LITTLE GIRL ON BIG MOUNTAINS - Reisverslag uit Täsch, Zwitserland van Carla - WaarBenJij.nu LITTLE GIRL ON BIG MOUNTAINS - Reisverslag uit Täsch, Zwitserland van Carla - WaarBenJij.nu

LITTLE GIRL ON BIG MOUNTAINS

Blijf op de hoogte en volg Carla

11 September 2020 | Zwitserland, Täsch

MATTERHORN GLACIER TRAIL, HALLO ITALIË, GRAN PARADISO, MOE MAAR VOLDAAN.

Yesss, de storm gaat liggen, dus wij springen om 6:15 uit de veren....wat toch effe lastig is bij 6 graden Celsius..... Maar het is voor een goed doel, we gaan iets leuks doen. We nemen het treintje naar Zermatt. Stukje lopen en dan de kabelbaan naar Trockener Steg (2939 m).
Wauw, wat een uitzicht! Enerzijds een wolkendek waar we via een gleuf onder de wolken het dorpje kunnen zien. Anderzijds de besneeuwde piek van Matterhorn (4478 m).

Vanuit hier gaan we de Matterhorn glacier trail lopen. 188 m omhoog en 534 m omlaag over rotsige lastige paden. Constant omringt door big mountains. I love it!
Al snel zien we de weerspiegeling van de Matterhorn in een meertje, echt prachtig! En wat een geluk hebben we met het weer. Zonnig!!!! Deze hike was zeker het wachten waard!!
We hebben ca 5 uur gelopen (ruim 10 km). Ondanks wat (begrijpelijk) gemopper van Emma ben ik super trots op haar. Zelf was ik ook helemaal kapot :)
Terug bij de camper meteen snack eten, douchen, eten koken, afwassen, opruimen, Emma naar bed, en ik plof neer.

Nu kunnen we door naar Italië! De route gaat door de grote Sint Bernhardtunnel.
De route ernaartoe was mooi, maar oei oei wat had Mr. Blue moeite om de helling op te komen.
Een oldtimer auto ging me voorbij en zelfs een vrachtwagen wilde dat ik wat harder ging. Ik was een irritatie voor de auto’s achter me. Zo vervelend. Echt niet relaxed rijden. En we doen er ook veeeel langer over dan dat de Tom Tom aangeeft.
Later dan verwacht komen we aan in valnontey, gelegen in nationaal park Gran Paradiso (noordwest Italië).

De volgende ochtend slapen we uit tot 7:30 uur. Maar waarom heb ik toch weer zo’n moeite mijn warme slaapzak uit te komen? OW, het is maar 1,5 graad. Sjeeeee....noemen ze dit zomer? Toch maar even de kachel aangedaan voordat ik Emma uit haar slaapzak haal.
Vandaag gaan we fietsen! Route 23 via Cogne naar de waterval in Lillaz. Daar parkeren we de fiets en hiken we naar de top van de waterval om vervolgens hetzelfde stijle pad weer af te dalen :) en weer energie op te doen met een picknick.
De route terug was even niet grappig omdat deze veels te veel zeer stijle duw-je-fiets-maar stukken had. Emma liep huilend de berg op en ik was binnensmonds flink aan het vloeken. Tsjah, het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn....
Gelukkig is dat snel weer vergeten en fietsen we ook nog even route 22 door de vallei met prachtig uitzicht op besneeuwde bergen :) Totale afstand ca 33 km.
Terug bij de camper meteen snack eten, wasje draaien, kleren ophangen, douchen, eten koken, afwassen, opruimen, Emma naar bed, en weer plof ik savonds moe maar voldaan neer in mijn cozy campertje.

WIST JE DAT:
- Emma het leukste aan de glacier hike vond om bevroren sneeuw en ijs te zien?
- Het heerlijk rustig was op de glacier trail?
- Trein met gondel naar Matterhorn €87 pp kost? Gelukkig was Emma gratis. Phieuw.
- Ik echt wel een beetje verliefd ben geworden op Zwitserland?
- Ik graag nog langer wilde blijven? OW wacht.... dure prijzen, koude nachten....nee, ik ga toch maar door ;)
- Het geweldig was om in Italië boodschappen te doen? Echt een uitje. We waren zeker 1,5 uur in de winkel. Lekker snuffelen wat ze allemaal hebben, en veel te veel lekker Italiaanse eten meenemen :)
- We geluk hebben dat de campings welke we uitzoeken telkens nog plaats voor ons hebben? ondanks we op de bonnefooi aan komen rijden.


SPREUK VAN DE DAG:
- The universe has the most beautiful plan for you. Allow it to unfold in divine timing. You cannot rush magic. -

Foto’s worden geplaatst op Facebook en Instagram (carlakaatje13)

  • 11 September 2020 - 21:24

    Ons Mam:

    Fietsen en wandelen, wandelen en fietsen, bergje op en bergje af. En dan is het tijd voor een rustdag

  • 12 September 2020 - 18:03

    Tante Ria:

    Oh Carla dat is af en toe echt afzien, maar ook prachtige bergen zien en beklimmen. Die Emma is toch ook heel stoer.
    Hopelijk ook af en toe een rustdag want dat is ook vakantie. Geniet nog in Italië en geef Emma een dikke knuffel.
    Liefs van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zwitserland, Täsch

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 133047

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: