DE EXTRA’S NAAST SCHOOL EN STRESS - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu DE EXTRA’S NAAST SCHOOL EN STRESS - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu

DE EXTRA’S NAAST SCHOOL EN STRESS

Blijf op de hoogte en volg Carla

27 Februari 2013 | Canada, Qualicum Beach

SCHOOL, STRESS, SNOWSHOEIING, SUPERBOWL, VALENTIJN, LUNCH MET DUTCHIES, EN WIELRENNEN MET EEN HERT.

Hoe veel ik in mijn vorig verhaal te vertellen had hoe weinig heb ik nu te melden….
In het kort voornamelijk School, stress, school, stress.
Ik zit alweer in week 7 van het 2e semester en heb zojuist examenweek gehad. Tsjah, die school houd me goed bezig. Schooldagen van 12 uur zijn heel normaal en mijn weekenden zien er gemiddeld als volgt uit: huiswerk, poetsen, boodschappen, meer huiswerk, aanmaakblokjes hakken, kampvuur, hardlopen en nog wat huiswerk.
En als ik geluk heb is er ook nog tijd voor iets extra’s. En die extra’s ga ik nu met jullie delen :)

Extra: Showshoeiing in een verse laag poedersneeuw. De sneeuw voelde zo zacht en fluffie dat ik even dacht dat ik een troetelbeertje was die op de wolken liep. Heerlijk. En als we bij een steile afdaling kwamen lieten we ons gewoon naar beneden vallen. Haha.
Dan: School, stress, school, stress.
Extra: Superbowl. Samen met 113 miljoen andere mensen heb ik als een echte canadees naar de superbowl gekeken; American Footbal. Pas in de tweede helft kreeg ik beetje door hoe het spel in elkaar zit….
Dan: School, stress, school, stress.
Extra: Carnaval. Wat was de Carnaval weer gezellig dit jaar! Ownee, dat had ik gedroomd….snif. Die gezelligheid heb ik helaas moeten missen. Ik had, je raad het al:
School, stress, school, stress.
Extra: Valentijn. Lekker romantisch. Of niet?! Om 6:45 vertrokken naar School en om 21:30 kwam ik thuis in een leeg huis want Jason was op de boot….
Dan: School, stress, school, stress.
Extra: Quad biking. Quad achterin truck gereden. Eerst stukje rijden, dan quad biken in de sneeuw tot we vast komen te zitten en dan een stuk snowshoeiing. Sneeuw blijft leuk.
Maar sneeuw is niet leuk voor iedereen. We moesten enorm lachen toen we een truck zagen bedolven onder de sneeuw met sporen van een quad die het als springschans heeft gebruikt. Aiaiai, de eigenaar moet nog even geduld hebben tot hij zijn auto weer terug heeft…

Dan: School, stress, school, stress.
Extra: Lunch met de Dutchies Dennis & Yvette. Op Facebook zag ik dat ze in Canada waren. Ze zouden eigenlijk niet naar het eiland komen maar ineens waren hun plannen gewijzigd en had ik een lunch met ze. Gezellig joh! Ik kon wel merken dat ik al een beetje canadees wordt want in plaats van 3 kussen geven ze hier een knuffel. Ik ben daar al zo gewend aan dat ik hun een knuffel gaf terwijl hun me 3 kussen wilde geven. Met als gevolg: een rare situatie…. Haha.
Dan: School, stress, school, stress.
Extra: wielrennen. Het was plotseling een zonnige dag dus ik besloot mijn wielrenfiets af te stoffen. Een mooie dag voor een ritje. En dat dacht de hert ook. Ja, onderweg zag ik een mooi groot hert aan de andere kant van de weg en hij besloot een stuk met me mee te rennen. Erg bijzonder!
Dan: Héél even minder school, stress, school, stress. mmmmm

Tot het volgende verhaal met hopelijk een hele berg extra’s!


WIST JE DAT:
- Mijn mooie appartement in Den Bosch al een maand leeg staat? Dus dringend Huurder gezocht!
- Jason de afgelopen tijd veel thuis is geweest? Maar nu ik net wat meer vrije tijd heb hij helaas weer moet gaan vissen….
- Hij de afgelopen weken allerlei projecten heeft gedaan? Bomen kappen, met graafmachine ‘spelen’ met als gevolg een heerlijke moddertuin, en hij heeft zijn werkbank uit de schuur gesloopt en buiten opgesteld. Zo grappig.
- Jason ook een mooi drijvend eendenhuis heeft gemaakt? Vanuit NL hebben we enkele plastic oefeneendjes gehad. 1 is er al ‘dood’…. (Adelaars? Wasbeer?)


SPREUK VAN DE DAG:
Zonder moeite bereik je alleen wat de moeite niet waard is.

  • 28 Februari 2013 - 00:32

    Renate:

    Hoi Carla,
    Jammer dat je niet verkleed was deze carnaval, dat had toch best gekund?!?!
    Hoe dan ook, succes met school. Beetje stress houdt je scherp!
    Liefs Renate

  • 28 Februari 2013 - 08:27

    Vi:

    Haaa meissie,
    Oh ja dat heb ik ook bij American Football. Begrijp ik helemaal niets van. Maar Superbowl is beetje carnaval voor Amerikanen (en Canadezen ook begrijp ik uit je verhaal)!
    What's all the stress about? Examens? Tentamens? Het gaat je lukken!!!

    Mooi is jouw spreuk! Dat gevoel heb ik hier deze week, dat niet alles vanzelf gaat. Haha raar he!!! Maar toch zou ik dat wel eens willen.
    Moeite doen en staan voor wat je belangrijk vindt! Je bent mijn inspiratie :-)
    Liefs en loooove!
    XXX
    Vi

  • 28 Februari 2013 - 09:09

    Reinier:

    kijk, beste Carla dat je het Carnaval mist is niet erg. Wij hier boven de rivieren kunnen altijd zonder, daarom kennen we hier geen stress........... (niet slaan)
    Je school stress is dus stevig, maar voor de rest is je leven feestje dus.......................
    Geniet ervan, hier is het slecht qua werk en vastgoed dus wees blij.

    Stuur me het linkje van je huis, plaats ik hem weer op Linked in en Twitter!!


    Tot schrijfs!!!!

  • 28 Februari 2013 - 16:36

    Christel:

    Hoi Carla,

    Die lange dagen met van alles en nog wat doen: dat lijkt wel op een dag van een huisvrouw/moeder !! hahaha Wel fijn dat je examen week achter de rug is. Nu nog even wat leuke extra's doen de komende tijd. En wij trouwens maar klagen over de sneeuw hier in Nederland maar bij jullie lag er ook een flinke pak zeg !!! Nog even het wordt weer Lente !! Heerlijk. De groeten en een kus van ons. Christel en de rest

  • 01 Maart 2013 - 16:02

    Chantal:

    Hey Carla,
    Ik hoor het wel.. schoolstress. Als het maar met goede cijfers beloond wordt, is het e.e.a. snel vergeten.
    Probeer tussendoor ook nog even, wat langer, te genieten.
    Liefs uit Rooi, houdoe he!!

  • 01 Maart 2013 - 18:04

    Tante Ria:

    Hoi Carla

    Wat moet jij toch hard werken om een diploma te halen.
    Gelukkig is dit semester al over de helft voorbij en kun je meer leuke dingen gaan doen.
    Jij vindt sneeuw nog steeds leuk ,maar ik ben de winter helemaal zat.
    Volgende week hopelijk een lente zonnetje.
    Carla nog veel succes met je studie en doe Jason de groeten.
    Veel liefs van ons

  • 01 Maart 2013 - 19:43

    Ons Pap En Ons Mam:

    Hoi kaatje,
    Je vergeet te vermelden dat die school/stress toch niet voor niets zijn geweest en de resultaten super goed zijn, ik denk laat ik dit maar even vermelden. En verder.....wij hebben hier ook niet wekelijks iets spectaculairs te vermelden. Thats life girl !!

    Dikke kus, of moet ik nu zeggen dikke knuffel van ons,
    och weet je wat...doe maar allebei !!

  • 03 Maart 2013 - 12:12

    Yvonne:

    Hee Kaatje,
    als verpleegkundige moet ik je er echt op attenderen dat stess niet goed voor je is. Dus je kan beter niet meer stressen en heerlijk genieten van die extra's :)
    A's en B's blijven echt wel binnen komen!!
    Dikke KUS (Ben natuurlijk nederlander!)

  • 04 Maart 2013 - 19:44

    Tante Wil:

    Hoi Carla
    Veel stress, maar dat is toch zo weer over als je die mooie natuur ziet bij jullie.
    Lekker ontspannen in de sneeuw.
    Bij ons was het vandaag weer eens heerlijk weer 15 graden.
    Veel succes verder met school en geniet lekker van de vrij weekende.
    Dikke knuffel van Ome Ger en Tante Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Qualicum Beach

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 133034

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: