I´m a surviver. Hiken, raften en jumpen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Carla - WaarBenJij.nu I´m a surviver. Hiken, raften en jumpen - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Carla - WaarBenJij.nu

I´m a surviver. Hiken, raften en jumpen

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

08 September 2009 | Peru, Cuzco

BIJKLETSEN MET BART&NICOLE, 5 DAAGSE SALKANTAY TREK NAAR THE LOST CITY, VAN SNEEUWPIEKEN NAAR BEBOST GROEN, HAPPY DAYS, INDRUKWEKKEND MACHU PICCHU, HOP NAAR DE TOP, TOP, TOP. 3 DAGEN RAFTEN! RUIGE RAPIDS, MEER ADREALINE, 3,2,1 BUNGEEEEE JUMP!!

En wie was dan dat bijzondere ziekenbezoek? Nou dat zijn Bart en Nicole uit Rosmalen welke in Peru van hun vakantie aan het genieten waren. We hebben heerlijk bijgekletst, gefeest, rondgewandeled en overheerlijk gegeten. Wat was dat gezellig zeg! Na afscheid te hebben genomen was ik klaar voor de 5 daagse Salkantay trek met eindbestemming The Lost City Machu Picchu.
Om 5 uur ontmoet ik mijn reisgenoten, een groep van 12 personen met mensen uit Australie, Engeland, Portugal, Amerika, Brazilie en Spanje.
Dag 1 lopen we naar het eerste kamp op 3900 m waar we net voor het donker aankomen. We lopen door een mooie groene vallei waarachter al snel de eerste sneeuwpieken verschijnen.
Dag 2 worden we gewekt met een kopje coca thee. Nou ja, gewekt? ik heb niks geslapen....Zóóó koud! Na een stevig ontbijt loop ik met bevroren tenen richting de top van de pass op 4650 m. Ik geniet continu van de prachtige Salkantay sneeuwberg. Fijn, de zon komt door en ik kan meteen enkele lagen uittrekken. Gezien mijn groep zo traag is besluit ik op mijn eigen pas verder te gaan, en dat is blijkbaar snel, want ik haalde tevens andere groepen met gemak in. Na 2,5 uur was ik al op de top. Ik zoek een plekje op de grond tegen een rots en geniet van het geweldige uitzicht over de sneeuwpieken en de diepe vallei. Ook het pad naar beneden was ik weer snel. Ik arriveer op de luncheplek, maar zelfs de muilezels waren er nog niet. hihi. Tijd voor een dutje dan maar. mmmm.
Na een heerlijk bord spagetti is het nog 3 uur tot de campsite. Maar als je Carla heet doe je het met gemak in 2 uur. I´m a killer machine.
Dag 3 omhoog, omlaag, omhoog, omlaag door de groene natuur met koffieplantages en advocado bomen. Easy day. We lopen Santa Teresa binnen en worden verwent met een grote mooie hotspring. mmm. Terug bij onze campsite genoten we van een feestmaal en daarna van Rum-cola rond het kampvuur en de afsluiter van de avond(nacht) was het springen op de dansvloer, met shotjes Tequila, in een nachtclub. Geweldige dag:)
Dag 4 lopen we 3 uur in de felle zon en lachen veel tijdens de terugblik op gisteravond. hihi. Na de lunche is het nog eens 3 uur lopen, maar nu over de spoorlijn. Dat is best grappig. Net of we op avontuur gaan. Onderweg piepen Londongirl en ik er even tussenuit om verkoeling te zoeken in de rivier waarna we weer vrolijk verdergaan. En dan, dan zijn we in Aguas Calientes, oftewel de Machu Picchu stad!

