WHERE IS HOME? - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu WHERE IS HOME? - Reisverslag uit Qualicum Beach, Canada van Carla - WaarBenJij.nu

WHERE IS HOME?

Blijf op de hoogte en volg Carla

17 Februari 2014 | Canada, Qualicum Beach

LEKKER NAAR HUIS: HALLO ALTIJD GEZELLIG NEDERLAND!!! EEN JAARTJE WIJZER, DE GROTE VERSCHILLEN, TERUG NAAR HUIS, MEER HEIMWEE NU…..

Woepsie, mijn laatste verhaal was in 2013!! Aiaiai
Gezien kerst en Nieuwjaar inmiddels al zo lang geleden is, skip ik dit maar. Nou ja, oke dan, in een notendop: enorm verwend met kerst en enorm gefeest in een lege kroeg met Nieuwjaar.
Hopla, en zo zijn we in 2014 

En zo is het mijn verjaardag; 11 jan waarin ik de mooie (!!) leeftijd van 34 heb bereikt, want….If older is better, i’m approaching magnifficent. Hihi.
En mijn verjaardag was erg speciaal dit jaar, dit was namelijk de dag dat ik thuis kwam (landde in NL) en mijn familie me met open armen al knuffelend verwelkomde. Heerlijk!
Mijn 2 weken in NL waren ge-wel-dig!!! een super gezellige en drukke tijd waarin ik heb kunnen bijkletsen, shoppen, sauna-bezoekje, stappen, met mijn neefjes/nichtjes spelen incl slaapfeestje en zelfs een dagje met vrienden een bezoek gebracht aan Duitsland. Maar voornamelijk lekker heb genoten van de tijd die ik met ouders en zussen heb kunnen doorbrengen.
Helaas heb ik niet iedereen kunnen zien, daar was de tijd veels te kort voor. Sorry daarvoor allemaal. Lesson learned: volgende keer veel langer naar NL!

Door een bezoek naar huis merk je pas weer wat de grote verschillen zijn tussen NL en Canada. Hier komt ie:
- 3 kussen ipv een knuffel; dit levert vreemde momenten op als je even iets te Canadees bent…
- Het verkeer: 5 baans wegen mét file (wow! Dat zijn vuel auto’s jonguh.), bumperkleven, en ow-zo-opletten voor alle fietsers en brommers welke je hier amper/niet ziet. Scheurneus Carla reed dus als een oud omaatje rond, wie had dat nou verwacht?! En, ow ja, drempels….pfffff…..toch niet normaal hoeveel er zijn. Maar daarentegen nagenoeg geen stop-borden waar je hier mee dood gegooid wordt.
- Koffie: lekkere sterke Europese koffie (mjammie) en ook heel de dag door. Er is hier geen een Canadees die savonds koffie drinkt of smiddags bij elkaar een bakkie komt doen.
- Snacks: de hoeveelheid lekkernij die we in NL kennen is ook ongelooflijk. Van zoetigheid voor op brood, 100 smaken vla, enz, en zijn favoriete paprika chips en worstebroodjes van de V&D. het was dan ook te verwachten dat ik 2 kilo aanwam in 2 weken…..
- Prijzen: wow, de prijzen voor boodschappen en alcohol zijn zóó veel goedkopen in NL, maar gelukkig heeft Canada dan weer goedkopere benzineprijzen.
- En als laatste: gezelligheid!!: Canada is prachtig maar NL is gezellig, en gezelligheid weegt misschien wel zwaarder!!!! (1-0 voor NL)

Maar dan, na 2 prachtige weken is het moment van afscheid aangebroken en tijd om terug te keren naar huis. Vreemd he? Coming home, going home…..where is my home???
En tsjah, zoals je je kan voorstellen was dat niet makkelijk. En ook terug in Canada heb ik nu weer extra heimwee naar NL….
Maar ja, ondertussen weer meteen aan het werk, in de stress vanwege immigratieproces wat veel tijd en irritaties oplevert, Jason volop bezig om zijn nieuwe haring-boot klaar te maken voor het seizoen welke binnenkort weer start, en daarnaast moet ik beginnen aan mijn cursus voor gecertificeerde vastgoedbeheerder (20 u p/w zelfstudie voor 6 mnd). Dus zoals je kan begrijpen mis ik die NL-se gezelligheid extra.

WIST JE DAT:
- Ik Oud&Nieuw 2 keer heb gevierd? NL-se tijd en Canadeese tijd? Extra fun!!
- Het vreemd was om op bezoek te gaan in mijn appartement (welke verhuurd is)?
- Ik zowat 7 dagen achter elkaar taart op heb??
- Jason niet mee wilde naar NL? En dit achteraf ook veel fijner was voor mij? Kon ik lekker NL’s praten, shoppen, sauna, bijkletsen met vriendinnen enzo, je weet wel…
- Mijn vlucht van Canada naar NL maar een half uur duurde? Dit omdat de slaappillen me in coma brachten. Heerlijk.
- We nog nagenoeg geen sneeuw hebben gehad deze winter en dus de skipistes niet open zijn? Maar we wel extreem koude temperaturen van -12 graden hebben gekregen? (maar nu ik dit verhaal typ de sneeuw met bakken uit de hemel komt…)
- de prachtige familiefoto's zijn gemaakt door Caroline en Geertje? Aanrader!

SPREUK VAN DE DAG:
Home, Where the feet may leave, but never the heart.

  • 17 Februari 2014 - 06:51

    Christell:

    Hoi Carla,


    Wat raar om inderdaad weer terug te zijn in Canada waar het leven dan toch heel anders is als hier in Nederland. Maar ook weer genieten van het mooie Canada en je mooie vent !!! Die fotoreportage van jullie thuis met zijn allen is echt super leuk geworden zeg !! Wauw !! Dus die kan je thuis in Canada mooi ophangen en nog nagenieten van je 2 weekjes bij jouw HOME in Vught. Dikke kus Christel

  • 17 Februari 2014 - 08:30

    John:

    Hey Kaatje...

    steeds weer leuk om jou ervaringen te lezen, blijft spannend.
    en wat heb je de afgelopen weken weer veel mooie dingen meegemaakt.
    kei skon joh... die familiefoto's ziet er echt mooi uit. en jij blijft er jong uitzien, hoe doe je dat.. !!
    veel succes in Canada, en geniet ervan.

    xx John

  • 17 Februari 2014 - 09:27

    Marleen:

    Hoi Carla,

    Het blijkt: jij hebt twee thuis'en (en onze familie kennende misschien nog wel meer), dat is ook fijn!
    Wat zien de foto's er ontzettend leuk uit, wat een plezier met elkaar straalt er van af. Ik hoop dat je er lekker van geniet in je andere thuis!
    Jammer dat we je niet gezien hebben, volgende keer maar met de familiedag overkomen!

    Groetjes uit Nijmegen, Marleen

  • 17 Februari 2014 - 09:41

    Vi:

    Hi lieve miss C!
    Wat fijn om te lezen dat je het zo gaaf hebt gehad in NL! En ik snap het helemaal, 2 weken zijn gewoon te kort. Nu MOET ik wel naar Canada hahaha! Hebben ze nog yogateachers nodig daar? Vancouver bijv? Ik meen het hoor! Zou je eens kunnen checken? Ik ben van plan om les te gaan geven 'in het buitenland', nou dat kan overal zijn he :-) :-) :-)
    Enne, immigratie proces???? Ga je voorgoed blijven? Trouwen misschien?
    Woei!!!! Super gaaf girl. Zoveel respect en bewondering voor jou.
    Lots of love and a biiiiiig hug! <3 Miss Vi

  • 17 Februari 2014 - 11:14

    Ons Pap En Ons Mam:

    Hallo Kaatje,

    Home is where your heart is !!

    Dikke kus en knuffel.

    Papa en Mama

  • 17 Februari 2014 - 11:40

    Nicole:

    Ha Carla,

    prachtige foto's en wat zal jij genoten hebben van je tijd in NL. Ik denk dat het heerlijk was om juist alleen in NL te zijn, om zo alles te kunnen doen wat jij wilde. Heerlijk die quality time.
    En nu terug in 'your other home'. Gek hè? Maar ook een luxe. Twee keer een thuis hebben.

    Succes met je studie en je immigratieproces en hopelijk niet te veel last van heimwee.

    Lieve groet,
    Nicole

  • 17 Februari 2014 - 11:48

    Örjan:

    Ha Lala,

    Tjonge een rollercoaster van emoties zo te lezen in die twee weken! Maar je schrijft het weer heerlijk beeldend op. Heel jammer dat ik je niet meer heb gezien maar heel goed dat je met je famillie fantasisch quality-time hebt mogen beleven. Ik blijf je gewoon volgen via je verhalen totdat je weer eens over komt vliegen.
    oh ja, nog 11 nachtjes en dan is het weer...................CARNAVAL !!! :-) :-)

    groeten uit Den Bosch.

  • 17 Februari 2014 - 16:27

    Chantal:

    Lieve Carla,

    Wat kan ik het me goed voorstellen, die heimwee. IK heb al heimwee naar huis als ik
    een week in Belgie op de camping zit.
    Goed om even bij dat gevoel stil te staan. Is ook heel logisch eigenlijk. In NL liggen ook je roots.
    Mar ok goed om te lezen dat je je meteen weer in de drukte stort. Het immigratietraject, je thuisstudie.
    Je moet toch gewoon bezig blijven en je zinnen verzetten.
    Heel veel succes. Je hebt gewoon het geluk om op twee plaatsen je thuis te hebben.
    HOME IS WHERE THE HART IS.

    Liefs Chantal

  • 17 Februari 2014 - 16:31

    Iris:

    hey carla.

    Wat een leuke fotos van jullie allemaal!!! En leuke foto van onze wc!!!
    Houdoe! Iris

  • 17 Februari 2014 - 18:26

    Ha Kaatje,:

    Wat was het leuk he in Nederland. Veel leuke dingen weer gedaan samen, en vooral het knuffelen was weer erg fijn. Heerlijk !!! We hebben er mooie herinneringen aan over gehouden. Dat is ook belangrijk, hoe moeilijk het afscheid ook was.....
    Maar je ontvangst in Canada was natuurlijk ook erg leuk. Mooie bloemen van de collega en een dikke knuffel van Jason.
    Succes met je cursus en we Skype snel weer.
    Dikke kus Ingrid, Jeroen, Teun en Niek.

  • 17 Februari 2014 - 20:46

    Amber:

    leuk verhaal weer Carlaatje!! Nog leuker was het om je weer live te zien, maar bijgebrek aan beter gaan we gewoon snel weer een skype date plannen!! Knuffel ;-) !

  • 18 Februari 2014 - 14:15

    Tante Ria :

    Hoi Carla
    Mooi om te lezen dat het zo gezellig was in Vught .Het spat ook van de foto's af.
    Jij bent ook een echte knuffel tante
    Ga in canada maar lekker door met knuffelen.
    Veel succes met al je formulieren die je in moet vullen,en met je studie
    Hopelijk vind je nog tijd om te skiën.
    Veel liefs van ons

  • 18 Februari 2014 - 16:38

    Sandra :

    'Komt wel goed schatje'

    Xxx

  • 19 Februari 2014 - 11:30

    Jacqueline De Jong:

    hoi carla

    Fijn dat je het geweldig hebt gehad in nederland, maar had niet anders verwacht!
    hopelijk gaat het heimwee gevoel gauw beter wordt, je hebt nu 2 thuisjes al kan ik mij voorstellen dat dat niet altijd even makkelijk is.
    Ik zit op moment in Phonm Phem (cambodja) op het dakterras van ons hostel en heb je verhaal gelezen, heerlijk met een fruitshake in de zon!! Jij in de sneeuw ik in de zon elkaars verhaal lezen hihi
    Succes met de immigratie, have faith, en met de studie, goed bezig!
    Hoe is het met je ganzen? heb je al mutsjes gebreid voor hen?
    liefs jacq.

  • 19 Februari 2014 - 19:10

    Tante Wil:

    Hoi Carla

    Leuk om je verslag weer te lezen. Veel succes met je studie, je bent weer actief bezig net als voor heen. Mooie foto ,'s van de familie, hopelijk verzachten die het gemis een beetje .
    Zet hem op en tot ziens weer . Groetjes van tante Wil

  • 20 Februari 2014 - 21:59

    Renate:

    Hoi Carla,
    Ik heb nu pas de kans om je verhaal te lezen, want daar wil ik natuurlijk even voor gaan zitten en de tijd voor nemen. Wat een geweldige foto"s en wat fijn dat je het GEZELLIG hebt gehad. Daar bestaat volgens mij in geen een taal een goede vertaling voor die de lading dekt. Ik voel de behoefte om je een hart onder de riem te steken wat betreft je heimwee, maar het is gewoon klote om na twee weken weer afscheid van je ouders, zussen, vrienden enz te nemen. Niet zo gek dat die heimwee er nu weer is.
    Ik sluit me dus aan bij wat Sandra zegt....Komt wel goed schatje!
    Liefs Renate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Qualicum Beach

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 133226

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: