HELLO AGAIN DEAR TRAVEL BLOG! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Carla - WaarBenJij.nu HELLO AGAIN DEAR TRAVEL BLOG! - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Carla - WaarBenJij.nu

HELLO AGAIN DEAR TRAVEL BLOG!

Blijf op de hoogte en volg Carla

14 Maart 2020 | Nederland, 's-Hertogenbosch

EMMA 4 JAAR, VERLIEFD OP MISTER BLUE, LETS TRAVEL AGAIN! PLAN A, OW CORONA, EN DAAR IS PLAN B.

Hello again.
Ja dat is lang geleden he?! Mijn laatste bericht was in oktober 2016.
Inmiddels is mijn Emma alweer 4 jaar en hebben we al veel momenten meegemaakt saampjes waar ik met een grote glimlach aan terugdenk.
Qua travelling zijn we naar Mallorca en Finland gegaan. En Emma meerdere keren naar Canada uiteraard.
Ook een wintersporten in Oostenrijk maar daar zullen we het maar niet over hebben.....op dag 1 mijn heup gebroken, spoedoperatie, 3 schroeven erin, lang herstel, en het wordt niet meer hetzelfde als vroeger....snif.
Dus i.p.v. een berghuttentocht die zomer heb ik een kleine geweldige kip-caravan gekocht en een pracht vakantie gehad in Luxemburg. Daarbij mocht een sportieve fiets met een follow-me niet ontbreken (zodat Emma’s fietsje achteraan mijn fiets gekoppeld kan worden).
Daarmee hebben we al meerdere fiets-kampeer tochtjes gemaakt.

Yes, we love to explore in the outdoors.

Een mooi idee, 3 maanden reizen.
Ongeveer een half jaar geleden was een mooi idee geboren: 3 maanden reizen!
Nog effe voordat Emma 5 jaar is, en dus leerplichtig.
Over 5 weken is het zover!
Met de kip-caravan zul je denken, maar nee, ik werd verliefd.... op Mister Blue: Een blauw VW busje met hefdakkie. (VW Westfalia T4 California coach uit ‘98).
We hebben er al in geslapen (met wollen kleding aan en genoeg dekens) en binnenkort gaan we hem voor het echie uittesten en een weekendje kamperen.

Waar gaat de reis heen?
Het originele plan is: via Oostenrijk naar Italië met de focus op noord Italië (en beetje midden) en dan via Zwitserland terug.
.....en dan is daar ineens Corona.....Ja hallooooo...

Zoals je weet is het inlezen en voorbereiden niet mijn hobby.
Dus eerst mijn kop in het zand steken, er is niks aan de hand.
Negatief reisadvies, ai, toch maar aan de slag om effe snel een plan B te bedenken.
Maar ja, kies ik dan voor een compleet andere richting? Zoals Noorwegen? Portugal?
Of toch iets ‘in de buurt’ van noord Italië? zodat ik er toch nog heen kan als de kust veilig is?
Ik besluit voor het laatste te gaan.
Plan B: Slovenië, Kroatië, Montenegro, Bosnië herzegovina.
Toch even totaal wat anders, maar na wat leeswerk (eigenlijk vooral plaatjes kijken) krijg ik hier ook een happy gevoel van!

En zo is plan B nog in de maak, en word het Corona virus nog heftiger overal.
Nu begin ik me langzamerhand af te vragen of we over 5 weken überhaupt weg kunnen....
Maar dat zal toch zeker wel hè?! Alles is geregeld: camper, werk, school, opvang afgemeld, enz enz....
Of moet ik ook nog een plan C gaan bedenken?

Laten we hopen dat we toch lekker 3 maanden met ons campertje op mooi avontuur mogen gaan.
Via deze blog zullen we dan weer verslag uitbrengen!

SPREUK VAN DE DAG:
- If the plan doesn’t work, change the plan, but never the goal.

  • 14 Maart 2020 - 19:45

    Joke Van Der Sanden:

    Ja, het gaat niet altijd zo wij het willen. Wij hebben onze vakantie uitgesteld. De tijd zal het leren wat nog mogelijk is . Jammer , maar er is geen andere keuze. Spreuk van grijze oma: Komt tijd komt raad !!

  • 14 Maart 2020 - 19:58

    Sandra:

    Leuke blog maar ik denk dat je enige optie een plan Z is.... en dat is thuis blijven....
    Maar om bij Joke aan te sluiten.... Komt tijd, komt raad!

  • 14 Maart 2020 - 21:38

    Ton :

    Leuk weer iets van je te horen. Net een spannende Netfix serie seizoen 5? aflevering1
    Ja, alle plannen wat reizen betreft lopen momenteel in de soep. Wij wilden half april richting Spanje en Portugal gaan met ons Eriba caravannetje. Helaas. Het zit er waarschijnlijk ook niet in.
    Maar schrale troost, alles blijft gewoon liggen.
    Jouw plan B, lijkt me meer bij jou passen. Je lijkt me echt een buitenmens. Italië is veel drukker en massaler. Wel knus, samen met je dochter
    Ik ben benieuwd wat je gaat doen. Hopelijk horen we het nog.

  • 14 Maart 2020 - 21:58

    Tante Ria:

    Wat leuk weer op reis en nu met Emma. Leuk!!!
    Plannen maken is al zo leuk om te doen. Plannen omgooien gaat je ook wel goed af. Kijk nu al uit naar je reisverslag. Geniet maar van alle voorbereidingen.
    Liefs van ons.

  • 16 Maart 2020 - 10:45

    Örjan:

    en "PLOP" daar is Lala weer eens en, hoe kan het ook anders, reislustig als vanouds! Mooi en goed om dat virus op je dochter over de brengen. Wat dacht je eventueel van het grote eiland aan de overkant van de Noordzee? De Schotse Highlands en de Ierse kliffen van Moher. Niet zo warm trouwens als plan A of B maar wel prachtig en avontuurlijk en (hopelijk) iets minder corona gevoelig. Veel succes en plezier in ieder gevallen met jullie plannen.

  • 16 Maart 2020 - 21:38

    Ons Mam:

    Ja Carla, je plan om samen met Emma 3 maanden door Italië te reizen met de camper zit er niet in. Ik hoop echt dat al je inspanning en voorbereiding nog tot een leuke reis gaat leiden, waarheen het ook zal zijn.

    Spreuk van de dag: Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
    Ik duim voor je

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 133027

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: