NESTELEN - Reisverslag uit Parksville, Canada van Carla - WaarBenJij.nu NESTELEN - Reisverslag uit Parksville, Canada van Carla - WaarBenJij.nu

NESTELEN

Blijf op de hoogte en volg Carla

02 Juni 2015 | Canada, Parksville

VERHUIZEN, TULPENFESTIVAL, WE ARE EXPECTING A BABY GIRL!, KAMPEREN, ORKAS, CREATIEF BEZIG.

Jeetje, ik had even niet door dat het alweer zolang geleden is dat ik een verhaal geplaatst heb. Ik moet mijn trouwe lezers natuurlijk wel een beetje op de hoogte houden! Dus hier weer een nieuwe update.

Zoals voorspeld moest Jason gaan vissen vlak voordat we de sleutel van ons nieuwe huis kregen op 1 april, maar gelukkig had ik veel hulp en was het verhuizen eigenlijk zo gepiept. Ow, wat ben ik blij met ons nieuwe stekkie!!
Lekker alle spulletjes uitpakken en n plekkie geven en het heerlijk thuis maken!
En daar heb ik alle tijd voor want ik heb nog steeds geen Permanent Residence en mag dus nog steeds niet werken….
Financieel is dit uiteraard een grote tegenslag…..op de kleintjes letten dus….
Ik ben hier erg gefrustreerd over geweest maar heb het nu naast me neer gelegd (ik kan toch niks aan de situatie veranderen) en geniet van de voordelen die het met zich meebrengt; vrije tijd!

Half april ga ik voor enkele dagen naar Vancouver en bezoek de Nederlanders Sebastiaan (welke ik in Bolivia had ontmoet en de geweldige 10 daagse Huayawash trek heb gelopen) en zijn vriendin Lianne welke enkele maanden geleden naar Vancouver zijn verhuisd. Als echte Nederlanders bezoeken we het Tulpenfestival in Agassiz. Prachtig gewoon! Rijen vol met vrolijke kleurrijke tulpen en prachtige bergen op de achtergrond. Ja NL, try to beat this ;)
Ook shop ik voor positie kleding gezien mijn buikje langzaam groter wordt en mijn broeksknopen niet meer dicht kunnen. Op het eiland is er niks te vinden en helaas ook in Vancouver Downtown is dit Mission impossible.
De oplossing lag in online shoppen via Skype bij mijn zusje Yvonne welke me een pakket heeft toegestuurd. Eeuwig dankbaar!
In Vancouver was ik wel goed geslaagd bij Ikea! (helaas ook geen Ikea op het eiland, we are missing out on some good stuff) heerlijk geshopt en zweedse balletjes gegeten.

Met de zwangerschap gaat het prima!! De 20 weken echo was zeer bijzonder! Ondanks dat we beiden sterk het gevoel hadden dat het een jongen zou worden kregen we te horen dat we een meisje krijgen (in love!), en ons prinsesje was lastig te meten gezien ze continu bewoog. Haha. (toch geen ADHD-er he?! Help!)
Ik ben inmiddels 24 weken zwanger en het verloopt heerlijk. Geen moment misselijk geweest en ik heb het gevoel dat ik de hele wereld aankan!
Dus ja, dan doen we dat:
Gezien de lente ons het lekkere zonnetje geeft zijn Jason en ik al enkele keren wezen kamperen.
Stukje rijden, kampingspullen in de kano, stuk peddelen en we hebben een prachtige spot waar we lekker kunnen vissen (jaja, we hebben enkele forels gevangen), gezellig koken op een kampvuurtje en genieten van de mooie natuur.
Ook zijn we een dagje met vrienden wezen boaten op zee. We hebben crab gevangen, zee-otters, zeehonden en zelfs orkas gezien!! Gaaf he?!
En voordat Jason weer voor lange tijd moet gaan vissen hebben we nog een laatste hike op Mt. Arrowsmith gedaan, the saddle route naar Jewel lake. Het was een steile klim maar het uitzicht was stunning! Besneeuwde bergen en een bevroren meer. En dat was wel grappig want Jason had zijn vishengel meegesleept……het meer was er echter nog niet klaar voor….

En dan is het 21 Mei en zwaai ik Jason uit bij de haven. Het lange visseizoen is nu echt begonnen. In juli komt hij weer voor enkele dagen thuis en vertrekt dan meteen weer voor zalm. Wel weer even wennen zo alleen….
Maar ik verveel me niet! Tot Jasons teleurstelling heb ik heb de relatie verbroken met mijn tijdelijke hobby bakken. De worstebroodjes, saucijzenbroodjes, muffins, bossche bollen en stroopwafels waren erg lekker, TE lekker, dus mijn gewichtstoename had een iets te grote jump gemaakt. Dusssss…..nu hou ik het bij het bakken van ontbijt muffins en bananabread enzo…. Iets gezonder.

Daarnaast heb ik een nieuwe tijdelijke hobby en ze noemen het ook wel….. nestelen…..
De tuin opknappen; van oude klompen hangende aardbeienpotten maken en met kleurrijke bloemen alles wat gezelliger maken. Slaapkamers verven, babykamer-meubels vintage verven, keukentafel een make-over geven, maar ook creatief zijn met oude potten en vazen en die een nieuwe look geven, en uiteraard langzaam de benodigde baby spullen aanschaffen.
Ik ben lekker creatief bezig dus!!!! Nooit gedacht dat ik het in me had. hihi
Ik voel me prima, ben lekker bezig en het weer is heerlijk; PARADISE!

WIST JE DAT:
- Ik geslaagd ben voor mijn examen voor Licenced Property Manager??!! Juppie!
- Maar er bij het certificaat tevens een brief zat dat ik maar tot maart 2016 heb om een baan als property manager te vinden om daadwerkelijk het licence te krijgen en anders het certificaat komt te vervallen en ik de cursus overnieuw moet doen……?? (en gezien ik nog steeds geen andere werkvergunning heb en er een baby op komst is, was deze hele cursus een waste of time and money…..niet leuk )
- We tijdens een van onze kampeertrips een wolf hebben gezien?
- Mijn ouders hun vliegticket hebben geboekt naar Canada voor 1 Oktober?! SOOOOO HAPPY!!

SPREUK VAN DE DAG:
- Look at all the beauty in your life and be happy -

  • 02 Juni 2015 - 21:39

    Jacqueline V G:

    Wat gaaf om te lezen dat het allemaal zo goed gaat en je je prima voelt! Jammer van het niet-mogen-werken en de gevolgde cursus, maar je bent er vast niet dommer van geworden en straks maakt die kleine baby girl van jullie dat natuurlijk ruimschoots goed!
    Alleen dat van die gewichtstoename snap ik niet helemaal...op de foto's ben je verre van dik en aankomen hoort toch als je zwanger bent?! Ik zou zeggen: gewoon lekker blijven bakken dus! ;-)
    Geniet van jullie nieuwe huis, je creativiteit en zwangerschap!

  • 02 Juni 2015 - 21:46

    Ons Pap En Ons Mam:

    Hee Kaatje,
    Weblog verhaal was even geleden ja, maar wel blijven doen hoor voor je fans !!
    Leest zo lekker weg, ook al weet ik het meeste al.
    En dat nestelen van je.......geniet ervan, lekker kneuterig.....en de resultaten van je nieuwe hobby mogen er zijn hoor. Crea Kaatje.
    Mooi zwanger ook he !!! XXX

  • 02 Juni 2015 - 22:04

    Tante Ria:

    Wat leuk om weer een mail van je te krijgen.Het is zo fijn om te lezen en op de foto's te zien dat het zo goed gaat.
    Je straalt helemaal op de foto,wat een mooi buikje.
    Je bent echt heel bea bezig,haal jij ook die leuke ideeën
    van welke .nl anders moet je maar eens kijken.
    Ook fijn dat je nu echt de tijd hebt om te nestelen,geniet er maar lekker van.
    Zorg goed voor jezelf en voor de baby girl.
    Veel liefs van ons

  • 03 Juni 2015 - 11:00

    Miss V:

    Hey love!
    Mooi om te lezen girl! En leuke foto's! Doen me denken aan onze hiking/camping trips in Strathcona! Wat was dat super gaaf! Het is precies 1 jaar geleden dat ik naar je toe vloog! Wat gaat de tijd hard en ik heb echt heimwee hoor, naar Canada en naar jou!
    Zou fijn zijn om elkaar weer te zien! Dan met je lieve meisje!!!! Wow! Zo gaaf!

    Take good care of yourself, take it easy, you look great!!
    Xxx Miss V

  • 03 Juni 2015 - 16:44

    Örjan:

    Hey Lala,

    Ontzettend leuk om weer iets van je te lezen! Als trouwe fan van je blog ben ik ook van mening dat regelmaat leuk zou zijn maar gezien al je creatieve ideën en je drukke leventje helemaal niet erg om het steeds een verrassing te laten zijn! Tjonge, die Carla; zwanger en een creatieve huismus :-)
    Geniet in ieder geval van je zwangerschap en van de tijd waarin je nog geen kind aan je been hebt hangen, die is over een paar maanden voorbij! Ik kijk in ieder geval weer uit naar het volgende verhaal en de foto's.
    groeten uit Den Bosch!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Parksville

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 133073

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: