Tafelberg, walvissen en veel wijn - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carla - WaarBenJij.nu Tafelberg, walvissen en veel wijn - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Carla - WaarBenJij.nu

Tafelberg, walvissen en veel wijn

Door: Carla

Blijf op de hoogte en volg Carla

28 September 2006 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Laatste bericht vanuit Afrika

TAFELBERG, WALVISSEN, TOWNSHIPS EN VEEL WIJN.

afgelopen maandag kwamen we dus aan in Kaapstad. het was vies weer. dinsdagochtend was het super. zon scheen en 20 graden. Tsjah, je krijgt wat je verdiend.
alle toeristen gingen massaal naar de tafelberg wat resulteerde in een wachtrij van een uur voor de gondel. Optie 2 was de tafelberg beklimmen. oke, ik kies voor optie 2, klimmend naar de top. Jasper (een jongen uit de groep) en ik gingen als een speer. we hadden al snel een voorsprong op de rest en na 1 uur en 10 min stonden we bovenop de tafelberg (1086 m). geweldig uitzicht.

woensdag gingen we the whale route doen. op zoek naar grote vette walvissen dus. we reden een mooie route naar Hermanus. in deze tijd komen daar walvissen dicht bij de kust om er te paren. we hebben rond de 10 walvissen gezien, waarvan een moeder met kind, twee volwassenen welke volgens mij aan het vrijen waren en een springende walvis. een aantal zagen we van ca 30 meter van de kust af. Gaaf.
savonds weer lekker gegeten en op het terras genoten van livemuziek.

nu alweer donderdag. de vakantie loopt op zijn eind. snif, snif, snif. een maand is echt te kort. ik zit er steeds vaker aan te denken om een half jaar te gaan reizen.
vanmorgen hebben we een township tour gedaan. wat je daar allemaal ziet blijft wel in je geheugen staan.
wijken vol met huisjes, nou ja, krotten van 4 bij 5 meter waar veel mensen in leven. de krotten zijn gemaakt van hout, platen en net wat men tegen is gekomen. overal ligt rotzooi en afval en er hangt een rare lucht. we stapte uit de auto en zagen meteen een hoop schapenkoppen. deze noemen ze ook smilies want als ze in het vuur hebben gebrand dan lachen ze.... De mensen hier eten de hele schapenkop op. ieieieie.
we hebben in de krotjes mogen kijken en zijn naar een creche geweest. onderweg kwamen we een paar kindjes tegen en ik had nog een zak snoep dus besloot deze aan hun te geven. binnen een paar seconden stonden er een zwerm kinderen om te heen met de handjes omhoog. wow.

vanmiddag gaan we naar de wijnvelden en wijn proeven. hik, hik.
morgen nog een dagje naar oa kaap de goede hoop en cape point en dan morgenavond terug naar huis.
ik zal snel proberen wat foto's op deze weblog te plaatsen.

WIST JE DAT:
- ik jullie bedank voor alle leuke berichtjes welke jullie hebben achtergelaten? echt geweldig.
- ik zeker nog een keer terugga naar Afrika.
- ik echt heb genoten van deze vakantie!!!