Dag 5 3:15 uur: Wak-wak-wakker worden. We gaan naar MACHU PICCHU! En gezien ik heel graag de Huayna Picchu wil beklimmen moet ik zorgen dat ik vroeg bij de entree ben. Dagelijks worden hiervoor maar 400 kaartjes uitgegeven.
De wandeling naar de entree bestaat uit meer dan 1000 traptreden naar boven. Ik ben gestart en als een machine doorgegaan. Nergens gestopt en vele mensen voorbij gegaan. En yes, ik zit vooraan in de rij, en heb mijn ticket binnen!
Samen met Ryan uit Australie staan we stil bij het indrukwekkende Machu Picchu. De laaghangende bewolking geeft het een mysterieuze indruk. Langzaam komt de zon door en trekken de wolken weg en ziet alles er weer anders uit. Fotomomenten in overvloet!
Na een 2 uur durende rondleiding begin ik aan de steile klim naar de top van Huayna Picchu waar ik van het prachtige uitzicht geniet met mijn té dure boterham in de hand.
Weer terug beneden besluit ik tevens de Machu Picchu berg te beklimmen, deze is nog hoger:) Maar ai, ai, ai, dat was zwaar. Ben natuurlijk al vanaf half 4 druk in de weer en heb al veel geklommen. Maar ik ben geen opgever, dus na 1,5 uur sta ik ook hier op de top. Joehoe!
Dan weer helemaal terug naar het dorp. Ik ben dood. Ben 13 uur continu in touw geweest, heb in totaal 1500 m omhoog en uiteraard 1500 m naar beneden gelopen. Heavy....maar in 1 woord: Geweldig!

Dag 6 Als enige ben ik in Aguas Calientes gebleven gezien ik de berg Putucusi wilde beklimmen......ik weet het....gekkenwerk. Mijn spieren moeten dan ook even inkomen maar vervolgens ga ik weer als een machine stijl die berg op. Zodra ik bij de eerste ladder aankom ontmoet ik een andere hiker, Lois uit Engeland. Fijn zeg. Alleen is ook maar alleen. De langste ladder is 35 m! Wow, hier moet je niet uitgleiden. Dan gaan we weer stijl verder. Pfff, zweten. Vanaf de top geniet ik weer van het wijdse uitzicht én van Machu Picchu. Ik kan mooi zien wat ik gister allemaal heb gedaan. Ben trots op mezelf ;)
Terug in het dorp pak ik mijn backpack en spring in de trein naar Ollaytatambo waar ik de bus neem naar het vertrouwde Cuzco.
En wie zie ik daar? Shagar en Ariel. Leuk!

Ariel weet me binnen no time over te halen om me in te schrijven voor een 3 daagse raft trip.
3 dagen!!! Oke, daar gaan we dan. In 4 uur rijden we naar het startpunt van de Apurimac rivier waar we in een wetsuit worden gehesen, een gele jas aan krijgen en daaroverheen onze reddingsvest, een helm op, peddel in de hand en ja, we zijn nu echt klaar.
Eest krijgen we training: Slowly forward, backward, flip over.....brrr.....KOUD! En we gaan de rapids in! Joehoe. Tot klasse 4 vandaag. Cool hoor.
Aan het eind van de dag arriveren we op onze eerste campsite (jaaah, waar zijn die bedden gebleven de laatste tijd?!) en genieten we van een gezellig kampvuur.
Goedemorgen! wakker worden met koud water van de rivier en we peddelen vrolijk van rapid naar rapid met soms klasse 5! Dan even lopen gezien sommige rapids té gevaarlijk zien, lunchen in de zon, weer peddelen en van een 7 meter hoge rots afspringen. Voldoende spanning dus.
Op de 2e campsite komt de ingekochte bier en wijn tevoorshijn, eten we popcorn en hebben weer een diner rond het kampvuur.
En daar gaan we weer. Nog een paar goede ruige rapids en we gaan weer terug naar Cuzco waar een party avond op ons wacht na het bekijken van de gemaakte film. Het is weer een te gekke avond met veel slappe klets en salsa dansen op de bar. hihi.

Nu moet ik nog 1 ding doen voordat ik eindelijk Cuzco kan verlaten en richting Bolivia kan gaan. En dat is.....trommelgeroffel.....Bungee jumpen!!! En wel 120 m!!!
Jaja, ik ga het eindelijk eens doen, maar ik wordt al zenuwachtig bij de gedachten.
Samen met Ariel ga ik naar Action Valley, doen wat papierwerk en we zijn meteen aan de beurt. Ik wordt vastgestript en stap het heisbakkie in. Langzaam gaan we hoger en hoger naar 125 m. De zenuwen lopen op. Proberen niet naar beneden te kijken. ai, te laat, hoooooog. Oke, het is zover. Ik stap op de rand, een zwaar eng moment. Hij telt af: 3, 2, 1......BUNGEEEE JUMP!! AAAAAAAA, daar ga ik, ik duik naar beneden, armen wijd en schreeuwen maar. Wat een jump! Eng, gaaf en super kicken! Langzaam word ik naar beneden gezakt en bevreid van mijn elastiek. I DID IT!!
En ja, nu ga ik dan écht Cuzco verlaten. Op naar Boliviaaaaaaa!!!


WIST JE DAT:
- Ik een dagtrip naar de Sacred Valley heb gedaan? een prachtige vallei met vele inca ruines.
- Nicole door Bart in Peru tijdens de Inca trail ten huwelijk is gevraagd op 4215 m hoogte?
- Nicole volmondig JA heeft gezegd?
- de sterrenhemel tijdens de Salkantay trek prachtig was? en je met gemak de melkweg ziet?
- De natuur op dag 2 snel veranderde? van hoogvlakte naar bebost groen.
- we daarmee ook de muggenwereld in liepen? Grrrr
- coca(ine) bladeren hier heel normaal is? je het als thee bij je ontbijt klijgt, of als bolletje in je wang houd....
- ik na het raften vollop heb genoten van een full body massage?
- mijn rug na de bungee jump wel enkele dagen hersteltijd nodig had? minder prettig....
- maar....i did it, i did it! En hier tevens een dansje bij hoort ;)

SPREUK VAN DE DAG:
- Wie niet nieuwsgierig is, blijft letterlijk en figuurlijk stilstaan.

TIP:
Voor meer foto´s zie mijn fotoalbum op hyves:
http://carlakaatje13.hyves.nl/

  • 09 September 2009 - 23:13

    Yvonne:

    Yes, ik ben een keer als eerste!!! Ga nu eerst even je verhaal lezen, maar voordat iemand anders mij voor is heb ik eindelijk een keer als eerste een reactie. Lang leve de nachtdienst.
    kus

  • 09 September 2009 - 23:29

    Yvonne:

    Hee zus,
    wat maak jij veel mee zeg, dat is echt niet normaal. Van het een naar het ander. Je ziet er ook echt goed uit op de foto's!! Nog heerlijk genieten en tot snel op skype.
    dikke kus en knuffel!!

  • 10 September 2009 - 05:41

    Bart En Nicole:

    Hey meiske,

    Super leuk om te horen dat jou trek naar The Lost City ook mooi is geweest. Adembenemend dat men vroege zo iets heeft kunnen bouwen!

    Veel plezier in Bolivia en tot snel.

    Wij zijn al lekker aan het rondsnuffelen voor de bruiloft :-)

    Dikke kus Bart en Nicole

  • 10 September 2009 - 06:04

    Örjan:

    Hey Lala,

    Lopen, feesten, lopen feesten. 't is maar goed dat je daar flink wat kilomters maakt anders is je haar niet het enige dat groeit! ;-)
    Net terug van 2 weekjes Frankrijk (sjee, wat klinkt dat nu zielig) maar je avonturen lezen weer lekker weg!

    Groeten,

    Örjan

  • 10 September 2009 - 07:21

    Marleen:

    He nichtje.
    Wat een mooie verhalen weer! Goedom te lezen dat je al het leuks aanpakt dat op je weg komt. En wij daarvan mee kunnen genieten natuurlijk :)
    Veel plezier in Bolivia!
    Marleen

  • 10 September 2009 - 07:44

    Bert:

    Haa Carlalala!

    Wáááánzinnige avonturen weer! Zó gaaf allemaal. Dat verveelt volgens mij nooit, net als het lezen van jouw fantastische verhalen (in nederland maar wel even weer oefenen met de lange en korte ij/ei... hahaha) ;-)

    Jij kunt moeilijk stilzitten hè? Bergje op bergje af, bootje in bootje uit, lekker lekker lopen, eten en veel meer drinken, efkes 120 meter naar beneden duiken, etc.. Niet normaal meer!
    (klinkt het al een beetje jaloers???)
    Wij modderen gewoon door hoor hier bij BW....ook leuk...:-(

    Carlala, blijf genieten en ik wacht weer op je volgende verhalen!

    Groetjes en liefs,
    Bert

  • 10 September 2009 - 08:20

    Sandra C:

    Ha meissie,
    jij weet wel hoe je mij van het werk moet houden zeg! Wat een heerlijk verhaal weer! Enne... ik ga me nu echt zorgen maken of ik je volgend jaar wel bij kan benen met het oefenen voor de 4-daagse... ;-(

    Dikke kus Sandra

  • 10 September 2009 - 10:20

    Tante Joke:

    Hoi Carla,Wat een energie en wat een avonturen.Ik denk nu:wat heb ik hier een saai leventje in Boxtel,moeten we maar eens iets aan gaan doen!!
    Blijf genieten en wij genieten ook mee via jouw spannende verhalen
    Houdoe!!

  • 10 September 2009 - 12:22

    Ons Pap En Ons Mam.:

    Wat een spanning en sensatie weer zeg!!
    Hoeveel uitdagingen staan er nog op je lijst?
    Van dat Bungee Jumpen ( knap hoor !! ) wist ik, maar toch ook de nieuwjaarsduik in Scheveningen ?? Gemeen he, maar we moeten iets in het vooruitzicht stellen om je terug naar Nederland te lokken !!
    Dikke kus en knuffel van ons XXX

  • 10 September 2009 - 12:35

    Christel:

    Hoi Carla,

    Wat een verhalen weer !!!!! Ik blijf het genieten vinden om je verhalen te lezen.
    Heel veel plezier in Bolivia en maak veel mooie foto's: dan genieten wij ook weer even mee !!!

    Kus Christel

  • 10 September 2009 - 13:02

    Renate:

    Ha Carla,

    SUPER om te lezen. Jij krijgt vast nog een cultuurshock als je weer in nederland terugkomt.

    Groetjes Renate

    PS gefeliciteerd met jullie Yvonne

  • 10 September 2009 - 16:06

    Stefan Van Der Sande:

    Ha die Carla, Volgens heb jij straks boven benen als een paard....met al dat geklim van jou. Laat die mannen en vrouwen maar eens echt zien wat voor een wandel kannon wij in de familie hebben!!! Maar het ziet er allemaal weeer helemaal super uit op de foto,s en het raften is even een paar stappen heftiger als in Honduras dacht ik te zien...

    Nog heeeel veel plzezier daar en blijf van die mooie verhalen sturen liefs stefan xx

  • 10 September 2009 - 16:59

    Jacqueline De Jong:

    Hey girl!

    in 1 woord; TOP!
    ga zo door met genieten!
    mijn genietmoment haal ik uit het motorrijden! ja ja ben begonnen met lessen!

    enjoy bolivia!
    liefs jacqueline


  • 10 September 2009 - 17:18

    Amber:

    Hey Carla, Je ziet er goed uit!! Kan ook niet anders als je zoveel aan top sport doet en geen stress hebt.. (alhoewel die jump mij behoorlijk stressen lijkt ... en al dat geklim eigenlijk ook ;-) hahaha!!
    Tja blijf het zeggen, geniet ervan! En wat goed van je dat je dit allemaal durft!!!

    Groetjes Amber

  • 12 September 2009 - 11:57

    Reinier:

    Ik haat dit soort verslagen!!!!!!!!!!

    Ik wil het zelf weer beleven!!!!!!!!!!!!!!

    Kreeg vanochtend voor een "vriendenprijsje" een aanbieding van het reisburo 117 dagen de wereld rond op een cruise schip niets voor?????????

    Maar mooi dame, goed geluisterd naar beklim die bergen bekijk Manchu van alle kanten.

    En ikke, zit thuis in de rommel van de dakkapelen e.d..
    Ik haat rommel en ik haat thuis zitten.

    Op welke smurf lijk ik nu weer???

    Op naar het Bolhoed misterie meiske

  • 13 September 2009 - 21:44

    Hey Toos!:

    Wat een verhalen weer! Damn ik wil ik ook die kant op! en waag het niet de Aconcagua zonder mij te beklimmen straks!! vanaf december kan ik weer weg , ben je er dan nog? xx mars

  • 16 September 2009 - 12:08

    Nicole:

    Telkens weer zo veel gedaan en gedurfd! Echt stoer hoor. Blijf genieten en we kijken uit naar je nieuwe update.

    Liefs,
    Nicole

  • 17 September 2009 - 11:49

    Anouschka:

    eindelijk een berichtje van mij! in eerste instantie geen mailadres van je.. onze trouwe email geraadpleegd, kwijtgeraakt met mijn warhoofd, marcel geinformeerd en ja hoor, hier ben ik dan!! tis alweer bijna een jaar geleden, time fly's. Hoe gaat het met je? zo te lezen vergaat het je prima, herkenbare trips machu picchu and so on... geniet babe!! dikke x anous

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 133187

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: