Kadeng Kadeng Oehoe - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Carla - WaarBenJij.nu Kadeng Kadeng Oehoe - Reisverslag uit Ulaanbaatar, Mongolië van Carla - WaarBenJij.nu

Kadeng Kadeng Oehoe

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

09 Oktober 2007 | Mongolië, Ulaanbaatar

MET DE TREIN VAN DEN BOSCH NAAR MOSKOU EN VERVOLGENS VERDER NAAR MONGOLIE.
RUIM 8.000 KM. 7 TIJDZONES EN WEINIG ETEN.

Zondag 30 sept was het dan zover. ik werd door een groep hele lieve mensen uitgezwaait op het station in Den Bosch.
met de trein via utrecht, hengelo naar Hannover waar ik om half 1 snachts op de slaaptrein stapte. snachts de grens over naar polen en maandag naar Wit-rusland. ik sliep met 2 russische vrouwen in de kabine waarvan er maar 1 een heeeel klein beetje engels kan. verder geen toeristen gezien... Best grappig communiceren met de lonely planet. gelukkig kreeg ik een boterham van ze. restauratierijtuig was pas savonds aan de trein.

Dinsdagochtend was ik al in Moskou. met de 2 russische vrouwen mee de metro in gegaan. help, ik kan niks lezen hier en niemand spreekt engels. Olga wees me de juiste metro. oke, gelukt. nu het hotel zoeken en zoeken en zoeken. heb geen geld, niemand kan me helpen en het adres op het briefje kan het gewoon niet zijn. een stalen deur in de getto. na 2 uur toch nog maar eens proberen. een omaatje deed open en schonk thee voor me in. ik slaap in een homestay (bij russische mensen in huis) dus ik zat wel goed. Tas neergooien en hup naar het centrum. met de metro...haha..ging goed!!
dag 1 wat heerlijk in de zon (20 graden) wat rondgelopen. savonds in de homestay met de andere gasten gezellig zitten kletsen en bier drinken. dag 2 met Floor (NL se jongen welke ook in de homestay overnacht) door moskou heen gelopen: naar het Kremlin, st Basil Kathedral, Lenins Tomb, Red Square, St Catherina Park.

Savonds de trein in naar Mongolie. 4,5 dag en 5 nachten. ik deel een coupe met Floor en later kwam er een engels stel bij. langs ons 4 nederlanders en aan de andere kant 2 zweden. voor de rest nog enkele engelse en veel mongolen.
Het leven in de trein: kletsen, lezen, klaverjassen, bier drinken, mensen ontmoeten,tijdzones proberen te volgen, in de gaten houden wanneer de trein weer stopt en voor hoelang om snel wat eten en drinken bij elkaar te kunnen sprokkelen. (eten bestond voornamelijk uit droog brood en noodels, snif) daarbij continu de trein in de gaten houden want hij geeft geen seintje als hij gaat. hij begint langzaam aan te rijden dus spring je snel in de trein. Proberen met de mongolen te praten, maar dat valt niet mee. overdag zijn ze vaak nors en savonds dronken.lang leve de wodka. ze zijn soms wel makkelijk. want als de mongolen onrustig worden en met hun handel (broeken, tassen, jassen, kleden) door de wagons heel rennen weten we dat er bijna een stop is.
als laatste werd er vollop genoten van het uitzicht: wisselende landschappen, herstkleuren, mini dorpjes, zonsondergangen, zonsopkomst bij het baikalmeer, besneeuwde bergen enz. echt prachtig.
zoals je kan lezen kwam ik mijn tijd goed door en heb me geen moment verveeld. jammer dat het eten sprokkelen erg lastig was. en gezien ik me onderhand wel weer wilde douchen vond ik het niet erg in het koude mongolie aan te komen.
morgen ga ik als het goed is een 8 daagse tocht door mongolie doen, de volgende keer dus meer over dit geweldige land.

xxx Carla

Wist je dat:
- ik het vriendenboekje helemaal geweldig vind?!!!
- de metro in Moskou spotgoedkoop is
- maar de russische letters niet te lezen zijn...
- ik al heel veel mensen heb ontmoet
- we in de trein een 3-gangen dinee op hadden: droog brood, een appel en een banaan.
- de trein maar 60 km/uur rijd
- de grensovergang Rusland/Mongilie 7,5 uur heeft geduurt
-en je al die tijd niet naar de wc kon...
- we 200 km langs het grote baikalmeer hebben gereden.
- we van 20 graden in Moskou naar 5 graden in Mongolie zijn gegaan..
- het tijdverschil toch best lastig was
- ik al jullie reacties erg leuk vind.

  • 09 Oktober 2007 - 06:32

    Bertus:

    Ha Carlalala!
    Zo te lezen heb je het al goed naar je zin. Mooie foto's ook.
    Geniet maar lekker verder en vooral niet teveel aan ons denken...(een beetje mag natuurlijk wel).
    Ik blijf je volgen!

    Liefs,
    Bertus

  • 09 Oktober 2007 - 06:34

    Judith:

    Hé meissie,

    niet douchen, weinig eten, niet mogen toiletteren, klinkt geweldig haha. Maar aan de foto's te zien wel gezellige en mooie dingen. Fijn dat je ook leuk gezelschap hebt. En die Mac, die doet 't 'm ;-) Veel plezier de komende dagen in Mongolië en ik zie wel aan je schema wanneer je weer gaat treinen. O ja, mail af en toe checken... Dikke xxx en have fun!!!

    Jud.


  • 09 Oktober 2007 - 06:58

    Mir:

    ha die Caat,
    mooie foto's! wat zul je mooie dingen beleven. Fijn dat je gezelschap hebt, maar goed, die komen natuurlijk vanzelf op jouw paadje. Denk om jezelf.
    liefs,
    Mir

  • 09 Oktober 2007 - 07:49

    Ingrid, Jeroen, Teun:

    Ha Zusje,
    Zo het begin is gemaakt. Viel nog niet zo mee, zo te lezen. Maar je hebt het toch weer voor elkaar gekregen. Op naar de volgende avonturen. Heel veel succes, wees voorzichtig en tot het volgende verhaal. Liefs Ingrid.

  • 09 Oktober 2007 - 07:56

    Marlijn:

    Hey Carla

    Nou zo te lezen gaat dat helemaal goed komen daar in Azie. Ik wens je heel veel plezier en ook succes!!! Ik lees je volgende bericht snel weer!

    X Marlijn

  • 09 Oktober 2007 - 08:11

    Marleen:

    He nichtje!
    Het klinkt nu al als een enorm leuk avontuur, ben heel benieuwd wat je allemaal nog meer mee gaat maken! Ik ben ook benieuwd naar je Mongoolse woordenschat over een paar dagen, lijkt me echt een aparte taal.
    Nou, geniet ervan, we lezen het wel!!
    groetjes, Marleen

  • 09 Oktober 2007 - 08:34

    Toine:

    Leuk met Sonja Bakker als tour operator.
    Zorg dat je niet met een mongool thuis komt en heel veel plezier. Super gaaf allemaal en laat ons snel weer iets weten.

    Toine xxx

  • 09 Oktober 2007 - 11:14

    Patricia:

    Hey Carla,

    Kei leuk om je avontuur zo te kunnen lezen en ook al foto's erbij! Ben benieuwd naar je volgende verhalen!

    Liefs Patricia

  • 09 Oktober 2007 - 11:38

    Ons Pap En Ons Mam:

    Hoi Kaatje, klinkt allemaal wel heeeeeeeel avontuurlijk,maar geeft wel een kick om met handen en voeten te communiceren. Ga het verhaal printen en aan oma laten lezen!! veel plezier en pas goed op jezelf.
    Kusjes en knuffel van ons.

  • 09 Oktober 2007 - 13:09

    Angela:

    Hoi Carlalala,
    Hardstikke leuk om zo'n eerste verhaal te lezen. Het gaat je goed, voorzichtig en geniet ervan. Tot het volgende verhaal.
    Gr. Angela

  • 09 Oktober 2007 - 15:51

    Stefan Van Der Sande:

    Ha die Carla,
    Die smeer lapperij past toch wel een beetje bij jou...... Vind het wel jammer dat er nergens de bekende tong......van Carla op staat, dat is een teken dat je nog niet zat bent geweest!! Vind het super om te lezen dat je je helemaal super vermaakt en dat je leuke mensen hebt leren kennen. Doe voorzichtig maar geniet er 100% van. Liefs Stefan x

  • 09 Oktober 2007 - 16:45

    Örke:

    Lala!
    De start is dus goed geweest. Blij om te lezen dat je aansluiting hebt gevonden bij een, zo te lezen, leuk gezelschap medeavonturiers. Maak ze gek daar, veel plezier en ik kijk al weer uit naar het volgende verslag. Oh ja, donderdag 25 oktober gaan we weer borrelen, dus als je tijd hebt........ rond 20.00 uur bij Somers.

  • 09 Oktober 2007 - 17:02

    Amber:

    hoi carla!! Heb veel aan je gedacht en iedere dag mijn email gecheckt! Eindelijk een berichtje! Fijn dat het goed gaat en dat je leuke mensen hebt ontmoet! Verder wel goed eten en niet te veel vodka, en natuurlijk genieten van al die avonturen!Groetjes van het andere kiwi- meisje.

  • 09 Oktober 2007 - 17:11

    Ron (Den Haag):

    Jeetje wat gaat de tijd snel. Zo loop je de 4-daagse en zo zit je ver weg. Ik hoop dat je het reuze naar je zin krijgt,zo te lezen heb je dat wel!. Ik volg je reis met veel belangstelling en hoop dat je nog meer van die mooie foto's kan toevoegen. Heel veel suc6 en tot het volgende reisverslag.
    Liefs uit Den Haag. Ron X

  • 09 Oktober 2007 - 19:30

    Henk En Ria:

    Hoi Carla wat een mooi begin van je reis je hebt al mooie fotos gemaakt ga je ook nog een taal cursus volgen?veel liefs Henk en Ria

  • 09 Oktober 2007 - 20:58

    Dennis:

    He Carla,
    super om te lezen hoe het gaat! Zou echter niets voor mij zijn, ha ha ha, als ik niet naar de plee kan !! ha ha ha!!
    Geniet van alles wat je meemaakt !!

    Knuffel,
    D.

  • 10 Oktober 2007 - 13:31

    Wim Van Helvoort:

    Valt wel op dat het enige waar regelmaat in zit is bier drinken. Voor de rest rustig met die Mongolen, want van wodka worden ze niet alleen onrustig......;-)
    Heel veel plezier en pas goed op jezelf, want wij kunnen het nu niet doen!

    Knuffel,
    Wim

  • 11 Oktober 2007 - 00:10

    Peter En Yvonne:

    Heee kaatje,
    joh dat valt niet mee met die taalbariere! Daar wordt je vanzelf heel creatief van haha!! Ben je nu al op dieet?? Niet te veel afvallen hoor!!
    Heel veel plezier en maak maar veel mooi foto´s!!
    Rio is trouwens nog steeds leuk haha.
    dikke kus peter en yv

  • 12 Oktober 2007 - 11:18

    Jeffrey:

    He Carla,
    Een gezellig potje kaarten. Volgens mij was daar ook een lekker drankje bij.
    Geniet er maar van.
    grtjs en knffls uit Hfddrp!

  • 12 Oktober 2007 - 14:57

    Jimmy The Fish:

    He Carla,

    Je eerste verhaal... Het bevalt goed, zie ik. Genieten van Mongolië, geen kou vatten!

    Groeten, Marijn

  • 16 Oktober 2007 - 19:47

    Joop:

    Hoi Carla,
    Je verhalen zijn al geweldig,avontuur en cool,wens je nog heel veel succes en ik blijf je volgen,geniet er van!!!!
    Grt Joop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mongolië, Ulaanbaatar

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 133023

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: