LITTLE PRINCESS NU AL EIGENWIJS - Reisverslag uit Parksville, Canada van Carla - WaarBenJij.nu LITTLE PRINCESS NU AL EIGENWIJS - Reisverslag uit Parksville, Canada van Carla - WaarBenJij.nu

LITTLE PRINCESS NU AL EIGENWIJS

Blijf op de hoogte en volg Carla

31 Augustus 2015 | Canada, Parksville

MOOIE ZOMER, SLECHT VISSEIZOEN, PRIMA ZWANGERSCHAP, PRINCESS EIGENWIJS IN STUILIGGING.

Goedemorgen Nederland!! De zomer zit erop en de scholen zijn weer begonnen.
Maar wat een zomer hebben we gehad hier; 3 maanden zon en heerlijk warm/heet weer. Het aantal keren regen kan ik op 1 hand tellen.
En dat betekend dagjes naar het strand, met een opblaasband dobberen op de rivier, wandelingen maken met Jack de hond welke geregeld bij me kwam logeren en plezier hebben op een paar festivalletjes. En ik had ook met regelmaat Hollandse gezelligheid in huis; Mirjam, welke de wereld rond fietst en ik 8 jaar geleden in Tibet heb ontmoet en met wie ik de Annapurna circuit heb gelopen in Nepal. En nu is ze met haar fiets van Canada :)

In juli komt Jason weer thuis en zit het heilbot vissen erop. Hij krijgt echter niet veel vrije dagen want het zalm seizoen is al begonnen. Maar door de extreme hitte en droogte gaat het zalmvissen niet echt lekker en is hij geregeld voor enkele dagen thuis.
Ondertussen groeit mijn bescheiden buikje naar een groter bescheiden buikje. Voor Jason was het wel apart om mijn gegroeide buik te zien na zo’n lange tijd op zee.

De zwangerschap verloopt echt prima! Little princess (zoals we haar noemen) groeit goed en beweegt extreem veel. En ik?!….ik voel me prima en ga gewoon lekker verder met wat ik voorheen ook altijd deed. Zoals hardlopen….wat later wel in joggen overgaat (wat ik nog tot 34 weken heb kunnen doen)….en daarna is overgegaan in flinke wandelingen.
Bij 36 weken gaan Jason en ik nog n keertje kamperen en kanoën. Lekkerrrrrr.

Daarna is het over met de positiviteit want krijgen we te horen dat onze prinses in de voetligging stuitligging ligt (met haar beentjes recht naar beneden en hoofd omhoog; ze staat lekker eigenwijs rechtop…)
Acupunctuur, chineese treatment, en kraken van bekken bij ciropracter levert helaas niks op, en ook het van buitenaf proberen te draaien in het ziekenhuis lukt niet…..snif…..ze zit vast zullen we maar zeggen….
En gezien je deze vorm van stuitligging absoluut niet vaginaal mag bevallen hier is een keizersnede geplant. Dit is wel het laatste wat ik wil en vind het dus ook lastig om dit te accepteren….
Het lange herstelproces van deze toch wel ingrijpende operatie waarbij je weinig zelf mag/kan doen is dus echt niks voor mij….
Laten we toch nog even duimen dat ze wonder boven wonder alsnog draait, oke?!
En ondertussen….op z’n kop hangen ipv wandelen want ze mag niet verder indalen en ons nu echt klaar gaan maken want…… this bun in the oven is almost ready. EXCITED!!

WIST JE DAT:
- Er deze zomer door de extreme droogte veel bosbranden zijn geweest?
- 17 augustus 2015 de mooie dag was dat ik een Permanent Resident of Canada ben geworden?! Yiehoeoe. Eindelijk! Na 3 jaar in canada te wonen. Pfffff (dit betekend dat ik eindelijk mag werken waar ik wil en pas over 5 jaar dit weer hoef te verlangen)
- We nog geen naam hebben voor little princess?? Gelukkig is het in Canada niet ongewoon (zeg maar: het is gebruikelijk) dat een pasgeboren baby diverse dagen/weken zonder naam leeft en je de naam bepaald aan de hand van het karakter en uiterlijk van de baby. Toch wel handig :p
- Jason de geplande keizersnee wel handig vind? Kan hij mooi tot het einde blijven vissen…. :/
- De relatie wederom niet soepel loopt? Er is heel wat gebeurd de afgelopen maanden. Ik heb zelfs overwogen in NL te bevallen….. Geen makkelijke tijd gehad in dat vlak…..

