MOVING HOME; MIXED EMOTIONS - Reisverslag uit Parksville, Canada van Carla - WaarBenJij.nu MOVING HOME; MIXED EMOTIONS - Reisverslag uit Parksville, Canada van Carla - WaarBenJij.nu

MOVING HOME; MIXED EMOTIONS

Blijf op de hoogte en volg Carla

26 Mei 2016 | Canada, Parksville

OVEREENKOMST GETEKEND, MOVING BACK TO HOLLAND ON JULY 9, MIX&MATCH, CAMPING, FISHING AND MY FIRST GOODBYE

Mijn vorige bericht ‘Stormy Sunshine’ was (met ‘n reden) niet op faceboek geplaatst, dus voor diegene die het niet hebben gelezen; this story makes way more sense after having read the last one….

Het proces is voorbij! Half mei is dan eindelijk de scheidingsovereenkomst&ouderschapsplan getekend. Emma en ik mogen naar Nederland verhuizen!
Geen tijd om het te vieren want vrijwel meteen daarna zitten we 2 dagen achter elkaar bij de emergency met Emma welke ademhalingsproblemen heeft…. Naast koorts en oorontsteking heeft ze kroep en bronchiolitis. Poor little Emma….
Maar dan, n paar dagen later knapt ze aardig op en heb ik meteen ons ticket geboekt: zaterdag 9 juli komen we voorgoed terug naar Nederland!!!

Ik heb er wel gemengde gevoelens over. Het zal lastig zijn om afscheid te nemen van Canada en de mensen met wie ik close ben. Ik heb hier de afgelopen 4 jaar een mooi leven opgebouwd maar daarnaast kijk ik ook wel weer uit naar een vernieuwde versie van mijn oude leven, en ja, ook dat zal denk ik wel weer even wennen zijn. Een beetje spannend vind ik het dus wel….
Zou het niet geweldig zijn als je de mix&match formule ook kan toepassen op landen?
- De natuur van Canada met de gezelligheid van NL.
- De loopafstand tot strand in Parksville met fietsafstand tot Centrum in Den Bosch.
- De Canadese benzine prijzen met de Nederlandse prijzen voor boodschappen en alcohol.
- Het relaxte eilandleven zonder files van Canada met de bruisende evenementen van NL.
Zou dat niet geweldig zijn? In realiteit moet je keuzes maken…..
Nederland heeft iets wat Canada nooit zal hebben: Mijn familie, vrienden & herinneringen aan ‘vroeger’.
Dus ja, ik maak de juiste keuze.

Ik ben ook blij dat Emma nog zo klein is zodat het aanpassen haar nog relatief makkelijk afgaat. Klein kan ik eigenlijk niet meer zeggen. Mijn snugglebunny kruipt al ruim ‘n maand rond (sinds 7,5 maand). Ze gaat heerlijk op avontuur, trekt zich vrolijk op tot staand, and gets herself into trouble. Heerlijk.

De laatste week met Jason hebben we als vrienden nog een goede tijd. Zo nemen we Emma op haar eerste kampeer/kano tripje waarbij ze elk steentje wil proeven, geniet van het kampvuur en in de kano vooral met de vishengel wil spelen; ik zeg: geslaagde trip.
En ook hebben we een dagje op de grote vissersboot (Pender Isle). We bezoeken de vele zeehonden en vangen heerlijke vis voor het avondeten.
En dan is de eerste afscheidsronde aangebroken, van Jason en zijn vader welke 2 maanden in Alaska gaan vissen. Het afscheid was niet zwaar, alsof hij gewoon weer gaat vissen, alsof het nog niet tot ons doordringt.

Nu druk met pakken, regelen en organiseren en ondertussen aftellen: nog maar 6 weken.

WIST JE DAT:
- het proces van scheidingsovereenkomst een (zenuw)slopend, stressvol, moeizaam proces was?
-Jason 24 mei voor 2 maanden ging vissen en hij wilde dat we verhuisd waren voordat hij terug kwam?
-Ik ondanks alles hoop dat hij gelukkig is/word? I still care for him.
-Ik nu officieel een single mom ben? Vreeeemd….
-mijn huurders (die nog niet wisten over mijn verhuis-plannen) de huur per 1 juli hebben opgezegd, en dit iets te vroeg is naar mijn zin/plan? No job but help…. a mortgage….
- ik op zoek ben naar een leuke, goed betaald, parttime baan in (omgeving) Den Bosch? Keep me informed please!!!
-Het na 4 jaar engels praten het soms makkelijker is om bepaalde dingen in het engels te zeggen??? Hmmmm, what shall I say…..inburgerings cursus??

SPREUK VAN DE DAG:
- Sometimes the smallest step in the right direction ends up being the biggest step in your life. Tip toe if you must, but take the step.

  • 26 Mei 2016 - 22:26

    Rudy:

    Spannend. Tot binnenkort!!! Of efficient. See you soo

  • 26 Mei 2016 - 22:33

    Marleen :

    Hoi Carla,
    Ik hoorde het nieuws vanmiddag van ons pap en mam. Wat fijn dat je nu zelf kunt kiezen wat je wilt, en dan naar Nederland kan komen. Ik vermoed dat veel familie en vrienden door het dolle zijn :-) Maar zoals je zegt, laat je ook mooie dingen achter.
    Geniet nog van jullie laatste weken daar, goeie reis, en hopelijk zien we jou en Emma dan hier weer een keer (je bent op tijd terug voor de Vierdaagse.... ;-))!
    Groetjes, Marleen

  • 26 Mei 2016 - 22:37

    Sandra:

    Pffffff, zeker mixed emotions! Dapper besluit en op naar een nieuwe toekomst. Welcome home, wij tellen af!!! Xxx

  • 26 Mei 2016 - 23:46

    Renate:

    Hoi Carla,
    Ik zou zeggen....welcome Home! ( dat betekent welkom thuis)
    Voor Nederlandse les, of inburgeringscursus ben je altijd welkom.
    Fijn dat het nu definitief is. Het lijkt me geen makkelijke keuze, maar wat goed dat je gekozen hebt!
    Liefs Renate


  • 26 Mei 2016 - 23:48

    Yvonne:

    Hey Kaatje,
    Wij tellen hier heel hard af en genieten ondertussen van jouw filmpjes met Emma. Kan niet wachten tot wij jullie weer kunnen knuffelen!!!!!!

  • 27 Mei 2016 - 07:57

    Mariëlle :

    Wauwwww Carla. Dapper.... See you soon in our beautiful Holland!!!
    Ik weet uit betrouwbare bron dat Ingrid (en de rest vd fam & co) heeeeeeeel happy zijn met jou en emma's retour meis. ❤

  • 27 Mei 2016 - 09:34

    Joke:

    Nou en of, moeilijke tijden!! Je laat daar wat los en bouwt in Nederland weer op. Komt goed schatje!!!

  • 27 Mei 2016 - 11:13

    Ons Pap En Ons Mam:

    Ja Carla,
    De logeerkamer en Emma's bedje staan al klaar voor jullie.
    Veel kunnen we voor je realiseren in NL ( Kruipafstand naar de zandbak voor Emma, Vughts groen in onze ontdekkingstuin, waterpomp bij de hand ) en het "home sweet home" concept met de Brabantse gemoedelijkheid.
    Maar ik snap heel goed dat dubbele gevoel van je.

    Tot snel, hele dikke knuffel voor jullie beiden.
    XXXX
    Ons Mam

  • 27 Mei 2016 - 11:50

    Reinier:

    Tja, oude liefdes roesten niet.
    En geen betere s.x dan met je ex, om de clichés er maar in te gooien.
    Het zijn geen 4 verloren jaren, veel geleerd en gezien. neemt niemand je af, en die kleine ook niet.
    Kijk voor bijstand in DB, misschien mogelijk.

    Werk, ik hou mijn oortjes en ogen open............

  • 27 Mei 2016 - 14:50

    Niki:

    Tjee, kan me voorstellen dat dit pittig is! Maar moedig besluit!
    En je bent een ervaring en prachtige dochter rijker!
    Ik heb evt. nog wel een naam voor je van een woningbouw recruiter waar je evt. contact mee op kan nemen.
    Maar dat is trouwens dan niet in DB.. Laat maar weten als je dat wilt.
    Kleine Meierij bellen!! :-)
    Maar eerst daar alles goed afronden! Tot toi toi!
    x Niki

  • 28 Mei 2016 - 06:57

    Gijs Jagers:

    Wauw Carla, wat een avontuur weer. En nu idd op naar een nieuw. Lijkt me leuk als je terug bent om Sam en Annet aan je voor te stellen. Mijn zoon en vriendin. Ik vind het super dat je voor jezelf hebt gekozen en nu je toekomst in nederland verder gaat leven. Geniet nogeven van allemooie dingen in Canada. En tot binnenkort in het altijd mooie en bruisende Den Bosch. Dikke kus van mij

  • 28 Mei 2016 - 22:28

    Ine Van De Westelaken:

    Carla,

    Chapeau voor jullie hoe jullie samen toch alles geregeld hebben. Scheiden is niet leuk. Goed, dat jullie zoals ik begrijp toch als vrienden uit elkaar zijn gegaan. Fijn voor Emma!
    Ik wens je heel veel sterkte bij het afscheid . Ik snap je gemengde gevoelens. Fijn dat je dit ook wilt delen met anderen.
    Welkom weer in Brabant.
    Je bent een krachtige vrouw!
    Carla en Emma, tot gauw!

  • 29 Mei 2016 - 03:10

    Ingrid:

    Nou Kaat. Dapper besluit. Het is niet makkelijk geweest voor je de afgelopen maanden, maar ik ben trots op je.

  • 29 Mei 2016 - 15:29

    Jeanne Van De Westelaken:

    Een heftig verhaal, maar je weet , dat je de goede keuze hebt gemaakt en dan is het wellicht iets makkelijker om de draad in Nederland weer op te pakken. Duidelijk is in ieder geval wel, dat je heel welkom bent en dat moet je ook een goed gevoel geven.
    Wij wensen je goede reis en graag tot ziens in Brabant.
    Jan en Jeanne

  • 29 Mei 2016 - 22:12

    Jacqueline :

    Hè kaat, moedig en moeilijk besluit.
    Kijk terug op de mooie tijden, momenten, mensen en ervaringen in Canada. Maak er nog paar mooie weken van en dan weer koud maar fijn kikkerlandje ☺
    Goede reis straks meiden x

  • 30 Mei 2016 - 18:01

    Tante Ria:

    Hoi Carla,nog even een laat berichtje van ons.

    Goed van je dat je voor jezelf en Emma gekozen hebt.
    Wij vinden het fijn dat we jullie weer op Bergenshuizen zien.
    Succes met inpakken en sterkte bij het afscheid nemen van je vrienden .

    Veel liefs van ons.

  • 31 Mei 2016 - 15:21

    Örjan:

    Hey Carla,

    Een dapper maar logisch besluit om te kiezen voor je eigen toekomst en die van Emma. Zo te lezen ben je meer dan welkom in het Brabantse! Canada zal voor altijd in je hart zitten, dus de jaren die je daar hebt doorgebracht kunnen zijn waardevol en leerzaam geweest. Heel veel succes met je come-back :-) en mocht ik iets horen m.b.t. werk dan laat ik het wel weten.

    groet,
    Örjan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Parksville

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 769
Totaal aantal bezoekers 132997

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: