VAN STRAND NAAR BERGTOP - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu VAN STRAND NAAR BERGTOP - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu

VAN STRAND NAAR BERGTOP

Blijf op de hoogte en volg Carla

05 April 2013 | Canada, Qualicum Beach

HARINGVISSERIJ BEWONDEREN VANAF HET STRAND, MEER WIJNTJES, EINDE VAN 2E SEMESTER IS IN ZICHT, EEN PRACHTIGE HIKE DOOR DE SNEEUW EN IN DE WARME ZON, EN GROOT NIEUWS!!

Begin Maart opende het haringseizoen. Wat een geweldige mooie, koude maar zonnige dag!!
Tientallen vissersbootjes waren dicht bij de kust van Qualicum Beach hard aan het werk in de zee welke door de haring sperma prachtig lichtblauw was. Witte zeemeeuwen vlogen rond, zeehondjes waren van de haring aan het smullen, grote roofvogels pikte ook een lunch mee en besneeuwde bergtoppen op de achtergrond maakte het plaatje compleet.
Ik heb op verschillende plaatsen op het strand de gehele dag staan genieten.
Rond lunchtijd bezocht ik samen met Janice (Jasons moeder) French Creek Harbour waar onze mannen ongeduldig wachtte tot ze het startsein kregen voor de grote vissersboten. Na een heerlijke Fish&Chips zagen we onze mannen uitvaren. Good Luck!!

Toen Jason na 2 weken terug was van vissen gingen we direct onze nieuwe batch wijn bottelen. 30 flessen Chilean Malbec. Mmmm. Hij was zóóó lekker dat diezelfde dag 3 flessen leeg gingen. Uiteraard rond een kampvuurtje buiten. Altijd gezellig!

Ondertussen ben ik nog steeds erg druk met school. Het eind van het 2e semester is in zicht. Nog 1 week naar school en dan wat examenweekjes. Dan alleen de zomercursus nog en ik ben op 1 juli een diploma rijker!! Hiehaaa.

Meer Hiehaaa momenten hadden we met Pasen.
Dit jaar geen paaspop in de vrieskou maar in een t-shirt in de tuin werken met felle zon en 20 graden.
Tsjah, tante Ria, onze tuin ziet er inderdaad nog niet zo strak uit als in Vught, haha. Maar er wordt hard aan gewerkt!

Owja, maar zijn jullie al jaloers op ons zonnetje? Ja? Dan kan je beter stoppen met lezen, want het verhaal wordt nog mooier….
Samen met Kell en Corrisa besloten we de Main Gully hike naar ‘The Nose’ van Mt. Arrowsmith te doen. Het was heerlijk zonnig en vanaf ons startpunt was de sneeuw die we zagen hard als ijs dus we besloten onze snowshoes en skibroek in de auto achter te laten.
Na een steile hike door de bossen kwamen we langzaam bij de echte sneeuwgrens en open vlakte aan. Een mooie plek voor een lunch: vuurtje maken voor broodje hotdog en trekkers-maaltijd koken op een gasstelletje en ondertussen heerlijk genieten van de warme zon.
Dan gaan we verder naar de top. De sneeuw wordt dieper en de route steiler. Het is echt klauteren. Best grappig om te zien: in de sneeuw, in een t-shirt maar met grote wanten aan. Hihi. Onze broek en schoenen zijn inmiddels zeiknat. Snowshoes waren toch wel handig geweest…
Vanaf de top genieten we van het uitzicht over de zee. En dan….glijdend op onze kont bergafwaarts, Hiehaaaa. Ow, wat hadden we een lol en wat gingen we hard! En tsjah, we waren toch al nat. En vanwege het zonnetje, was het niet eens koud! (nu zijn jullie vast en zeker jaloers….sorry).

En dan nu TOP nieuws als afsluiter……Rompedepom……Ons pap en mam komen over 2 weken naar Canada!! Yoehoe!!
Ik kan niet wachten om ze te zien, lekker te knuffelen, ze mijn leventje hier te laten zien en samen leuke dingen te doen op het eiland!!
Ps geen paniek Fam. Van Gemert. Ze zijn precies op tijd terug voor het altijd gezellige Familieweekend. Ik wens jullie alvast heel veel plezier!!

Tot de volgende keer!!!

WIST JE DAT:
- We eindelijk digitale tv hebben? Jeeeehhh, eindelijk eens wat anders dan alleen maar DVD-tjes.
- In Canada de klok op 9 maart al was verzet, dit in tegenstelling tot 30 maart in Nederland?
- Het kikker-feest is in onze nieuwe vijver? Wat kunnen die een hoop herrie maken zeg!
- Het de laatste tijd herten-vakantie is? Overal duiken ze op en zijn ze aan het smikkelen van de nieuwe plantjes…..zo ook mijn tulpen….Grrr, niet grappig meneer hert. Foei.
- We nu een deel van onze tuin deer proof aan het maken zijn? Gnif gnif, naa naa.

SPREUK VAN DE DAG:
Everyone is trying to accomplish something big, not realizing that life is made up of little things.

• 05 April 2013 - 23:15

Marieke Hulsbosch:

Hey Carla, wat leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat! 17 april gaat mijn bonusdochter ook emigreren naar Canada, naar Lintlaw saskatchuan om precies te zijn. Ook erg spannend allemaal! Aan jouw verhalen en foto's te zien snap ik ook steeds beter waarom zij vertrekt! Jouw verslagen zijn altijd een feestje om te lezen, je zou een boek kunnen uitbrengen! Kijk nu al uit naar het volgende verslag,

Grtz. Marieke

• 06 April 2013 - 11:47

TantaRia:

Hoi Carla
    Jouw ouders staan te popelen hoor,voor jullie alle drie heel fijn.
    Nou dat zonnetje stuur maar naar ons toe,kunnen we wel gebruiken.
    Leuk om te lezen dat jullie heel andere tuin problemen hebben dan wij
    Wij vinden konijnen in de tuin al niet fijn.
    Ik ben straks heel benieuwd nar de avonturen en foto`s van je ouders
    Geniet van het bezoek,veel liefs en een dikke knuffel van ons.
    Tante Ria en ome Henk

• 06 April 2013 - 12:37

Ons Pap En Ons Mam:

Hee Kaat,
    Zou onze" nieuwe haring" dus gewoon zijn start in Canada maken ??
    In ieder geval weer mooi verhaal en de foto's natuurlijk ook.
    Wij kunnen niet wachten tot wij een hike ( misschien iets minder zwaar) met jullie kunnen doen, als Jason dan nog thuis is tenminste. Tot HEEL snel in ieder geval.
    Doei en succes met je tentamens !!
    Van ons. XXX

• 06 April 2013 - 14:53

Peter, Tess En Yvonne:

Hee Tante Kaka,
    Wat een gaaf verhaal. En wat een grap dat Tess al kaka kan zeggen en nog geen mama. Is toch nog een puntje van aandacht haha. Misschien moet ik vaker mama oefenen dan carla ;)
    Wat een heerlijk vooruitzicht dat ons pap en mam lekker komen knuffelen, kletsen en reizen.....
    En wat een geweldige foto's weer.
    Geniet van het zonnetje en stuur wat onze kant op!
    ps. 1 kijker gehad vandaag. Yeah!!

• 06 April 2013 - 14:54

Reinier:

ik ben niet jaloers, nee echt niet
    antartica was warmer in december 2008
    Tip voor pa en ma flesje wijn mee?? stroopwafels, boschekoek??, en nog meer hollandsche snoeperijen??
    En na deze studie aan het werk of aan de studie???

Je kan haring ook op de BBQ doen schijnt heerlijk te zijn als je van vis houdt.

hertenvlees kost hier in Holland een vermogen???? Misschien een handeltje voor je??? Jij lokt ze met tulpenbollen, Jason verpakt het hert en jij verzend het naar hier...........

Biologisch vlees!!!

Werk hier is drama, oogjes gaan weer goed (om de zes weken een kleine ingreep, paar dagen beroerd en daarna verbetering)
    Volgens het KNMI zal het lente worden, al weten ze niet wanneer.

Blijven lachen en geniet van het leven!!

• 06 April 2013 - 21:51

Chantal:

Hey Carla,
    Nog effe ... en dan even geen school, jullie pap en mam in Canada. Dat wordt kei heftig, maar supergaaf. Is Jason dan ook thuis of is hij dan op zee?
    Geniet van elkaar!!!!
    Gelukkig zijn ze voor het fam. weekend weer terug, dan zijn we met zijn alle weer op de hoogte hoe het met je is. Idee om effe te skypen als we op fam. weekend zijn.

Liefs uit Rooi.

• 06 April 2013 - 22:11

Ingrid, Jeroen, Teun En Niek:

Ha Kaatje,
    Ik ben wel heeel erg jaloers op jullie zonnetje.
    Hij mag hier ook komen, ben er zo aan toe.
    Straks lekker genieten van ons pap en mam, en wat zullen jullie veel plezier hebben.
    Dat gaat helemaal goed komen.
    Succes nog even met je examens, en dan lekker genieten van de tijd met ons pap en mam.
    Liefs en een dikke kus en knuffel uit het mooie Liempde

• 07 April 2013 - 11:22

Gijs:

Hey Carla,

Dat is weer een mooi verhaal, En ja, je maakt me heel erg jaloers.... We wachten hier al maanden op een beetje lekker weer. Maar als j=ze het nu wel een keer een beetje kunnen voorspellen krijgen we eindelijk een beetje lente/zomer.
    Hier gaat alles lekker. per 1 mei de sleutel van mijn nieuwe huisje. En dan een nieuwe start. he he. Ben er heel hard aan toe.
    Geniet lekker daar en maak er iets moois van..
    \xxx gijs en ik kijk weer uit naar nieuwe verhalen en ervaringen van jou.. :-)

• 08 April 2013 - 00:23

Renate:

Hoi Carla, ik denk dat ik de enige ben die niet jaloers is op je zonnetje. Morgen naar australie, daar is het tussen de 23 en 30 graden.....LEKKER!!!!!!! ( en ook op tijd terug voor het familieweekend). Geniet maar lekket als jullie pap en mam er zijn en doe ze maat de groeten van mij!
    Dikke kus
    Renate

• 09 April 2013 - 16:21

Tante Wil:

Hoi Carla
    De laatste loodjes en het genieten kan beginnen,samen met pa ma geweldig.
    Geniet er van samen met Jasons .