SPREUK VAN DE DAG:
- You have to take the good with the bad, smile when you are sad, love what you’ve got and remember what you had...
Always forgive but never forget, learn from your mistakes but never regret, people change, things go wrong, just remember, life goes on.

  • 31 Augustus 2015 - 07:30

    Odeke:

    Hoi Carla,
    Wat fijn dat de zwangerschap goed loopt! Jammer dat ze in stuit ligt. Snap dat een keizersnee niet je eerste keus is. Maar als ze er straks is maakt het vast alles goed.
    Ondanks de relatieproblemen hoop ik dat jullie kunnen genieten van deze bijzondere periode.
    Heel veel sterkte en succes met alles wat er deze maand gaat gebeuren!

    Groetjes Odeke

  • 31 Augustus 2015 - 09:14

    Yvonne:

    Hey Kaatje,
    wat een mooi verhaal en vooral de spreuken zijn erg mooi!
    Hou je daar aan vast!
    Dikke kus

  • 31 Augustus 2015 - 11:40

    Ons Pap En Ons Mam:

    Hee schat,
    Inderdaad de spreuk is recht uit het (jouw) leven gegrepen. Je verhaal weer goed om te lezen en weet je.......we tellen de dagen tot we in het vliegtuig stappen en jou met Little Princess kunnen bewonderen en eens kijken of de naam die jullie dan gekozen hebben echt bij haar past. We willen jullie zien, ruiken en aanraken.

    Love you.
    Ons pap en ons mam

  • 31 Augustus 2015 - 12:46

    Tante Joke:

    Hoi Carla,
    De gebeurtenissen volgen elkaar op, leuke en minder leuke dingen, soms heftige dingen.
    Blijf bij jezelf en je prinses dan geeft dat in ieder geval een super goed gevoel. Zwanger zijn iets moois. Grijze oma zou zeggen :Komt tijd komt raad kind !!! En dat is ook zo!!! Dikke knuffel voor jullie allemaal en zien binnenkort wel een foto van jullie prinses.

  • 31 Augustus 2015 - 14:15

    Sandra:

    Hey Carla,
    wat zijn we inmiddels nieuwsgierig naar little princess! Veel succes met de laatste loodjes en denk aan de fijne knuffel- en kusmomentjes als ze er straks is!
    Heel veel liefs van ons 4-tjes

  • 31 Augustus 2015 - 14:43

    Chantal:

    Hey,
    Leuk weer iets van je te horen!! Je hebt een prachtige buik! En over een paar weken kun je ze vasthouden en al je liefde geven. Succes met je bevalling en we zijn benieuwd naar dr naam.
    Spreuk vd dag: volg je hart want dat klopt altijd!

    Liefs chantal

  • 31 Augustus 2015 - 18:08

    Reinier:

    The Big Princess sprak tot de Little Princess en gij zult draaien, maar Little Princess draaide niet! Zo moeder, zo kind is een Nederlands gezegde.
    Maar blij voor je dat je mag blijven voor 5 jaar, wel volmaken he.
    Begin maar je eigen webshop in Canadees ingevroren of gerookt fish voor Nederland

    Hoor je moeders! dat ik dat nog eens zou zeggen tegen je!

  • 31 Augustus 2015 - 19:48

    Niki:

    Hi Carla!
    Goed om te horen dat je je goed voelt, wel pittig dat jullie relatie niet helemaal soepel loopt.. Niet niks een kleintje erbij! Hopelijk komen jullie eruit samen/met z'n drietjes!
    En hopelijk draait jullie kleine meisje nog! :-s Kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op een keizersnee.
    Ik heb ook een leuk nieuwtje! :-) ik ben ook zwanger! As woensdag 24 weken, we krijgen een jongetje! Voel me prima op wat misselijkheid na, zo enthousiast sporten als jij zit er helaas niet in.. Ademhaling zit erg hoog, waar is mijn conditie?!?!
    Na een intensieve dag heb ik de dag daarna echt mijn rust nodig.
    Benieuwd naar de naam van jullie kleine meisje! :-)
    Toi toi toi de laatste loodjes! x Niki

  • 31 Augustus 2015 - 20:30

    Gijs Jagers:

    Hoi Carla, wat fijn om te lezen dat het goed gaat met jou/jullie. En dat je een mooie en fjne zwangerschap hebt. Nog even en dan is de kleine prinses er echt. Zo spannend en leuk. Bij ons gaat het gelukkig ook goed. Alleen de misselijkheid blijft. En de kleine spruit(onze werktitel) ligt ook nog in stuiten in de spagaat!!!!! Nog een paar weken en dan mogen we hoi zeggen tegen ons wondertje. Heel veel sterkte en plezier met de laatste loodjes. Een dikke knuffel vanuit den bosch. X

  • 31 Augustus 2015 - 20:37

    Renate:

    Hoi Carla,

    Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
    Het komt wel goed schatje!

    Kus Renate

  • 31 Augustus 2015 - 20:53

    Jacqueline :

    Hai Hai
    Wat fijn te horen dat het meiske goed groeit en je buik ook☺
    Ik zal duimen duimen voor je dat ze nog een draai maakt..
    Jammer dat er toch strubbelingen zijn tussen jou en Jason.
    Hoop dat jullie snel in rustig vaarwater komen en kunnen genieten van elkaar,straks met zn drie.
    Is de kinderkamer al klaar?

  • 31 Augustus 2015 - 20:56

    Tante Wil:

    Hoi Carla
    Wat een mooi buikje je ziet er stralend uit. komt tijd komt raad zullen maar denken.
    Heel veel sterkte deze laatste weken en we kijken uit naar de eerste foto van jullie prinsesje.

    Groetjes en een dikke knuffel van Ger en Wilhelmien

  • 01 September 2015 - 13:45

    Hoi Carla:

    Carla wat kun jij trots zijn op je buik,en wat me opvalt je hebt nog gewoon een mooie taille.
    Nog een paar weken en dan kan de princess komen,spannend!!!!
    Geniet nog van je nachtrust en je middagslaapje zodat je heel uitgerust kunt bevallen.
    We zijn benieuwd welke datum het word.

    Veel liefs van ons

  • 01 September 2015 - 14:15

    Miss Vi:

    Hi love,

    Wat fijn om weer van je te lezen. Ik denk veel aan je. Ik hoop dat princess zich nog even goed gedraagt daar in je buik en hopelijk geen operatie maar gewoon op de natuurlijke wijze bevallen.

    Weet je al wanneer? Ik hoop dat Jason thuis is dan, en niet ergens op zee ronddobbert!!

    Wat geweldig dat je nu echt Canadees staatsburger bent! Awesome!!!

    Wat betreft de relatie: take things as they come. En weet dat alles is zoals het moet zijn (mmm nadenkertje :-)

    Heel veel liefs, en heel veel sterkte met bevallen :-) <3
    Kus, Vi

  • 01 September 2015 - 14:16

    Miss Vi:

    Oh by the way, YOU LOOK DAMN GOOD!!!!!
    Kissssss

  • 06 September 2015 - 21:31

    Ine Van De Westelaken:

    Dag Carla,

    Van ons Marian heb ik deze mail doorgekregen.

    Ondanks de laatste loodjes hoop ik dat je toch kunt genieten op de komst van je prinsesje.
    Jammer dat het een keizersnede moet worden, maar het is beter dat je het nu al weet, dan op het laatste moment.
    Ik hoop dat je ondanks dat je relatie niet verloopt zoals je zou wensen, je toch samen zult kunnen verwonderen en genieten van ... en met de vrienden om je heen daar, van dat kleine wondertje dat in je mooie buikje groeit.
    Carla, je bent heel sterk. Ik wens je veel kracht. En zoals je ziet, of je ver weg woont of niet, we denken en leven toch met je mee.
    Heel veel liefs
    Ine van de Westelaken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Parksville

Carla

Spreuk van de dag: Droom niet je leven, maar leef je dromen. PLUK DE DAG!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 133000

Voorgaande reizen:

14 Januari 2009 - 01 Januari 2014

Carla op Avontuur

Landen bezocht: