IK VERTREK . NL/CA - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu IK VERTREK . NL/CA - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu

IK VERTREK . NL/CA

Blijf op de hoogte en volg Carla

01 Augustus 2012 | Canada, Qualicum Beach

WAT VOORAF GING, HET PLAN, DE VOORBEREIDINGEN, HET AFSCHEID, EEN UITNODIGING VOOR EEN UITZWAAIBORREL

Het is alweer even geleden dat jullie via deze site iets van me gehoord hebben. Maar daar komt nu verandering in, want ik begin over 1,5 week aan een nieuwe uitdaging.
En deze uitdaging is weer heel anders dan mijn voorgaande avonturen.
Hiervoor gaan we eerst even terug in de tijd naar mijn reis in 2009 in Centraal&Zuid Amerika, waar het eigenlijk allemaal begon. Daar ontmoette ik de leuke, lieve en knappe Canadees Jason. Begin 2011 zijn we samen op vakantie gegaan naar de Filipijnen en vervolgens is hij 2 keer in Nederland geweest en ik 2 keer in Canada.
Begin dit jaar hebben we de knoop doorgehakt en besloten dat ik naar Canada (Vancouver island) vertrek.
Jaja, gevalletje Grenzeloos Verliefd!!! (en neej, ik doe NIET mee aan het programma)

Lekker die vlinders in de buik en gaan met die banaan. Het lijkt simpel, en dat is het…..niet….
Een werkvisum kan ik voorlopig namelijk op mijn buik schrijven….
Na veel uitzoekwerk zijn we uitgekomen op een studievisum. Ja, jullie horen het goed, ik ga weer de schoolbanken in. En als ik dan na 1 jaar mijn diploma haal, dan krijg ik een werkvisum voor een jaar.
En daarna….schuppen ze me het land uit…..Maar dat….is een probleem voor later.
Er zijn inmiddels veel stappen genomen: Ik heb een opleiding uitgezocht (Post-Degree in Business Studies), me ingeschreven bij de universiteit in Canada, mijn examen academisch Engels gehaald, visum aangevraagd, mijn appartement verhuurd, mijn baan opgezegd, auto verkocht en mijn ticket geboekt.
En over 12 dagen is het dan al zover.
Zondag 12 augustus vertrek ik naar Canada!

Nu hoor ik jullie allemaal denken. Oké, leuk, maar dan?
In Canada aangekomen ga ik samenwonen met Jason (spannend), wennen aan mijn nieuwe omgeving (erg afgelegen), snel wat dingen regelen zoals een auto (noodzakelijk), vanaf 30 Augustus naar school (Vancouver Island University, 85 km verderop), in paniek raken (vanwege het Engels en mijn toch wel lastige vakkenpakket), aan jullie denken (snik), maar vooral ook genieten (van alles).

Gezien ik verwacht dat jullie het allemaal net zo spannend vinden als ik en nog veel vragen hebben over het hoe en wat, ga ik jullie komende tijd gewoon weer gezellig op de hoogte houden via deze weblog!!

Maar nu ben ik nog even in het mooie en altijd gezellige Nederland.
En ondanks dat het geen makkelijke stap is vind ik het toch reden voor een borrel, en wel op as vrijdag 3 augustus. Dus voor wie het leuk vind om mij nog een keer te zien voor vertrek, een pilsje met me te drinken, nog een keer slap wil ouwehoeren, nog een knuffel van me wil krijgen en niet te vergeten te proosten op mijn nieuwe avontuur??!!
Kom dan vrijdag 3 augustus vanaf 20:00 uur naar Café Bar le Duc, Korenbrugstraat 5-7 te ‘s-Hertogenbosch.
Ps consumpties zijn helaas voor eigen rekening anders ben ik al genoodzaakt een studielening aan te vragen omdat het geld op is….

WIST JE DAT:
- Jason visser is? En hij helaas nog niet terug zal zijn als ik aankom…..snif
- Ik er erg naar uit kijk om Jason weer te zien?
- Maar nu al tranen krijg als ik aan het afscheid in Nederland denk?

SPREUK VAN DE DAG:
If you’re brave to say “Good bye”, Life will reward you with a new “Hello”.

  • 01 Augustus 2012 - 18:56

    Marcel Van Den Elzen:

    Hoi Carla,

    Weer een nieuw avontuur! Het beste en heel veel geluk gewenst! Groeten vanuit San Fransisco!

    Marcel

  • 01 Augustus 2012 - 19:24

    Gijs:

    Nou nou Carla,

    Dit is weer een heel ander avontuur... Knap dat je alles hier achter je kunt laten en gaat voor het GROTE avontuur.. Ga er lekker van genieten en ik ga genieten van al jou mooie verhalen..

    xxx Gijs

  • 01 Augustus 2012 - 20:37

    Ha Kaatje:

    Dat heb je vanmiddag toch maar weer mooi voor elkaar gekregen.
    Je verhaal is af.... Weer iets wat je van je lijstje kunt schrappen.
    Het begin van een mooi boek is gemaakt...
    We gaan zeker weer genieten van alle mooie verhalen op de weblog.
    Tot vrijdag.
    Liefs je zus XXX

  • 01 Augustus 2012 - 21:57

    Ons Pap En Ons Mam:

    Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd ook een raar gevoel in m'n buik heb, naast die oude vlinders zit daar ook iets anders tussen !!!! Zou dat al het gemis zijn ????
    We skypen !!
    Maar eerst nog knuffelen, kussen, lachen en snotteren en tenslotte uitzwaaien en nog meer sniffen.
    HEEL VEEL GELUK MET JE SCHATJE JASON !!!
    XXXX

  • 01 Augustus 2012 - 23:21

    San, Steef En Saar :

    Verdorie, wat is het toch weer warm... Weer zweten uit mijn ogen... Maar dat alles voor een goed doel: samen met Jason beginnen aan de toekomst! En je weet het: 'komt wel goed schatje'!!! Tot vrijdag! X ons

  • 02 Augustus 2012 - 09:53

    Christel En Arlon:

    Hoi Carla,

    Wauw, wat een avontuur weer !!!!!!!!!!! Maar je blijft dan ook de avonturierster van de familie !!! Heel veel geluk en liefde samen met Jason ( want dit is en blijft het belangrijkst ) en succes met je studie. We houden je weblog graag bij, is altijd leuk om op de hoogte te blijven van jullie leven daar !!!
    Groeten en tot spreeks !!!!!!!!!!
    Kus uit Erp
    Christel en Arlon
    Aron Sven en Nick

  • 02 Augustus 2012 - 13:06

    Angela:

    Hee Carla, ik weet niet wat ik lees!!!! Geweldig weer en eindelijk samen met Jason :) Heel veel geluk daar en succes met je studie. Ik hoop weer op mooie verhalen van je.
    Gr. Angela

  • 02 Augustus 2012 - 13:27

    Marieke (Afrikareis):

    Wow, wat een stoere stap! Al het geluk gewenst! Weet een klein beetje wat je voelt.. mijn broertje gaat volgende jaar voor de liefde naar Rio de Janeiro verhuizen... "Gelukkig" duurt dat nog een jaar ;-).

  • 02 Augustus 2012 - 22:01

    Ome Henk Tante Ria:

    hoi Carla

  • 02 Augustus 2012 - 22:07

    Ome Henk En Tante Ria:

    Hoi Carla

    Dapper van je dat je dit avontuur aangaat.Maar natuurlijk moeten vlinders vliegen,dat gaat beslist gebeuren in canada .
    Heel veel geluk samen met Jason.
    Wij vinden het wel gezellig dat we je weer kunnen volgen.
    Veel liefs van ons

  • 03 Augustus 2012 - 04:05

    Jacqueline:

    Wauw, dapper hoor! Maar als ik terugdenk aan zo'n 25 jaar geleden, aan hoe jij zat te zwoegen boven die stomme ' leesballon' in groep 3, dan weet ik zeker dat je het gaat redden daar in Canada! Je hebt intussen de halve wereld bereisd en weet ik hoeveel toppen bereikt...letterlijk en figuurlijk. Maak je niet te druk en ga vooral genieten! Heel veel succes met de studie en je start daar. Het zal echt wel eens lastig zijn in het begin, maar alle begin is moeilijk. Veel plezier met je uitzwaaifeest en succes met afscheid nemen. Ik kijk uit naar je verhalen! Groetjes vanuit Cusco-Peru (vannacht bus naar Bolivia)

  • 03 Augustus 2012 - 11:40

    Yvonne:

    Hoi Carla! We hebben op het werk een beetje mee gekregen van wat je allemaal moest doen om te kunnen vertrekken. Petje af hoor! Super veel succes en geluk gewenst en plaats maar lekker veel berichten zodat we je niet zo hoeven te missen.

  • 03 Augustus 2012 - 12:52

    Dirkje Arens:

    echt super jammer dat je weggaat en we wensen je (namens heel het gezin)
    ssssssssssuper veel suc6 in canada ik zal mijn moeder over deze site informeren


    -xxx-jes dirkje

  • 08 Augustus 2012 - 21:16

    Nicole:

    Ha Carla,

    lees het hele verslag nu pas, maar ben natuurlijk helemaal op de hoogte via mam.
    Wat enorm spannend en wat knap dat je de stap durft te zetten.

    Geniet volop van de laatste dagen in Nederland en knuffel nog volop with you're loved ones in Nederland.

    Had je graag nog een dikke kus gegeven, maar dan maar vanaf hier via de mail.

    Carla, een hele dikke kus en knuffel.
    Geniet van je avontuur en van het samen zijn met je lief :-)

    Liefs,
    Nicole

    Dikke X

  • 13 Augustus 2012 - 08:59

    Örjan:

    Hey Lala,

    Ik ben zojuist weer begonnen na mijn vakantie in Italië en zag je uitnodiging voor de 3e nu pas. Ik heb toen ongetwijfeld ook iets gedronken, dus ga er maar van uit dat dit op jouw geluk is geweest :-)
    Het is een dapper maar typisch Lala besluit om hier voor te gaan! Vandaar dat ik ook zeker weet dat je het daar gaat maken. Enorm veel geluk en plezier daar en je mooie verhalen blijf ik dan ook zeker volgen. Mocht je ter zijner tijd nog een keer overkomen naar Nederland dan zoeken we nog wel een moment op met terugwerkende kracht te proosten op je vertrek!

    groeten, Örjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Qualicum Beach

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 837
Totaal aantal bezoekers 133037

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: