwee gehad
    Maar als de kamelen slapen, gaat de wereld even dicht
    En dan denk ik aan Brabant(Wonen), geen idee meer waar dat ligt.... ;-)

    Je bent nog steeds goed bezig, dus vooral nog even doorgaan wor!!

    Liefs Jud xxxx

  • 05 Maart 2008 - 19:56

    Wilhelmien:

    Hoi Carla
    "Wat geweldig allemaal weer"
    Geniet nog van die 20 dagen, en we hopen op een goede terug reis!

    Groetjes van Ger en Wilhelmien.

  • 05 Maart 2008 - 20:19

    Viool:

    Men, wat een verhaal weer!
    ...still 3 weeks to go...weet hoe dat voelt!
    Enjoy your ass off these last weeks!

    Big kiss,

    Vi

  • 05 Maart 2008 - 20:59

    Diana:

    Hey fotomodel

    Weer prachtige plaatjes en een leuk verhaal. Ik zou je plekkie zo wel even over willenn nemen. Hoewel ik weet natuurlijk niet zo goed wat ik dan met Ed moet doen. Daarbij zal hij er ook niet echt blij mee zijn. Geniet nog lekker een paar weken (in de zon!!!) Tot gauw xx jes Diana

  • 05 Maart 2008 - 21:10

    Marieke:

    Wow! wat een mooie verhalen weer, nog ff genieten van dit gewéldige avontuur en dan weer naar de lente in Holland.
    Geniet er nog van@
    x Marie

  • 05 Maart 2008 - 21:54

    Ron Van Ark:

    Schitterende reisverhalen, niet alleen om te lezen maar straks ook om over te vertellen....ik ben benieuwd hoe goed je dat afgaat onder het genot van een biertje....veel suc6 met de laatste "loodjes"....(tot de vlg 4-daagse???)

    Liefs,
    Ron van Ark

  • 06 Maart 2008 - 07:45

    Stefan Van Der Sande:

    Ha foto model,,,,

    Het lijkt me inderdaad een heelrlijke tijd daar aan zee maar die reis er naar toe lijkt me echt een hel, wacvhten busje in en uit trientje in en uit bah bah. Maar het is weer een prachtig verhaal en ben benieuwd naar alle andere spannende foto's en verhalen. Geniet er nog maar even van het zonnetje want hier is het koud en nat en veel wind bah bah. Kijk er nu al naar uit om je op schiphol weer een knuffel te kunnen geven. Nog HEEEEL veel plezier geniet er van en tot snel. Liefs stefan x

  • 06 Maart 2008 - 07:48

    Stefan Van Der Sande:

    Oeps iets te snel aan het rammelen op het toetsen bord....

  • 06 Maart 2008 - 08:44

    Marleen:

    Na jouw verhalen denk ik dat ik liever op een kameel rij dan in een busje met de Roparun. Al denk ik dat de lopers daar niet zo blij mee zijn... Misschien kun je een kameel voor jezelf meenemen in plaats van de fiets, daar heb je nu al oefening in en het ziet er zo leuk uit :)
    Leuk hoor al die verhalen, ik zal ze wel missen als je terug bent. Geniet er nog lekker van, doe nog hele leuke dingen, zodat je nog steed genoeg te vertellen hebt als je terug bent.
    groetjes!

  • 06 Maart 2008 - 08:53

    Iwan:

    hé... tja hoe kan ik je nog noemen. je doet zo veel en heb zoveel gedaan.
    Wat een reis.....had je geen zere kont van die kameeltocht?
    Geniet van de laatste weken en neem er nog maar een op onze gezondheid.

    goede reis terug en zodra je terug bent in ons koude kikkerlandje gaan we als vanouds weer stappen en al je verhalen horen.

    Groetjes en dikke knuffel van mij


  • 06 Maart 2008 - 12:09

    Mirjam:

    Hey Ed en Carla,
    Kwam net Gister Carl tegen in Amritsar, hij vroeg zich af wat jullie nu zoal doen,
    Ik heb echt precies hetzelfde maar andersom gedaan, kameeltrip vanuit Khudi, Jaisalmer en vervolgend naar de ratten in Deshnok.
    Alleen voor mij geen treinen. Ben heul blij met de motor die ik in Delhi heb gekocht!
    Binnenkort weer naar Nepal, zal wel raar zijn weer in Pokhara te zijn...
    Geniet van de zon!
    Knuffel
    Mirjam

  • 06 Maart 2008 - 13:43

    Nichtje Christel:

    Hoi Kaatje,

    Wat een prachtig strand zeg !!!!!!
    Hopelijk hebben wij dat mooie weer ook van de zomer!!!
    Een fijne tijd nog en een goede reis terug en ik zie je op 21 april denk ik he !!!

    Groeten Christel uit Erp

  • 06 Maart 2008 - 18:00

    SandraC:

    Ha meissie!
    Dus jij begint stiekum toch ook af te tellen! (doe ik pas een half jaar hoor...) Het klinkt wederom weer onvergetelijk dus geniet hoor! Ik hoop je snel na je thuiskomst te spreken en live te zien!
    Dikke kus en knuffel San

  • 06 Maart 2008 - 18:01

    Amber:

    Ja, weer om jaloers op te worden dit verhaal! :-) Geweldige foto's! Nou het aftellen is wel echt begonnen nu! Ik kijk uit naar de 26e. Gr van een ronde Amber

  • 07 Maart 2008 - 12:11

    Bernadette:

    Ik heb nu al je verhalen gelezen en heb volop genoten, alsof ik zelf in het verhaal zat. Echt leuk geschreven. groetjes

  • 07 Maart 2008 - 12:15

    Bernadette:

    Nog even iets,
    Mijn vader, Gerard Brands had me op deze side gewezen je krijgt de groeten van de fam. Brands uit Son

  • 08 Maart 2008 - 19:26

    Jacquelin De Jong:

    ah ha een carla in bikini! yes weg met de wanten, sjaals en dikke truien! nog ff kleurtje maken voor je terugkomt!
    xx

  • 12 Maart 2008 - 13:31

    Tineke:

    Hoi Carla, geniet nog van de laatste
    paar weken en tot ziens bij BrabantWonen
    Tsjonge, tsjonge wat een reis.
    Groetjes tineke

  • 14 Maart 2008 - 12:36

    Tante Ria:

    hoi carla Het is weer een leuk verhaal.Ik ben heel benieuwd naar alle foto,s. Je ziet er goed uit .Geniet nog een paar weken tot 26 maart Veel liefs uit Vught

  • 14 Maart 2008 - 13:12

    Willemien:

    Hoi Carla

    Ik zag op het prikbord in den Bosch je kaartje hangen: Carla liftend naar BrabantWonen met op de achtergrond prachtige palmen. Heb je er weer zin in ?Je wordt weer met open armen ontvangen straks door je collega's. Maar dat neemt niet weg dat je nu nog lekker moet genieten van de zon en de vrijheid. Tot gauw
    x
    Willemien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Goa

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 133201

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: