HET NEDERLANDS ZONNETJE IN HUIS - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu HET NEDERLANDS ZONNETJE IN HUIS - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu

HET NEDERLANDS ZONNETJE IN HUIS

Blijf op de hoogte en volg Carla

08 Mei 2013 | Canada, Qualicum Beach

HALLO LIEVE PAPA&MAMA, WATERVALLEN, OESTERS RAPEN, VIS ETEN, HOGE TOTEMPALEN, IN T-SHIRT DOOR DE SNEEUW EN STRANDWANDELING MET MUTS OP, DAGJE WEG MET VISSERSBOOT, GROTE LING-COD GEVANGEN, VEEL ZEEHONDJES, VAN DE OOSTKUST NAAR DE WESTKUST, BOMEN KNUFFELEN, ZEESTERREN OP HET STRAND, BEREN GEZIEN, LACHEN IN HET CASINO, FIETSEN OP KONINGINNENDAG. HET WAS GEWEDLIG!!

Eindelijk is het zover. Ons pap en mam komen met de ferry aan op Vancouver Island. Ik kan niet wachten! Maar ik moet me nog even concentreren op mijn examen…. Oke, als ik het examen nu héél snel maak dan ben ik precies op tijd bij de ferryterminal. Yes! Gelukt! Daar zijn ze! Knuffel, knuffel, knuffel!!
We hebben een ge-wel-dige 2 weken gehad samen waarin we onvergetelijke herinneringen hebben gecreëerd!

We begonnen met een wandeling bij Little Qualicum River Falls en oesters rapen op het strand. Dan gaan we naar het meest zuidelijke puntje van het eiland, Victoria, waar we een 39 m hoge totempaal hebben gezien, het verlichte parlementsgebouw en op de terugweg door dorpjes zijn gereden met tientallen totempalen en muurschilderingen.
Tussendoor heb ik nog een examen, maken we onze tuin wat fleuriger, hebben we een gezellig diner bij de ouders van Jason (Janice&Garth), steken we de BBQ aan en relaxen we in de hottub.

Ondertussen wordt het weer beter en beter en rijden we naar Mt. Washington voor een dagje snowshoeiing door de sneeuw. Het zonnetje is heerlijk dus al snel lopen we in een t-shirt. We genieten van de uitzichten en raden de voetsporen van dieren. Ook gaan we als echte Daltons op avontuur om te zien wat het mysterieuze geluid maakt. Dit blijft echter een raadsel….

En dan…….een TOPDAG…… Samen met Janice, Garth en tante Wendy gaan we een dagje varen met de Pender Isle Vissersboot!! WOW!! We staan versteld van alle apparatuur en computers op de boot, en onze goede Cappie vaart zowat tegen de tientallen zeehonden die op boomstammen liggen te zonnen en hele verhalen tegen ons vertellen….Geweldig!
En dan gaan we vissen! Ons pap, als ervaren visser, vangt de eerste ling-cod (Kabeljauw) met zijn mooie kleurtjes en grote mond met tanden. Ons mam vangt vervolgens de grootste!! En ik, als fisherman-friend, vang de laatste. Door Garth worden ze meteen gefileerd en klaar om te eten. Heerlijk!

Van de oostkust rijden we dwars door het berggebied naar Tofino aan de westkust.
Onderweg stoppen we bij Cathedral Grove, British Columbia’s oudste bomen (800 jaar!) met een diameter van 3 meter en een hoogte van 76 meter!! Bomen-knuffelen dus!! Haha!
Aan de westkust hebben we diverse wandelingen gemaakt zoals rain-forest trail en Lighthouse trail. Allemaal even mooi!
Daarnaast hebben we zonsondergang gezien bij een avond-strandwandeling en vele zeesterren gezien met een ochtend-strandwandeling.

Jaaaa, wat hebben we toch veel gezien en gedaan he?! Maar we zijn nog niet klaar.
Aan de westkust hebben we tevens een Bear-watching tour gedaan en hebben 3 beren gezien welke op het strand tussen de rotsen een krabben-ontbijt zochten. Vooral de moeder met 1 jaar oude ‘baby’-beer was geweldig om te zien!!

We rijden weer terug naar de oostkust en gaan met de ferry naar Vancouver op het vaste land. Op aanraden van Janice bezoeken we het Casino. We kijken onze ogen uit!! Het lijkt wel of we in Las Vegas zijn! We hebben ontzettend veel lol met $5, vooral bij het Elvis Presley machine waar ons pap winst maakte!
Verder kijken we naar de wolkenkrabbers met sneeuwbergen op de achtergrond en havens ertussenin via de sky-train, boot-bus en uitzichttoren. Met een fiets verkennen we Stanley park en we zingen het Brabant lied bij de koninginnendag-vlag bij De Dutch Cafe.

En zo komt er een eind aan 2 ontzettend geweldige weken…..
Wat hebben we veel gezien, gedaan en van elkaar genoten!!!!
Het afscheid was, zoals je je kan voorstellen, moeilijk maar mooi.
Papa en mama, nogmaals bedankt voor de super fijne tijd!!

WIST JE DAT:
- Nu ook ons pap en mam herten op en langs de weg hebben gezien? En de eekhoorn, konijntjes, vele vogeltjes en de kolibrie in onze tuin?
- We erg veel vis hebben gegeten deze weken? Zalm, garnalen, kabeljauw, heilbot en sushi.
- Vancouver Island met 32.000 km2 (454 km lang, 100 km breed) iets kleiner is dan NL met 41.500 km2, echter maar 750.000 inwoners heeft versus 16.7 miljoen in NL?
- Qualicum Beach 8.600 inwoners heeft met een gemiddelde leeftijd van bijna 61 jaar?
- Jason helaas niks met ons heeft gedaan…..?
- Jason nu aan het heilbot-vissen is? ……het is stil in huis…..
- Ik het Skypen tijdens Familieweekend erg leuk vond?
- Mijn zusje Yvonne zwanger is van de 2e ? In November wordt ik weer Tante!! Mooi he?!
- Ik nu ben begonnen met de zomercursus? Mijn laatste 2 vakken zijn E-management en Accounting. Wish me luck!

SPREUK VAN DE DAG:
Elk afscheid betekent de geboorte van een herinnering.

• 08 Mei 2013 - 08:08

Örjan:

Topverhaal weer Lala!
    Heerlijk om de dag te beginnen met een capuccino en dit verhaal.

• 08 Mei 2013 - 08:11

Christel:

Hoi Carla,

Oh wat ziet het er gezellig en avontuurlijk uit op de foto's !!!! We hebben er een aantal gezien tijdens het familieweekend van jullie pap en mam. Kei skon ( zoals wij dat zeggen hahaha ). En wat zal jij gelachen hebben tijdens de skype-sessie: al die gekke rode verbrande gezichten van ons allemaal en dan ook nog dat brabants gebral er tussendoor !!!!!!!! hahaha
    Wij vonden het in ieder geval SKON om jou weer even gezien en gesproken te hebben.
    Heel veel succes met je laatste schoolvakken. En dat gaat helemaal goed komen met die school. Hou je taai meid !!!!!!!!!!
    Dikke kus en knuffel uit Erp.
    Christel

• 08 Mei 2013 - 08:43

Henk Rijken:

Hoi Carla

Mooi verslag, jou ouders hebben ook erg genoten van de uitstapjes,en waren erg onder de indruk van de natuur op het eiland.
    Succes met de verdere studies en examens.

Tot ziens
    Tante Ria en Ome Henk

• 08 Mei 2013 - 09:31

Amber:

Wat een mooie avonturen hebben jullie samen beleefd!! Het ziet er geweldig uit allemaal. We appen snel!

• 08 Mei 2013 - 09:42

Vi:

Ha lieve sneeuwwolf!
    Fijn om weer een mooi verhaal van je te lezen. Bijzonder dat je lieve pap en mam naar je toe zijn komen vliegen en wat fijn om 2 weken met elkaar door te brengen.
    Hoe gaat het met je lieve meid?
    Hier gaat alles flex, druk bezig met werk, lessen geven, mijn yoga therapie praktijk opzetten (website bijijijijijijijna klaar!) en met de liefde...tsja, dat is een heel verhaal.
    Nog steeds in contact met elkaar via Skype en mail en iMessage en wat al niet meer..
    Maar of ik echt verliefd ben...? TIme will tell.
    Dit jaar lekker in NL blijven en centjes verdienen, en volgend jaar weer reizen. Misschien US, misschien Canada...! En er is nog een training (yoga) die ik wil volgen volgend jaar mei in de Azoren! Yeaaaah!
    Liefs en take care, take it eaaaaaasy xxxx

• 08 Mei 2013 - 10:54

Reinier:

Carla, of viswijf hahaha

De kabeljauw wordt hier duur betaald en jullie vissen ze zomaar op, het is niet eerlijk.
    Hier moeten we nog even wachten op mossellen en rapen ho maar. Teveel liefhebbers..........

Maar wij hebben het aftreden gehad van Bea, het was een bijzonder moment. Leuk feestje!!!!

Maarre study bol blijf zo door gaan!!!

• 08 Mei 2013 - 12:39

Tante Wil:

Hoi Carla We hadden natuurlijk al een verslag gekregen van je pap en mam maar nu door jou nog eens uitgebreid geweldig. Wij zijn blij dat jullie zo genoten hebben van deze twee weken dan kun je er nu weer tegen aan met je laatste vakken .Veel succes verder en tot horens dikke knuffel van ome Ger en tante Wil

• 08 Mei 2013 - 22:44

Ons Pap En Ons Mam:

Als ik dat zo terug lees hebben we inderdaad veel gedaan samen en een familieweekend er achteraan, dan is het niet raar dat ik vanmorgen vond dat ik moest uitslapen, toch !? Maar wat hebben we genoten van jou en Vancouver Island en ....DAT TELT !!! Wij kunnen er weer even tegen, hopelijk jij ook.
    Dus zet hem op die 2 laatste vakken, dan weer een mooi briefje erbij. VEEL SUCCES en geniet van de zomer in het Canada !!

• 08 Mei 2013 - 22:45

Ons Pap En Ons Mam:

Oh ja, en een hele dikke kus en beren knuffel natuurlijk!!!
    XXX

• 09 Mei 2013 - 05:34

Yvonne, Peter, Tess En Kruimel:

Hee zus, wat een heerlijk verhaal! En wat hebben ons pap en mam genoten!! Ze straalden helemaal op het familieweekend en hadden veel mooie verhalen, heerlijk!!
    Kan niet wachten tot wij weer skypen, kan ik jouw verhalen horen!
    Je bent wel een wist je datje vergeten.Dat ons pap ook wat engels kan praten!!! Dat is niet mis!
    Lieverd, succes met de laatste twee vakken.
    Dikke kus en knuffel van ons allemaal.

• 10 Mei 2013 - 13:19

Odeke:

Ha Carla,

Wat een mooie verhalen weer! Leuk om te lezen dat je zo'n leuke tijd hebt gehad met je ouders.

groetjes Odeke