TWINKLE TWINKLE LITTLE STAR - Reisverslag uit Parksville, Canada van Carla - WaarBenJij.nu TWINKLE TWINKLE LITTLE STAR - Reisverslag uit Parksville, Canada van Carla - WaarBenJij.nu

TWINKLE TWINKLE LITTLE STAR

Blijf op de hoogte en volg Carla

01 November 2015 | Canada, Parksville

D-DAY, PRINCESS GEBOREN, VERLIEFD, ONS PAP EN MAM OP BEZOEK

Daar zit ik dan om 6 uur sochtends in de auto naar het ziekenhuis. Tijdens deze rit van 45 minuten ben ik zowel nerveus als opgewonden als nieuwsgierig. Het is namelijk Woensdag 16 September: D-day (Delivery Day). Little princess ligt nog steeds in de voetligging stuitligging dus ja, het wordt een keizersnee.
Om 9:12 wordt het gordijntje verlaagd en zien we onze dochter geboren worden; Armen & benen gestrekt en ogen wijd open.
Twinkle twinkle little star, now we all know who you are.
Een traan in mijn ogen en een lach op mijn gezicht; wat een speciaal moment.
Ik krijg haar even in mijn armen voordat ik dicht gehecht wordt en naar de recovery room ga. Ze houd mijn vinger vast, kijkt me aan en geeft me zelfs een piepklein lachje. Already in love!

Na 2 dagen hebben we eindelijk een naam die volgens ons perfect bij haar past: Emma van de Westelaken. Haar Middle name is Jane; vernoemd naar Jasons moeder Janice.
Ondanks dat Emma bijna 10% was afgevallen mochten we na 3 dagen toch naar huis, juppie.
De borstvoeding was best een issue; mijn melk kwam niet op gang en dus moest Emma bijvoeding krijgen, later kreeg ik erge tepelkloven en moest het gekolvde melk met een buisje met spuit aan Emma gegeven worden, het voeden duurde zo wel erg lang. Maar de aanhouder wint! De borstvoeding verloopt nu goed en ons klein varkentje heeft al hamsterwangen en een buddha-belly.

Over het herstel na de toch wel ingrijpende operatie mag ik niet klagen. De eerste week veel pijn (probeer maar eens in/uit bed te gaan zonder je buikspieren te gebruiken; onmogelijk) maar op dag 10 liep ik al mijn eerste rondje rond het blok.
Is maar goed ook dat herstel goed ging want Jason ging op dag 11 alweer vissen voor bijna een week, dan effe thuis en weer vissen enz. Maar geen paniek want zowel Jasons moeder als vriendin Francis stonden voor me klaar.

En ook was ik niet lang alleen want na 2 weken kwamen mijn ouders voor 3 weken. Hooray Hooray Juppieajeeee.
Wat een geweldige tijd hebben we gehad: veel wandelingen gemaakt, op zalm gevist, naar de haven, samen gekokkereld, wezen shoppen, uit lunchen, BBQ met de Dutchies, en ook gewoon lekker thuis aangerommeld. En Emma? Die gedraagde zich prima op al onze avonturen en genoot volop van alle liefde en aandacht van Opa en Oma! En dat werd beloond door middel van haar eerste brabbel geluidjes en lachjes.

WIST JE DAT:
- De keizersnee eigenlijk voor 15 september was gepland, maar dit op het laatste moment met een dag werd verzet omdat er vanwege een babyboom geen bedden meer beschikbaar waren in het ziekenhuis?
- Jason bijna de geboorte van onze dochter had gemist? Ik had namelijk voorweeen en werd bijna enkele dagen eerder naar het ziekenhuis geroepen voor een vroegere bevalling en Jason zat nog op zee. Gelukkig zakte de voorweeen.
- Emma’s geboortegewicht was 6 pound/12 ounces= 3085 gram en 19 inch=48 cm lang
- Ze hier geen kraamhulp kennen? Je staat er dus meteen alleen voor. wel krijg je de eerste week dagelijks (waarna wekelijks) een korte checkup van de midwife; baby wegen/wond checken/vragen beantwoorden.
- Ook mijn ouders een grote hulp waren? Met Emma knuffelen zodat ik effe dutje kon doen, voor me koken, klusjes in huis, huishouden, enz. Super!
- Er een babyshower voor me was georganiseerd?
- Ik ook veel Nederlandse tradities in ere hebben gehouden? Ooievaar op het raam (Thanks Francis), beschuit met muisjes (Thanks Dutch Import), geboortekaartjes, en 8 daagse kraampakket (Thanks pap&mam).
- We echt enorm verwend zijn? In de koffer van mijn ouders zaten voornamelijk kado’s (bedankt Nederland!!!), kaartjes, post pakketjes, en meer kado’s. Allemaal ontzettend bedankt!!!

SPREUK VAN DE DAG:
- Your first breath took mine away

  • 01 November 2015 - 19:43

    Jula:

    Ontzettend gefeliciteerd Carla met je prachtige dochter.

    Ook voor haar papa, de andere familieleden en vrienden gelukgewenst. Lekker en bewust van gaan genieten!
    Prachtige, lieve naam trouwens.

    Alle goeds,
    Jula




  • 01 November 2015 - 19:44

    Tante Ingrid:

    Heerlijk zo'n dochtertje ! Geniet er lekker van.
    Dikke kus en knuffel.
    Tante Ingrid

  • 01 November 2015 - 20:19

    Mariëlle :

    Zooooo mooi en bijzonder zo'n klein wondertje zo'n mooi meisje. Geniet van elk moment Carla het klinkt cliché maar tis echt waar.... Voor je het weet......
    Dikke zoen en ❤liefs❤ van mij & Co. xxx

  • 01 November 2015 - 20:57

    Ons Pap En Ons Mam:

    Hee Mama Kaatje, jullie little star, Emma, is echt een schatje !!
    Maar jij bent een big star, want je hebt het toch maar geflikt, bikkel ben je !!!
    Geniet van Emma want je ziet hoe snel het gaat....
    Mooie foto's.
    Dikke kus van ons en geef Emma een knuffel van Opa en Oma.
    XXX

  • 01 November 2015 - 21:24

    Tante Ria:

    Carla wat ben jij een stralende moeder. De verliefdheid spat er van af.
    Het is ook wel een heel mooi meisje,zeker als ze lacht.
    Geniet ervan.
    Veel liefs van ons.

  • 01 November 2015 - 22:14

    Trotse Tante Yvonne:

    Hey zus,

    Wat een mooi verhaal weer. En wat heerlijk om net Emma zo te zien lachen op Skype. Geniet van je kleine meisje.

    Dikke kus

  • 02 November 2015 - 06:54

    Sandra & Stefan:

    Hoi Carla,
    Lekker genieten van Emma! Wat zeker lukt met zo'n mooi meisje! Hopelijk snel naar Nederland?! Tot skypes!
    Groetjes van ons en een kus voor Emma van Saar en Lonne

  • 02 November 2015 - 08:55

    Gijs:

    Lieve carla, wat super om te lezen dat het allemaal goed gaat. Heel veel herkenbare dingen die ik lees.sam is 2 weken later geboren met een geplande keizersnede. Geniet lekker van de mooie dingen die zo'n klein wondertje je laat beleven. En maak er een mooie tijd van. Xxx gijs

  • 02 November 2015 - 09:59

    Örjan:

    Hey MamaLala,

    Wat een mooie dame! Fijn om te lezen dat het je goed gaat. Geniet van de komende tijd want ik kan je vertellen; die vliegt voorbij....

    groet uit Den Bosch

  • 02 November 2015 - 11:32

    Reinier:

    Geniet ervan meiske, het gaat snel................

    Moge het een dame worden waar je ook U tegen zegt.

    Maarre laat vaders niet vluchten voor zijn vaderschap, vader worden is geen kunst, vader zijn!

    groetjes uit het Gooi of was het nou Rotjeknor??

  • 02 November 2015 - 11:36

    Toine:

    Hoi Carla,

    Wat super met kleine Emma erbij en wat goed om te horen dat ondanks de keizersnee het zo goed met je en jullie gaat. Ook leuk om de foto's van je trotse ouders (opa en oma) te zien en de leuke tijd die jullie samen hebben doorgebracht. Ze zijn vast alweer aan het sparen voor de volgende reis.
    Geniet ervan en ik hoop dat je wel tijd over houdt voor je blog want we willen natuurlijk graag zien hoe Emma opgroeit en wat jullie zoal beleven met elkaar.

    Toine

  • 02 November 2015 - 18:29

    Wim En Rizet:

    Hoi Carla,
    Proficiat met de kleine aanwinst. Zoals er al meer geadviseerd hebben, geniet er van want de tijd vliegt. En wij kunnen het weten

  • 02 November 2015 - 19:36

    Odeke:

    Wat een mooi verhaal, Carla. En wat een wondertje is Emma!

    Groetjes Odeke

  • 02 November 2015 - 21:42

    Jacqueline De Jong:

    Hoi
    Wat een pracht van een dochter hebben jullie!
    Fijn dat je ouders lekker bij je zijn geweest.
    Gefeliciteerd , Enjoy!!! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Parksville

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 548
Totaal aantal bezoekers 133010

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: