Quadbiken, dune 45 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carla - WaarBenJij.nu Quadbiken, dune 45 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carla - WaarBenJij.nu

Quadbiken, dune 45

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

26 September 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Van Swakopmunt naar CapeTown

QUADBIKEN, FOTOCAMERA KAPOT, DUNE 45 BEKLOMMEN, ZONSOPKOMSTEN EN ONDERGANGEN.

Zo, ben ik weer. Heb de bushbush verlaten en zit nu de laatste dagen in Kaapstad. Houdoe Namibie (snif) en hallo Zuid-Afrika.

Na mijn skydiven gingen we smiddags quadbiken door de hoge duinen van de woestijn. KICKEN! heb met mijn quad gesprongen: veel gas geven, duin op en dan hieieiehaaa. en dan heeeel veel rolingcoasters. What? nou, je gaat vol gas de stijle duin op en als je niet meer hoger kan draai je snel om voordat je omvalt. en dan steeds hoger en hoger en harder en harder. Ging erg goed tot op 1 moment. mijn voorganger ging even niet zo hard. ik hield afstand voordat ik de rolingcoaster in ging. vol gas die duin op. ineens was mijn voorganger heel dicht bij. shiiiiiit. ik wilde er voorbij maar voor ik het wist botste ik achterop. mijn voorganger ging gewoon lekker door. mijn quad stond ineens stil. maar ikke niet. whoep, snoekduik in het zand. rollebol de duin af. met mij verder niks aan de hand maar mijn camera heeft het niet overleefd. snif, snif, snif. dus vanaf deze dag geen foto's meer......

vroeg opstaan. het is koud, mistig en 12 graden met wind. en ik loop hier op mijn slippers. ik ben niet wijs. Op weg naar Sesriem. onderweg een stop bij Walvisbaai, waar honderden flamingos zitten. nou, ik heb er ruim 10 gezien ver weg in de mist. jammer.
en dan zit je in Sesriem. Pffff wat een hitte. ik ben echt wel wijs mijn slippers. ik duik de bar in en kom er pas weer uit als de zon onder is. ook niet vervelend hoor

Dag erop naar Dune 45 in het Namib Kaufkluft Park wat voornamelijk bestaat uit een zee van enorme duinenrijen. in ze vroege ochtend hebben we de dune 45 beklommen. bovenop de top genoten van de zonsopkomst. daarna met volle vaart naar beneden rennen.
meteen door naar sossusvlei. een grote duinpan, die als een oase tussen de oranjerode duinen ligt. daar hadden we een rondleiding van een boesman. Die kon echt mooi vertellen en het uitzicht was continu verbluffend. een geweldige dag!

Dan de Fish river Canyon (na weer 600 km rijden)een spectaculaire rivierkloof. daar genoten van de zonsondergang.
volgende dag naar de grenslijn van namibie en zuid-afrika waar de ons tentje voor de laatste keer hebben opgezet. smiddags een kayaktocht gedaan over de oranjerivier.

gister weer vroeg uit bed (4 uur, das geen tijd) want we moesten ruim 750 km afleggen. de grens over en naar Kaapstad. meteen toen we de grens over waren was het bewolkt, 13 graden en we zagen weer voor het eerst regen.
gisteravond snel nog even Kaapstad ingegaan. Ziet er leuk uit. komende dagen ga ik nog even genieten van Kaapstad en omgeving.

WIST JE DAT:
- We in Bulawayo in bungalows hebben geslapen? warme douche, een bed, dekens, en een kussen. wow, heerlijk.
- je met 20 personen in een laadbakkie van een kleine truck past. haha.
- het altijd gezellig is rond het kampvuur?
- er soms 30 graden verschil zit tussen sochtends en smiddags? je staat op met 10 graden en koude wind. brrr, je voeten vriezen eraf. en smiddags zit je te zweten bij bijna 40 graden.
- je hier kilometers kan rijden zonder iets tegen te komen (behalve een stel kamelen)? echt geweldig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 133044

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: