Kleurrijk Canada - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu Kleurrijk Canada - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu

Kleurrijk Canada

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

26 September 2011 | Canada, Qualicum Beach

HELLO HANDSOME, RONDOM HUIS, BOOT WEG, DON’T WASTE YOUR TIME IN THE ROCKIES, KLEURRIJKE MEREN, ZALMMM, VISJE VANGEN.

Ik wil de traditie om mijn vakantieverhalen te publiceren niet verbreken dus vandaar weer een verhaaltjeJ
Jullie kennen vast allemaal Jason de Canadees nog?!
Als ik in Canada, Vancouver, aankom staat Handsome daar met een bosje bloemen in de hand. Een dikke knuffel en een heerlijke zoen. Geweldig welkom!
Met zijn auto, nou ja, truck, nou ja, het is zowat een vrachtwagen (Dodge 3500), wat een vette bak, we noemen hem ‘The Beast’. Oke, met the beast gaan we met de ferry naar Vancouver Island waar hij buiten het dorp Qualicum woont en ik een rondleiding krijg in zijn houten bungalow.
De eerste dagen spenderen we rondom huis: Bomen knuffelen in Cathedral Grove, zwemmen in zee met heuvels en besneeuwde bergtoppen op de achtergrond, met de kwad de heuvels in om zonsondergang te bekijken, ontmoeting van de familie en met de boot naar Horn Bay Island. Daar heerlijk met een drankje en wat muziek relaxen op de boot, dan aan land met een grote groep gezellige rond het kampvuur. Lachend de tent opzetten, en uhh….gelukkig hadden we een droge nacht want onze tent hadden we zeker niet waterproef opgezet….. Sochtends lopen we terug naar de boot…..boot weg!! Zoeken, zoeken, zoeken en dan komt ineens de kustwacht aanvaren. En wat heeft hij bij? Yes, Jasons boot. Had deze visser in beschonken toestand de boot niet goed geankerd. Haha!!
Ik krijg ook nog een rondleiding op de vissersboot en we nemen kilo’s zalm mee. Te lekker!!

Dan is het tijd voor Kamperen in The Rockies!!!
We nemen ruim een week de tijd om de route van Banff, via de Icefields Parkway naar Jasper af te leggen.
Dagelijks doen we een hike. We beginnen bij Lake Louis; van een prachtig turquoise blauw meer de berg op naar Valley of the six Glaciers.
Savonds maken we telkens een kampvuur op de campsites voor de worstjes, poppoppop-popcorn, schoenen laten drogen, de warmte en gewoon omdat het gezellig is.
De nachten zijn wel super koud, rond vriespunt, brrr. Dus na 1 nacht in de tent, hadden we een beter plan. De tent opzetten om al onze spulletjes in op te bergen en zelf slapen we in de auto, Nissan Exterra. Veel warmer, alleen de beenruimte is iets meer beperkt. Dus snachts een beetje duwen, diagonaal liggen en even benen strekken, dan weer lekker snuggelen want het blijft koud.
De volgende hike is de Iceline trek in Yoho National Park. Eerst door de bossen en de regen en dan door wat lichte sneeuw over ruige rotsen.
Met de Wilcox Pass Trek lopen we door de sneeuw en in de zon met uitzicht op de Columbia Icefield. Prachtig!! Dan zien we Wilcox Mountain en in een dwaze bui besluiten we deze te beklimmen. Op, op, op naar de eerste top waar we een nieuwsgierig eekhoorntje wat nootjes geven. Het pad veranderd in rotsen met diepe afgronden en smalle paden. Vanaf de 2e piek zien we de laatste piek en gaan verder. Het wordt super ruig en rotsachtig met sneeuw op de toch al gladde paden. Als we bijna bij de top zijn zien we klimmers vlak voor ons geheel uitgerust met gids, helm en touwen. Het wordt te gevaarlijk voor ons en we besluiten terug te gaan. Erg jammer maar wel een wijs besluit. De weg terug was irritant gevaarlijk en dus had ik regelmatig knikkende knieën. Toen we andere hikers vertelde over onze klim, verklaarde ze ons voor gek. Dat gaf dan toch nog een goed gevoelJ
Dan lassen we een rustdag in. We doen een korte wandeling over de Athabasca Gletsjer en gaan dan op aanraden van Rick op zoek naar een meer. Na een korte hike hadden we hem gevonden; een prachtig helderblauw meer met daarlangs een strook groene bomen en achter die bomen rijst een strook besneeuwde bergtoppen. Wauw! Het leek wel of we in een ansichtkaart waren beland. Vanaf een rots genieten we geruime tijd van het uitzicht en daarna nogmaals vanaf ons handdoekje in het zand. Heerlijk!!
We doen ook nog Parkers Ridge Hike en de lange Verdon Pass hike in Jasper National Park. Stuk voor stuk prachtig.

Oke, tijd om terug naar Vancouver Island te gaan, voor een bezoekje aan de stad Victoria in het zuiden. En dan gaan we nog naar Kyuquot aan de noordwest kust waar Jessy en Jason vorig jaar een Cabine(woonwagen) aan zee hebben gekocht. We rijden eerst een paar uur richting het noorden, Doen in Campbell River boodschappen voor een paar dagen en slaan dan linksaf om enkele uren over een onverharde weg te rijden naar Fair Harbour. Dan is het nog een half uur met de boot en de rust komt je tegemoet.
We peddelen rond in een kayak en zien een nieuwsgierige zeehond, een zeeotter, spring zalmen en zeesterren op de bodem. Na een broodje zalmmmm maken we een verfrissende duik in de zoetwatermeer en de hele dag voelt het alsof de hele wereld van ons is. We lezen ons boek bij de kachel en drinken wijn in de cabine van oom Sid welke is gearriveerd.
Vroeg in de ochtend varen we met zijn oom in de mist naar de open zee en worden de hengels uitgegooid. Al snel ben ik de visjes aan het voeren…..zooo zeeziek. Maar dan heeft Jason beet en heel romantisch halen we samen de vis binnen. Het is een grote Heilbot (in hun ogen een kleintje). Erg leuk, al ben ik blij als ik weer aan land ben en eindelijk weer kleur in mijn gezicht krijg.

En zo zijn de 3 weken alweer om en neem ik afscheid van mijn mannetje en vlieg met een paar stukken gerookte zalm en een traan over mijn wangen naar huis.

Gelukkig geen tijd om lang verdrietig te zijn want ik ga meteen door naar Oktoberfest. Prost.
Hoe nu verder? Daar zijn nog geen antwoorden op.
Hopelijk snel weer een leuk vakantieverhaal!

WIST JE DAT:
- we vanaf de icefields 50 km terug moesten rijden om te tanken? We zouden anders de eerstvolgende tankstation 105 km verderop niet halen.
- Ik een beer langs de weg heb gezien??!! Yes, Joepieajee. Voor Jason een normale zaak dus die was niet gestopt. Jammer. Ik wilde hem graag knuffelen J
- We met snorkel op en een BBQ-tang Greyfish in de rivier hebben gevangen?
- We deze daarna met een Greyfish-race weer hebben vrijgelaten? Erg lachen.
- Jason geen internet of kabel-tv heeft? Maar wel een Wii, dus hebben we gedanst, geracet en gevlogen.
- Ik de aardbeving heb gevoeld? Maar ik dacht dat er een beer tegen de muur duwde? Vreemde gedachte….haha
- We naar de enige kroeg in omstreken zijn geweest, welke een dorp verderop is (3 kwartier rijden)? Zo vreemd!!
- De geur van dennenbomen echt overheerlijk en sterk is daar?

SPREUK VAN DE DAG:
The little things? The little moments? They aren’t little!

TIP: Voor foto’s zie facebook

• 26 September 2011 - 19:30

Viool:

Leuk verhaal Snowwolf! I like your spreuk van de dag!
    Ik ben erg benieuwd hoe je verhaal verder gaat :-)!
    Dikke X!

• 27 September 2011 - 04:30

Gijs:

Dat is weer een mooie ervaring en leuk weer eens een verhaal van je te kunnen lezen.... xxx

• 27 September 2011 - 07:09

Örjan:

Lalaaaaa, enorme wereldreiziger!
    Leuk om weer eens een verhaal van je te lezen. Ik zie of spreek je nog wel eens ergens.........
    groeten!!

• 27 September 2011 - 07:53

Sandra:

He meis, weer een mooi verhaal. Verheug me op zalmrestjes-dinsdag;-) En we zullen Robert ten Brink maar eens lastig gaan vallen!
    X

• 27 September 2011 - 11:25

Renate:

Hoi Carla,

Ik vind die reisverslagen een goede traditie om in ere te houden!
    Het blijft leuk om je avonturen op deze manier te volgen.

Groetjes Renate

• 27 September 2011 - 19:43

Tante Ria:

Wat een leuk verslag weer en er hangt weer liefde in de lucht,ook leuk. Als je nog een keer naar canada gaat ,wil ik graag zalm bestellen. Heb gehoord dat het echt een lekker vis was. Heel veel liefs van ons

• 27 September 2011 - 21:10

Ons Pap En Ons Mam:

Toch weer leuk om te lezen !!! Ook al had ik het verhaal al gehoord, foto's gezien en niet te vergeten de zalm al geproefd !! Mmmmm. Maar we zijn natuurlijk heel benieuwd hoe het verder gaat, sparen voor 'n ticket richting Canada ??? We zullen afwachten.
    Kus van ons en knuffel !!!

• 28 September 2011 - 23:03

Patricia:

Leuk om weer iets te horen, hoop je weer een keer in DB tegen te komen!

Liefs