Hallo Maleisie - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Carla - WaarBenJij.nu Hallo Maleisie - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Carla - WaarBenJij.nu

Hallo Maleisie

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

06 September 2004 | Maleisië, Kuching

Zomer 2004: 18 daagse singlerondreis Maleisië/Borneo
Reisverslag van Carla van de Westelaken DEEL 1

Maandag 6 september 2004:
Eindelijk is het dan zover. Ik mag op vakantie. En het is dit keer niet zomáár een vakantie. Het is eens iets anders.
Ten eerste: ik ga buiten Europa. Ik ga naar Maleisië.
Ten tweede: ik ga alleen. Nou ja, ‘alleen’ is een groot woord. Ik ga ‘Single, maar niet alleen’. Ik ga met een gezelschap van 20 singles.
Een tijdje geleden zijn we al met een aantal van de groep naar Apenheul gegaan om alvast kennis te maken. En vandaag is het dan zover.
Om 6 uur ging de wekker. Das vroeg voor je eerste vakantiedag.
Om half 12 zaten we in het vliegtuig. Toen we bijna de lucht in gingen keerde het vliegtuig om, omdat 1 persoon met vliegangst eruit wilde. Hierdoor hadden we maar liefst 1,5 uur vertraging. Om half 2 gingen we dan eindelijk de lucht in. Als we de tijd dan meteen 6 uur vooruit zetten, is het half 8 ‘s avonds . Etenstijd dus! We hadden een keuzemenu en ik had Beef op.
Ondertussen stond de film (Shrek 2!!) al op. Iedereen heeft een eigen TV-tje in de stoel voor zich met een eigen afstandbediening. Je kan verschillende muziekzenders en filmkanalen kiezen. Ook kan je spelletjes spelen. Je hoeft je dus niet te vervelen.
Na twee films ging ik toch maar effe proberen te slapen want t is al middernacht. Nou ja, dat slapen lukt dus niet. Draai, draai en maar 1,5 uur geslapen. Dan maar effe met wat reisgenoten gaan buurten bij de toiletten. Jaaa, we hebben een gezellige groep.
Om 5 uur ’s nachts gingen we ontbijten. Ook geen tijd he?! En weet je wat ik op had? Pittige noodels. Wat een ontbijt!
Om kwart voor 8 (na 12 uurtjes vliegen) waren we geland op Kuala Lumpur. Nu, kwart over 8, zit ik alweer in t vliegtuig; de binnenlandse vlucht naar Borneo, Kuching. Hopelijk gaat mijn koffer ook mee..

Dinsdag 7 september 2004:
Tsjah, natuurlijk, het is alweer de volgende dag. Rond half 11 zijn we geland in Kuching, en…..de koffers ook, fijn he?!
Meteen effe geld halen, water kopen en samen met Brechtje sushi eten. Daarna nog wat maïs eten. Mmm, en het kost niks!
Terug naar ‘t hotel waar mijn koffer al op mijn kamertje stond. Ik heb twee 2-persoons bedden tot mijn beschikking. Juppie, dan kan ik lekker op bed springen en als ik er dan doorheen spring maakt t niks uit want ik heb dan nog een ander groot bed om in te slapen. Maar helaas, daar had ik geen tijd voor want we hadden een Kuching-rondtoer. Kuching betekend ‘kat’, en als de kat zijn linker poot omhoog heeft betekend dat ‘welkom’ en zijn rechter poot betekend ‘tot ziens’, boeiend hè?! Op de foto zie je dus dat ik welkom ben. Wat ben ik toch ‘n geluksvogel. Oh nee, vogel, kat…help, vliegen, kan ik niet, te laat!
We hebben tempels, gebouwen en vismarkt bezocht en ook heb ik al in zo’n grappig bootje gezeten.
‘S avonds hebben we met de hele groep samen gegeten. Terug op mijn kamertje was ik zoo moe dat ik bijna omviel, dus helaas weer geen tijd om op mijn bed te springen. Jammerrrrr.

Woensdag 8 september 2004:
Kwart voor 8 uit bed en eerst lekker ontbijten. Je kan echt mega veel eten, zelfs nasi, poffertjes enz, enz. Heerlijk. Maar ik geloof dat mijn maag nu een beetje is uitgerekt.
Toen was het zover. We gingen het regenwoud in! Om daar te komen moeten we eerst met de bus, toen met van die kleine motorbootjes en toen waren we er. We hadden een tocht van 0,8 km. Dat is niet ver (1 uur lopen), maar men vond t lang genoeg. Het is continu klauteren, kijken waar je je voeten zet en kijken waar je vastpakt want voor je t weet pak je een boom vast met grote scherpe pikkers en dan moet je bij Laurens een Nemo pleister vragen. Onderweg hebben we 2 giftige groene slangen gezien, kleine aapjes en grote neusapen.
‘S avonds gingen we eten bij een visrestaurant. Je mocht de vis zelf uitzoeken. Ik had grote garnalen, een salade en daarna had ik nog (lekkere) honger en had ik nog zalm gegeten. Mmmm.


Volgende keer in deel 2:
We rijden dieper Borneo in en gaan verder per boot de jungle in, waar we overnachten bij de Iban stammen.







Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuching

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 133224

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: