Laatste dag Afrika - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carla - WaarBenJij.nu Laatste dag Afrika - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Carla - WaarBenJij.nu

Laatste dag Afrika

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

01 Oktober 2006 | Nederland, Amsterdam

FOTO”S!!! en laatste dag Afrika.

LAATSTE DAG AFRIKA, NAGENIETEN IN NEDERLAND EN ALVAST WAT FOTO'S!!

Laatste dag Afrika. Ik had geen zin in deze dag, omdat je weet dat je aan het eind van die dag weer naar huis moet.
Toch was het een hele leuke dag geworden. Allemaal ons trukkie in en op weg naar het meest zuid-westelijke puntje van het Afrikaanse continent. Ik zat weer gezellig met de Crew voorin: muziekje aan, zingen, kletsen, lachen.
Onderweg eerst gestopt bij Boulders beach waar het vol zit met kleine waggelende pinguins. Erg grappig om te zien. Dan door naar Cape Point. Naar de top gewandeld en genoten van het uitzicht. De afstand van Cape Point naar Amsterdam is 9635 km. Ik dacht: deze informatie willen jullie vast weten J.
Kort daarbij was Kaap de goede Hoop (het meest zuid-westelijke puntje van Afrika). Ook hier een beetje rondgewandeld en naar de woeste zee gekeken.
‘S avonds onze laatste avondmaal bij Mama Afrika en dan om 23:25 sjoef terug naar Nederland, waar we zaterdagochtend rond 10:30 aankwamen.

Tsjah, nu ben ik weer thuis en nog flink aan het nagenieten van mijn geweldige vakantie.
I LOVE AFRIKA!!!!
Onderstaand de laatste wist je datjes en de top 3. voor foto's klik rechtboven op fotoboek.

WIST JE DAT:
- We 7200 km met de truck hebben gereden?
- Het winter was?
- Onze crew echt geweldig was? Hercules (chauffeur en gids uit Zuid-Afrika), Wessel (leerlingkok uit Zuid-Afrika) en Avel (kok uit Zimbabwe).
- Een zebra een ezel in pyama is?

TOP 3 KICKEN:
- Skydiven
- Raften op Zambezi
- Quadbiken in woestijn

TOP 3 AVONTUUR:
- 3 tot 5 meter van een neushoorn afzitten terwijl je weet dat deze 5000 kilo wegende beesten binnen een paar seconden aan de 50 km/h zit.
- 2 dagen oklavango delta zonder water, douche, toilet enz
- Koude nachten en koude douches

TOP 3 PRACHTIG:
- De woestijn in sossusvlei
- Waterholes met vele dieren
- Heldere sterrenhemel met de melkweg

TOP 3 ACTIEF:

- Rups gegeten
- Soms 30 graden verschil tussen ’s ochtends en ’s middags
- De maan ligt

TOP 3 GELUIDEN:
-H et donderende water van Victoiria Falls horen als je in je tent ligt
- Trompetterende oliefanten en brullende leeuwen
- Onze gitaar bij het kampvuur

TOP 3 GENIETEN:
- Met de crew voorin de truck zitten: genieten van steeds wisselende landschappen, Afrikaans leren en een hoop gezelligheid.
- De sfeer van het kamperen: met z’n allen rond het kampvuur waar eten op gekookt wordt, vieze kleren en leuke verhalen.
- Weidse uitzichten, prachtige natuur met zijn wegen als houten achtbanen
- Eigenlijk was de hele reis genieten….

TOP 3 GRAPPIG:
- Annelies en ik die midden door de bush bush gelopen hebben omdat we het verkeerde pad hadden genomen en helemaal onder de scherpe pikkers zaten
- Het mysterie van de tenten waarvan de sluitingen midden in de nacht vast zijn gemaakt met tairips. Wie, ow wie heeft dat gedaan.
- Annelies en ik met onze gekke 5 minuten toen we in ons hotel in Kaapstad aankwamen: een zacht bed met warme dekens, een lekker kussen én een warme douche.